neljapäev, 31. mai 2012

Aias istudes....


Praegu populaarseim või tegelikult, vihaseim teema - sääsed. Diffusil aitab! Kui aga istuda aias, grillida ja midagi rüübata, siis aias saab ka muid asju teha.
Näiteks rongiga sõita:

http://169993.edicypages.com/

Palgas tagasi või edasi?


Internetiavarustes kolades leidsin vana uudise.

http://www.epl.ee/news/eesti/eesti-raudtee-vedurijuhi-keskmine-palk-on-ligi-14-000-krooni.d?id=50993628

Oleme põhimõtteliselt samal tasemel. Vähemalt reisirongi vedurijuhina. Tegelikkuses oleme aga tunduvalt vaesemaks jäänud. Lisa tuleb vaid sellest, et põhimõtteliselt vaja üksi kahe inimese töö ära teha. Kui aga veel kokku hoida, võiks ka vedurijuhid koondada ja siis oleks käigus vaid vagunisaatja ilma rongita....

Pereemad perearstideks!


Väga naljakas on selliseid lauseid lugeda.
 Kui nii asjale läheneda, siis saaks tubli karjak hakkama ka perearsti kohustustega ja kirurgiliste operatsioonidega? Või  kohalik töötu traktorist, kel näpitsad ja drell olemas, ei võiks teenida pisukest raha hambaarsti mängides. Poe taga ju pingid olemas?

http://www.maaleht.ee/news/tarbija/tervis/arved-breidaks-ravimeid-voiks-ka-kulapoes-muua.d?id=64470646

Austatud Arvid Breidaks võiks siiski uurida, miks on venima jäänud apteegibusside ja üldse teenusbusside areng? Ja miks ei võiks tubli pereema ka talutöö kõrvalt ühel päeval külapoe juures ühispeatuses mitmesuguseid teenuseid saada?

Mida arvas Jorh mõisavalitseja ameti õppimise kohta?

*******************************

http://www.tarbija24.ee/861718/kaupmeeste-liit-asus-voitlusse-oiguse-nimel-kasimuugiravimeid-kaupluses-muua/

Nonii, nüüd on teada, et meil kaupmehed hirmsasti muretsevad rahva tervise eest.

Kaupmeeste liidu väitel parandaks ravimimüügi õiguse laiendamine konkurentsiolukorda, täieneks ravimite valik ning alaneks hind.
Suuremad jaeketid kinnitasid juba 2009. aastal, et on huvitatud enimkasutatavate ravimitega kauplemisest. Eesmärgiks on muuta esmavajalikud rohud, mille ostmisel ei ole vaja erilist nõustamist, rahvale kättesaadavamaks - seda eriti piirkondades, kus apteegid puuduvad.

Liiga selgelt kumab läbi vaid kasumisoov! Ja seda muidugi ka siis kui apteekide käive langeb veelgi, on ju lootust taas kasvatada käivet - siis kui suletakse ka viimasedki maa-apteegid ja inimestele jääb ravimite "millede ostmine vajab rohkem nõustamist" saamiseks ainuke võimalus sõita veelgi kaugemale nende saamiseks. Niivõrd lühinägelik või kasumiahnusest lähtuv mõistus on kaupmeestel!

Tsut-tsut oleks Piusale sõit ära jäänud...


Ja sõidabki rong Piusale ning siis ka esimene grupp. Kusjuures polegi kõige olulisem, et terve parv lapsi peal, aga raha ei tulnud. Sest olulisim, et lapsed saavad loodusele lähemale ja rong on selleks hea võimalus.

http://www.maaleht.ee/news/uudised/eestiuudised/vana-piusa-rongiliin-on-taas-avatud.d?id=64472742

Järgmisel aastal peaks ehk liin olema käigus aastaringi ja kohale tulema ka öine rong. Tibude arvu kasvu jälgides peaks see nii juhtuma, eriti kui inimesed harjuvad ja ka mõnele bussile ümber istuda saab. Muidugi, järgmine aasta alustatakse ka ehk raudtee remondiga Võru poole...

Ja kuigi peaaegu oleks esmaspäeval rong minemata jäänud...siis lahenes kõik hästi. Reisija jaoks ja ka ühistranspordi maine jaoks.

Peremehetunne

Peremehetunne nagu maaelgi, on kadumas. Hiljuti kirjutas Äripäev, kuidas teefirmad ei taha hooldada sildu jm, pigem loodetakse järgmise suurtellimuse peale, kust tuleks rohke pappi. On sellist lähenemist meil palju?


Ratta hooldus läinud maksma rohkem kui ratta hind. Aga sõidab ja pole ju vaja vahetada aina uute vastu nagu mõni teeb mobiiliga, autoga jne.
Küll aga on muret puittoodetega. Väga palju jääb silma matkaradu, vaatetorne, pinke-laudu-katusealuseid ja isegi mõni rongiplatvorm, mis pole hilisemat hooldust näinud. Eelkõige just uuesti immutamist. Usun, et ettenähtud immutamine küll maksaks kuid see-eest peaks asi ka kauem vastu.

Ka raud vananeb ja eriti siis kui värvimisega mökutada. Pärnu mnt viadukti vaated. Kus on Etsi silmad?


Juppide kadumine pole sugugi väheohtlik, kuid Lilleküla jt platvormide pilte, eriti piirdeaedadest, eu hakka ma siin üles panema. Muidu võib mõni kogemata siia sattuv välismaalane arvata, et tegu sõjatandriga või arenemata maaga...




Diiselrongiga Haapsallu


Haapsalu teema on nüüd päevakorras. Kuid kumb on õigem valik, kas teenindada liini Tallinn-Riisipere (-Turba) elektrirongidega ja edasi diiselrongidega või ehitamise korral elektrifitseerida kogu tee?

Kontaktvõrgu ehitamine ja hilisem ülalpidamine läheb kindlasti väga kulukaks. Kui eeldada, et KUMU, ERM jpm ongi meie arusaam asjadest, siis muidugi, laske käia! On ju pajudel juhtudel nii, et sellega ei arvestata vi hoolduse peale ei mõelda. Kui aga arvestada, et tõenäoliselt pole liinil kaubaperspektiivi ning pole ka ühtki elektrivedurit, siis oleks õigem ikkagi uus raudtee ehitada võimalikult kiirest ja perspektiivse elektrifitseerimise võimalusega. Lisaks kõigele muule näitaks see raalsuses ära, kui palju võiks tekkida reisijaid 5, 10 või rohkemagi aasta pärast ja siis oleks mõeldav kontaktvõrgu ehitamine. Seda enam, et lihtsam teha seda vist siis kui raudtee valmis

Diiselrongidega (neid vaja muidugi juurde) saaks aga hoolimata nende maksumusest, odavamalt opereerida. Võimalusel sõidaksid kõik need rongid otse Tallinna, erinevad oleks vaid peatused kellaajast ja vajadusest sõltuvalt, tagatud ümberistumine elektrirongidele Turbas, Riisiperes või Keilas ja ühtne piletisüsteem. See eriti olukorras, kus asjaga tegeleks ühtne riigifirma. Tõenäoliselt vajaks hea sõiduplaan lisaks 2-5 diiselrongi, seda siis koos Lõuna-eesti vajadustega.


RB 1.


Vambola Paavo kommenteerib viimase aja tegusid.

http://www.ohtuleht.ee/479046

Eesti raudteel on reisiliikluse korraldamisel midagi viltu juba aastaid ning keegi ei tee katsetki olukorda parandada. Kahe iseseisvuse aastakümnega oleks aeg hakata astuma muu Euroopaga ühte sammu.

See on vale. Tehakse küll katset:
* kuid ettepanekutega ei taheta arvestada
* või leidub spetsialist, kes arvab, et pool tundi rongilt tulles bussi oodata pole palju
* või tehakse peatused kohta, kuhu on reisijatel ebamugav või lausa ohtlik tulla.
* või sõiduplaane teeb inimene, kes ei jaga midagi ümbritsevast nagu ka peatuste asukohtade valikul
* või jäetakse kohad, kus pole ammu peatust olnud, viimaseks, ja kas neid üldse tehakse
* või jäetakse ära peatusi, mida kindlasti oleks vaja
* või ei arvestata kohalike olude ja turismi vajadustega
* või jäetakse reisijad lageda taeva alla, arvates, et reisija peaksi tulema rongipeatusesse 2-3 min varem
* või tuleb buss rongipeatusesse tund varem
* või ei kuulu teema kellegi pädevusse (maavalitsus vm)
* või reisijate vajadustest ja ümberistmisvõimalustest ei huvitu ükski bussifirma
* või ei taheta läbi Tartu Riia kiirrongi käima panna
* või ei mõelda variandile, et kahe raudtee olemasolul võiks kolmas olla nende vahel (läbi Abja nt) ming ühendada teised kandid piiril muu transpordiga vms.
* või venitatakse Haapsalu raudtee taastamisega
* või armastatakse rääkida "võiks, tahaks, teeks"- rohkemaks pole tahtmist
* või ehitatakse peatus, aga ei anta käiku pool aastat
* või vastatakse (Lilleküla ühispeatus ) kohta, et pole võimalik, kuigi hiljem õnneks leidub keegi, kes saab asjale pihta
* või leidub igal pool neid, kes ei saa asjale pihta
* või tahetakse kiirronge, ilma, et neil ühtki peatust oleks
* või tahetakse kiiruse nimel tappa tuhandeid loome ja linde ning lõigata Eestimaa tükkideks
* või ei suudeta osta rööbasbusse
* või ei saada aru, et kümne rongi jaoks pole kontaktvõrgu moderniseerimine rentaabel
* või ei saada aru, et tihedama rongiliiklusega jääb Balti jaamas teid väheks.
* või ei saada aru et eelisjärjekorras mõne uue platvormi ehitamine Balti jaama mõjutaks teiste platvormide renoveerimisel vähem rongiliiklust ja oleks parim reisijale
* või ei anta kasvõi ajutist kasutusluba peatusele, kus vana platvorm on eluohtlik, kuigi uus põhimõtteliselt kasutatav



Riik on kulutanud märkimisväärsed summad Tallinna–Tartu–Valga ja Tartu–Koidula raudteeliini korrastamisele. Kuid nüüd kuuleme üha enam, et uus Rail Baltica kiirraudtee, kui selle ehitamine üldse lähema nelja-viie aasta jooksul algab, hakkab kulgema hoopis läbi Pärnu. Kummalisel kombel kandub ka valitsuse sümpaatia selle variandi poole. Kui nii, siis oleme suured summad lihtsalt tuulde loopinud. Eesti suuruselt teine linn jääb tulevikuski riigi plaanides lihtsalt teivasjaamaks.

See raudtee vajas remonti. Ja mökutada sellega, kuni saab rongiga Euroopasse, nii et postid paistavad kui teivasaed. olnuks lausa kuritegu. Nii et raha on läinud asja ette.
Linnaelanike arv pole ainsaks kriteeriumiks. Nii peaks RB läbi Pärnu või Abja tagama väiksema raudtee kaudu üjenduse ka Haapsalu ja Tartuga. Pealegi, kes keelab Tartust mineva kiirrongiga sõita Riiga superekspressile või lennukile? Mida veel pole, aga ammu võinuks olla.

Kummaliselt kõlas hiljuti ERRi uudistes minister Partsi väide, et Lelle–Pärnu lõigu moderniseerimine pole rentaabel, sest uus kavandatav terastee hakkab suvepealinna kulgema Tallinnast otse.

Ega praegusel trassil Lelle ja Pärnu vahel pole tõesti väga palju sõitjaid. Kuid mitte ka nii vähe, et seda kaotada või et üldse Pärnu vajaks uut raudteed.  Ja ometi, kui ehitatakse uusi platvorme, on paha, et Papiniidu kohta pole mingeid uudiseid. Vaja oleks just see tänavu valmis teha!

*****************

Variante on muidki. Aga meil ollakse valmis lähtuma variandist : Nagunii teeme nii, samas mahus ja igasuguse hinna eest....

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/mihkel-langebraun-teeme-parem-rail-balticu-asemel-mulgi-raudtee.d?id=64154235

kolmapäev, 30. mai 2012

Turistide solgutamine.


Küllalt hea artikkel, aga näitab ära, et aimu reisijate vajadusest pole päris paljudel..

http://www.virumaateataja.ee/859030/uue-rongiliiniga-harjumine-voib-aega-votta/

Täiesti nõus, et harjumine võtab aega. Eriti kui asjas on palju puudujääke.

Leemetsa hinnangul on suurim probleem selles, et rong sõidab seitse tundi, samas kui Peterburist Helsingisse jõuab rong poole lühema ajaga. “Aga igasugused uued ühendused on teretulnud,” lisas Leemets.
Aqva veekeskuse üks omanikke Roman Kusma optimismist ei pakatanud. “Olen Peterburi turismiinimestega suhelnud ja nende käest kuulnud, et praeguse sõidugraafikuga see rong Vene turiste Eestisse ei too, sest jõuab siia alles öösel,” põhjendas ta.

Muidugi on tegemist eri arvamustega, nii avaldan ka mina vaid arvamust, kuid usun, et tean veidi rohkem. Kiirus  ja aeg on oluline, kuid mitte niiväga oluline. Vaevalt, et Peterburi inimesed ainult veeparki üheks päevaks tuleksid külastama, siis peakski öösel sõitma hakkama. Kuid varasemat saabumist on tõeati vaja ja mida varem Peterburist välja seda parem.
Pigem olen nõus hr Kusma`ga. Tõepoolest, lisakulutused tähendavad pigem seda, et enamus turiste arvestab sellega. Ja tegemist pole ju ühe ööga, vaid ka enne tagasiminekut tuleb lisaks ööbida.

Pealegi, seitse tundi on sõiduaeg algusest lõppjaama, mitte aga Peterburist Narva.
Seega, kindlasti oleks oluline ka juurdeveoliine kasutada, näiteks käivitada buss jaamast Narva-Jõesuusse. Ei tea, võib-olla seda ka tehtud, ainult ei usu eriti.
Sama kindlasti ka mõne teise bussiga, olgu siis Jõhvist või mujalt.

Kobisin GoRaili kodulehele. Mina kui vanakooli mees pole arvutis väga tugev ja nii võttis natuke aega, enne kui kuhugi jõudsin. Koosseisude lingil juttu vaid Moskva rongist, ei sõnagi uuest liinist. Piletihinda tuli ka otsida, Tallinnast Jõhvi näiteks vist 2. klass 12 eurot. Kuid ühtki sõna ei ole selle kohta, kas piletid tuleb ainult broneerida või saab neid ka rongist!? Balti jaamast ja Narvast ka kassadest, aga kuidas on Jõhvist ja Rakverest? Kas ka kohalike piletite vormistamise tasu 3 eurot? See oleks küll üks viimase aja suurimaid ämbreid!


Puudub Kiviõli peatus, mis tõenäoliselt oleks väga vajalik. Olen kindel, et sealgi päris palju inimesi, kes Venemaal käiksid, rääkimata võimalikust tõmbekeskusest turismi koha pealt.

Ja kuidas on lood riigisiseste reisijatega? Kas pühap õhtul saavad Jõhvist rongi peale kõik inimesed või jäetakse osa ukse taha ja Rakveresse jõudes on rongil kiri: "Vabu kohti ei ole"? Või kui pole kassat, siis ei saa üldse peale?

Kas reisiliikluse tihenemisel ei oleks oluline, et tulevikus saab Jõhvis mugavalt bussidele (ka tellimusbussidele) ümber istuda või tuleb koperdada mööda aiataguseid? Või pole ka see oluline reisijate mugavuse koha pealt? Vähemalt nii saab järeldada EVR-i soovist ka uus platvorm ehitada kaugemale, mitte sinna kuhu vaja. On see siis riigi panus ühistranspordi ja turismi arendamisse? Nii tundub olema, sest ega neilt saa ka vastuseid kirjadele, kuigi olen üritanud. Ja on piisavalt oluline, kas tellimusreiside puhul saabuvad turistid tahavad ikka oma kimpsude-kompsudega koperdada pikka maad. Mina ei usu, et see kasuks.

Imelik, et sellistes küsimustes pole üldse mingit infot.

*****************************

01. 06. 10225
http://www.tarbija24.ee/860632/tuhamae-kulje-alla-tuleb-hostel


RONGIGA KÜLLA EESTIMAALE 23 - MATKAD


Rongiga on hea matkale minna ja seda võimalust tasub usinasti kasutada. Eriti kui see võimalus soodne või suisa tasuta.

http://www.edel.ee/eestimaa/1/readmore/524/

Muidugi on info veidi suurlinnakeskne, Aegviitu matkale saab muidugi ka Rakverest näiteks

Matku korraldab ka Elektriraudtee, jälgige ka nende kodulehte.

 http://www.elektriraudtee.ee/matkad/matkaideed

teisipäev, 29. mai 2012

Palju vähetuntud lugusid

On lugusid, mis nagu populaarsed, aga raadios kõlavad vähe. Kuulasin üht lugu ja leidsin kümneid teisi.

http://www.youtube.com/watch?v=ulnzLKQj1nE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=DX6GqJnk8Ow&feature=related

Ja isegi rongisõidust

http://www.youtube.com/watch?v=cipref8utjA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=0YDL6a9eWkE

See oli ühest südamlikust vabaõhuetendusest... Seda mõista ja tunda saab vaid siis kui kohal olid... Taevalik etendus ja mõtlemapanev kui vaid mõelda soovid ja oskad....


http://www.youtube.com/watch?v=jU0zG5qPlFU

http://www.youtube.com/watch?v=6m44jDeBQ-k&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=Gwev3FGmtCI

http://www.youtube.com/watch?v=X6Hqc9dVeHk

Nii Eestivõõras video, aga midagi siin on....

Aga veel
http://www.youtube.com/watch?v=_1P2EJj_jJY&feature=related


Peterburist Riiga.


Naljakavõitu on lugeda,kuidas propageeritakse ühistransporti, aga kostab mitte rongihääl vaid mulin. Ja mitte supipajast vaid jutumulin. Mitte artiklist vaid üldse sel teemal.

http://www.postimees.ee/857724/ilves-soidab-jargmisel-nadalal-rongiga-latti-visiidile

Ja kenasti keegi kirjutab pläralas:


...Praegu on võimalik rongiga Riiga sõita ümberistumisega Valgas...

no see võimalus küll normaalse reisimise valdkonda ei kuulu - kõigepealt 4,5 tundi olematute mugavustega kõvapingilises Edelaraudtee 3vagunilises rongis Valka ja sealt veel 3 tundi lätlaste mitte oluliselt parema rongiga edasi Riiga. Kumbaski rongis pole võimalust osta kohvi/karastusjooki ega võileiba, lätlaste rongil on küll mugavamad istmed, kuid olematu teeninduskultuur ja eht-nõukaaegne tualettruum.

Härrased presidendid ja ministrid mõlemalt poolt võiksid ka selle variandiga tutvuda. Kiirus ja mugavus ei ole konkurentsivõimelised isegi meiesuguste riikide puhul.

Küll aga ajaks asja ära üks Tartu kiirrongiga sarnane koosseis, mis ei peatuks Tartust edasi rohkem kui Elva, Valga, Valmiera, Cesis, Sigulda.

Asi on mõlema poole poliitilises ja ärilises tahtmises. Näidake eeskuju, hr president ja võtke jututeema üles:)
Olen Saldejumsiga täiesti nõus, et ümberistumist praegu Valgas ei saa veel pidada sõiduvõimaluseks Lätti, kui pole puhvetitki 8 tunni jooksul ja õlu läheb tee peal leigeks nagu... Vabandust, limonaad ikka, õlut ei tohi juua ju!
Muidugi oleks äärmiselt põnev kui sõidetaks selle rongiga, aga see kuuluks juba ulme valdkonda. Sest Tallinnast Lätimaale sõidab nii praegu vaid väga treenitud inimene, näiteks matkale ja Tartust on see juba siiski lausa hea võimalus.

Aga tead, Saldejums, praegu Peterburi sõitva rongi sisustus ehitati ümber vähem kui kahe kuuga! Ega asjaajamine ju väga palju kauem aega võtnud. Nii et kui jutustatud on meil juba aastaid, siis puudu on tegudest! Ja tahtmisest, nagu mainisid. Aga seda viimast ei ole. Muud järeldust pole võimalik teha. Ja ükski seni kõlanud argument pole ka olnud tõsiseltvõetav. Kui aga riik pole tõsiseltvõetav....? Ja see pole niisama suusoojaks öeldud, tahaks näha, kes toob TÕSISE (õigemini ÜLETAMATU) põhjuse, miks ikka ja jälle ei ole võimalik olnud rongi käima panna!?
Tegelilkult oleks vast vaja esialgu vaid üks lisakoosseis, et paar korda päevas võiks praegune Tartu kiir sõita Riiani. Koosseisu poleks üldse vaja, kuid siis peaksime ilma jääma lisakiirrongidest nädalavahetusel ja seda ei saa mõistlikuks pidada. Ennegi polnud ju koosseise, kuid Peterburi oma ilmus vist unenägudest, sealt, kus minagi vahel Riias käinud ja Riia linna näinud....

Värske Meikargate näitab ära, et ausust on kõvasti puudu. Järelikult teevad inimesed oma järeldused ja vandenõuteooriad:

* bussifirmad on bussiga raha toonud parteikassasse

*ei viitsita tegeleda suuremate asjadega kuna isegi riigisiseselt pole ronge juurde tulnud

* vaevanägemine riigis pole in.

jne.

Tegelikult polegi mõtet fantaseerida kui just igav pole. Sest vaevalt tasub loota, et tegelikud põhjused ausalt välja öeldakse... Sest isegi ausus tekitab kahtlusi, nagu hr Meikari puhul. Kas on ikka tegemist aususega või siin taga midagi muud? Kui uue partei loomine, siis oleks ju nii meeldiv oodata ausat parteid? Kuidas tuua rahvale tagasi usk, et pole üksi ükski maa ja koos saab ka jala Vilniusesse? Ketiga näiteks? Oleme selle unustanud, poliitikud meenutavad seda ainult vajadusel, aga sealseisnud ei teinud seda ju partei käsul... Pigem õhutasid "natsionalistlikku hüsteeriat", nagu kuulda oli...

Aga on aspekte, mis rahvale veelgi ei meeldi:


Nii turvameeste, kui tavareisiate elu kergemaks tegemiseks võiks igasse jaama, kus petutakse panna juba täna plakatid välja eestikeeles, venekeeles ja lätikeeles, et punaste kleepsudega vagunitesse Teil asja ei ole.
Ja muidugi oleks ilus ka need vagunid sarnaselt tähistada.
Tegemist on ju tavareisia tahtliku mõnitamisega Ilvese poolt.
No mina ei usu mitte iial, et nendes vagunitesse peale valitud seltskonna kedagi siseneda lubatakse. Matside jaoks pannakse paar loomavagunit rongi lõppu.
Ja kui kellelgi on siin midagi vastu väita, siis mina olen Saaremaal sama laua taga Hr. Lennart Meri-ga koos õlut rüübanud. See kikilips pole ei minu, ega rahva valitud. See ütleb juba kõik. Selleks on ka erivaguneid ja eriseltskonda vaja. Rahva President julgeks ka niisama sõita.
Tegelikult ma ei oskagi selle kohta midagi öelda. Sest eks maailm on nii hulluks läinud ja igasuguseid juhtumisi arvesse võttes  ei tohiks president küll suvalises vagunis olla. Pealegi, eks tegemist ka reisiga, kus ehk asju arutatakse ja selline suhtlemine vajalik. Kuid teisest küljest, kui tegemist on rahva presidendiga, siis kas on täiesti ilmvõimatu, et broneeritud vaguneid ei ole? Või vähemalt, kas läbipääs rongist on vähemalt tagatud? ja muidugi, president VÕIKS ju olla ise kasvõi natukenegi rahva seas. Kuidas see populaarsus muidu tuleb (õigemini rahvamehe tiitel, mis hr Ilvesel vist saamata?) kui mitte õllekannu taga?Ja natuke peaks rahvamees ikka olema küll!

Ma pole üleüldse sellise vaatenurga fanaatiline pooldaja, kuid teatud iva on sellistes asjades sees. Seda enam, et rongiukselt ju ei saa enam rahvale lehvitada. Miks, küsite? Sest uue sõiduplaani järgi on enamuses Tartu kiirrongil peatuste aega vaid 0,5 minutit.  0,5 minutit Jõgeval! On see normaalne normaalses riigis? Kui perroonil rahvamassid, kus on siis aega  rahvale lehvitada? Aga ehk see ongi põhjuseks, miks meil rahvamehi ja agitronge pole? Ei lasta ju seista selles kiiruste maailmas...

Rongisõit on mõnus. Loodan, et edaspidi saab ka 4,5h Riiga. Siit edasi saab ka tõepoolest unistada Rail Balticust. Võrdluseks: eile sõitsin Frankfurdist Bonni, ICE läbis +-150 km 38 minutiga. Ehk Tallinnast Jõgevale. Pilet maksab 48,25 ja kui piisavalt ette osta, saab 22€-ga. Arvan, et kui Eestis saaks tõesti 50 minutiga Tallinnast Tartusse või vähemalt 1h 10min, siis oleks asjal jumet küll.

 Aga kui oleks valida rahulik, nauditav kulgemine Tallinnast Tartusse 10 euro eest  2 tundi või tunduvalt kallim? Kui rahuliku kulgemisega kaasnevad külm õlu, hea raamat, sõbralik seltskond, imeilusad vaated rongiaknast, toredad vagunisaatjad (miks põrgu päralt peab neid nimetama klienditeenindajateks?)???


Siin siis video esimesest sõidust.

Peterburi rong peaks kindlasti peatuma ka Kiviõlis.


Põlva Talupood



Kahju, et Põlva nii kaugel om. On hea teada, et on talupoode, kus pidevalt midagi toimub. Ehk satun seegi suvi sinna kanti ja tahaks väga seda külastatada. Seda enam, et sinna saab ka rongiga.

http://www.maaleht.ee/news/uudised/kylauudised/kubar-pahe-ja-polva-talupoodi-kohvi-ruupama.d?id=64462960

Loodan, et sealt saab ka siguri-tõrukohvi.

Ja nendelgi blogi

 http://talutoit.blogspot.com/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00-08:00&max-results=24

Ametnik ja rahvas 19 - hea arvamus!


Jaak Nigul tundub kirjutavat väga õigest asjast. Võin omalt poolt lisada, et näiteks päästeameti andmebaaside arvutiprogramm pole vist siiani korralikult rakendunud. Mõni aasta tagasi jõudis tuletõrje maja kustutamisele siis kui see oli maani maha põlenud. Ja kuigi ametlik vastus oli mittemidagiütlev või õigemini kiitis asju kõvasti, siis mitteametlikest vestlustest tollal selgus, et tegelikkuses oli olukord palju kurvem. Ega ma väga ei usu, et kõik nüüd hästi on.

Nii ei suuda meie vald juba aastaid panna korralikku suurt silti tänavate nimedega tee otsa ja nii sõidavad paljud ikka valele poole jõge. Kuigi vaevalt, et see eriti keeruline oleks. Põhjuseks tavaliselt ju see, et ei saada aru, mida konkreetses situatsioonis on tegelikult vaja teha, vaid arvatakse enamasti, et pole üldse vaja või piisab poolest....

Aga siin see arvamus.

http://arvamus.postimees.ee/857552/jaak-nigul-kas-moni-ametnik-ka-vastutab

Kas sellist Eestit me tahtsimegi?


Bravuurikas lause, aga kehtib ka pisiasjade kohta. Küll tuletab meelde taas seda, et sõnades oleme väga tublid ja hoolitseme rahva eest. Tegelikkuse...

http://online.le.ee/2012/05/26/bussijaama-toos-on-vaikesed-puudujaagid/

Kas need puudujäägid on ikka tegelikult pisikesed? Kust alates muutub pisike suureks? Muidugi pole ka eriti mõtet kiruda, sest isegi pealinna visiitkaardiks olevas Balti jaamas ei saa õhtul ooteruumi, infopunktide (turism) jm asemel on räpane müügisaal ja enne õiget aega töö lõpetavad müügiletid, haisvad prükkarid ja joodikud, kaklevad narkarid ja tänavakunstnikud.

Linnavalitsus ja bussifirma ei näe lahtiolekuajas probleemi, sest mitte keegi pole selle kohta kaebust esitanud. Mäesalu sõnul on esitanud taotluse pikendada bussiootesaali lahtiolekuaega Noarootsi vald.

Kas siis ametnikel endal pole niipalju taipu, et aru saada, et olukord ei ole normaalne? Ehk peaks siis ametnikud välja vahetama või hoopiski busside väljumise peale kella 18 ära lõpetama? Või siis linna- ja maavalitsuses tualetid sulgema kell 13-st?

Et aga keegi ei "kaeba", siis võivad ametnikud olla õnnelikud: sisutühjad vastused teevad oma töö. Sest kui saad vastuse, millest näed, et sinu mure on nende jaoks vaid tüütav sääseprin ja muret ei mõisteta või ei taheta mõista... Mis mõtet on siis veel kellegi poole pöörduda?

Õigusriik - Õigus olla pealtkuulatud...


Tere tore riik! Minu lemmikud M- Klubis:
"Ma arvan, et meid kuulatakse pealt!"
"Võimatu! Me elame õigusriigis!"
"Täpselt! Kõigil on õigus pealt kuulata ja olla pealtkuulatud..."

Fantastiline. Usun, et kõige rohkem täppiläinud ennustusi võibki leida M-Klubist!

See selleks! Olen EOÜ ja LUS-i liige, tavaliselt maksan ka liikmemaksu. Muuseumraudteel on küll asi minu poolt soiku jäänud, pole enam aega jne. Kuid, et vahepeal jäin ka EOÜ-s maksmisega hiljaks, siis tegin otsekorralduse. Ja maksan nüüd aastas tunduvalt rohkem kui vaja. Hea eesmärgi nimel. Et need, kes tegelevad selle alaga, saaksid rohkem tuge! Kas siis parteid (loe: poliitikud) ei tahagi Eestile ja/või enda parteile või endale head tulevikku? Tundub, et tahavad, vähemalt endale. Makstakse ja võetakse altkäemakse, kanditakse teiste rahasid parteile, varastatakse - ja tahetakse, et veel maksumaksja maksaks kinni sellise maailmavaate propageerimise ja levitamise! Inimestesse tahaks uskuda, aga nähes kui palju on ümberringi teiste (olgu siis riigi või kaaskodanike) arvel elamist ja tihti otsesõnu varastamist - no ei usu ma, et suur osa nendest annetust oleksid ausad! Poliitikud juba isegi öelnud, et eetika pole oluline ja vajalik! Kuidas leida Eestis mõnisada poliitikut, kes teeksid midagi Eestimaa ja rahva heaks missioonitundest? Vorstirõnga varastamise eest lähed pokri, miljonite puhul aga tunnistad end vaeseks ja elad luksuses edasi? Kuigi vaene oli ehk just vorstivaras...

Kunagi ammu üks poliitikutest kurtis, et on nii vaene, et lastele banaani ei jaksa osta. Pärast last mõnitati koolis. Kas peaks tegema Toidupangale ka ehk eraldi osakonna - vaesuses igritsevate poliitikute osakond VIPO!?
Või mis sunnib igasuguse südametunnistuse hülgama? Muidugi võib poliitik ka selle kohta osavalt vastata, et tal on mõlemad olemas, nii süda kui ka tunnistus! Kas see ikka on seesama? Samamoodi on häbi vaadata kui kuskil kantakse ka töökaaslastest varast nagu sitta pilpa peal. Et enne õiget kohta maha ei kukuks... Kuigi usun, et sellistel tuleb kukkumine ja üpris valus...

Ka hr Michal`i reaktsioon oli ju imelik. Las Meikar selgitab raha päritolu!? Samas kui too just ütles, et eelnimetatu palus selle enda kätte võtta. Kellel siis õigus? Üldiselt ei usalda mina neid, kes ikka eitada püüavad...
Ja on häbi, et parteid loodavad, et asi sumbub samamoodi nagu kõik muu.

Aga siiski, kas riigikogulastel, nõukogudes olijatel ja lihtliikmetel ei jätku raha, et partei liikmemaksu maksta? Muidugi ei jätku kui (muidusööjate?) ülalpidamine ja reklaamimine nii kulukas on. Samas kaovad Eestist inimesed, maaelu,  mitmed linnuliigid jm, sest ühe põhjusena võib tuua  kellegi ükskõiksuse koos bürokraatiaga...

http://www.epl.ee/news/eesti/maailmavaate-sihtasutus-niipea-elulootust-ei-saa.d?id=64461866

Kuskil oli ka artikkel linnuliikide kadumisest, aga ei suuda seda leida. Küll aga mõned liigid tuuakse või vägisi tagasi. Kuigi muidgi on tore ja õiglane kui süütu inimene õiguse saab. Kuigi taas, kui M-Klubis perenaist valiti, nõudis maahärrat, et kandidaadid tõendaksid et nad on süütud. Paugupealt oli järjekord ukse tagant kadunud. Ta pidas muidugi silmas süüd Eesti riigi vastu, ehk süümevannet. Kui aga enne valimisi küsida, kes on süütu...?

http://www.epl.ee/news/eesti/kohus-lougas-tuleb-ametisse-ennistada.d?id=64461894

Väga huvitav! Minu teada enam seaduse järgi tööleennistamise kohustust pole!?

Kuskilt kostab ka suht normaalset juttu, aga mis sellest kasu on?

http://www.vooremaa.ee/contents.php?cid=1022995

Kuid uue erakonna loomine on õletuli siis kui sinna koguneb taas eetikavabapublik! Aga mis oleks kui prooviks teha nii, et otsiks ausaid inimesi?

Aga kust sa neid leiad?

http://www.e24.ee/857244/reformielekter-ja-tundmatud-annetajad

Eestimaa loodusvarade säästlik kasutamine ju ka seotud eetikaga!? Või ikkagi ei ole? Ehk siiski oluline, et keegi supleks külluses? Ausalt, mina ei mõista ahnust ja ja muud sellise raiskamise juurde kuuluvat. No ei mõista...

laupäev, 26. mai 2012

Eeskujud?


Lihtsalt öökima ajab kui valelikud võivad olla meie eeskujud....

http://www.postimees.ee/855114/ruussaar-reformierakonna-kriisikommunikatsioon-meenutab-suusaliitu

Olgu see Meikar kes tahes ja eesmärgid, millised tahes, kuid reaktsioon on sitt, siis riik on sitt....

Appi, kas midagi sarnast?

http://sport.postimees.ee/854906/video-jalgpalluri-uskumatu-naitemang/

Mis numbri all mängib Meikar ja milline on Eesti riik?

Paljassaares.

Võtsin kätte ja põrutasin Paljassaarde. Pesitsushooaeg alanud ja seega püüdsin vähe liikuda ning mitte linde häirida.
??


Roostik oli igasuguseid hääli täis. Kaasa arvatud pladistamist ja muid imelikke hääli, aga kuulda oli ka hüüpi. Ja üle lendasid soolured.
Kühmnokk-luik tukkus ja kuigi olime väga kähestikku, tõstis ta vaid korra pead ja tukkus edasi. Ju tundis, et olen sõber...
Teisi linde ma nimetama ei hakka, kuni pole määrajast üle kontrollinud, aga koosolemine oli nauditav.
Jääkosklad ja sinikael-pardid.

Keskel ristpart, taga jääkosklad.


Minu arvates väiketiir.




Hahk, poegadega.
Seda peab küll mainima, et loodus ja linnud ikka ilusad. Mõni vist lausa mitmenaisepidaja...








Pildistama pidi ka mööda põõsaid. Sest ikka kostis sealt ilusat laulu...


Merisk.



Ära nägi ka aasta linnu. Liivatüll.

Kuid minu jaoks esmakordne kukkurtihase pesa leid. Valgus paha nurga alt ja ei saanudki ühtki head pilti. Kuid tegemist selgelt meisterteosega.






Vaated on üks ilusam kui teine.




Jalgratteed ilusad ja siledad.


Põikasin läbi ka Kopli kalmistupargist. Väga ilus, kuid ikka tunda narkomaanide jms hõngu...



Kere oli hele ja sai võetud üks mõnus kodune shnitsel GoHotel Shnelli alt söögikohast. Ja muidugi ühe asja ka riiulist, maitsvat Kõlleste kommimeistritelt.