Muidugi oli sõit pikem ja teel pildistasin ikka seda, mis silma torkas ja mis ka hinge torgib, sest ikka on töö tegemata. Mitte mul, mina olen oma töö alati parimal moel ära teinud, igati mõeldes kõigele ja kõigile ja just seepärast mul hinges kripeldabki, kui mõnda vajalikku asja ei tehta ära ei 1 ega 30 aastaga. Muidugi on iga mu sõit midagi rohkemat, vaadata, olla ja leida. Ka bussisõit maaliinidega on nagu alatised sõidud elus kodukülla, sest nii nauditav on näha ja vaadata meid ümbritsevat. Või midagi, mis on tehtud hoolega ja südamest. Või seda, mis ongi lihtsalt ilus ja armas.
Rongiaknast pildistasin ka Lagedi jaama. Kui Ülemistel tehakse meeletult kulukat ja mõttetut terminali, siis bussipeatust Lagedi Jaam, väikest ja lihtsat, pole siiani. Et rongilt tulija saaks sõita Jürisse vm või ka mõnegi kandi inimene saaks lihtsalt ja mugavamalt rongile. Seda enam, et peagi on nn linnalähitsoon ehk Aegviidu muutumas hoopis laialdasemaks. Vähemalt Tapani.
Ja elektrifitseerimistööd käivad, ka siin uuendatakse kontaktvõrku.
Kuigi Jäneda jaamahoone on nõukaaegne ehitis, ehk lausa koleehitis, siis vahel on küll tunne, et seegi maja vääriks ümberkujundamist vahvaks, omamoodi ajaloolise sisuga elamuks.
Maastik ja vaated on aga alati need, mida rongiaknast nautida. Või bussiaknast. Või matkates. Eesti Raudteel "vabaneb" tohutul hulgal vana ballasti ehk killustikku ja et iseenesest on siiani seda kasutataud nn teenindusteede loomiseks, võiks siingi olla midagi väga erilise tegemise võimalust - matkarajad. Rattamatkaks ei pea olem ju tippkvaliteediga teed ja paljudes kohtades oin raudteeäärne loodus üsna privaatse olemusega koht, kus ehk puhata ja telkida. Ning parim võimalus sellistele ligi pääseda oleks just raudteeärsed rajad. Miks meil siis innovatiivne Eesti Raudtee ei taha olla millegi uue looja? Hirm selle ees, et üle mõne oja peab tegema mõne purde? Tõsi, Mustjõgi vm muu vooluveekogu vajab tõesti juba kobedamat sillakest, aga ei käi ka see meile üle jõua. EAS ja Puhka Eestis eelarved on vist ülikõvad, aga tulemust ei ole, seega võiks rohkem panustada ehk reaalsesse turismi arendamisse?
Tore on, et Tapa jaama veetorn on väliselt korda saanud, küllap saab kord ka jaamahoone. Muuseumiks ja ehk rohkemakski oleks sellel väga palju potentsiaali?
Kuigi aknast pildistamine on alati risk, siis vahel ongi hea näha midagi ilusamat säramas kui päike?
Elektrifitseerimisega ei suudetud aga õigeaegselt alustada ja nii uued kallid Shkodad seisavad siiani ning veel üksjagu aega. Samal ajal pidanuks juba ammu olema tellitud lisavagunid praegustele porganditele, aga näed, nagu alati ei pea meie antsud seda millekski.
Mitte ühtegi sammu pole tehtud ka ministeeriumite ja riigiametite kolimiseks Kesk-Eestisse, kuigi Kiltsis on nii kena Valge Maja ootamas esimesi töömehi ja asukaid.....
Tegelikult sobiks siia teede ristumiskohta vägagi ehitada neid kõrghooneid, mida Tallinna kesklinna liikluse ummistamiseks ehitatakse. Suur säästuvõimalus on juba seegi, kui kõik ministeeriumid ühes kohas, ühed seminari- jm saalid jne. Tööle saab ühistranspordiga, saaks ka Jõhvi ja Pärnu suunalt. Elamute ehitamine suureneks nagu ka maapiirkondade maksubaas.
Tegelikult sobiks siia teede ristumiskohta vägagi ehitada neid kõrghooneid, mida Tallinna kesklinna liikluse ummistamiseks ehitatakse. Suur säästuvõimalus on juba seegi, kui kõik ministeeriumid ühes kohas, ühed seminari- jm saalid jne. Tööle saab ühistranspordiga, saaks ka Jõhvi ja Pärnu suunalt. Elamute ehitamine suureneks nagu ka maapiirkondade maksubaas.
Plaan oli minna Jõgeval Põltsamaa bussile, Jõgeval rongi väljumisaja järgi selleks aega aga vaid 3 minutit. Igaks juhuks oli mul käepärast ka bussidispetsheri telefoninumber, kuhu ÜTK soovitab teatud puhkudel helistada rongi hilinemise puhul. Aga õnneks saabumisaeg oli Jõgevale väljumisest tublisti varem, nii et käbedama kõnnakuga jõudis bussile ilusti. Tõsi, mitte ühele teisele bussile, mis läks ära üsnagi nina alt, nii et kui keegi oleks tahtnud sellele ümber istuda...
Jõgeval on bussijaamas postid 1 ja 2, kuid aastaid olen rääkinud vajadusest ka posti nr 3 järele, üle 100 m jaamale lähemal ehk vahetult ülekäigu kõrval. Seal näeksid ka bussijuhid, kui keegi tõsiselt on rongilt kiirustamas bussile. Aga ei ole vaevunud ükski ametnik selle teemaga tegelema. Ka mitte suur ÜT spetsist vallavanem Taavi Aas, kes nüüd Isamaaga liitus! Tõsi, isamaalased on olnud siiani üsna nõdrad ja lausa petislikud ÜT teemadel...
Jõgeval on bussijaamas postid 1 ja 2, kuid aastaid olen rääkinud vajadusest ka posti nr 3 järele, üle 100 m jaamale lähemal ehk vahetult ülekäigu kõrval. Seal näeksid ka bussijuhid, kui keegi tõsiselt on rongilt kiirustamas bussile. Aga ei ole vaevunud ükski ametnik selle teemaga tegelema. Ka mitte suur ÜT spetsist vallavanem Taavi Aas, kes nüüd Isamaaga liitus! Tõsi, isamaalased on olnud siiani üsna nõdrad ja lausa petislikud ÜT teemadel...
Suured tööd käivad kogu liinil, aga Eesti Raudtee pole ka siin, viadukti juures, alustanud jalakäijate ülekäigu ehitust. Kas siis tõepoolest arvatakse, et siit tulija peaks kõndima jaamani kilomeetrijagu, et siis raudtee ületada ja taas kilomeetrijagau tagasi tulla? Ja vastust selle küsimusele ei saa. Küllap on innovatiivne mõtlemine ja tegutsemine nii tõsiselt käsil, et aju neil enam üldse ei liigu?
Siin, mõlemal pool teed peaks siis olemagi post nr 3. Napilt enne rongi saabuvatelt bussidelt võidaks siin mitu minutit, et ikkagi jõuda rongile ja napilt peale rongi saabumist väljuvad bussid teeks siin lisapeatuse. Miks? Aga seepärast, et omal ajal ei suutnud Eesti Raudtee (siis veel mitte innovatiivseimaks piirkonnas pürgiv) aru saada, kuhu on päriselt vaja perroonid ehitada! Topi kasvõi nagu kasse ninapidi s... sisse, mitte mõhkugi ei saada aru!
Ja sellele teisele bussile ei olekski jõudnud....
Miks ma aga Jõgeval juba aastaid räägin uute bussipeatuste vajalikkusest? Esiteks, ikka seepärast, et inimesed ei peaks sõitma bussidega mööda kodust, töökohast vm, vaid saaks ikka kiiremini ja mugavamalt oma käigud tehtud. Just kiirusest ja mugavusest armastatakse ÜT puhul ju nii väga rääkida? Ja teiseks, kui varem sõitsidki enamus Siimusti/Põltsamaa suuna busse mööda Jõgeva "serva", siis, uskuge või mitte, siin tehtigi 2 uut peatust, Aia ja Pae! Viimane lausa suure poe ukse ette! Seda ei saa kiitmata jätte, ei täna ega ka tulevikus mitte, sest see ongi kiiduväärt tegu!
Aga miks ikka veel ei ole peatuseid (ja vallavalitsus häbelikult pea liiva all?) Jõgeva Kesk, Tähe ja Pedjajõe? Nii et ka Mustvee ning Kuremaa suunal saaks INIMESED sinna (ka Piiri peatus), kuhu vaja, või sealtsamast lähedalt bussile? No ei suuda Jõgeva vallavalitsus oma maakonna "visiooni" otsingul vaadata natukenegi inimeste poole? Äkki prooviks ka need vahemaad läbi jalutada, lapsed käekõrval või kompse vedades?
Aga miks ikka veel ei ole peatuseid (ja vallavalitsus häbelikult pea liiva all?) Jõgeva Kesk, Tähe ja Pedjajõe? Nii et ka Mustvee ning Kuremaa suunal saaks INIMESED sinna (ka Piiri peatus), kuhu vaja, või sealtsamast lähedalt bussile? No ei suuda Jõgeva vallavalitsus oma maakonna "visiooni" otsingul vaadata natukenegi inimeste poole? Äkki prooviks ka need vahemaad läbi jalutada, lapsed käekõrval või kompse vedades?
Kuhi iganes Kuremaa/Torma suunas sõita, bussid peaks sõitma liinil Jõgeva Jaam - Jõgeva Keskus - Piiri - Tähe - Pedjajõe peatustes peatudes? Ehk et teha on vaja juurde veel 3 peatust.
Ilm oli imeline! Nii imeline, et raske oli sõidu ajal isegi fotokaga pildistada, valgusesära ei lasknud niisama lihtsalt teravustadagi nii et palju pilte läks kustutamisele. Aga nagu ennist ütlesin, nauding vaadetest jääb alati. Imeline maa, kus elame! Kui paljud inimesed võiks meil veel (ääre)maal elada, kui nende peale mõeldaks?
Lihtsalt eelnevaga seonduvalt tuletan meelde lihtsat tõde - poodisõit! Ja mitte ainult muidugi, vaid ka kooli, asju ajama, arsti juurde ja veel sajal põhjusel. Kas võiks vahel auto koju jätta ja sõita bussiga? Võiks! Aga nii väga mitte siis, kui buss su sihtkohast mööda sõidab, eks ole? Kes tahaks kõmpida poekottidega pikalt bussijaama?
Lihtsalt eelnevaga seonduvalt tuletan meelde lihtsat tõde - poodisõit! Ja mitte ainult muidugi, vaid ka kooli, asju ajama, arsti juurde ja veel sajal põhjusel. Kas võiks vahel auto koju jätta ja sõita bussiga? Võiks! Aga nii väga mitte siis, kui buss su sihtkohast mööda sõidab, eks ole? Kes tahaks kõmpida poekottidega pikalt bussijaama?
Mõnes kohas on meil isegi tuisu tõkkeks kuusehekid olemas! Vahva. Muide, on kunagi arutatud ju ka nt (auto)kütuseks rapsiõli tootmiseks rapsi külvamisest kasutuseta maale. On seda kuskil ka tehtud? Nt liinialustes või mujal? Muuhulgas saaks sedaviisi ehk ära hoida ka kulupõlenguid, mis vahel tee äärtes juhtuvad?
Puhu Rist nimelisi bussipeatusi on toobiga! Ega siin polegi nalja, kui valesti "mõtled" võid oodata ka bussi peatuses, kuhus see ei peatugi! Siinpool teed peatuvad õnneks (vist) kõik Põltsamaale saabuvad ja väljuvad bussid, teisel pool teed peab juba terasem olema.
Muide, siingi on uued ootekojad, tunduvalt paremad kui kuskil mujkal, aga ikkagi alt ja ülalt lahtised ehk et õiget kaitset tuule eest ei paku. Ja muidugi mitte ka päikeselõõsa eest! Äkki peaks poliitikuid ja ametnikke panema siia koosolekuid pidama kuumimatel päevadel? Või lõikava tuule ajal? Erit kui bussist maha jäämisele mõelda, sest ... kuidas ikkagi tagada peatus.ee portaalis selge info?
Muide, siingi on uued ootekojad, tunduvalt paremad kui kuskil mujkal, aga ikkagi alt ja ülalt lahtised ehk et õiget kaitset tuule eest ei paku. Ja muidugi mitte ka päikeselõõsa eest! Äkki peaks poliitikuid ja ametnikke panema siia koosolekuid pidama kuumimatel päevadel? Või lõikava tuule ajal? Erit kui bussist maha jäämisele mõelda, sest ... kuidas ikkagi tagada peatus.ee portaalis selge info?
Maaelu säilimisele on oma mõju ka koduehitusel. Või remondil. Kui see aga üle jõu käib? Nagu toidupoodide puhulgi, on ka ehituspoodidest tekkinud üleküllus ning see paneb põntsu ju ka ehitus- ning remondihindadele? Hästivarustatud poodide vastu pole kellegi midagi, aga kõrged hinnad küll ei rõõmusta. Espak on vist aga vilets ja ebapiisav, kui siin ja ka Jõgeval "tavalisest paremaid ehituspoode" ehitatakse? Kliente küll väga pole, aga sest pole midagi, Eestis, erinevalt ülejäänud Euroopast, keevitatakse ju rõõmsalt igas valdkonnas hindadele otsa nii et ... rasv läigib! Ei ole kõik kuld, mis hiilgab!
Tõsiselt koomiline on veel üks asi - ootekodade ehitamine ja sõiduplaani- või üldse infostendide tellimist nende ehituse käigus pole võimalik lepingutingimustesse lisada ja nende jaoks PEAB eraldi hanke tegema? Kas ametnikele või omavalitsejatele endale see imelik ei tundu? 30+ aastat olnud aega mõelda, aga no mida pole, seda pole?
Lustisõitmise (kas läbi Lustivere või mitte, pole vahet) üks lisaväärtus oli lõunasöök.
Nii vahvas söögikohas on ju lust käia? Eriti kui ka hinnad tõestavad, et SAAB küll normaalseid söögikohti luua!?
Kas selle koha omanikud on ka saanud Aasta Teo auhinna kellegi poolt?
Mina leppisin poole praega, sest kõhu sain täis. Kuigi ka võileivad niiii ahvatlesid!
1. korrusel ka väike pood, aga seal ei tundu just väga soodsad hinnad olema. Kuid on liha ja kulinaaria valik ning mina sain mitmeaastase vaheaja järel ka Hochlandi juustulaadseid tooteid. Minu arust kõige maitsekamad selliste hulgast, mida kuskil Eestis osta saab.
Tagasisõiduks uurisin täpselt, kuhu minna ja siiapoole bussipeatusesse ma ei tulnud...
Ega ma päris kindel ei olegi, kas ja kuidas siin peaks peatuste nimedega olema. Puhu Rist 1 jne? Või hoopis omaette nimed igal suunal? No Puhu Jõgevasuund, Puhu Lustiveresuund jm ei sobi ju ka? Ja ehk ei olegi sellega probleemi, kui ka võõras siin ei eksi?
Või peaks olema Söögimaja ees või kuskil peale Tartu maantee suuna kaugliinide bussipeatuste üks peatus, millest kõikide suundade maaliinid läbi sõidavad ja peatuvad? Aga see ju asjata suunaks busse tiirutama ja magistraali ületama?
Ega ma päris kindel ei olegi, kas ja kuidas siin peaks peatuste nimedega olema. Puhu Rist 1 jne? Või hoopis omaette nimed igal suunal? No Puhu Jõgevasuund, Puhu Lustiveresuund jm ei sobi ju ka? Ja ehk ei olegi sellega probleemi, kui ka võõras siin ei eksi?
Või peaks olema Söögimaja ees või kuskil peale Tartu maantee suuna kaugliinide bussipeatuste üks peatus, millest kõikide suundade maaliinid läbi sõidavad ja peatuvad? Aga see ju asjata suunaks busse tiirutama ja magistraali ületama?
Muide, avalikku joogiveekraani siin kuskil silma ei hakanud, nii et tuleb ikka plastpudeleid osta...
Iseenesest oleks võinud ka kirbukat vaatama minna, aga õiget tunnet või tõmmet polnud. Kuigi mine tea, mis põnevat seal müüakse...
Kui aga omavalitsused kõrvale jätta oma ükskõiksuse ja hoolimatusega, siis Jõgevamaa ÜTK on küll peale uue juhi saamist püüdnud kohati üht-teist paremaks muuta!
Võõrana aga ei saanud ma esmapilgul asjale pihtagi, kustkaudu mõnesse peatusesse minna!? Kui teiselt poolt teed pisikesest peatusest kogemata tahaks siia tulla, siis on küll puuks! Sest taamal paistvasse peatusesse tuleks hiigelmaa kõndida, seega peabki ikka väljuma seal, kus minagi ja sealt ka mõlema suuna Jõgeva bussidele minema, sest edasi võib buss sinna suunduda kahte teed pidi..
Näiteks palub ÜTK tagasisidet:
Oodatud on bussisõitjate tagasiside plaanitavate nõudeliinide osas, mis ühendaks Puhu risti Põltsamaaga. Näide: Tartu-Tallinn kaugliin Puhu ristis 09:16. Nõudeliini marsruut oleks järgnev: Põltsamaa 08:56-Rüütli pood 08:58-Haigla 09:00-Linnavalitsus 09:01-Kuuse tn 09:02-Vali press 09:03-Kuuse tn-09:04-Põltsamaa-09:07-Puhu rist 09:10-Puhu rist 09:20-Põltsamaa 09:23-Kuuse tn 09:25-Vali press 09:26-Kuuse tn 09:27-Rüütli pood 09:29-Haigla 09:31-Linnavalitsus 09:32-Põltsamaa 09:33. Buss sõidaks ainult sellisel marsruudil, kuhu on tellimus esitatud. Näiteks, kui inimene soovib Haigla peatusest Puhu risti ja rohkem tellimusi pole, siis buss sõidabki otse sinna.
Oleme kaugliinide statistika põhjal 3 Tallinna ja 3 Tartu suunalist kaugliini välja valinud, mida nõudeliinidega ühendada. Palume tagasisidet, kui suur huvi sellise võimaluse kasutamise osas on.
Osalt ehk vägagi mõttekas, aga kas ikka NÕUDETEENUS siin piisavalt toimima hakkab? Kas õigem poleks Suure-Jaani - Põltsamaa ja Viljandi - Põltsamaa bussiliinide pikendamine igapäevaselt Puhu Ristini ja sidumine Tartu bussidega? Seal peaks ju olema ka ruumi bussil parkida kui vaja veidi pikemalt seista?
See annab võimaluse ka mujalt kui Põltsamaa saada (Tartu ja Tallinna) bussidele ja vastupidi.
Kommenteerisin nii.
Lisaks oleks ju ka bussijuhtidel ehk pausi ajal võimalus taskukohase hinnaga lõunatada?
Ja kus on autoga tulijatele P&S parklad?
Ja kus on autoga tulijatele P&S parklad?
Lähedal on muide ka mõnus park, kus ehk suvel hea olla, kui peaks pikemalt ootama. Tõsi, siingi istepingid pigem päikese käes, mitte varjus!
Võimsalt kaharad kuused siin!
Ah et pidevalt müüakse kaupu soodsa hinnaga? Või on alghinnaks keevitatud ilge juurdehindlus, millest siis saab soodustusega tekitada mulje, et saad ikka väga odavalt oma kaubad kätte?
Mäletan kunagi krooniajast, kui suuremad ostud ehituse ajal tegin, siis sai ka hinnapakkumist küsida. Kohati võeti maha kolmandik hinnast ja rohkemgi, nii et juurdehindlus üldjuhul on MÕNISADA %?
Alt lahti ja ülalt lahti.... võiks ikkagi seinad üldse likvideerida? Ainult katuseplönn oleks ju säästlikum? Kuigi nagu ütlesin, veidi paremad need on. Huvitaval kombel ei vasta mitte keegi ka sellele küsimusele, miks tehakse nii, küsi kus tahes Eestis. Lihtsalt tehakse, võimalusel veel uhkustatakse ja õigustatakse oma vegeteerimist maksumaksja palga peal.
Kohati siiski maal midagi ikka toodetakse.
Leia pildilt tihane!
Jõgeva kooli uus spordihoone. Küll tunduvad postid peenikesed.... Aga hoone ise muidugi siinkandi elukvaliteedi jaoks väga tähtis. On ka uisuväljak näiteks ja seegi tore.
On siitpoolt nüüd tõesti hea tulla, enne bussijaama 2 peatust, kuid alloleval pildil nähtavas kohas peatust Jõgeva Kesk ei ole. Mis sest et maainimesel oleks siit väga mugav poodi minna. Muide, sageli ju tegu vanemate inimestega, kelle jaoks iga 100 meetrit võib olla üpris raske.
Ohoo! Kas siia ka Lidl või veel mõned marketid?
Reisiraamatukogud toimivad endiselt. Laenasin ka ühe raamatu. Rongis oli hea lugeda.
Kes siin käinud, teab kui pikk maa sinna nn posti 3 juurde.
Siia olekski seda vaja, nii lähedale raudtee ülekäigule kui veel võimalik!
"Parem ühendamine" ei kõla ju praegu väga tõsiseltvõetavalt, sest napikaid üsna sageli, osalt ka raudteeremondist tulenevate pidevate sõiduplaanimuudatuste tõttu.
Millal siis siin Tartu bussijaama ehituseks läheb?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar