Artiklis suurem osa asju kirjas. 150 inimest - päris lilleline elu! Roosa, nagu need meelespeadki. Lilled aga närtsivad ja järgi jääb vaid väike osake, närtsinud ja kurba tunnet.
Kuuldavast polnud seekord ainuke selline päev. Terve piirieelne tee oli täis autosid, enamusel koormaks sõiduautod-kaubikud. Sellise koguse äravedamiseks oleks piisanud ühest rongist. Mida pole, seda pole. Tagajärjeks on, et päevi veeretavad teeveeres mitteveerevate autode juhid...
Ja siin siis suure parkla ehitus. Nagu ma aru sain, algab elektroonilise järjekorra ajastu ja valmib parkla ning söögikoht. Asjaga tegeleb vist Paldiski Sadam AS, kui õigesti aru sain. Pidi tulema ka söögikoht. Ja kõik? Küsimuse peale, kas tuleb ka majutuskoht, arvati, et keegi võib ju teha!? Ma tahaks rohkem teada, kas platsi arendaja ei võik ise kompleksselt teha? Või ei ähvarda majutus ja puhketingimuste rajamine eriti hiiglasuure kasumiga? Muidugi pole autojuhtidel rahaga laiata. Eriti kui korraldamatuse tõttu rongitäied kaupa neil peal ja seisuajad päevi. Aga võiks ju olla tasemel pesemise-, puhkamise- ja ka isegi grillimisevõimalused? Ujumisest ma muidugi ei räägigi...Hea muidugi, et vähemalt tehakse. Saba vaadates muidugi selge, et 75 kohast autodele jääb väheks.
Küsimuse peale, kuhu tuleb Koidulas bussipeatus, venisid mõned näod ikka väga pikaks. Isegi keegi imestas, et kas seal mitte bussipeatus olemas pole. Kaugel eemal on Veski ja Soe ja Võru bussipeatused. Kohapeal liikudes uurisin kõrget kallast, et ehk on märke mäenõlva sisse peidetud bussiterminalist. Siiski oli maskeering nii hea, et mina oma viletsa nägemisega ei leidnud. Muide, imelik olin ka ise. Küsisin, et kas bussidega ka tulevikus võimalik Koidulasse tööle sõita. Ei osatud midagi kosta. Muide, minu arust maavalitsuse esindajate esinemist ei olnud infopäeval. Vist tegin sel ajal suitsu õues. Kui aga muidugi tööd ümberkaudse saavad paarkümmend inimest ja needki ehk eri vahetustes, siis peaks buss olema eritillukene. Kuigi busse liigub palju. Üllatuseks oligi, et töölisi tuuakse eribussidega Tartust. Üllatuseks seetõttu, et ehk võiks nemadki kohale sõita (kiir)bussidega. Mida kasutaksid ka kohalikud?
Kaldad kõrged, aga paduvihmade puhuks on taimestik (juurestik) nõrk. Ehk pidanuks õhukesegi kihi mulda panema ja ka muruseemet? Võib-olla eksin ja polegi vaja. Ometi leidus hoolimata kuivast ajast teeveerses kraavis konnakesi kulgemas jaama poole.
Parkla ehitus? Töötajatele? bussipeatuse tarvis (arvestades platvormide ja ülekäikude asukohaga) vaid kaks võimalust. Kas siia parklasse, kus ruumi vähe või teisele poole jaama, kus selle jaoks piisavalt ruumi. 3. sept plaanitakse pidulikku ja suurejoonelist jaama avamist. Läheks vaatama, kas ka bussipeatus avatakse? Või jääb vaid vahetus läheduses Veski peatus.
Kuigi teepeenar (ratturitele ja jalkäijatele) tundub lai, siis tegelikult see päris nii ei ole. Jalgrattateed ei ole. Talvel lund lükatakse kuni valge jooneni või kitsamalt, nagu tavaliselt kombeks? Muidugi, vaade on uhke.
Kolodavitsa sildi tagant näha tõusu algus Orava poole. Tõenäoliselt hakatakse kaubaronge aitama tõukeveduritega. Päris uhke vaatepilt. Mina aga ületasin raudtee ja väntasin kruusateed mööda Piusa poole. Sest nagu kõik mõistnud, reisirongi veel ei läinud. Ehk juulis? Ma pean silmas aastat 2011 ehk 10224. Maausuliste kalendri järgi. Et mitte arengukava "Rongiliiklus Eesti 8213+ "
******************
Keegi lubas muuta kaugelt tulijad paikseks?
Täna oli Facebookis pikk vaidlus Inara Luigase ja Hanno Pevkuri vahel. Inara süüdistas, et juba aastaid peavad autojuhid maksma piiripunktis ootealatasu isegi siis kui järjekorda ei ole. Hanno Pevkur soovitas, et kes soovib selle "venitamise" kohta kõike teada, võib talle helistada. Soovitasin talle siia kirjutada, sest tuhandetele helistajatele kuluks liigselt aega. Lihtsam ju öelda, et loe sealt ja sealt. Veel pole kommentaari, aga eks jõuab veel!
VastaKustutaMöödas pea nädal ja nagu näha siis "kodanikuühiskonna kaasamine", millest kindlasti ka hr Pevkur rääkinud, on sõnakõlks. Sai ju palutud tal kirjutada oma selgitused, mida ta oli lahkesti nõus telefoni teel jagama. Paraku vaevutakse kirjutama vaid teisele riigikogulasele enda tegevusetuse õigustamiseks, mitte aga avalikkusele.
VastaKustutaKahju muidugi
No näed! Alles FB-s oli teema jutuks, aga paraku ei mäleta, kes poliitikutest midagi arvas. Nüüd aga.....
VastaKustutaInara Luigas
37 minutit · Postimees ·
Täna õiguskomisjonis ootealade tasude kohta arutelul käitus siseminister Hanno Pevkur vääritult, kes kinnitas veelkord, et raha ooteala läbimise eest peavad maksma ka need, kes ooteala teenuseid ei kasuta. Kahju, et siseminister pole suutnud juba aastaid seda probleemi lahendada, kuigi lubas. Õiguskantsler oma analüüsis tegi ettepaneku lõpetada seaduse rikkumine ja lubada autodel raha maksmata ootealadest läbi sõita, kui teenuseid ei kasutata. Siseministrile aga ettepanek korda ei lähe. Tema vaatab ikka silmad maas, kuidas inimestelt ebaseaduslikult raha võetakse.
http://www.postimees.ee/3397021/pikhof-ebaseadusliku-tasu-kusimine-piiriuletuse-ootealadel-peab-loppema?utm_source=www.postimees.ee&utm_medium=button_article&utm_content=3397021&utm_campaign=fb_social
Pr Luigase postituse kuupäev siis 12.11.15
VastaKustutaMul on ääretult kahju, et poliitikud on nii ükskõiksed!
VastaKustutaPr Luigas sõdib õige asja eest, kuid asjad ei muutu. Lepingud on nii ühekülgsed, et neid muuta ilma suurte kahjunõueteta ei saavat! Samas võib vist jäädagi ootama, miks Inara Luigas ei võitle raevukalt erakonnakaaslase Urve Palo poolt kraavilastud Võru rongi teemal!? Sellepärast, et seda tegi oma erakonnakaaslane? Nojah, tümitada tuleb teisi, omasid ei tohi puudutada, vaja ju valijate silmis paista võitlejana. Kuigi tulemus ei rõõmusta ühtegi valijat....