Blogiarhiiv

neljapäev, 5. september 2024

SEPTEMBER - sügis?

 

 
Keegi olla lubanud, et saame neljanda suvekuu! Vähemalt tänavu. Süüdi olen arvatavasti jälle mina, sest kuuma vältimiseks valisin ühe puhkusenädala septembrisse, aga nagu ikka, see toob hoopis kuumalaine kaasa!
 
 
September - armastuse kuu? Kui kaua arm kestab? Eluaeg?
 
 
Kuigi äärmuslik rumalus on vägagi kurb asi, siis teatud mõttes ma naudin kohati selle räiges mõõtmes avaldumist. Ja ise peetakse ennast ülimalt targaks, loopide aferistide loosungeid.
 
Mina: Kauba vedamine kastiratastega on omaette teema, aga huvitav, et isamaalased üldse keskkonjnast ei hooli? Ühistransport on saatanast? NIng ettevõlus - kes ütleb, et mitme valdkonna ettevõtteid polegi meil liiga palju? Jah, ma saan aru, et isamaalased arvavad (vähemalt väidavad), et kaubandusettevõtete kulusid ei mõjuta elanike arv ettevõtte või põrandapinna ruutmeetrite kohta. Pole vahet, kui mingil hetkel on elanikke ühe ettevütte kohta 5000, järgmisel hetkel vaid 1000, hinnad ja tulud on ikka samad?
 
Kod Raudve... : Turumajanduses ütleb turg, kui mingis valdkonnas on ettevõtteid liiga palju. Sotsialismis ametnik. Ihalus sotsialismi järele koos selle aparaatšikutega kumab igast su postitusest.
 
Mina: majandus ei tihi olla kasiino, kus hasardist lolliks minnakse või hoopis lollina kohale tullakse. Ja selliseid tulebki pidurdada, loosungite loopimine näitab aga analüüsivõime nõtrust.....
 
Eks Lenin põhjendas 1917 sarnaselt, et rahvas satub eraomandist liigsesse vaimustusse ja läheb lõpuks hasardist lolliks. Turumajanduses puuduvad hinnakomiteed, hindu hoiab all tihe konkurents. Seega ettevõtluse piiramine tõstab konkurentsi vähenemise tõttu hindu. Aabitsatõde.
 
 Mina: praegu tõstab hindu ja kõvasti rohkem, konkurentsi solkimine. Isegi kui olla näinud ainult aabitsat, peaks olema võimalik aru saada. Vanemad ehk selgitavad...
 
Ma saan aru, et ammuaegne kool ei õpetanudki majanduse alustalasid, ei õpeta vist tänaseni. Aga räiget ajupuudulikkust täiskasvanutel see ei vabanda.
 
 
 
Kuigi alumiiniumpurkide ümbertöötlemine pole nii saastav kui plasti puhul, kaasa arvatud uued tooted, siis mõelda tasub ikka - kui palju kütust jm kulub selle 60 päeva jooksul? Aga samas jääb muidugi ära uue maagi kaevandamine. Igal juhul on materjalid ja nende jalajälg erinev, korduvakasutatav klaas aga jõuab vaid 1 päevaga tagasi selle "täitja" juurde. Välistades ka kaubaautode tühisõidud.



 
Alaväärsuskompleksides rahurikkujad.
 
 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar