Blogiarhiiv

reede, 3. august 2012

Miks lasta ennast lüpsta?


Küsimus polegi, ehk kes keda lüpsab, vaid miks lüpstakse!?
Tegelikult aga ei saa kuidagi Päevalehe artiklist aru, miks läheb kallimaks! Paistab, et teadasaamiseks tuleb maksta! Kas see on Päevalehe poolne lüpsmine või tavaline röövellik turumajandus?

http://www.epl.ee/news/eesti/uued-reisirongid-lahevad-riigile-miljoneid-eurosid-kallimaks.d?id=64769218

Seni kuni paberlehte osta (kes garanteerib, et seal täisversioon?), vaataks pläralat.

illimar

03.08.2012 08:29
Ministeeriumi ametnikud nagu käpiknukud muudkui toimetavad Partsukese ja valitsuse soovi järgi rikkuda konkurentsipõhimõtteid. Aga no jätkake jätkake, ega siin vastu pole midagi kobiseda. Mõne aasta pärast maksame jälle trahvi euroopa liidule nagu suhkrutrahvi.

Ja jätke ära jutt sellest, et edelaraudtee ei suudagi oma kvaliteedi poolest konkurentsi pakkuda. Elektriraudtee ei suuda nt absoluutselt organiseerida rongiliiklust. Eriti halvasti on organiseeritud ronge asendavad bussid. Eelmisel nädalal jäi näiteks jäi 50 ekspress-pileti ostnud inimest asendusbussist lihtsalt maha, sest kõik ei mahtunud ühte bussi. Loogika ütleb vist elektriraudtees, et ühte bussi mahub terve rongitäis inimesi, kes soovib hommikul tööle sõita.
  • TR

    03.08.2012 08:34
    Õige kah. Miks peaks üks eraettevõte loobuma lepingust enne tähtaega. Eriti veel siis, kui on tõesti kohustusi pankade ees. Veider on seegi, et enne öeldakse, et me ei korralda konkurssi uutele rongidele operaatori leidmiseks ja edelaraudtee on auti löödud sellega. Ja siis tahetakse veel lepingut varem lõpetada. Parts ei mõtle vist absoluutselt enne, kui midagi teeb.

  • Rvt

    03.08.2012 08:56
    Võib juhtuda, et hakkame neid vanu Edelaraudtee ronge veel taga igatsema. Uued rongid paistavad pildilt pigem trammi moodi, pole tamburitega eraldatud vaguneid,, istmed on kõvad trammiistmed jne. Need on mõeldud linnalähirongideks, mitte Tln-Trt vahele. Praegused rongig on üsna mugavad, kui nad vaid talvehommikuti kiiremini soojaks läheksid. Näiteks Rootsis sõidavad välimuselt vanemadki rongid ultramoodsate kõrval lõbusalt edasi. 

    Muide, talvine kütmine sõltub rohkem tihendist tooli ja kontrolleri vahel...

    Pank

    03.08.2012 09:16
    Mimmkirjutas:
    "Meil on äriplaaniga seotud kohustusi pankade ees, mis ei võimalda lepingut varem lõpetada.”
    Et siis seotud pangad arvutavad praegu kui palju saaks jälle maksumaksja raha...
    1 vastus
    Kui sa midagi ärist ei tea, siis ole vaiksemalt. Suuremaid investeeringuid ei maksta kunagi täissummana korraga välja ,sest sellist vaba raha ei ole kuskil. Neid asju tehakse laenuga ja laenudel on tagasimakse tähtajad. Selleks, et seda igakuist tagasimakset saaks kuni laenuperioodi lõpuni teostada ongi olemas äriplaan, mis näeb ette, kust need sissetulekud tulema peaks. Lepingud ongi selleks olemas, et oleks vajalik kindlus suurlaenuda võtmiseks. Iseenesestmõistetav, et Edeleraudtee sellest enneaegselt ei ole nõus loobuma.

    Tõeleid

    03.08.2012 09:53
    Siin ma olen Partsiga 100% nõus,et reisijate vedu anda tagasi riigi ettevõttele.Õige ja aus ning ka majanduslikult põhjendatud on,et kõik riigi poolt ülalpeetavad-doteeritavad ettevõtted ja majandusarud võtaks riik tagasi sest need miljonid mis sellest dotatsioonist omanik oma tasku pistab ja sealt veel teeniv lisatulu,saaks rakendada näiteks töötajate olmetingimuste parandamiseks,veeremi uuendamiseks jne.Üheks tõestavaks näiteks on Tallinna ühistransport.Selle mehe ees müts maha kes päästis Tallinna Autobussikoondise ÄRASTAMISEST,tänu millele jäi nii mõnigi mees ellu ja Pank tühjaks RIISUMATA.

    kas tõesti tänu sellele jäi pank tühjaks riisumata??

    03.08.2012 12:58
    Tõeleidkirjutas:
    Siin ma olen Partsiga 100% nõus,et reisijate vedu anda tagasi riigi ettevõttele.Õige ja aus ning ka majanduslikult põhjendatud on,et kõik riigi poolt ülalpeetavad-doteeri...
    1 vastus
    kindlasti mitte, meil on erabussifirmasid küll, kes teenindavad reisijaid nii linnades kui linnadevahelistel liinidel. Konkurentsist tugevama jõuga ülesõitmine ei ole ühegi riigi majandust õitsele viinud. vastupidi, sügavale kaosesse hoopis. 

    Missugune konkurents? Nii väikses riigis ei saagi olla ühistranspordil muud eesmärki kui rahva elementaarsete vajaduste rahuldamine ja riigi rahade säästlik kasutamine. Arvestades loomulikult ka regionaalpoliitkaga, keskkonnaga, sotsiaalmajanduslike aspektidega jne.

    TE

    03.08.2012 13:21
    Minule meeldivad vanad Vene rongid.kirjutas:
    Mina ei tunne kull vajadust uute järele. Pealegi pidid need ju hoopis viletsamad olema mugavuse poolest kui need praegused. Milleks uldse raha...loopida asjade peale, mid...
    1 vastus
    Need ei ole Vene, vaid Läti rongid.
    Uued tulevad sisuliselt trammivagunid, otse välja avanevate ustega ja kitsad. Ei tea, kas see muudeti ära, et reisijad olid mõeldud istuma kõik nägudega vastamisi, nagu oli algses kavandis?
    Mina hoian küll Edelaraudteele pöialt, et saaks kasvõi aasta otsa veel normaalsete rongidega sõita.
    Istumisega muide, peaks olema nii, et saab valida, seega pool vagunit pidanuks olema istmed vastamisi, pool ridamisi...

    Pähh

    03.08.2012 14:05
    Ja mis sellest järeldub? Niisugused üleriigilised strateegilised valdkonnad nagu transport, side, elekter, vesi, küte peavad olema riiklikud ettevõtted ja riigi poolt heaperemehelikult majandatud ilma kasumiahnuseta. Raudtee ülalpidamine ilmsesti tasub ära siis, kui nii reisijate kui ka kauba vedu on ühedes kätes, muidu toodab üks haru endale aina kasumit ja teine ei tule kuidagi ots-otsaga kokku. Kui kõik juppideks jagada ja maha müüa, siis pole enam võimalik kogu kupatust kompleksselt juhtida, suunata, arendada. Milleks meile üldse riik, kui riik ainult laiutab lõhkiste künade vahel käsi - pole õigust sekkuda või nõuda?
    Mahamüümine toimub enamasti sõprussuhete hoidmiseks või selleks, et ise ei peaks millegagi tegelema ja saaks edaspidigi vaid paberite taga olla...
    http://www.e24.ee/928422/ministeerium-parts-ei-ole-edelaraudteele-lepingu-lopetamise-ettepanekut-teinud

    Siiski, üks mõte! Kas keegi keelab riigil alustada uute rongidega teenindamist kasvõi juba 2013 aastast? Rongiliiklus on häbemata hõre!!! Niipea, kui esimesed rongid on valmis reisijaid vedama, peaks osa neist panema kurseerima Narva liinile (vähemalt 3 rongi päevas + 1 R-P), Tallinn - Tartu- Piusa ja Tartu - Valga (Tartuni vähemalt 8 rongi päevas + 4 R-P, Piusani ja Valgani 4 rongi päevas, osa neist kiirrongidena + 1 rong R-P), Riiani 3 rongi päevas jne. Kuna neil pole mahutavustki, siis on karta, et 20 rongist ei piisa ja seega peakski vanad rongid ka käiku jääma edaspidigi. Nii et potentsiaali on küllaga! Praegugi, näe, mõnel päeval rongides grupid kuni 100 jalgrattaga, kas keegi mõelnud rattariigi ja tervislike elukommete peale?

    Pealegi, võin üpris kindlalt öelda, et 20 uut rongi normaalse sõiduplaani puhul tähendab seda, et tihti tuleb saata topeltkoosseisud, et mitte reisijaid püsti seisma sundida! Kiirrongideks saab kokku panna ka kaks 4-vagunilist, rohkemate peatustega rongide puhul vaid 2+3, sest osa platvorme vaid 100 m pikad.
    Kui nii edasi läheb, siis näitab esialgne olukord ära, kas meil mitte ronge juurde ei tule tellida!!!

    Aga ettemõtlemisest meil küll eriti rääkida ei saa. Kas näiteks Balti jaamas tuleb eraldi platvorm kaugrongide jaoks?

    Kommentaare ei ole:

    Postita kommentaar