Blogiarhiiv

reede, 17. märts 2023

Jõgevalt tagasisõit, pilk läbi rongiakna.

 

 
Ilm oli puhas nauding ja pildistamisenälg ei kustu. Nii vaatasin rongile minnes rohkem aknast välja kui muud.
 
 
Aga enne rongi tegin taas pildi ühest mu lemmikvatest. Pöörangud, pööre raudteel ja viadukt. Miski on aga puudu? Puudu on Eesti Raudtee taseme tõus, endiselt ollakse väga madala arengutasemega, kuigi aina uusi ja uusi spetsialiste võetakse tööle. Kus on ülekäik? Kes on Eesti Raudtees need, kelle arvates peaks jalakäijad aleviku suunalt tulijatest Piiri tänavale suundujad  liikuma esmalt perroonideni ja siis peale raudtee ületamist tagasi kõmpima? Sh vanurid, lapsevankritega jalutajad jt?

 
Jõgeva üks nuhtlusi on aga varesed ja hakid, koos sellega kaasneva kohutava lärmiga. 
Samas huvitav, Aivar Kokk tahtis (ja küllap teisigi, kes tahaks) nii väga keskväljakule raha kulutada nagu meil ongi igas linans kombeks. Miks mitte hoopis haljastust muuta? Võtta maha suur osa suuri puid ja asendada need puudega, mis varestele ei sobi, aga oleks dekoratiivselt ilusad? Ka kuused, nulud ja hõbekuused peaks olema sobivad, poolkõrgetest erinevatest puuliikidest rääkimata? Kas tammedel on varesepesi? Dekoratiivpihlakatel, mis ka suureks kasvavad? Muuta Jõgeva haljastuse tippnäidiseks?


 
Kevade jõulöine tulek pakub koos päikesega säravaid vaateid. Metsade hävitamine pole küll nii imeline, aga eks mingi võlu on ka raiesmikes. Ja võimaluses näha looduse "maalikunsti", puude võrasid.


 
Ja eks talvel ning kevadel näegi rohkem, kuna suur osa raudteeäärsest alast on ju puude ja põõsaste read, mistõttu suvel suures osas ei näegi rongi aknast kaugemale. Ometigi on põllud ja talud ja veekogus miski, mis moodustavadki midagi, mida vaadata.






 
Veskijärve, aga ka vett ja roostikku vaatasin alati, kui siit rongiga sõitsin. Äntu peatust pole siin siiani ja ühistranspordiga nende järvede juurde ei saa. Siinne hoonestus oleks aga mega majutuskohaks.




 
Milline riigiasutus esimesena siiakanti kolib? Viies linnast välja töökohad, autod ja inimesed? Luues maapiirkonda elu ja töökohti, mittenullmaju ja maakohtadele vajalikku taristut? SEE peaks olema valitsuse prioriteetidest üks, mitte maaelu viimase peal väljasuretamine. Ei ole mitte ühtegi põhjust, miks riigiasutused peaks asuma Tallinnas vm linnades, siia sobituks riigilinnak väga ideaalselt.



 
Vahepeal viskan pilgu sõiduplaanile. See luuakse enamasti ilma igasuguse varuta ja nii pole ka ime kui mõned väiksemadki häiringud rongi plaanist välja löövad. Kui ei löö, siis hea õnne korral kasutan peatust kiireks suitsupausiks...

 
Tamsalu. Siit algas kunagi kitsarööpmeline raudtee ja oleks üliäge kui ka täna saaks siit muuseumrongiga Järva-Jaani tehnika varjupaika ja kinomuuseumisse.

 
Kukepark näitab mingil määral ka meie pae ajalugu, aga tore oleks kui seda siin rohkem oleks. Kiitust väärib aga igal juuhul paljude puude istutamine.




 
Nõmmküla. Uute perroonide planeerimisel taheti seda ka siia teha, mõtlemata sellele, et selle järgi pole pea kellelgi mingitki vajadust. Õnneks siin palju veenmiseks ei kulunud...




 
Tapa. Rõõm on alati rongi ajal peatustes busse näha, tähendab midagigi sobib reisijatele.



 
Omal ajal arvas Eesti Raudtee, et pole mõtet "igasuguseid" parklaid ehitada, sh siia. 

 
Aga saigi sõit otsa. Selleks korraks.

 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar