esmaspäev, 7. märts 2022

Kiviõli. Aug 2021.

 

Neljapäev, 26. august 2021

Kiviõli ja sõit Jõhvi.


Parkla siis rongipeatuse juures igati korralik, kuid puudub ootekoda ja ehk võiks ka varjulisust olla rohkem.


Seikluskeskusesse ma pildistama ei läinud. Ei ole jalad enam need, mis pikka maad vastu peaks, poed aga jäid teisele poole ja sinna pidin minema.






Kiviõli suuresti tööstuslinn, kuid ometi oli siingi päris hea jalutada ja ringi vaadata.


Väga äge oleks kui veetornis oleks majutus! Aga see muidugi oleks ülikulukas tegemine.




Paljud elanikud siit lahkunud ja maju lammutatud. Aga kurvaks teeb seegi, kui leidub ärimehi, kes siinkandis ettevõtlust edendavad, lähtudes sellest, et siin hea odav tööjõud. Kui mõnigi tehnika peal töötav inimene saab alla 4 euro tunnist, siis on see ikka sigadus küll! Loodetavasti pole see nii igas ettevõttes.





Marketeid on siin kaks korda rohkem kui vaja oleks.






Hea meel oli aga näha, et linnad siinkandis üldiselt puhtad ja korras.

















Kaubanduskeskus aga pühapäeviti suletud. Tore lahendus, saavad töötajad paremini puhata.








Üks söögikoht.





Kotlett väga hea, kartul mitte eriti, salat paraku "tööstuslikest" sortidest.










Ka siin pole puhkepäevadel bussiliiklus kiita. Eks see ole reformierakondliku pikaajalise valitsemise taak, segatuna Isamaa erakonna panusega. Oma süü ka kesikutel. Liigne keskendumine tööle- ja koolisõitudele on elukvaliteedi paljudes paikades ära solkinud.















Püha müristus, plastmassi hinnad ikka väga kõrgeks aetud!









Lilleamplid annavad ilu juurde, aga ehk peaks ka rohkem puid kõnnitee äärde istutama? Siin-seal on, aga ikka ootaks rohkem. Ka pinke.







Küll aga saab vähemalt päris õunu ise noppida!
















Mõni puu vajab aga kindlasti mahavõtmist.









Hea, et siia tehti ülekäik, kuid kahtlemata võinuks selle lähenemistee minna raudtee poole nurga all, see olnuks ka ohutusele parem. Ning kahju, et Eesti raudtee ei soosi tervislikumat ja ohutumat liiklemist ehk et on vastu võimalustele raudtee äärde kergliiklusteede tegemisele.






Aia pidanuks Eesti Raudtee rohkem liinile lähemale paigaldama ja jätma ruumi kergtee jaoks, aga paraku nende poolt seda loota on palju.






Apteek nüüd Tervisekeskuses.





Ka siin saab aimu, et osa majade puhul vundament paekivist.



Hommik käes ja aeg edasi liikuda. Sõitjaid kogunes palju. Taas aga, miks Kiviõli jaama tagant elanikud peaks bussile nii suure vahemaa läbima? Buss peaks sealtkandist alustama, kasvõi Kiviõli Jaamast või isegi Maidlast! Ei ole ka kõik bussisõitjad noored, väledate jalgadega. Räpinas suudeti lahendus leida, peaks suudetama ka mujal. Sellistest pisiasjadest oleneb ülimalt palju.
Peatuse nimed aga siingi vajavad muutmist. Kiviõli Keskus jms.











Ja nagu ikka, ka siin tee remondi ajal ei tehta bussipeatustesse ühtegi parkimiskohta, ei pöörata ootekodasid õige nurga alla jms. Ootekodade paremast tasemest rääkimata.




Kui rohkem jõuaks ringi käia, oleks ka tuhamägesid huvitav kaeda lähemalt. Eriti neid, kus taimestik hakanud tekkima.






Hea kui pikalt kergtee olemas.













Vilets ootekoda, aga puudesaluga, mis on tore.


Väga halb on aga seegi, et kiirendusradasid pole ja just suurel teel on see bussijuhtidele kahtlemata üheks murekohaks. Üksiti oleks need koos aeglustusradadega ka võimaluseks liikluses ehk kiiremaid mööda lasta.








































Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar