Valdeku. Üsna uus rongipeatus ja hoolimata väga hõredast rongiliiklusest ka üsna kasutatav. Potentsiaali aga ära kasutatud ei ole.
Lähedal kulgevad ka mõned bussiliinid, nt 5 ja 32 (tööpäeviti) ning Raudalu juurdeveoliin 57. Kõik need peatuvad aga peatusest üsna kaugel.
Oluline lahendamist nõudev küsimus saab alguse rongidest - kui paljud neist peaks peatuma Valdeku peatuses? Lähtuda saab sellest, et läänesuuna liiklustiheduse ning ka sõitjate massi poole sedelasuunal pürgida on võimatu. On ju Valdekust Sakuni sisuliselt inimtühi maa ja ... vesi karjääride näol. Mingeid elamurajoone ei ole ega arvatavasti ka ei tule. Valdekus peatumine lisab sõiduajal ehk vaid 1 minuti, seega ajakadu siin karta ei ole. Kas aga kõik Viljandi rongid peaks siin peatuma?
Usutavasti mitte? Küll aga, arvestades võimalust käivitada siit bussiliin otse Mustamäele ja Õismäele (?), võiks sealse piirkonna inimestele siiski anda kiireima võimaluse jõuda Türile ja Viljandisse? Vastpidises suunas on Türilt see võimalus olemas.
Seega 041 ja 046 lisada Valdeku peatus? Aga mitte enne kui Tallinna linn ehitab välja bussipeatuse ja käivitab mõtteka liini?
Tegu siis tööstuspiirkonnaga sisuliselt ja samal pool raudteed on ka ulatuslik Liiva kalmistuala.
Valdeku tänava kõrval ühel pool kulgeb korralik kõnnitee ja see on ka valgustatud. Vahele panengi paar pilt sellest, kuidas saaks hoida kokku väga palju loodusvarasid ja elektrit, nimelt sõidutee valgustuspostide likvideerimise läbi. Mitte mingit vajadust nende järgi pole, v.a. ülekäikudel ja bussipeatustes ning ka kalmistulillede müügikohtades.
Vasakul pildi järgi on piisavalt ruumi tekitada liinil Valdeku Jaam - Õismäe vm, bussi ümberpööramiskoht.
Vastassuuna bussipeatuse Valdeku Jaam jaoks on siin üks võimalus luua peatus siia, enne raudtee ülesõitu. Samas asub ka parkla.
Siit siis vaade ümberpööramisringile teiselt poolt, buss saab pöörata paremale ja seejärel ringi pöörata. Oluline on muidugi leida ka siin buaaipeatuse jaoks enne pööret peatuse tekitamise asukoht, sest peatuda peaks siin saama ju ka liin 57. Kindlasti aga mingit muret lahenduse leidmisega siin ei tohiks olla?
Paar pilti ka veidi teisel teemal - Mingeid arenguid ei paista toimuvat Saku (ka Hagudi) jaamade väljaehitamise teemal. See näitab mh sedagi, et riik ei planeeri diislite vabanemisel oluliselt tihendada liiklust edelasuunal?
Saku jaama väljaehitamisel võiks olla veidi suurem mõõt ehk et ehitada Saku - Liiva (-T-Väike) lõik kaheteeliseks? See annab suure vabaduse vastassuunas sõitvate rongide möödapääsuks ja see aitab ka sõiduplaani koostamisele kaasa. Vaba koridor teise rööpapaari jaoks olemas. Probleem on vaid enne Sakut olevas ringtee viaduktis, nii peaks Saku jaama asemel olema pöörang hoopis sellest viaduktist Tallinna poole ehk sealt algama kaheteeline lõik?
Teine võimalus linna suunduva suuna bussipeatuse jaoks on siin?
Muidugi ei ole pakutud liin Ehitajate teed pidi ainuke võimalus, trassivalikuid on rohkemgi. Minimaalselt on aga vajalik bussiliini sagedus 15x päevas ehk siis rongide ajal ja positiivne on see, et kui Liival mingil ajal vahetuvad rongid mõlemad ka Valdekus peatuvad, saabki saabumise sättid umbes Liiva jaamas toimuva vahetuse ajaks, nii saab Mustamäe poolt tulles istuda maapoole suunduvale rongile ja bussi ümberpööramise järel saab ka maa poolt tulnud reisija kenasti bussile.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar