Blogiarhiiv

laupäev, 17. september 2022

Läksin linna peale laiama, aga vihma hakkas sadama...

 

 
Võtsin lõpuks kätte ja viisin mõne maali raamimisele. Mureli tänaval Järsis töökoja akendest aga paistsid huvitavad majad, koos eri tooni haljastusega.
Tagasi tulin Kalaranna kaudu ja nagu ikka, mõnuga ilu pildistamas, aga ka taas mõned probleemid meeldetuletuseks üles.
 
Tallinna linnal ja osavalitsustel on mingid FB lehed, poliitikutestki osa usinasti jagavad postitusi, aga ühtset linnalehte suhtlusmeedias ei ole. Oleks ju hea, kui saaks arutleda ELUKESKKONNA üle ja saada vastuseid paljusid huvitavatele küsimustele? Muidugi, grupp võib olla, aga ega naljalt ebamugavatele küsimustele ja liiga spetsiifilistelegi vastata ei taheta.

https://www.facebook.com/groups/384669350370117
 


 
Üsna huvitav!

 
Väga huvitavaid ja eripäraseid hooneid ikka Tallinnas. Ja ka kolemaju. See kindlasti huvitav, minu jaoks.

 
Tänavakunst "lõuendil".


 
Aga veidi tööstusmaastiku muljet on siin-seal ikka.

 
Klaasgaleriid peaks aga ehk rohkemgi kasutama? On kohti, kus sel kindlasti mõte.


 
Ei näinud Välja peatuses ühtegi maakonnaliini peatumas, aga ehk ongi Marja ja mõni teine olulisem. Kas aga neiski on nii palju maakonnaliine kui vaja? Kaugeltki mitte. Paraku aga linn on tuim nagu kala ja kellegagi koostööd ei tee, rohkem on pasundamist ja raha kulutamist, sh ülikaali ühtse piletisüsteemi peale. Kuigi keskerakond lubanud ju hoopis Tallinnas  muuta ÜT kõigile tasuta? Kuidas nimetatakse lubaduste mittetäitjaid, eriti neid, kes maksumaksja palgal elavad, aga veel neilt "varastavad" ehk niisama mõttetult kulutavad? 
Muide, see võib olla ka üks põhjus, miks maakonnaliinidega linna sees väga sõita ei tahetagi, sest need on ju ka tallinlastele tasulised.

 
Trollipark. Troll tähendab muidugi palju traate, aga siiski on nendega üsna mõnus sõita. Ja trollipark ise "fotogeeniline"

 
Nii linna- kui maakonnaliinid peaks linnas sõitma pikki liine ehk sisuliselt linna läbima, valdavas enamuses. Meil aga on vaid üksikuid selliseid liine. Lõpetamine ja alustamine Virus, Baltis või Estonias ei ole efektiivne lahendus, vaid ajast kapitaalselt maha jäänud.
Ümberistumist kiita kui mugavat ja kiiret, ei tohi mingil juhul ja seda just põhitrasse silmas pidades. Pole vahet, kas selle vahemaa on 30 või 300 meetrit, ajakulu jääb alati, pluss ebamugavus. Vaid trassilt KÕRVALE on ümberistumine eelistatud.
Nt Pärnu maanteel sõitvad bussiliinid peaks suunduma edasi Narva maanteed pidi, Paldiski maanteed pidi sõitvad Reidi teele või Narva maanteele jne. Seda siis nii Balti jaama läbides kui ka kesklinna.

 
Päris äge?

 
Kaks tähelepanekut - kohati hoitakse rattatee ilusti vabana ja samas näeb meeletu metallikoguse ja kaaluga poste. Isegi sõidutee valgustuse jaoks. Tore muidugi, kui uus abilinnapea Tanel Kiik ütleb, et tänavavalgustust kustutama ei hakata, siis ometi, miks panna abilinnapeaks keegi, kes ei suuda loodussäästlikult mõelda? Oleks ta vähemalt oma eelmises ametis hakkama saanud, aga ei saanud ju? VAADAKE NEID POSTE ja üldse poste ning nedne rohkust linnas.  Siin pole enam tegu isegi miljonite terastonnidega vaid kümnete ja sadade miljonitega?  Ja neid tellib arutult juurde rohepöördest rääkiva Keskerakond?



 
Tammsaare park on hea koht olemiseks, siinses kohvikus pole ma aga samuti veel käinud. Nagu paljudes teisteski. Küll aga ei ole siin pargis ikka veel veekraane ja nagu linna asjaomaste mittevastamisest järeldada saab, et tehtaud seda ka tänavu ja vaevalt, et tulevalgi aastal. On ju 2023 palju tegemist ennast Euroopa Rohepealinnana näitamisega (pokazuhha), siis ei jää tööks enam üldse aega...


 
Väga imposantseid paekivihooneid ja ....

 
... ka midagi väga sigri-migrit leiab kõrvuti.

 
Pooleliolevaid ehitusi on aga Tallinnas palju. Eriti kesklinna ummistatakse ikka väga kõvasti ja see mõjutab aina rohkem liiklust, tekitades ummikuid jne.

 
 
Huvitav on seegi, et ametnikud ei saa sageli lihtsamatest asjadest aru - peatuses ei ole vaja kahte kaarti, teise asemel võiks olla infostend? Tasemel ekraane ja infot ju ei suudeta kuidagi paigaldada ja tagada!?

 
Palju korstnaid ja "mittekorstnaid" kuulub linnaarhitektuuri juurde.

 
Ning palju poste ja ka palju rohelust ja värvikirevust. Mõni meeldivam, mõni mitte.



 
Vägev!!!







 
Janu tuli ka peale, võib olla kalaturul kalu nähes? Siin kvartalis joogivee kraani ei ole, aga on kohvik. Kuid 3 eurot väikese, olgu või Haage vee eest ma ei maksa....

 
Siin pihlakad praegu üsna ilusad, aga varju need ei paku ega hakkagi. Liigne vitstekeskne kipub meil haljastus olema. Siinkohal pidanuks kindlasti olema laiavõralised varjupakkuvad puud, nagu osalt ka uues Kalaranna Kvartalis. Kaski sinna isegi istutati, aga....


 
Põikasin korraks ka kalaturule.



 
Kohati aga sobivad pihlakad väga hästi ja annavad oma särtsakate marjakobaratega ilmet juurde niigi üsna kirjule linnavaatele.

 
Ilus! Kuid selgelt saab aru, kui jääda vaatama ja mõtlema - kõnniteede valgustid, säästvad igas mõttes ja sõidutee valgustid on kaks erinevat asja - üks vajalik ja mõttekas, teine kuritegelik!

 
Läksin puid ka lähemalt kaema. Pole asjatundja, aga osa neist tundub kindlalt olema kutud ja järgmisel aastal enam lehte ei lähe.

 
Kalamehed ja suured laevad.

 
Huvitav, mis puiduga on tegu? Värvi järgi võiks öelda, et peremees viletsavõitu ja puit immutamata, seega kaua ei kesta? Võib olla eksin, aga huvitav siiski teada, kes on selle peremees?
 


 
Istutatud õunapuud olid ühekorraga nii õunte kui õitega! Kastmata olid vist pikalt needki, nii et kevadel võib karta, et ellu ei jää!? Muidu aga mõned õunapuud ju vägagi sobiva, eriti kui kord kaharad ja õisi täis. Maitsvatest õuntest rääkimata.

 
Kased jäävad?

 
Ma olen kuidagi kõrgusekartuse jm sellise omandanud ning veidi kananahka tekitab küll, kui näed pisitirte ja -põnne üsna vee ääres ronimas. Prrrr... Küllap kardan liialt, aga see tuleb sisimast.

 
Ilm kiskus aga taas vihmale, kuid samas andis taevas võimaluse ilusaid pilte saada.


 
Teine pilt oli "sirgem", aga siin kuidagi kormoranid efektsemalt ja paremini pildi kompositsioonis.
 
 Vau! Mulle nii meeldivad sellised vaated!






 
Selline "võsa" on aga üsna huvitav ja loodetavasti jääbki väga liigirikkaks.

 
On vaateid, mida pildistangi erineva suumiga ja sageli ei raatsi ühtegi kustutada. Üks ühte- teine teistmoodi ilus ju?



 
Majade vahel oleks need puud huvitav kümmekonna aasta pärast näha. Ehk tekibki üpris mõnus ja veidi varjulisem ala? Ka männi võivad olla kaharamad, sest miski nende alumisi oksi valguse eest väga ei varja.

 
Kohvik teisel pool maja. Vist ikka oli teine, mitte maja läbiv, aga seekord ma vett ostma ei läinudki, nii et täpselt ei tea. Kardetavasti siin hinnaklass üldse krõbedavõitu.


 
Siin valgustavad valgustid nii sõidu- kui kõnniteed. Postid 2-3 korda "vähemmahukamateks" terase poolest, valgustid väiksema võimsusega külge ja kõnniteele piisab? Või peame sõiduteed valgustama, sest bürokraadionud Brüsselist nõuded kehtestanud? Ise me mõelda ega otsustada ei oska? Kui vahel ongi valgustuse teemadel vaieldud, siis ei ole ma ometi siiani mitte kordagi kuulnud mõistlikku selgitust sellisele ajuvabale tegevusele!

 
Suvi möödas, kohvikud tühjenevad ja ägavad ka elektriarvete käes? Ei maksa unustada, elektrihinna tõusu üheks põhjuseks ongi ületarbimine!
 

 
Tore, kiirus all, rohelust juures ja ... ainult ühed ja teised FB-s aina käratsevad? Autoomanikud! Kuigi osaliselt neid isegi mõistan, sest veel kord ja veel kord ja aina uuesti - ühistransport s...., maakonnaliine ja/või ekspresse (nagu 66) pole ning sõit Viimsisse ja mujale kestab ümberistumistega või peatusesse (Balti Jaam) minekuks kuluva aja tõttu väga pikalt! Seega, käratsejad küll käratsevad, aga teisalt on see linnavalitsuse jt viletsa töö tõttu. Riigikogust ja ministeeriumitest rääkimata.
 
 
 Aga küllap on iga-aastane hoovastik see, mis ka tööle paneb!? Ikkagi teistel palk nii priskelt küll ei tõuse!?

 
Linnamüüri renoveerimine käib, saab ehk tuleval aastal taas ühe ilusa puhkepiirkonna. Polegi sealsesse "parki" sattunud.

 
Peene vihmasabina korral on ka selline "tunnel" hea. Mitte ainult põua ajal. Vihmavarju küll kaasas polnud, aga pole ka päris suhkrust. Ning vihma on rohkem kui väga vaja!




 
Mõned poliitikud tahavad nüüd toetust minu ja sinu taskust maksta ka sellistele kettidele. Balti jaama ümbruses on kaks Selverit ja kaks Rimi, piisaks täiesti, kummastki üks oma uksed kinni paneks. Tanklatega sama lugu!
Kuigi vahel tundub imelik, kui mõned inimesed arvavad, et ei hinnad ega palk sõltu ei põrandapinnast ega käibest. Me oleme oma uute poodide, tanklate ja apteekide hulluses ammu ületanud igasuguse mõistlikkuse piiri. ja siis ei imestagi enam, kui market või apteek tühi ja tanklas autosid harvem kui varblasi!


 
Rimi aga siin üsna hea kaubavalikuga ja paar söögikohtagi. Ka ostjaid siin tundus üksjagu, vähemalt sel hetkel. Mul oli aga janu. Siiski ostsin paar asja ka taluletist, mis sest, et siin rohkem sellist teesid, näkse jm, mitte tõhusamat toitu. Heast asjast kergesti ju mööda minna ei saa.












 
Esimest korda läksin ka seda kohvikut kaema. Kõige üllatavam oli aga see, et just laupäeviti see suletud. Aga eks teine kord.

 
Selliste uudsete asjade kohta aga pole mul veel mingit arvamust kujunenud. Iseenesest ju hea, kui pinke tekib, aga kui kulukas see kõik olemuselt on? Praegu näeb aga kena välja küll.



 Aga hea oligi ehk et kohvikusse ei saanud, kodus veel kala-seenesuppi järgi ja oi-oi, maailma parim sült ka jälle ostetud....

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar