Viljandis tuntav mingi vastuseis, seda just Paala peatuse koha pealt. Pläralates pidevalt juttu autobussijaamamaffiast (selle sõnaga oleks hea poomismängu mängida!). Maffiasse ma ei usu, kuid üllatav oli küll, et mingit küsitlust teha ei soovitud ja vastust selle põhjuste kohta loomulikult ei anta. Mida ei saa kuidagi õigeks pidada. Kuidas aga ühendada Viljandis bussi- ja rongiliiklus?
Jaamatagune plats on väike ja ei võimalda "Pargi ja Sõida" süsteemi kasutamist. Platsile tuleks paigaldada sissesõitu keelav märk lisatahvliga "vaid ametiautodele" või "valdaja loal", kui plats kuulub Edelaraudteele. Bussipeatuse platvorm võiks olla trepi ees, kuid piisavalt lai. Kuigi algul pidasin mõttes õigemaks busside peatumist eemal (4. pildil plats näha), siis otsustavaks peaks olema ootamisvõimalus, mis jaamahoones olemas. Ootesaal võimaldab ühise info (koos infoekraaniga, mis peaks olema põhjalikuma info allikaks, kui mõni üksik rong). Muidugi peaks see tähendama kuuluvust...kelle haldusalasse? Plussiks on ka söögikoha olemasolu, mille jaoks omakorda oluline bussireisijate ehk potentsiaalsete klientide lisandumine. Võimalik rongiliikluse tihenemine ja bussiliikluse oluline tihenemine toovadki kaasa selle, et autodel ei tohiks lubada parkimist, et vältida probleeme bussiliikluses. Nii peaks ka söögikohta tulevad (autoga) inimesed jätma oma autod piisavalt suurde parklasse teisele poole kaubaaita, vahemaa sögikohani täiesti mõistlik. Abja-Paluoja jt bussid peaks omama väljasõiduvõimalust tikuvabriku juures olevat tänavat pidi.


Kas oleks vajalik otsepääs üle haruteede bussidele?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar