neljapäev, 31. mai 2012

RB 1.


Vambola Paavo kommenteerib viimase aja tegusid.

http://www.ohtuleht.ee/479046

Eesti raudteel on reisiliikluse korraldamisel midagi viltu juba aastaid ning keegi ei tee katsetki olukorda parandada. Kahe iseseisvuse aastakümnega oleks aeg hakata astuma muu Euroopaga ühte sammu.

See on vale. Tehakse küll katset:
* kuid ettepanekutega ei taheta arvestada
* või leidub spetsialist, kes arvab, et pool tundi rongilt tulles bussi oodata pole palju
* või tehakse peatused kohta, kuhu on reisijatel ebamugav või lausa ohtlik tulla.
* või sõiduplaane teeb inimene, kes ei jaga midagi ümbritsevast nagu ka peatuste asukohtade valikul
* või jäetakse kohad, kus pole ammu peatust olnud, viimaseks, ja kas neid üldse tehakse
* või jäetakse ära peatusi, mida kindlasti oleks vaja
* või ei arvestata kohalike olude ja turismi vajadustega
* või jäetakse reisijad lageda taeva alla, arvates, et reisija peaksi tulema rongipeatusesse 2-3 min varem
* või tuleb buss rongipeatusesse tund varem
* või ei kuulu teema kellegi pädevusse (maavalitsus vm)
* või reisijate vajadustest ja ümberistmisvõimalustest ei huvitu ükski bussifirma
* või ei taheta läbi Tartu Riia kiirrongi käima panna
* või ei mõelda variandile, et kahe raudtee olemasolul võiks kolmas olla nende vahel (läbi Abja nt) ming ühendada teised kandid piiril muu transpordiga vms.
* või venitatakse Haapsalu raudtee taastamisega
* või armastatakse rääkida "võiks, tahaks, teeks"- rohkemaks pole tahtmist
* või ehitatakse peatus, aga ei anta käiku pool aastat
* või vastatakse (Lilleküla ühispeatus ) kohta, et pole võimalik, kuigi hiljem õnneks leidub keegi, kes saab asjale pihta
* või leidub igal pool neid, kes ei saa asjale pihta
* või tahetakse kiirronge, ilma, et neil ühtki peatust oleks
* või tahetakse kiiruse nimel tappa tuhandeid loome ja linde ning lõigata Eestimaa tükkideks
* või ei suudeta osta rööbasbusse
* või ei saada aru, et kümne rongi jaoks pole kontaktvõrgu moderniseerimine rentaabel
* või ei saada aru, et tihedama rongiliiklusega jääb Balti jaamas teid väheks.
* või ei saada aru et eelisjärjekorras mõne uue platvormi ehitamine Balti jaama mõjutaks teiste platvormide renoveerimisel vähem rongiliiklust ja oleks parim reisijale
* või ei anta kasvõi ajutist kasutusluba peatusele, kus vana platvorm on eluohtlik, kuigi uus põhimõtteliselt kasutatav



Riik on kulutanud märkimisväärsed summad Tallinna–Tartu–Valga ja Tartu–Koidula raudteeliini korrastamisele. Kuid nüüd kuuleme üha enam, et uus Rail Baltica kiirraudtee, kui selle ehitamine üldse lähema nelja-viie aasta jooksul algab, hakkab kulgema hoopis läbi Pärnu. Kummalisel kombel kandub ka valitsuse sümpaatia selle variandi poole. Kui nii, siis oleme suured summad lihtsalt tuulde loopinud. Eesti suuruselt teine linn jääb tulevikuski riigi plaanides lihtsalt teivasjaamaks.

See raudtee vajas remonti. Ja mökutada sellega, kuni saab rongiga Euroopasse, nii et postid paistavad kui teivasaed. olnuks lausa kuritegu. Nii et raha on läinud asja ette.
Linnaelanike arv pole ainsaks kriteeriumiks. Nii peaks RB läbi Pärnu või Abja tagama väiksema raudtee kaudu üjenduse ka Haapsalu ja Tartuga. Pealegi, kes keelab Tartust mineva kiirrongiga sõita Riiga superekspressile või lennukile? Mida veel pole, aga ammu võinuks olla.

Kummaliselt kõlas hiljuti ERRi uudistes minister Partsi väide, et Lelle–Pärnu lõigu moderniseerimine pole rentaabel, sest uus kavandatav terastee hakkab suvepealinna kulgema Tallinnast otse.

Ega praegusel trassil Lelle ja Pärnu vahel pole tõesti väga palju sõitjaid. Kuid mitte ka nii vähe, et seda kaotada või et üldse Pärnu vajaks uut raudteed.  Ja ometi, kui ehitatakse uusi platvorme, on paha, et Papiniidu kohta pole mingeid uudiseid. Vaja oleks just see tänavu valmis teha!

*****************

Variante on muidki. Aga meil ollakse valmis lähtuma variandist : Nagunii teeme nii, samas mahus ja igasuguse hinna eest....

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/mihkel-langebraun-teeme-parem-rail-balticu-asemel-mulgi-raudtee.d?id=64154235

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar