pühapäev, 21. juuli 2024

Liin 191 või 14?

 

Aastaid on olnud teemaks saue bussiühenduse probleemid, lahendust aga ei taheta leida! Kunagi ammu sai korduvalt räägitud, et liin 18 sõidaks Laagrini, tollal keegi Tallinna ametnikest aga ütles, et "nende asi ei ole mingi valla asulad". Umbes sama mentaliteet on jätkunud siiani.  Õnneks tolle liiniga mingil ajal sai asju paremaks.
Samasugune jama oli Urda peatusega, millist ei tahetud tükk aega ehitadagi!

Nüüd siis teema taas üleval. Palju paksu verd tekitab nõue (millest paljud ei teagi), et peatustes peab andma märku pealeminekusoovist. Ja ikka leidub keegi, kes põhjendab, et "kui igas peatuses peatuda, ei jõuagi kohale". Sel juhul on  sõidugraafik valesti koostatud?


Kogu see liini 191 kontseptsioon on vale! Sauel tiirutamine on tõesti aeganõudev ja selleski osas tuleks asjad läbi mõelda. Ja muret teeb ka hõre graafik puhkepäeviti, kuigi seda põhjendatakse, et "on proovitud tihedamini, aga sõitjaid pole"! Muidugi, kui valesti proovitakse.

Muidugi on sõiduaeg oluline ja kui vallavanem soovitab sõita peatusesse Laagri jaam, siis peakski ju jätma maakonnaliinile vaid olulisemad peatused?
See, et 14 on linna "oma" ja 191 kellegi teise, pagan teab kelle, pole minu asi! KÕIK, KES TE POOLDATE ÜLIKULUKAT UUT ÜHTESET PILETISÜSTEEMI, lahendage see mure. SÄÄSTVAMAT, tasuta ühistransporti te ju õigeks ei pea, sest vaja on ju köhida pappi piletifirmadele ja mängida innovatiivset netikeskkonda?

* Ette tuleb võtta reisijate statistika. Seda nii 191 kui linna ekspressliini 14 oma. Vaja oleks kaaluda liini 14 likvideerimist, sest see on sisuliselt dubleeriv, mitte rong ja selle arvelt tihendada väga tugevalt liini 191! 

* Kaaluda tuleb liini pikendamist, näiteks Keilani, läbi Tutermaa ja Vanamõisa. Hetkel ei ole busse ei Keilast Sauele  ega ka mitte Tutermaalt, mis on täiesti ebanormaalne.

* Peatused: Kui linnaliiklus on hea, siis alates Vana-Pääskülast tuleks jätta olulisimad peatused (koos liini 14 peatuste analüüsiga). Kõige õigem oleks seda analüüsida peale liini 191 pikendamist mõne kuu järel. Ajavõit versus ümberistumiste ebamugavus.

* Liini peaks tallinnas suunama kuhugi edasi kas Järvavevana teed pidi või veelgi parem, Liivalaialt suunaga Narva maanteed vm pidi Viimsini või vähemalt Piritani. Vineeris peatuses saab ka trammidele ümber istuda.

* miks siiani pole valmis Jälgimäe/Väljaotsa vm nimega peatust Väljaotsa teeotsas taastatud?

* Sõiduplaanid ei tohi erineda töö- ja puhkepäeviti täiesti erinevate väljumisaegade pooolest, hoolimata sellest, et nädalavahetusel graafik hõredam. Näiteks kui tööpäeviti väljub buss kuskilt 8.10, 8.30, 8.50, 9. 10, 9.30 jne, siis puhkepäeviti 8.10, 8.50, 9.30 jne, mitte et puhkepäeviti on 8.15, 8.42, 9.17 vms.

* peatus.ee ka ei soodusta sõitmisi, sest on segane, vigadega ja annab valekujutluse sõiduaegadest. Tegministeeriumi on probleemidest teavitatud, aga nagu Põhja-Eesti ÜTK nii on ka nende puhul teada, et asjad ei liigu, sisu ei mõisteta ehk et siin tuleb selgelt kaikaga lajatada ja asjad normaalseks muuta.
https://eestimaablogi.blogspot.com/2024/07/veel-kord-peatusee-vigadest.html

*




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar