Küsimus polegi, ehk kes keda lüpsab, vaid miks lüpstakse!?
Tegelikult aga ei saa kuidagi Päevalehe artiklist aru, miks läheb kallimaks! Paistab, et teadasaamiseks tuleb maksta! Kas see on Päevalehe poolne lüpsmine või tavaline röövellik turumajandus?
http://www.epl.ee/news/eesti/uued-reisirongid-lahevad-riigile-miljoneid-eurosid-kallimaks.d?id=64769218
Seni kuni paberlehte osta (kes garanteerib, et seal täisversioon?), vaataks pläralat.
Ministeeriumi ametnikud nagu käpiknukud muudkui toimetavad Partsukese ja valitsuse soovi järgi rikkuda konkurentsipõhimõtteid. Aga no jätkake jätkake, ega siin vastu pole midagi kobiseda. Mõne aasta pärast maksame jälle trahvi euroopa liidule nagu suhkrutrahvi.
Ja jätke ära jutt sellest, et edelaraudtee ei suudagi oma kvaliteedi poolest konkurentsi pakkuda. Elektriraudtee ei suuda nt absoluutselt organiseerida rongiliiklust. Eriti halvasti on organiseeritud ronge asendavad bussid. Eelmisel nädalal jäi näiteks jäi 50 ekspress-pileti ostnud inimest asendusbussist lihtsalt maha, sest kõik ei mahtunud ühte bussi. Loogika ütleb vist elektriraudtees, et ühte bussi mahub terve rongitäis inimesi, kes soovib hommikul tööle sõita.
Ja jätke ära jutt sellest, et edelaraudtee ei suudagi oma kvaliteedi poolest konkurentsi pakkuda. Elektriraudtee ei suuda nt absoluutselt organiseerida rongiliiklust. Eriti halvasti on organiseeritud ronge asendavad bussid. Eelmisel nädalal jäi näiteks jäi 50 ekspress-pileti ostnud inimest asendusbussist lihtsalt maha, sest kõik ei mahtunud ühte bussi. Loogika ütleb vist elektriraudtees, et ühte bussi mahub terve rongitäis inimesi, kes soovib hommikul tööle sõita.
Õige kah. Miks peaks üks eraettevõte loobuma lepingust enne tähtaega. Eriti veel siis, kui on tõesti kohustusi pankade ees. Veider on seegi, et enne öeldakse, et me ei korralda konkurssi uutele rongidele operaatori leidmiseks ja edelaraudtee on auti löödud sellega. Ja siis tahetakse veel lepingut varem lõpetada. Parts ei mõtle vist absoluutselt enne, kui midagi teeb.
Võib juhtuda, et hakkame neid vanu Edelaraudtee ronge veel taga igatsema. Uued rongid paistavad pildilt pigem trammi moodi, pole tamburitega eraldatud vaguneid,, istmed on kõvad trammiistmed jne. Need on mõeldud linnalähirongideks, mitte Tln-Trt vahele. Praegused rongig on üsna mugavad, kui nad vaid talvehommikuti kiiremini soojaks läheksid. Näiteks Rootsis sõidavad välimuselt vanemadki rongid ultramoodsate kõrval lõbusalt edasi.
Muide, talvine kütmine sõltub rohkem tihendist tooli ja kontrolleri vahel...
Kui sa midagi ärist ei tea, siis ole vaiksemalt. Suuremaid investeeringuid ei maksta kunagi täissummana korraga välja ,sest sellist vaba raha ei ole kuskil. Neid asju tehakse laenuga ja laenudel on tagasimakse tähtajad. Selleks, et seda igakuist tagasimakset saaks kuni laenuperioodi lõpuni teostada ongi olemas äriplaan, mis näeb ette, kust need sissetulekud tulema peaks. Lepingud ongi selleks olemas, et oleks vajalik kindlus suurlaenuda võtmiseks. Iseenesestmõistetav, et Edeleraudtee sellest enneaegselt ei ole nõus loobuma.
Siin ma olen Partsiga 100% nõus,et reisijate vedu anda tagasi riigi ettevõttele.Õige ja aus ning ka majanduslikult põhjendatud on,et kõik riigi poolt ülalpeetavad-doteeritavad ettevõtted ja majandusarud võtaks riik tagasi sest need miljonid mis sellest dotatsioonist omanik oma tasku pistab ja sealt veel teeniv lisatulu,saaks rakendada näiteks töötajate olmetingimuste parandamiseks,veeremi uuendamiseks jne.Üheks tõestavaks näiteks on Tallinna ühistransport.Selle mehe ees müts maha kes päästis Tallinna Autobussikoondise ÄRASTAMISEST,tänu millele jäi nii mõnigi mees ellu ja Pank tühjaks RIISUMATA.
kindlasti mitte, meil on erabussifirmasid küll, kes teenindavad reisijaid nii linnades kui linnadevahelistel liinidel. Konkurentsist tugevama jõuga ülesõitmine ei ole ühegi riigi majandust õitsele viinud. vastupidi, sügavale kaosesse hoopis.
Missugune konkurents? Nii väikses riigis ei saagi olla ühistranspordil muud eesmärki kui rahva elementaarsete vajaduste rahuldamine ja riigi rahade säästlik kasutamine. Arvestades loomulikult ka regionaalpoliitkaga, keskkonnaga, sotsiaalmajanduslike aspektidega jne.
Need ei ole Vene, vaid Läti rongid.
Uued tulevad sisuliselt trammivagunid, otse välja avanevate ustega ja kitsad. Ei tea, kas see muudeti ära, et reisijad olid mõeldud istuma kõik nägudega vastamisi, nagu oli algses kavandis?
Mina hoian küll Edelaraudteele pöialt, et saaks kasvõi aasta otsa veel normaalsete rongidega sõita.
Uued tulevad sisuliselt trammivagunid, otse välja avanevate ustega ja kitsad. Ei tea, kas see muudeti ära, et reisijad olid mõeldud istuma kõik nägudega vastamisi, nagu oli algses kavandis?
Mina hoian küll Edelaraudteele pöialt, et saaks kasvõi aasta otsa veel normaalsete rongidega sõita.
Istumisega muide, peaks olema nii, et saab valida, seega pool vagunit pidanuks olema istmed vastamisi, pool ridamisi...
Ja mis sellest järeldub? Niisugused üleriigilised strateegilised valdkonnad nagu transport, side, elekter, vesi, küte peavad olema riiklikud ettevõtted ja riigi poolt heaperemehelikult majandatud ilma kasumiahnuseta. Raudtee ülalpidamine ilmsesti tasub ära siis, kui nii reisijate kui ka kauba vedu on ühedes kätes, muidu toodab üks haru endale aina kasumit ja teine ei tule kuidagi ots-otsaga kokku. Kui kõik juppideks jagada ja maha müüa, siis pole enam võimalik kogu kupatust kompleksselt juhtida, suunata, arendada. Milleks meile üldse riik, kui riik ainult laiutab lõhkiste künade vahel käsi - pole õigust sekkuda või nõuda?
Mahamüümine toimub enamasti sõprussuhete hoidmiseks või selleks, et ise ei peaks millegagi tegelema ja saaks edaspidigi vaid paberite taga olla...
http://www.e24.ee/928422/ministeerium-parts-ei-ole-edelaraudteele-lepingu-lopetamise-ettepanekut-teinud
Siiski, üks mõte! Kas keegi keelab riigil alustada uute rongidega teenindamist kasvõi juba 2013 aastast? Rongiliiklus on häbemata hõre!!! Niipea, kui esimesed rongid on valmis reisijaid vedama, peaks osa neist panema kurseerima Narva liinile (vähemalt 3 rongi päevas + 1 R-P), Tallinn - Tartu- Piusa ja Tartu - Valga (Tartuni vähemalt 8 rongi päevas + 4 R-P, Piusani ja Valgani 4 rongi päevas, osa neist kiirrongidena + 1 rong R-P), Riiani 3 rongi päevas jne. Kuna neil pole mahutavustki, siis on karta, et 20 rongist ei piisa ja seega peakski vanad rongid ka käiku jääma edaspidigi. Nii et potentsiaali on küllaga! Praegugi, näe, mõnel päeval rongides grupid kuni 100 jalgrattaga, kas keegi mõelnud rattariigi ja tervislike elukommete peale?
Pealegi, võin üpris kindlalt öelda, et 20 uut rongi normaalse sõiduplaani puhul tähendab seda, et tihti tuleb saata topeltkoosseisud, et mitte reisijaid püsti seisma sundida! Kiirrongideks saab kokku panna ka kaks 4-vagunilist, rohkemate peatustega rongide puhul vaid 2+3, sest osa platvorme vaid 100 m pikad.
Kui nii edasi läheb, siis näitab esialgne olukord ära, kas meil mitte ronge juurde ei tule tellida!!!
Aga ettemõtlemisest meil küll eriti rääkida ei saa. Kas näiteks Balti jaamas tuleb eraldi platvorm kaugrongide jaoks?
Siiski, üks mõte! Kas keegi keelab riigil alustada uute rongidega teenindamist kasvõi juba 2013 aastast? Rongiliiklus on häbemata hõre!!! Niipea, kui esimesed rongid on valmis reisijaid vedama, peaks osa neist panema kurseerima Narva liinile (vähemalt 3 rongi päevas + 1 R-P), Tallinn - Tartu- Piusa ja Tartu - Valga (Tartuni vähemalt 8 rongi päevas + 4 R-P, Piusani ja Valgani 4 rongi päevas, osa neist kiirrongidena + 1 rong R-P), Riiani 3 rongi päevas jne. Kuna neil pole mahutavustki, siis on karta, et 20 rongist ei piisa ja seega peakski vanad rongid ka käiku jääma edaspidigi. Nii et potentsiaali on küllaga! Praegugi, näe, mõnel päeval rongides grupid kuni 100 jalgrattaga, kas keegi mõelnud rattariigi ja tervislike elukommete peale?
Pealegi, võin üpris kindlalt öelda, et 20 uut rongi normaalse sõiduplaani puhul tähendab seda, et tihti tuleb saata topeltkoosseisud, et mitte reisijaid püsti seisma sundida! Kiirrongideks saab kokku panna ka kaks 4-vagunilist, rohkemate peatustega rongide puhul vaid 2+3, sest osa platvorme vaid 100 m pikad.
Kui nii edasi läheb, siis näitab esialgne olukord ära, kas meil mitte ronge juurde ei tule tellida!!!
Aga ettemõtlemisest meil küll eriti rääkida ei saa. Kas näiteks Balti jaamas tuleb eraldi platvorm kaugrongide jaoks?
illimar