Blogiarhiiv

esmaspäev, 18. september 2023

Vändra ja Rail Baltic

 



Head Rail Balticu loojad ja autorid, eeotsas Siim Kallasega!
 
Kuigi seekord pilte eriti palju ja nädalavahetus oli ülitihe, siis esimese asjana tahaks just selle teema käsile võtta. Sest väga tahaks vändrakatele paremat tulevikku, aga praegused valitsejad valdavas osas on siinse kandi ammu ära unustanud, äärmisel juhul saadavad valimiste eel siia mahakantud poliitikud või kauplevad endale kohalikke poliitikuid kommiraha eest!

Igatahes saab peale Vändras viibimist öelda, et RB loojad ei tohiks olla kinnimajas, vaid pigem seina ääres! Sest kinnimajas elaks nad ikka ju oma rahva kulul ja puugid seda just teevadki? Kõik, kes aitavad kaasa RB loomisele, on süüdi Eesti (ääre)maa elu hävitamises, mis tähendab ka inimeste hävitamist!

Siinkohal ei taha ma väita, et raudteeühendust  peale Tartu ka teisel osal Eestist ei oleks vaja, vastupidi, väga on vaja! Muide, Tartul on raudteeühendus, aga pole RONGIÜHENDUST Lätiga. See, mis on, pole rongiühendus, sest sisuliselt pole see kogu Eesti jaoks kasutatav ehk seda polegi nagu olemas. 
Erinevus on aga selles, mida, kuidas ja kui kallilt tehakse. RB eesmärk on vaid üks - teha maksimaalselt suur rajatis, sest RAHA TULEB JU SUUNATA TAGASI EUROOPASSE, SUURÄRIMEESTE TASKUTESSE! See ongi RB rajamise ainus põhjus. Kõik jutud ühendamisest jm on propaganda. Loojatelt kuritahtlik, kaaskisajatelt rumalusest või saamahimust. Kus suured rahad lendavad, pudeneb ju midagi ka vähematele vendadele?

 
Kui tänaseks olen ma trassivaliku suhtes kaldunud ühe kõige edulisema poole ehk et Keila - Märjamaa - Pärnu - Ikla, siis teine valik - Rapla - Pärnu - Ikla on ikkagi ka mõeldav. Keila suuna pluss on lihtsalt see, et ükskõik kui kaugelt tulija, saaks paarikümnesse peatusesse Tallinnas, kuigi osaliselt ehk ümberistumise teel, sest Häädemeeste - Tallinna rong ju ei peatuks ometigi Kivimäel? Aga läänesuuna pluss sellele lisaks ongi see, et nt Keilas rongilt maha tulles saaks istuda kohe selle järel väljuvale "piimarongile" ja sõita millisesse peatusesse tahes, sest liiklus on juba maailmatasemel tihe. Edelasuunal seda pole, kuigi kindlasti saaks paremaks muuta.
 
Kuid kui Märjamaal ja mujal VB trassil on siiski olemas ELU ja võimalused selle arendamiseks, siis Vändras seda pole. Muidugi on ju veel ka Via Baltica ja plaanid selle laiendamiseks/renoveerimiseks, aga kõige soodsam maksumaksjale olekski seda teha koostoimel RB-ga. Nii poleks vajadust ka Uulust piirini 4-realise järele ja kuigi Pärnu ja Tallinna vahel tänagi jupiti tehakse, siis seegi on vale otsus, sest projekteerida tuleks neid koos.
 
Aga oletame, et Pärnu ja Tallinna vahelise arengute võtmeks on ja jääb maantee, siis Raplast ja Lellest edasi oleks Pärnu kaudu raudteel siiski mõte. Aga AINULT trassi kujundamisel nii, et Eidapere järel võetakse suund Vändrale ja edasine trass hõlmaks Torit, Sindit jt kohti. Ehk et sisuliselt kulgeks Pärnu jõe koridoris. 
 
Kõige olulisem oleks trasside koodkulgemine ka selles mõttes, et üks trass poolitab Eesti elu ja loodust vähem kui kaks, teisalt on aga  raudtee Lelleni olemas ja sealkandis ka maanteed ehk et uus raudteetrass oma olemuselt poolitaks elu vähem, teisalt aga hoopis annaks siinsele kandile uue hingamise. Ärgu vändrakad pahandagu, aga praegu on tegu pommiauguga, nagu rahvasuus armastatakse öelda. Ja seda ei muuda ka piltidelt nähtav osaline kodukoha vuntsimine, millega paljud kohalikud kenasti hakkama saanud. On küll ilusaid maju ja ka lausa ilusaid aedasid, aga see kõik on siiski suhteliselt surmale määratud. Siis, kui meie planeerijad ja otsustajad näevad Tallinna kõrval muud Eestit vaid selleks, et see kõlbaks välismaalaste kohaleveoks. Mitte oma inimestele sõiduvõimaluste pakkumiseks SEE ongi murekoht! 

Vändral on ju aga koht Eesti ajaloos alati olemas olnud, alates "Vändra metsas Pärnumaal..." kuni Carl Robert Jakobsonini. Ja näha nii tuntud kohta üsna mannetus seisus on rohkem kui kurb. Mul pole kuskilt Eestis viibides viimastel aastatel nii kurb olnud! Vaadates muu hulgas bussijaamas A4 formaadis lehti täis bussiliine võiks ju arvata, et tegu on väga heade ühendustega, aga tegelikkuses on see pigem hädapärane katse pakkuda hädapäraseid ühendusi mõne linnaga, mitte võimalusi sõita tööle. Pärnusse, Tallinnast rääkimata. Ja mitte ainult tööle vaid ka edasi õppimiseks teistesse koolidesse või ülikooli sõiduks. Kui kaasaegne raudtee kuni 160 km/h siin toimiks, võiks hädakorral aga isegi tallinnas tööl käia, eriti aina arenevas kaugtöö formaadis, kus paljude ametikohtade puhul ei pea pidevalt kohal vibima või tuleviku 4-päevast töönädalat arvestades. Oleks ju sõit vaid 4 päeval nädalas hoopis midagi muud kui 5-l päeval!?

 
Mis vahe on RB-l ja inimlikul rongiühendusel? Kui RB puhul miljardite raiskamise ja rahvale igaveseks poomisnööri kaelariputamise kõrval saaks 100 milli eest 10 kohalikku peatust metsadesse ja soodesse siis praeguse raudtee pikendamisel saaks sama raha eest raudtee Lellest Pärnuni peaaegu valmis koos kümmekonna peatusega. Sealt, kus on inimesed.


 
Veel ei ole aeg Vändra jaoks seisma jäänud, veel on lootust!











 
Mis maksavad need madalad majad, eks, Siim Kallas? Ja täna Kaja Kallas? 

Aga las räägivad pildid. Kuigi on (veel) palju korda tehtud ilusaid majasid ehk KODUSID, sisi tulevik ei ole enam isegi NII roosiline, kui praegu veel ehk kelelgi jaoks on. Küllap saate piltidest isegi mõtteainet. Kasvõi sellestki, et kiri MÜÜA võib ju olla, aga kes ostja tahaks olla?





















 


 
Ja unistuste elluviimiseks piisab joogast?







































 

 

Müüa maja looduskaunis kohas?









 
Kas me sellist Eestit tahtsime? Mahamüüjate võimu all Eestit?







 
Nokitsed veel veidi aias, muud enam üle ei jää kui kõrtsu minna ja mis on järgmine samm? Teekond?














 
Tasuta (täna veel) bussid kolistamas mööda külasid, ringiga ja kaua? Tallinnaga ühendused nadimast nadimad? Rong 160 km/h suurel osal teest viiks sutsti Pärnusse, aga ka Tallinna sõidaks vaid veidi üle tunni?

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar