Sunday, January 27, 2013
Lubadused ja tagajärg.
Seoses eelolevate renoveerimistööde jätkumisega tegin viimase katse tagada reisijtele mugav ja lihtne pääs rongidele ning ümberistumiseks. Eks näis, mis vastused kirjale tulevad. Peaga vastu betooni jooksmine on tegelikult väsitav ja valus.
Tere!
Kuna sel aastal jätkuvad ooteplatvormide renoveerimised, siis veel kord püüan Teie tähelepanu juhtida vastuoludele kahe peatuse suhtes.
Jõhvi.
Jõhvi uus platvorm on planeeritud väga ebamugavasse kohta. Kuna Jõhvis on ülekäikudel juhtunud väga palju õnnetusi ning üheks olulisemaks põhjuseks on halb nähtavus kõvera tõttu. Seega oleks vaja raudtee nii jaamas kui ka Oru poole jaamavahe alguses piirata aiaga, mis tagaks selle, et inimesed ei pääseks raudteele. Platvormi ehitamisel jaamateede vahele võib kindlasti eeldada inimeste liiumist üle teede, välja pakutud kohas on aga alanud juba tunneli ehitamine.
Halvim on aga see, et liikumine parklani (bussipeatuse-kaubanduskeskus) on liig kauge. Eraldi parkla ehitamine aga raskendatud ning majanduslikult ebaotstarbekas. Kuigi Jõhvi mitmed asutused on soovinud platvormi ehitamist varem märgitud kohta, s.t. sirgele teeosale ja see vastaks kõige rohkem ka Ooteplatvormide Standardile, siis erinevatel, tõele mittevastavatel põhjustel (kõrvaltee pikendamine, ülesõidu signalisatsioon jms.) on üritatud sellest kõrvale hoida. Ometi tähendaks platvormi ehitamine minu poolt (ja mitte ainult minu) märgitud kohta, et reisijatel on lühim tee valmivasse tunnelisse. Vähetähtis ei ole ka lühim pääs bussijaama ning rongiootamise võimaluste paranemine.
Platvormi ehitamine plaanitavasse kohta tähendab ka seda, et alles peab jääma 1. tee, mille järgi vajadust tegelikult ei ole ning seegi oleks märkimisväärne kokkuhoid, seda eriti tee seisukorda arvestades. Pean silmas kulutusi tee remondiks, mille hulka läheb peale rööbaste, killustiku ja liiprite ka 2 pöörangut.
Seega peab leidma võimaluse ehitada platvorm ikkagi jaamateede piirkonnast välja. Hoolimata perspektiivsest võimalikust kaherajalisest raudteest tulevikus (mida tõenäoliselt ei tule), on võimalik hetkel kaaluda platvormi rajamist ükskõik kummale poole praegusest raudteerajast.
Kadrina.
Kohalik omavalitsus on selgelt väljendanud soovi platvormi asukohana ülesõidust Tapa poole, väljendades ka valmisolekut juurdekuuluva (parkla, juurdepääsuteed, bussipeatus jm) väljaehitamiseks ja hooldamiseks. Viimane on tegelikult ka täiesti õige lähenemine, sest majanduslikult otstarbekas on ala kuulumine ja hooldus ühele asjaosalisele. Ka võimaldab see asukoht vältida inimeste sattumist kõrgendatud ohuga ehk jaamateede piirkonda.
Kuigi juurdepääsu ja parkla ehitamine võib olla mõnevõrra keerulisem maastiku tõttu, ei tohiks täitematerjali leidmine siiski olla nii keeruline, et see võiks takistuseks olla. MKM ja TJA koos EVR Infraga on näinud selle koha sobivust ja otstarbekust ning koht tähendab ka reisijatele mugavamat juurdepääsu.
Lubadused ühildada erinevaid ühistranspordiliike ei tohiks jääda pelgalt lubaduseks, eriti kui puuduvad tõsised takistused. Sarnaselt näiteks Lillekülaga ei tahaks küll lugeda-kuulda hilisemaid ütlemisi stiilis "kuigi lahendus ei ole hea, ei võetud siiski kuulda..." jne.
Käesoleva renoveerimise raames peaks välja ehitama ka kauaoodatud (KOV-id, kohalike elanike arvamusküsitlused, MTÜ-de ja muude kodanike organisatsioonide arvamusavaldused) Sõmeru, Vorbuse, Kalevi ja Energia ooteplatvormid. Nii on Energia kohta juba tehtud ka eelprojekte. Nende peatuste ehitamise viivitamisega või ärajätmisega saaks antud ühiskonnale vale signaal, mis ei tule kasuks ei kellegi reputatsioonile ega ka mitte ühistranspordi populaarsusele.
Parimate soovidega
Kuna sel aastal jätkuvad ooteplatvormide renoveerimised, siis veel kord püüan Teie tähelepanu juhtida vastuoludele kahe peatuse suhtes.
Jõhvi.
Jõhvi uus platvorm on planeeritud väga ebamugavasse kohta. Kuna Jõhvis on ülekäikudel juhtunud väga palju õnnetusi ning üheks olulisemaks põhjuseks on halb nähtavus kõvera tõttu. Seega oleks vaja raudtee nii jaamas kui ka Oru poole jaamavahe alguses piirata aiaga, mis tagaks selle, et inimesed ei pääseks raudteele. Platvormi ehitamisel jaamateede vahele võib kindlasti eeldada inimeste liiumist üle teede, välja pakutud kohas on aga alanud juba tunneli ehitamine.
Halvim on aga see, et liikumine parklani (bussipeatuse-kaubanduskeskus) on liig kauge. Eraldi parkla ehitamine aga raskendatud ning majanduslikult ebaotstarbekas. Kuigi Jõhvi mitmed asutused on soovinud platvormi ehitamist varem märgitud kohta, s.t. sirgele teeosale ja see vastaks kõige rohkem ka Ooteplatvormide Standardile, siis erinevatel, tõele mittevastavatel põhjustel (kõrvaltee pikendamine, ülesõidu signalisatsioon jms.) on üritatud sellest kõrvale hoida. Ometi tähendaks platvormi ehitamine minu poolt (ja mitte ainult minu) märgitud kohta, et reisijatel on lühim tee valmivasse tunnelisse. Vähetähtis ei ole ka lühim pääs bussijaama ning rongiootamise võimaluste paranemine.
Platvormi ehitamine plaanitavasse kohta tähendab ka seda, et alles peab jääma 1. tee, mille järgi vajadust tegelikult ei ole ning seegi oleks märkimisväärne kokkuhoid, seda eriti tee seisukorda arvestades. Pean silmas kulutusi tee remondiks, mille hulka läheb peale rööbaste, killustiku ja liiprite ka 2 pöörangut.
Seega peab leidma võimaluse ehitada platvorm ikkagi jaamateede piirkonnast välja. Hoolimata perspektiivsest võimalikust kaherajalisest raudteest tulevikus (mida tõenäoliselt ei tule), on võimalik hetkel kaaluda platvormi rajamist ükskõik kummale poole praegusest raudteerajast.
Kadrina.
Kohalik omavalitsus on selgelt väljendanud soovi platvormi asukohana ülesõidust Tapa poole, väljendades ka valmisolekut juurdekuuluva (parkla, juurdepääsuteed, bussipeatus jm) väljaehitamiseks ja hooldamiseks. Viimane on tegelikult ka täiesti õige lähenemine, sest majanduslikult otstarbekas on ala kuulumine ja hooldus ühele asjaosalisele. Ka võimaldab see asukoht vältida inimeste sattumist kõrgendatud ohuga ehk jaamateede piirkonda.
Kuigi juurdepääsu ja parkla ehitamine võib olla mõnevõrra keerulisem maastiku tõttu, ei tohiks täitematerjali leidmine siiski olla nii keeruline, et see võiks takistuseks olla. MKM ja TJA koos EVR Infraga on näinud selle koha sobivust ja otstarbekust ning koht tähendab ka reisijatele mugavamat juurdepääsu.
Lubadused ühildada erinevaid ühistranspordiliike ei tohiks jääda pelgalt lubaduseks, eriti kui puuduvad tõsised takistused. Sarnaselt näiteks Lillekülaga ei tahaks küll lugeda-kuulda hilisemaid ütlemisi stiilis "kuigi lahendus ei ole hea, ei võetud siiski kuulda..." jne.
Käesoleva renoveerimise raames peaks välja ehitama ka kauaoodatud (KOV-id, kohalike elanike arvamusküsitlused, MTÜ-de ja muude kodanike organisatsioonide arvamusavaldused) Sõmeru, Vorbuse, Kalevi ja Energia ooteplatvormid. Nii on Energia kohta juba tehtud ka eelprojekte. Nende peatuste ehitamise viivitamisega või ärajätmisega saaks antud ühiskonnale vale signaal, mis ei tule kasuks ei kellegi reputatsioonile ega ka mitte ühistranspordi populaarsusele.
Parimate soovidega
**************************
Wednesday, January 30, 2013
Maailmameistritiitlid eestlastele!
Millisel spordialal oleks meil kõige rohkem lootust olla esimese viie seas? Olen nüüd küll väga kriitiline, aga arvan, et põhjusega. Kuskil toimunud sülitamise MM. See oleks üks võimalus. Muidugi võiks osaleda veelgi ekstreemsemal alal - Kõrgekaare laskmise MM-l....
Meil tehakse suhteliselt palju asju. Osalt eurorahade toel. Kuid inimest tihtipeale ei märgata...
1. Viljandi Linnavalitsus ei huvitu eriti oma linna inimestest. Paala peatust ei tulnud selle pärast, et linn sellest keeldus ning keeldus ka uuringuid/küsitlusi tegemast. Ei ole vaja ja kõik! Siiani ei ole uuest raudteest ülepääsemise võimalust, vähemalt lapsevankriga, Paala ja raudteejaama ülesõidu vahel. Rääkimata ohutusest. Ju siis Linnavalitsuse ametnikud arvavadki, et lapsevankriga peab tegema kilomeetriseid ringe. Igatahes on neil ideaalne võimalus neil aladel kõrgeid kohti saavutada.
2. Kõvaks konkurendiks võib osutuda Kohila Vallavalitsus. Aastaid tagasi suleti nn "sohvoosi ülesõit". Kuigi vajadusest ülekäigu järele on neid teavitatud, nagu ka raudtee omanikku, ei ole mingeid muutusi ja silmapiiril midagi head ei terenda.
3. Õiged eestlased ehk ennast eestimaise firmana reklaamiv Olerex kiirustas lammutama Pärnu jaamahoonet. Ja siiani pole ükski osapool vaevunud mõtlema sellele, et rongi peab ootama lageda taeva all, söögikohta pole ja ei paista ka Olerexi poolt lubatud makaronipoodi...
Meil tehakse suhteliselt palju asju. Osalt eurorahade toel. Kuid inimest tihtipeale ei märgata...
1. Viljandi Linnavalitsus ei huvitu eriti oma linna inimestest. Paala peatust ei tulnud selle pärast, et linn sellest keeldus ning keeldus ka uuringuid/küsitlusi tegemast. Ei ole vaja ja kõik! Siiani ei ole uuest raudteest ülepääsemise võimalust, vähemalt lapsevankriga, Paala ja raudteejaama ülesõidu vahel. Rääkimata ohutusest. Ju siis Linnavalitsuse ametnikud arvavadki, et lapsevankriga peab tegema kilomeetriseid ringe. Igatahes on neil ideaalne võimalus neil aladel kõrgeid kohti saavutada.
2. Kõvaks konkurendiks võib osutuda Kohila Vallavalitsus. Aastaid tagasi suleti nn "sohvoosi ülesõit". Kuigi vajadusest ülekäigu järele on neid teavitatud, nagu ka raudtee omanikku, ei ole mingeid muutusi ja silmapiiril midagi head ei terenda.
3. Õiged eestlased ehk ennast eestimaise firmana reklaamiv Olerex kiirustas lammutama Pärnu jaamahoonet. Ja siiani pole ükski osapool vaevunud mõtlema sellele, et rongi peab ootama lageda taeva all, söögikohta pole ja ei paista ka Olerexi poolt lubatud makaronipoodi...
4. Kindel favoriit! Kasumit sajad miljonid ja kus see mujalt ikka tuleb kui pangaautomaatide ärakorjamisest. Muidugi, kui kuskil juba kraana kohal, siis tulebki vaadata värske pilguga üle, mida veel õnnestuks maha tõsta!
5. Tallinn aitab! Vaksal suletakse 19.00, uues hoones pole infoletti, politseipunkti, korralikku söögikohta, asfalti märgpesu tehti viimati vist Stalini ajal, grillkana putkas amelevad joodikud, esimeste ja viimaste rongide ajal pole võimalik osta isegi korralikku kohvi...
...platvormidel pole varikatuseid, libedusetõrje kuidagimoodi olemas...
6. Kuskil on ikka pingidki olemas reisijatele, Eesti Raudtee viitab aga vabaajaveetmiskohtadele ja arvab, et istepingidki teevad selle koha! Sest Pressiesindaja puistab aina säravaid pärleid, nagu "jaama tullakse 2-3 min enne rongi" jne. Sobib ta võistkonna kapteniks?
7. Võistkondlik ala! Minge ringi, ärge segage....
8. Kui soetate lapsed, siis...ostke auto või istuge kodus. Tartus ei ole Te rongi oodatud, sest me ei saa teile teha ülekäike. Korduvatest kirjadest hoolimata arvatakse nii Eesti Raudteel, MKM-is ja TJA-s. Muidugi, ilma vankrita ongi elu odavam! Äärmisel juhul tulge kui teil on kaherattaline vanker. Võite laenutada raudtee teetöölistelt, sellega ehk saab trepist ühte siini pidi üles...
Ettepanek Tartu linnale tähelepanu saavutamiseks Euroopas - Korraldada MK etapp lapsevankritega kõikidele ametnikele, nt 3 min ümberistumises...
9. Inimene ostis maja. Ja loll oli. Sest rongid siin enam ei peatu. Sest platvorm ei tasuvat ennast ära! Küll aga tasub kordi rohkem kulutada bussiliinide käivitamisele. Lolle leidub ka Koogistes ja Kolus, sest sellest küll vaikitakse, aga kõik märgid näitavad, et kadumisele määratud needki. Nagu ka Aakre, Pikaantsu jt...
Selle asemel, et teha kasvõi koostööd RMK-ga puhkekoha loomiseks ilusasse kanti, hõikab Kantsler isiklikult, et pole vaja... Muidugi, mis on temal (riigi esindajal) sooja või külma maaelust või maaelanikest!?
Suur ajavõit, mis peatuste kadumisega saavutatud, toonud vist tuhandeid reisijaid juurde? Ajavõit pidi ju olema kõige peamisem kriteerium!? Ma küll ei näe, kuid küllap Kantsler seda vajadusel välja hõikaks! Hea tiimiliige kindlasti....
10. Enam ei tohiks olla kedagi, kes ei mõista, et ümberistumiste mugavus oluline. Siiski, Rapla Maavalitsus pretendeerib kohtadele võistkonnas, sest vaid üksikud bussid pööravad raudteejaama ja Alu-Bussijaam-Raudteejaam liinil tuleb sõita kahe bussiga (alla 10 km).
11. Keegi sodib ja keegi varastab. Inimese jaoks parandatakse asju alles järgmise riigihanke ajal. Vist. Kannatage tiba, aastat 30.
12. Hakkepuiduga tegeldakse nii ööl kui päeval. Kasumlik. Kuid kui peale ei hakka hammas või mõistus, siis jäävad mõned hirmohtlikud puud raudtee äärde.
13. Info. Väga hea näide sellest, kuidas info pannakse, kas see hiljem ka arusaadav on ja ülesleitav ning asi läbimõeldud...? Võid ju isegi panna elektroonilise tabloo! Mis siis kui ei tea, mida seal kuvada ja millist infot inimesed vajavad... Muidugi, ikka ja jälle saad kiita iseennast, pasundades kui palju SEE on tõstnud reisijate arvu või ühistranspordi populaarsust või....sadu asju veel. tegelikult on tegemist raharaiskaisega ja tulemus suhteliselt null...
14. See riik tahab siia tuua hulganisti väljamaalt turist? Ja ehitada RB? Ega siin midagi sassi pole aetud? Oma ukseesine on täiskustud ning ei suudeta aastate jooksul isegi valgustust tagada! Rääkimata puhastusest vm!
15. Ümberringi lagunenud sajad hooned ja tuhandeid laguneb veel...
16. Ringi vaastaes ajab vahel lihtsalt naerma! Tallinna liiklusskeem uhkes ootekojas üleval, sõiduplaanid aga prügikastiga koos posti küljes...
Tartuski täielik segadus, ei mingit koostööd. Ei usu mina, et järgmise eelarveperioodi raha midagi muudab, kui ametnikud silmi ei ava...
17. Ümberistumised äärmiselt olulised nagu räägitakse. Tegelikkuses suudavad külamehed midagi ära teha, mitte aga ametnikud. Asi hullem ju kui kõrvaltvaatajale paistab...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar