Blogiarhiiv

reede, 28. oktoober 2022

Tallinna tänavatel oktoobri lõpp.

 

 
Kui enamasti pildistan maju jm, koos "väikeste inimestega", siis ikka vahel tuleb teha mõni pilt kellegi heaks. No kui on sünnipäev ja sõbrapilti tahetakse!? 
 



Tuvid ootavad, et keegi tuleks ja tooks taas kotitäied saiad vm. On see ikka nii hea mõte?



 
Vaja oli taas Endla tänavale minna, ilm oli pilves, aga üsna mõnusate soojakraadidega. Siiski, vaatan busse, pildistan ja ootan enda oma. Lihtsalt, et jalavaeva vähendada. "säästetu" arvelt oli tagasi tulles tahtmist veel Kalamajaski väike tiir teha. Nagu ikka, ega toast välja kooberdada ei viitsiks, aga kui juba "soe sees", siis on õnneks tahtmist küll. Veel on!


 
 
Loomulikult on Tallinna Bussijaam puhas äriprojekt! Ja omanik ei soovi, et busse seal vähemaks jääks ning see kaukale negatiivselt mõjuks. Ja mõistetav, et ka magusal kohal tahab krundi omanik seisuplatsile maja ehitada.
 
Samas aga Balti jaama juures on ruumi, seda juhul kui .... liinivõrk oleks efektiivsem ja Balti jaam oleks vähematel puhkudel linna ja maakonnaliinidele alg- ja lõpp-peatuseks. Ja miks mitte ei võiks mõnigi bussifirma tuua hoopis kaugliinide alg- ja lõpp-peatuse siia? Ehk isegi koos sadama läbimisega?
Takistusi, millest ei tea, võib olla palju, aga kahjuks ega meil neist ka ei räägita ja ei räägita ka sellest, kas bussijaam on ikka iga liini puhul hea asukohaga?
Näiteks Haapsalu, Pärnu ja Kuressaare bussid sõidavad küll maailmatu maa läbi linna, aga bussile saamiseks tuleb enamusel linnaelanikest vantsida või sõita omakorda ilmatu maa! Isegi Järvelt, eks ole!? Rääkimata sellest, et Kanamal ei saa bussidele Saue inimesed ja keilakadki pole bussifirmadele s... väärt. Viimased pole ka Tartu liine sõitvate bussifirmade jaoks, õnneks on neil rongid. Needsamad, mille "kõlvatu konkurentsi" pärast bussifirmade omanikud sageli vinguvad. Alusetult...
Kui kulukas on aga bussijaama kasutamine bussifirmadele?
Ahjaa, jutuks ka see, et Ülemiste terminali bussipeatusesse plaanitavat vähe kohti? Mis siin imestada, plaane teevad ju needsamad, kes mujalgi tööga hakkama ei saa...



 
Ja et üks minu naudinguid või kiikse on majad, siis pildistangi. Sest on väga palju erilisi ja ilusaid.

 
Mõne puhul peaks aga tõsiselt kaaluma seinte puhastamist?

 
Ja paljude majade puhul tagama seintel valgustid, et saaks tagada valgustatud kõnniteed inimestele, mitte mõttetu valgustuse sõiduteedel.

 
Kui meil on Ampler, siis miks pole firmat, mis teistsuguseid rattaid teeks? Odavad need pole ja pole ka vist siin tehes, aga  siiski?



 
Maja võib aga veid rõõmsamaks teha isegi 50 halli varjundit?

 
Kõnniteed on kohati uhkelt laiad, aga kas ka jalakäijaid on?







 
Tunnelid võivad olla ka teenidusettevõtetele olulised. Muide, Laagris tehti ilgelt vägev tunnel raudtee alt läbi, aga pole isegi mitte kohta, kus ilmastiku eest varjul rongi oodata!


 
Vesi purskkaevust? Aga kus on joogiveekraan Vabaduse väljakul?


 
Ilus!

 
On ka mingeid burksiputkasid, ostsin näksimiseks ühe hot-dogi. Viletsam kui R-Kioskis, pakutakse vaid sortimendis ühte vorsti ja ketshupit. Hind aga "konkurentsivõimeline" R-Kioskiga ehk ülepakutud. Joogihindadest rääkimata, sortimendist samuti. Ja kuigi joogiveekraani ka polnud, siis kaasas mul veepudel. Kraaniveega ja sellist äri ma ei nuuma!


 


 
Veel üks burksiputka, hinnad krõbedamad kui peekon? Tegelikult ei tea, sest taas ei hakka ma sellist raha välja käima. Aga küllap nad jäävad ellu, sest keegi ikka ostab.

 
Üksik uitaja ühel pool kaamerat, üksik ootaja teisel pool. Ma ei kahtlegi, et kui bussiliiklus oleks Tallinnas parem, ei peaks ka olema nii palju üksikuid ootajaid...


 
Tagasi tulingi seekord väikese ringiga, sest Harju tänaval juba üksjagu pildistanud.


 
Vanalinn aga ON puhas nauding!



 
Vahepeal satud isegi välismaale? Igatahes väljamaa keeli rohkemgi ja suuremalt. Eks muidugi ole häbiväärne olla eestipärane...














 
Kunagine Kaarmanni pood, kus oli päris tõeline tomatimahl ja siin käisin ma iga kord kui linna sattusin. 70-ndatel näiteks.



 
Vanalinn on pärl! Ja pea alati meenub mulle Kross ja Balthazar, Hargla ja Melchior, pagar ja martsipan...





 
Raekoja platsi sillutis muutub aga aasta-aastalt aina hullemaks! Piltidelt seda Balti mere lainetust ei tajugi!



 
Teine nostalgialaks, nõukaaegne kiirsöögikoht, praekapsa ja viineritega ehk "10 minutit". Oi kuidas tahaks tänagi sedasama! Ja taas tomatimahlaga, ukrainamaisega näiteks.







 
Üle pika aja põikasin ka pagaripoodi ja ostsin ühe piimasaia. Oligi natukene pärissaia moodi, aga vaid natuke!










 
Pildistades jäi silmanurka mingi värv, mis pole just sügisese looduse värv. Ja leidsin endale üllatuseks joogiveekraani!

Kui palju on teisel pool tänavat liikujaid (enamus just seal liigubki), kel pole õrna aimugi sellest kraanist? Aga VÕIKS ju olla, samas vävitoonis sellesaka kraani kujutise viit, suur veetilk kraanist tilkumas, mis näitaks, et näete, olgem loodusthoidvad bagu tallinna linnavalitsus, tulevase aasta rohepealinna valitsus siis?


 
Viimane aeg ka tunneli sissepääsu pildistada, peagi on seegi ajalugu!

 
Kui tõuksiga, siis üksi? Kui kaksi, siis kahe tõuksiga?

Kas keegi on tänavu ka rattapolitseid märganud Tallinnas?
 

 
Ja ilmuski järjekordne tuvitädi...


 
Vana-Kalamaja tänava rekonstrueerimisest pildid eraldi postituses ja seal oli ka lõike, põlispuudega, kus valgustus taas vaid autojuhtide jaoks, kõnnitee unarusse jäetud. Ja siin, mõttetud postid ning ometi, mõnelgi majal valgustid olemas. Kumb on kümmekond korda soodsam ja loodussõbralikum?
Kuigi Tallinna linnavalitsus, veseke, ei saa lubada endale täita sotside lubadust võtta kõnniteede hooldus endale, siis alustaks ehk piskust? Näiteks likvideeriks siin mõnel tänaval sõidutee valgustuse ja paneks asjad tasakaalu - kõnnitee valgustus kinnistuomanikele, kõnnitee hooldus linnale?

Aga ilmaasjata lootus, Ratas vuhib maine tõstmiseks kilosid maha, Kõlvart ei vuhi midagi?





 
Veidi kriiskav punane ehk, aga taas, minu arvates vaid sobib kokku ümbritsevaga. Seda nimetatakse miljööks.

















 

 

 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar