esmaspäev, 7. märts 2022

Saue poliitõuekohvikutele külla. Aug 2021.

 

Pühapäev, 29. august 2021

Saue poliitõuekohvikutele külla

 

 
Üks kiire, veidi hiljaksjäänud klõps. Tegu pole poliitikuga. Pigem meenub keegi Naksitrallidest.

 
Ei suutnud otsustada, kas minna või mitte Saue kohvikupäevale. Juba FB-st oli aru saada, et suurem rõhk poliitikale. Mis nendega seal ikka rääkida? Kui nad tahaks midagi muuta, siis näitaks nad ise huvi üles ja hoovikohvikute päevadel oldaks kohal igal aastal, mitte ainult enne valimisi. Vahepeal siis kohtutakse ainult "teiste valijatega"? Suures osas vägisi püütakse teha huvitatud nägu ja teeselda, et kuulatakse, muretsetakse ja hoolitakse? Isamaa plakat jäi kohe ette, pehmost Perling ei tekita usaldust, õnneks nende letini ei jõudnudki. Seda enam, et tegu bussiliikluse vastastega ning vastu ollakse ka eeltasutud süsteemile Seni polegi Eestis KOV-ides eriti vastupidiseid näiteid. Muidugi, pole head ka teiste poolt, aga mõned torkavad vastuseisuga rohkem silma. Näiteks need, kes armastavad sõnades näidata poololekut, aga tegusid üldse pole.

Valijatele teadmiseks, Isamaal oleks nagu selgroog, aga keegi pole mõõtnud, kui pehme see on. On asju, milles erakond oleks justkui ühtne, aga tegelikult lastakse ise otsustada. Olulistes asjades pole see igakord õige. Ja kui keegi on suures plaanis kõva otsustaja nagu Priit Kerepa, Isamaa erakonna peasekretär, siis sellist tulevikku küll ei tahaks. Juba suudet põhjustada apteekides hinnatõus ja mitmes muuski asjas tekitab nende suhtumine ettevaatlikkuse

 
Teisalt tahtsingi näha lihtsalt siinset korraldust. Tänavu on poliitikud hakanud veel ühe asja abil rahvast lõhestama - koroonapassid. Muidugi siin loodavad nad, et sel teemal pärima ei hakata, sest enamus üle nende pea tehtud. Aga võib tekkida piinlikkuse tunne ikkagi. Selline avatud ruumiga üritused on muidugi mõistlikud, sama pidanuks okastraadi (ja koerte) asemel tegema ka Kuremaa Küüslaugufestival, Lüübnitsa jt, rääkimata pühade ajal kalmistule tulijate vastu suunatud tegevusest sotside poolt.

Hoovikohvikute poolest olen ma Kalamaja-tüüpi ürituste fänn, need koduhoovis toimuvad on hoopis erilisemad. Ja kodusemad. Ja parema valikuga. Samas on muidugi ka sellistes, nagu Sauel hea käia, eriti kui ilm nauditav. Värske õhk, linn puhas, on ka istepinke vahepeal istumiseks. Sauel muidugi maksumaksjate baas taga ja seetõttu ka üpris palju tehtud, siin elavate inimeste (ning külaliste) jaoks oluline seegi, et olemas erinevad teenused, laste mänguväljakud. Veel on Sauel vedanud seetõttu, et vallavanem tegus ja ka suhtleja, seda juhtub Eestis harva!

Mõnes asjas aga puudused ikka. Keegi poliitikutest (siinsamas, sel päeval) tahaks näit linnaliini 18 Saueni pikendada, kuigi asjalikum mõte 14 likvideerida, 191 peatused korrigeerida ning panna sõitma vähemalt 2 korda tihedamini. Ja Ääsmäeni. Keegi samal ajal ei taha vastutada selle eest, et sauekatel küll hea rongiliiklus, aga ainult ühes suunas ja KE ei tee ning RE ei taha teha nii, et Ristini saaks kiiremini. Raudtee ehitus lükati hoopis kaugemasse tulevikku. Ja kuigi sõnades tahaks, siis jälle ei tehta nii, et seni saaks pea igalt rongilt Turbas Haapsaluni ja ka Rohukülani...
Ja nii ongi, tahaks, et "võim oleks rahva oma ja lähedal" jms, aga näe, teised ei lase! Huvitav, miks NEED TEISED SIIS ÜLDSE TULID PROPAGANDAT TEGEMA? Mingu moenäitusele kui tahavad ennast näidata?

Omaette teema ongi see, miks ühed, kasvõi natukenegi, oskavad mõtestatult näha ja mõelda, teised mitte?

 
Siin-seal oli ka lihavõileiba. Ma olengi tillukese magusasoolikaga. Kalasuppi ka polnud. Õnneks või kahjuks oli ka kõht head-paremat hommikust saadik täis. Kuid nähes, kui palju osteti ja järjekordi, on hea meel, sest tõenäoliselt tegu heade asjadega. Ja vaev saab õhtuks tegijatel ehk ka tasutud.

 
Kuigi võileivatordil tundub olevat kasutatud poekurki ja -sinki. Ühed õiged kodused toidud neid suvel küll ei sisalda? Välimus ja värvid võivad olla isuäratavad, aga tänu veidi hoolikamale aiasaaduste valikule olen isegi mina oma viletsa "gurmaanimeeltega" õppinud eristama, mis loomulik toit, mis rohkem naftasaaduste hulka liigituvad. Eilegi oli lõunaks Adretta kartul hea guljashiga ja tõelistest tomatitest salat. Vaat see on päris! Liiga kergesti on kaasa mindud uute sortide jm propageerimisega ja reklaamiga, head maitsed ununevad. Või uinub maitsemeel. Kõik, mida põllul või aias kasvatakse, liigitub laias laastus kaheks - maitsele keskendunud sordid ning säilitamisele või välimusele. Kahte head üldjuhul ei saa.

Aga nagu Saue FB lehel näha, siis rohkem ringi liikudes võinuks hiljem ka põrsast jm head saada. Kohalikel selle võrra lihtsam, ma pidanuks siis edasi-tagasi sõitma. Aga ega mul kahju pole. Reedan saladuse, sõin lõhe-kohasuppi tagasi tulles.
Tore oli seegi, et oli ka tõukside rent.

 
Esinejaid oli mitmel pool näha ja tore, et nooredki kaasa löövad. Rahvatantsus paistab noori küll aina vähemaks jäävat ja sellest tuline kahju. Muidugi on ka teistel esinejatel särtsakaid värve nagu näha.


 
Huvitav, millest morss? Kui nüüd teemast kõrvale kalduda, siis paari aastaga on väga populaarseks muutunud meil kraaniga pakendites kodused õunamahlad. Erineva magususe ja hapususega, kuid pea alati tõeliselt maitsvad. Hinnad neil on aga ülikõrgeks kohati tõusnud! Hea kui saad veel 3 liitrise 6-7 euroga kätte, aga on juba isegi 12 ja rohkem!

Kookide rida on aga isuäratava välimusega isegi mulle. Siiski mõtlesin teistele ja ei ostnud nende eest väga palju ära.

 
Peale minu oli teisigi ühistranspordiga tulijaid. Aga muidugi ka autoga. Saue vallas on nii häid näiteid ühistranspordist kui halbu. Tore aga, et praeguse poolpiduse eeltasutud bussiliikluse kõrval on vald panustanud rongide piletihinda.





 
Tualetid kenasti olemas ja mingi veevärk kah. Aga kevadest-sügiseni toimivaid avalikke veekraane Sauel vist pole! Kuigi neid peaks kiiresti tegema ja palju, mitte ühe-kahekaupa. Huvitav aga, et Eestis suurem osa kohalikest poliitikutest ja ametnikest kuidagi asja tuuma ei mõista?

Sättisin karbis ostetud kooke ja mäkerdasin ka ennast kokku. Saingi maitse kätte, kuid käsi tahaks ikka pesta ja mitte ainult täna. Või joogivett saada.

 
Korterelamuid palju ja nagu ütlesin, on ka mänguväljakuid ja pinke. Aga pole joogivett ning ka haljastust on vähe! Just puid.



 
Need noored rattasõitjad kandsid kiivreid, tublid!




 
Kõik kiivreid siiski ei kandnud. Küllap sõitsid tasapisi...

 
 Vähemalt siis kui mina seal olin, kostus muusika asemel räige mürts! Raske oli isegi aru saada, mis lauludega tegu. Mõnusa muusikanaudingu aeg vist ongi aina rohkem möödanik. Meloodia on midagi muud kui kärts ja mürts, igal juhul basse ja tümakat ei peaks iga kord kasutama. Aga eks olengi vana ja eelistan pigem kodusemaid õuekohvikuid. Kuigi ajaveetmiseks on selline üritus kindlasti paljudele väga mõnus, eriti kui ilm nii hea nagu oli.


 
Alati loodan salamisi et ehk müüakse ka kala- või seenepirukaid. Tihti ei vea. Kuigi seenemaailmas praegu selline maailmamamöll!  Kindlasti aga needki maitsvad.



 
Valgelt paberilehelt (pildilt ei paista) lugesin, et Lahkus Loeb. Arvasin esimese pauguga, et Lions Club teeb heategevusmüüki Sebastian Loebi heaks, aga siis sain aru, et ma ise nõder....


 
Infotelk meenutas koos ühe inimese käes oleva õhupalliga kahtlaselt kesikuid! Oli pallil mingi kiri, et palju valesid käike või miskit. See on tabav küll täna Keskerakonna suhtes!




 
Tore näha muidugi sedagi, et noored said toimetada.





 
Uus vallamaja tõesti omapärane. Siiski jäetud ilma igasuguse rohelusevarjuta.






 
Siin siis raudteevastased, kelle jaoks ainus priske pala paistab raudsete rööbaste poole pealt olema RB. Sest oli ju Siim Kallas see, kes selle jõletise meile peale surus. Hoopis rohkem oleks kasu Keilast Riiani suunduvast raudteest, läbi Pärnu! Ja ega pole mõtet ka neile siin rääkida, nad nagunii aru ei saa ja midagi ei mõjuta. Isamaa erakonnaga on nad mõttekaaslased ka bussiliikluse suhtes.
Muidu sõidavad nad kahekordse bussiga, kas seekord tõesti ratastega tulnud?
 
Huvitav, et sotse näha polnud? Kuskil linna teises servas või ei loodagi siin midagi ja keskenduvad Tallinnale ning Kagu-Eestile?




 
Teisel pool teed aga koalitsioonikaaslased. Erakond, kes on kahjuks suutnud oma maine nii paljudes asjades täiesti maha teha. Mõnda aega tagasi ma isegi kaalusin neile oma hääle andmist, aga viimane aastajagu on maine tõesti mudatasemele viinud. Ja tee mis tahad, niisama vestlemine ega nänn seda ei kergita. Ahjaa, KE blokeeris juba ammu mu, sest küsisin korduvalt, miks erakonna liikmed FB lehel mitte kunagi ei vasta! Ehk et oma FB lehti peetakse vaid propaganda jaoks, mitte suhtlemiseks. See näitab palju. Huvitav oleks näha, kas KE on suuteline muutuma ja mudast kunagi tõusma? 
Kas vanad tegijad on võimelised muutuma? Kas on võimelised siin tõstataud probleemidest asjalikult rääkima?


 
Aga pildi tegin neile heameelega ikka.
 
Kuidas nüüd öeldagi. Kõht oli täis, aga et pakuti ja kilust raske ära öelda, siis tänud! Tõsi, mulle jäi mulje, et kolmandik valijale mõeldust ehk üks kilu rohkem võileiva kohta sobinuks paremini? Lihtsalt tekkis selline pisike võrdlus, et kõik siiski rahvale ei tule, mis olemas!? Ma ei eeldagi Pädaste mõisa köögi tasemel ja ega oodanud ka jooke rongi. Joogivett küll, pudel saigui teel tühjaks, aga sedagi polnud kuskilt kraanist niristada...





 
Huvitav, kas Sauel on mõnes erakonnas vastast? Piisavalt karismaatilist ja tuntut? Pole kohalikega nii kursis, aga ausalt öeldes ei usu.

 
Autodele parkimiskohtade leidmisega Sauel vist aga kõik korras? Mulle tegelikult meeldibki selline hajaasustus, mitte suurlinna-laadne ehitistega täistoppimine.








 
Et aga ilm ilus ja päev mõnus, tõestavad pildid piisavalt.


 
Rong meeldib sauekatele aga ilma igasuguse kahtluseta.

 
Jaama poole jõudes, veidi peale Isamaa suurt plakatit, komistasin üliohtliku augu otsa! Kas tõesti pole ükski rattur veel ülepeakaela lennanud? Auk ülimalt ohtlik, pildilt ei tajugi.


 
Et aga rongini kõvasti aega, siis jalutasin ja istusin. Pea kõikidel pinkidel istus keegi. Ja muide, siin, kus joogivesi peaks kindlalt kättesaadav olema, torkas silma, et vett sai ainult poest. Taastumatust loodusvarast tehtud ühekordses pudelis.



 
Teisel pool raudtee on tühi väli püsinud väga pikka aega. Kas kaua? Saue aina paisub.

 
 Nii kaua kui ootasin rongi, seisis ka buss. Muide, tulles kuulsin rongis telefonikõnet, kus tõdeti, et täna bussi pole ja oodati kohalesaamise juhendit. Siin on üksjagu probleeme bussidega ja ÜTK ei saa aru ning vald ei tegutse.
 

 
Ka ootetingimustega pole mitte midagi ette võetud, seal, kus peaks olema ka uus rattaparkla tehtud. Raudtee mälestuskivi juures ehk parimas kohas nii rataste jaoks kui ootekojaks. Midagi sarnast kasvõi nagu Suure-Jaanis, kuid alt ja ülevalt kinnisena. Nii rongi- kui ka bussiootajatele. Samas saaks tagada infostendid, uued ekraanid (nagu Paldiskis), mis peaks tulevikus ka reaalinfot andma jm.


 
Praegune rattaparkla on tore asi, kuid sunnib reisijaid ilmaasjata korduvalt sõiduteed ületama. Kes vähegi süsteemi jagab, teab, et ilmaasjata seda ei tohiks juhtuda, igati püütakse vältida. Siin juba ENNE tegemist sai selgitatud, mis ja kuidas. Pärast oli teisigi, kes asja lahti seletasid. Muutusi aga ei ole. Ja et rataste hoiukohti on JUURDE vaja, on näha igas kohas peatuse piirkonnas. Muidugi ka lähemal, sest kes ikka tahaks bussilegi pika maa maha vantsida. Vallavalitsus igatahes teab, kuhu ja kuidas. Eks näis, kas peale valimisi tänased või uued hakkavad mõtlema.
Muidugi, ootekojas oleks vaja muudki, peale joogivee läheduses ka pistikuid nii sees telefoni kui ka väljas elektrirataste laadimiseks.




 
Mõni kohvikutepäeva esineja kutsutud aga kihutama ja müra tegema. Lastele rõõmu? Peale nende, kes parajasti tänavat ei ületa muidugi. Esinemisvajadus on liikluses aga üpris sage või vähemalt kuuldav ja märgatav.

 
Kergtee raudtee kõrval on aga üks äraütlemata hea asi. Riisiperest Turbani seda pole ja ei peeta vist vajalikuks ka edasi. Põhilisele valijate massile see muidugi silma ei torka.


 
Värvinüansid.


 
Ja rong tulebki. Mitte kiirrong Turbast, aga siiski. Eelmise rongiga vahe pea 40 minutit!
 
Muide, Balti jaama turult ostsin eestimaiseid ploome, Emma Leppermann ja Ave. Tõelised hõrgutised! 

Lisan aga ka mõned pildid ja sõnad Saue FB-st, sest mul jäi nägemata ja ehk ka teil huvitav näha midagi uhkematki. Sh asju, millega igaüks tegeleda ei viitsi. Sügav kummardus taaskasutusele mõtlejatele.

 
Aitähh, aitähh, aitähh, armsad Saue kodukohvikute päeva külalised, kes te meiega täna maailmaasju arutamas käisite, meie kohvikus piparkooke ning muud maitsvat sõite-jõite, meie isejuhtivat bussi uudistamas käisite või Tormi- Rattamehe "õnneratast" proovisite! Ma olen täielikus vaimustuses, kui palju toredaid inimesi täna kohtasime😍
Ja eriti hea meel on mul selle üle, et tulite nii hästi kaasa meie võimalikult keskonnasõbraliku kohviku ideega. Tänu Uuskasutuskeskusest laenatud keraamilistele nõudele (üle 100 taldriku ja kruusi), taaskasutust leidnud materjalidele ning nännivabadusele jäi peale 7-tunnist pidu järele VAID napp 2 liitrit olmeprügi (morsikannutäis). Kõik ülejäänud 7 liitrit sai sorteeritud biojäätmetesse, pakendisse või on sobilik järgmiste jõuluilmade ajal tulehakatuseks. Suurepärane algus muutusteks! Veelkord, suur-suur tänu!!!!

 
Oleme avatud ja ootame Teid 🤗
Esimene ahjutäis suitsahvenat on valmimas 🐟
Põrsas saab küpseks kell 16.00
Muud head saab kohe
 
Väga äge!
 

20 kommentaari:

  1. Ühinen kirjutise autoriga bussiliikluse tihendamise ja pikendamise teemal Ääsmäeni. Linnaliini bussi vaevalt nii kaugele saab, aga 163A(näiteks) võiks käia vähemalt korra tunnis mõlemas suunas ja Tallinnast peaks viimane buss väljuma kell 23.00, et inimesed saaks rahulikult kontserte ja teatrietendusi lõpuni vaadata, samuti õhtusesl ajal töö lõpetavad kodanikud saaksid ühistranspordiga koju. Ega marsruuttaksostki suurt kasu polnud, lõpetas samuti väga vara ja käis väga harva. Mõttekas on ühistransport Ääsmäelt(ja vastupidi)sõitma panna mööda Voore teed läbi Koppelmaa küla. Sellisel marsruudil tuleks palju reisijaid juurde. Ääsmäelt mööda Pärnu maanteed pole kedagi peale tulemas. Nüüd on ka tee ringiga Koppelmaalt Ääsmäeni korras ja asfalteeritud.

    Vasta
    Vastused
    1. Tänud!
      Teatrietenduste jutt muide tuletab mulle alati meelde aastatetaguse loo, kus hilisõhtust Lelle rongi just selle põhjal sooviti pikendada Türini. Pikendati, mõni kuu sõitis ja tühi! Pigem peaks lähtuma kl 22-st?

      Kindlasti tasub arvestada kõrvalteega,. kui see väga palju aega ei lisa. Ma ise kaotaks linnaliini 14 ja tihendaks ning pikendaks 191? Kuna ka Saue on Ääsmäe inimestele oluline.

      Lisaks on imelik (või tegelikult pole), et siiani ei ole peatust Haruteel Pärnu suuna bussidele? Vallavalitsus ei saa aru, et tegu on sõlmpunktiga?

  2. Neeme Sihv
    Autor
    Toomas Vitsut, Greta Silberg-Käärik, Mati Tartu jt?
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Keskerakond, eeltasutud busside lipulaev, ei lisa rahastust ja kõik vaikivad....

    Vasta
  3. Risto Kiilberg
    Väga mõnus lugemine. Siin Tagametsa küla elanikuna meil normaalne ÜT võimalus puudub, aga eks kõik metsaelanikud muidugi harjunud sellega. Koolilastele on õnneks sõitmas valla poolt tellitud koolibussid. Suureks abiks võiks aga olla kohalikele taludele hoopis Ääsmäe-Maidla kergliiklustee koos bussiootamise taskutega Hageri tee ääres. Täna aga peetakse seda valla eelarve jaoks liiga suureks kuluks. Hageri teel täna lastel bussipeatuseni jõudmine ja koolibussi ootamine või elanikel teeservas jalutamine / rattaga liiklemine on üha tiheneva liikluse tõttu päris ohtlik ja halva ilmaga ka ebamugav kui pori lendab igas ilmakaares. Mina olen lubanud selle eest seista, et meie valla maalähedastel inimestel oleks samuti võimalus ohutuks liiklemiseks ka ilma autota.
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi · Muudetud
    Neeme Sihv
    Autor
    Tänud!
    Tagametsa puhul kindlasti veidi keeruline ka midagi teha, jääb suurest teest üksjagu kõrvale.
    Samas on täiesti mõeldav kas Saue Jaamast või Keila Jaamast bussiliinid vähemalt 4-5 korda päevas või sagedaminigi (siis on loota reisijaid, kui on valikuid, mitte kaua oodata) läbi Ääsmäe ja Hageri Kohila Jaama. Rongidega seotult. Sellega harjumine võtab pikalt aega, ,kuid vajadust ühendada lääne- ja edelasuund, on palju räägitud, aga ei midagi tehtud. Muidugi tähendakski see ka ootekodasid ja parimal juhul vähemalt mingeidki kergtee lõike.
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Risto, aga millisest erakonnast või valimisliidust seisad inimeste eest?

    Vasta
    Vastused
    1. Risto Kiilberg
      Neeme Sihv Koostöö-Meie vald
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Risto Kiilberg tore! Loodetavasti toote oma seltskonna vaate ka välja, mis on hetkel ÜT puudusteks kogu piirkonnas?
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
      Risto Kiilberg
      Neeme Sihv valimisliidu kodulehel olev programm on kokkuvõtlik ja üldsõnaline (https://koostoo.ee/teed-transport-ja-side/) kuid peamised märksõnad ÜT puuduste osas võiksid olla need, mis kirjas punktis 10 - Ühistranspordi prioriteetseks valdkonnaks on eri transpordiliikide sidumine võrgustikku „pargi ja sõida“ lahenduste ja etteveoliinide kaudu. Vallaelanik peab pääsema mugavalt keskusesse ja pealinna maksimaalselt ühe ümberistumise ja ühe piletiga. Eks väikeseid detaile ÜT korralduses parandada on väga palju aga kokkuvõtvalt on see ehk hea lähtekoht, mida eesmärgiks seada.
      Teed, transport ja side | Koostoo - Meie Vald
      KOOSTOO.EE
      Teed, transport ja side | Koostoo - Meie Vald

  4. Reformierakond pole suuteline vastama, valdkonda ei tunne, nagu teada, aga Paremat Eestit lubavad?
    Neeme Sihv
    Autor
    Vabandust, oli ka teine postitus, kus juttu Reformierakonnast. Tegelikult oleks mõttekas siin koos hoida. Taagisin Madis Milling, Riho Johandi, Harry Pajundi, Villu Mättik, Tiit Isop, (kõiki ei saa kahjuks), vastas
    Madis Milling:
    Tuleb aru saada sellest, mis on bussiliin Saue valla korraldada ja mis muu omavalitsuse korraldada.
    --------------------
    Tõsiselt, see on tase! Esimese asjana tuleb öelda, et on vaja millestki aru saada? Seda siis kohaliku tipu poolt, kes peaks teadma, et ÜTK-d on loodud sisuliselt omavalitsuste baasil ehk juba pikemat aega peaks omavalitsused algatama ettepanekuid puuduste likvideerimiseks! Need, kes ei tea või ei taha teha, viitavad ikka teiste süüle, vihjates, et kohapeal kõik hästi tehtud.
    Või on Reformierakonnas keegi, kes valdkonnast midagi jagab ja midagi ka lubab, peale viie rikkama jms?

    Vasta
    Vastused
    1. Teisest kohast kopeerisin siia.
      Neeme Sihv
      Autor
      Madis Milling,tänud süüdistamast rumaluses.
      · Vasta · Jaga · 6 min
      Madis Milling
      Neeme Sihv Ei süüdista kedagi. Olen pragmaatik.
      · Vasta · Jaga · 5 min
      Madis Milling
      See, et Tallinna "tasuta" bussiliinid Laagrisse sõidavad, ei tähenda seda, et ka Saue vallal peaks niipalju vaba raha olema....
      · Vasta · Jaga · 3 min
      Madis Milling
      Tasuta asju ei ole maailmas olemas - mitu lasteaeda jääb "tasuta" transpordi pärast ehitamata...???
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi · Muudetud
      Neeme Sihv
      Autor
      Madis Milling, kas teie erakonnas on n.ö. kirja pandud, millised puudused on ÜT vallas vallas?
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Selge, ei ole!

  5. Isamaa?

    Neeme Sihv
    Autor
    Isamaa - Andres Kaarmann, Lavly Perling jt?
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Isamaa tõestab enda ÜT vaenulikkust

    Vasta
  6. Enim kommentaare Eesti 200-lt:

    Tormi Tabor
    Neeme - oleks vaid teadnud, et Sul kurk kuivas - Eesti 200 Saue telgi juures oli suur tünn puhast joogivett vabalt kraanist lasta. Oleksin küütigi pakkunud, https://www.facebook.com/tormi.tabor/posts/10208609836080618 😉
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Kaire Veinthal
    Eesti200-l on Saue jaoks korralikud muudatused plaanis seoses liikuvusega ning ühistranspordiga. Isejuhtiv buss oli meil eile tutvustamiseks ka väljas.
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Kaire Veinthal "korralikud muudatused" kõlab hästi, aga täpsemalt? Mis on siinkandis ÜT puudusteks?
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Tormi Tabor kuivas küll. Natuke, sest olnuks palju, oleksin ka ostnud, eriti sealt, kus taaskasutus toimis.
    Kuid ammune EL-i määruski näeb ette joogivee paremat kättesaadavust, aga Sauel ei tea sellest vist keegi?
    Miks ikkagi ei tehta joogivee kraane? Ka "vallamaja seinast välja", mis ka määruse sisu?

    Vasta
    Vastused
    1. Tormi Tabor
      Neeme, ma ei oska öelda, miks ei ole tehtud. Jube hea idee iseenesest.
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
      Tormi Tabor
      Ühistranspordi korraldusest - selleks, et selles vallas midagi muuta, tuleks kõigepealt koostada valla liikuvuskava, mille käigus uuritakse ja mõõdetakse inimeste reaalseid liikumistrajektoore ja -vajadusi.
      Üks asi vajab kindlasti hädasti panustamist - raudteepeatustes rataste turvaline parkimine. Elron oma rattapiletiga ja Laagri rattavarguste laine tõid selle teema eriti reljeefselt lauale.
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Tormi Tabor siiski, kõige jaoks ei tule. Suur osa lahendusi on teada ja vajavad vaid arutelu. Igasugused kavad on vaid asja edasi lükkamiseks. Järelikult teil ei ole ideid, mida muuta ja/või puudusi pole mõistnud

    2. Tormi Tabor
      Ilma kavata rapsimine ei ole üldjuhul jätkusuutlik ning põhjustab raiskamist, dubleerimist ja konstantset ümbertegemise vajadust.
      Ma olen seda usku, et meil on nii olulise teema lahtikirjutamiseks vaja kaasata valdkonna spetsialistid, lähtekohaks on https://www.mnt.ee/.../valmis-tallinna-piirkonna-saastva...
      Valmis Tallinna piirkonna säästva linnaliikuvuse strateegia
      MNT.EE
      Valmis Tallinna piirkonna säästva linnaliikuvuse strateegia
      Valmis Tallinna piirkonna säästva linnaliikuvuse strateegia
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Kaire Veinthal miks sõidavad paralleelselt 14 ja 191? Miks Vana-Pääsküla ja ka Saue Jaam pole kujunenud valla ja kaugemategi piirkondade juurdeveo sõlmpunktiks? Miks puudub ühendus edela- ja läänesuuna vahel? Saku Jaam - Vana-Pääsküla Jaam? Kiisa Jaam - Saue Jaam? Rapla Jaam - Varbola - Lehetu - Turba Jaam? Paldiski - Saue - Saku - Jüri ringteel?

    3. Tormi Tabor 10 aastat molutamist ei seostu kuidagi rapsimisega. Kas oskad vastata Kairele esitatud küsimustele?
      Ja kas vaatate ainult piirkonda või suuremat pilti? Polnud Eesti 200 poolt kuulda mitte midagi ka praamikriisi ajal?
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi · Muudetud
      Tormi Tabor
      Ma arvan, et sa küsid veidi vale inimese käest. Üks põhjuseid, miks ma VL Koostööst lahkusin, oli justnimelt vähene fookus sellele teemale. Liikuvuskava koostamine on ka praeguses koalitsioonileppes sees ja see punkt on paraku siiani täitmata.
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Jah, kahju, kui midagi tegemata. Ootan konkreetsust siiski mainitud liinide jm puuduste osas.

    4. Kaire Veinthal
      Neeme Sihv Hea Neeme, miks sa küsid minu käest neid küsimusi praegu? Kuidas mina nende senisesse toimimisse puutun? Olen teinud oma muudatusettepanekuid, mida ei ole siiani arvesse võetud ja seega otsustasin kandideerida KOV valimistel esimest korda elus, et saaks mõistlikud muudatused kavasse võtta ja ellu viia.
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Kaire Veinthal väga lihtsal põhjusel. Kuna vastuseid ei tule, siis pole keegi teist ka siiani mõelnud asjast SISULISELT!? Nii et vastus on olemas.
      Või on erakonnas kandideerimas keegi, kes midagigi asjast teab ja ei looda mitte asjadega venitamisele vaid tahab midagi teadlikult muuta?
      · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
      Getter Salus
      Mina olen samuti pöördunud valda palvega siseliinid (koolibussid) üle vaadata, aga vallal puudus selleks igasugune huvi. Sellest tuli ka soov kandideerida, kuna näen, et hetkel ei vasta liinid soovidele ja alevike, linna, külade arengule. Siiski nõustun Tormiga, et vald vajab esmalt korrektset kava ja kaardistust. Selline muutus ei saa toimuda aastaga, vaid see on pikem plaan ja uued liinid tuleb luua pika plaaniga, selleks et me ei oleks 10a pärast samas seisus kus oleme nüüd.

    5. Neeme Sihv
      Autor
      Getter Salus Kus kandideerite?
      Jah, analüüsi on vaja, kuid selleks on aastaid aega olnud.
      Halvim ongi aga see, et isegi ei tunta huvi lahenduste vastu! Nagu siingi näha, mämmutatakse uuringutest, kuid ISE kandidaate ei huvitagi, kas äkki lahendusi olemas ei ole juba. Põhjendatud lahendusi.
      Millegipärast arvatakse, et las valivad mu ära, siis saan kohale ja hakkan vaikselt olesklema, uurin kuidas saaks teha ja mõtlen kas ikka viitsin.
      See ei käi vaid ÜT kohta.
      · Vasta · Jaga · 3 p tagasi
      Tormi Tabor
      Hmm, ma olen ikka praegu ka toimetanud. Näiteks sai uude arengukavasse minu ettepanekul sisse Saue raudteejaama uue rattaparkla rajamine, seekord õigele poole teed, kohe jaama kõrvale. Tuleb koos turuplatsiga.
      · Vasta · Jaga · 3 p tagasi
      Getter Salus
      Neeme, olen koos Tormi ja Kairega Eesti 200 Saue ridades 🙂
      Olen vallas uus, seega tõesti pole kursis miks pole asjaga tegeletud, fakt on see et hetkesed lahendused ei teeni enam Saue valla ELANIKE huve ja see ei kehti vaid ÜT kohta.

    6. Neeme Sihv
      Autor
      Tormi Tabor see on tõesti hea uudis.
      Õigele poole teed seejuures ka. Kuid täpsemalt, kas see jääb Tallinna poolsesse otsa?
      Ainult et arengukava on jälle kava, mis ei kohusta millekski.
      · Vasta · Jaga · 3 p tagasi · Muudetud
      Neeme Sihv
      Autor
      Getter Salus siis muidugi. Ülal on küsimusi mõnede liinide kohta, kui palju neist teate
      · Vasta · Jaga · 3 p tagasi
      Tormi Tabor
      Neeme - vastupidi, arengukava ongi vallavalitsuse tööplaan ja selle juures on ka konkreetne rahaline vaade. Nii et küll ta tuleb. Jah, Tallinna poolsesse otsa.
      · Vasta · Jaga · 3 p tagasi
      Kaire Veinthal
      Neeme, ma ei vasta seepärast, et töötan praegu suure koormusega ja põhjaliku vastuse kirjutamine puhkepauside ajal telefonis ei ole võimalik. Ütlen vaid nii palju, et sisulisi vastuseid/lahendusi pole ma ametkondadelt saanud ("pole meie vastutusala", "pole soovijaid", "pole raha").
      Eesti200 Saue töörühmal on väga häid ja teostatavaid ideid, kuid enne kui labidaga maad kaevama minna, tuleb läbi viia põhjalik analüüs koostöös naabervaldade- ja maakondade esindajate ning erialaspetsialistidega. Liikuvuskava saab olema tohutu töö, aga see tuleb ära teha.
      Meile on oluline, et elu igas Eestimaa nurgas oleks võimalik ja mugav.

    7. Getter Salus
      Neeme Sihv , mis puudutab ühendust Saku, keila, lääne-harju ja rae vallaga. Eks Sakukana, kes töötas Jüris, tean et oli arutelu liini töösse panekuks kuid minu teada oli nõudlus liiga väike. See on nüüd see koht, kus tuleks uurida riigi tuge või ehk tugineda Saaremaa näitele ning kasutada nõudepõhist lahendust.
      Minu enda jaoks jäigi tol hetkel ainsaks võimaluseks auto. Liin 14 on TLL ja 191 valla hallata, nende kahe liini parem klapitamine on koostöö küsimus. Siiski leian, et isegi kui on võimalus liikuda ühistrantspordiga, aga see ei ole mugav, siis eelistatakse autot.
      · Vasta · Jaga · 3 p tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Kaire Veinthal soov hästi palju uuringuid teha on bürokraatia näide. ERnamus lahendusi ammu teada.
      · Vasta · Jaga · 1 p tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Getter Salus Nõudepõhine on kallis ja sobib vaid ääremaale, mujal vajatakse kindlust. Just nimelt olemasolus, mugavuses. Nõudlus uuringutes on väike siis kui neid korraldavad asjatundmatud. Nii oli nõudlus justkui väike isegi Tallinn - Tartu - Riia rongil.

  7. Igatahes Eesti 200 uue tulijana peaks olema veidi aktiivsem enda teadmiste täiendamisel ja rohkem peaks olema ka soovi õppida, mitte loota uuringutele vanadelt tegiatelt, kes tänaseni pole kaasaega jõudnud!

    Neeme Sihv
    Autor
    Muide, sakukad ootavad juba aastaid ühendusi saue ja Keilaga. Teeme arengukava või on keegigi valla poliitikutest kordagigi selle teemaga tegelenud?
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Tormi Tabor
    Minu vastus on paraku sama - meil on vaja liikuvuskava: https://sauevald.ee/.../ed75ed27-a3fc-466b-aca6-b6898a3e1d69
    Võib olla pilt järgmisest: tekst
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi · Muudetud
    Neeme Sihv
    Autor
    Selge, ei mingit arusaama konkreetsusest. Kahjuks Eesti 200 toobki välja ulmelised ideed ja arengukavade Eesti.
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Tormi Tabor
    Vana hea Neeme 😉
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Tormi Tabor
    Valla tegevjuhtimine on vallavalitsuse vastutusala. Äkki saab valdkonna abivallavanem Riho Johanson sinu konkreetsele Saku ÜKT-ga seotud küsimusele vastata.
    · Vasta · Jaga · 4 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Tormi Tabor oleks tore. ÜTK siiski

    Vasta
    Vastused
    1. Riho Johanson
      Tormi Tabor , möödunud esmaspäeval (23.august) oli meil kohtumine Põhja-Eesti ÜTK esindajatega. Peamisteks teemadeks olid 2021 aasta valla rahaliste eraldiste kasutus ja tutvustati uut võimalikku ÜTK teenuste hinnastamise plaani. Küsisime valla poolt konkreetselt ka Tallinna ringteed katva bussiliini kohta (sisaldaks lõiku Saku-Saue-Keila). Küsimus on aegade jooksul juba korduv, sest seda teemat on minu jaoks vestluste tasemel olnud alates aastast 2016. Vastus: ÜTK taotles riigilt raha uuringuks, mis oleks võtnud uurida liikuvuse ringtee marsruudil Maardust Paldiskini ja vastupidi. Paraku seda raha riik ei eralda ja seega ei ole hetkel lootust ka riikliku dotatsiooniga toetatava avaliku bussiliini käivitamiseks Tallinna ringteel. Millised on alternatiivid?1) Kommertsliin - kui see oleks kasumlik, ju siis oleks see mõne eraettevõtte poolt juba ka käivitatud. 2) Kolme omavalitsuse raha (Saku- ja Saue vald ning Keila linn) + piletitulu - läbirääkimiste küsimus, kas saame kokkuleppele, milline oleks iga omavalitsuse rahaline panus. Millest alustada? Rahalise kulu suurusjärk on kalkuleeritav, kui on selgitatud bussiliini täpne vajadus - mitu päeva nädalas ja kui mitu reisi päevas (sh kellaajad).
      · Vasta · Jaga · 3 p tagasi · Muudetud
      Tormi Tabor
      Aitäh, Riho! "ÜTK taotles riigilt raha uuringuks, mis oleks võtnud uurida liikuvuse ringtee marsruudil" - kas me seda naaberomavalitsustega ise ei saa teha liikuvuskava koostamise raames?

    2. Neeme Sihv
      Autor
      Riho Johanson milline liini eesmärk? Läbida ka asulasiselt või Sakus, Sauel jm pearuda suure tee ääres?
      · Vasta · Jaga · 3 p tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Praegune abilinnapea ei suuda vastata, aga Eesti 200 on enamasti mingite ulmeliste ideedega välja tulnud, nagu siinsel raudteel 240 km/h jms.
      http://eestimaablogi3.blogspot.com/.../bussid-rongid...

  8. EKRE vastuseta.

    Kunagi oli linnapea ekrelane Henn Põlluaas, nüüd pole seda erakonda üldse pildil? Neid, kes ei tea sedagi, kas eeltasutud transport hea või halb?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar