neljapäev, 31. juuli 2025

JAANUAR 2013 - Fra Mare ja Haapsalust Rohukülla.

 

Saturday, January 19, 2013

Fra Mare - puhkus hinges!

Haapsalu, Estonia.
Fra Mare Thalasso Spa.


























Teine päev. Haapsalu.

Äratuse järgselt meelitas imepärane päike ikka ja jälle jalutama.



Ilm oli tõesti mõnus ja hea tunne oli taas Kultuurikeskuse juurde jõuda. Oli ju eelmise õhtu puhul tõepoolest tunda veidike kadunud aegade (1988 jne) hõngu...


Kuid vaja ka tankida ja taas seekord Taksi Pubi.



Väga maitsva seljanka ja prae juurde oli naudingut ka Lääne Elust.


Uudised ju toredad. Üllatav küll ka minule mingi õelus ja tigedus vene laada suhtes. Pigem võib sellest tulla tore sündmus, mis meelitaks Haapsallu rohkelt külastajaid ja kasu oleks ju mitte ainult laadamüüjatel? Igati nõus Aidi Vallik`uga.






Ei jookse kõik Haapsalust minema. Hoopis soetavad pere ja jäävad. Rongi olemasolul tuleks kindlasti ka rongiga sõitma.






















Potentsiaali on Haapsalul küllaga. Ja nagu Juhan-poiss, ütles, tuleb valmis olla 2018 tuhandete rongituristide saabumiseks! Miks mitte nii?
 







Ka välisturistidega vesteldes ollakse ikka rahul Haapsaluga ja soovitakse omalt poolt jüõudu rongiliikluse taastamiseks.















Kui tekib kauaoodatud ühispeatus, pole sellest parklast enam asja. Autode parkimiseks on vaja lisamaad.



Teise päeva õhtu. Rohuküla.

Otsustasin korrakski põigata ka Rohukülla. On mõeldamatu, et rongiliikluse taastamisel ei saaks see juhtuda just Rohukülani. Sõiduvõimalus Vormsile ja Hiiumaale on nii oluline, et selle ärajäämist ei saa kaaludagi. Võib ju tulevikus juhtuda sedagi, et mingisugune kaubavedu taastub nii seegi pole väheoluline.
 Rein Rahuoja (pilt eelmisest õhtust)...
 ....on tõenäoliselt mõistnud, mida rongiliiklus tähendab. Küllap mõistavad seda teisedki, vähemalt enamus.
Ning võib öelda, et see pole oluline vaid sarte elanikele, nende sõidud kasavatavad ka üldist rongisõitjate arvu, seega on rongide täituvus veelgi parem, võrreldes sellega kui rong sõidaks vaid Haapsaluni.


Buss küll hilines tiba, kuid kiirvisiit algas.




Saarte väravad. Parvlaevaliiklus on pigem selline elementaarne asi, milleta ei saa. Püsiühendus silla või tunneli näol oleks ulme valdkonnast, suvised tiiburireisid palju reaalsemad. Oluline on aga just Rohukülla jõudmine. Rong oleks selleks väga sobiv. Rääkimata sellest, et nii hiidlastel kui vormsilastel on hea sellega koju sõites otse parvlaeval (tiiburile?) minna, on väga oluline ka parvlaevade mahutavus ja graafik. Võimalus nii hästi liigelda tähendab muuhulgas ka võimalust auto koju jätta või tulla sellega vaid Heltermaani. Seega oleks parvlaevadel vähem trügimist ja need autod, mis peavad üle saama, saavad seda lühemate järjekordadega. 



Riik on oluline ja riigi hoolitsus oma inimeste eest oluline.
Saartele jõudmine tähendab muidugi ka edasist transporti. Reisijate arvu suurenemine annab kindlustunnet ka kohalikule bussiliiklusele (võib juhtuda, et Kärdla Busijaam Edasi ei olegi surnud idee!). Muidugi, hiidlased peaks rohkem uskuma sellesse, et neist hoolitakse ka mandril, seetõttu ootaks arvamusliidritelt asjalikke arvamusi, mitte kommentaariumisarnaseid õelusi. Loomulikult saaks ehk tuge muudki võimalused. Koosolemisel jäi kõrvu elektriautode laenutusvõimalused, miks mitte siis ka elektriliste mopeedide variant?
Kahtlemata on Vormsil ja Hiiumaal ka talvel küllaga seda, mille pärast külastajad sagedamini tuleks.Ning üks olulisemaid võite oleks ikkagi puhkajate arvu kasv, see aga oleks oluline tõenäoliselt igale kohalikule. Kasvõi juba ellujäämisvõimaluste paranemise näol! Oleks väga hea teada, et kohalikul majandusel läheb paremini...




Päike oli juba loojumas...
Mina usun, et saarte jaoks ei ole kõik veel kadunud, hea tahtmise juures saab paljutki paremaks muuta. Peeaasi, et kohalikud ise arvamused välja ütleks, mitte ei ootaks, kuni teised midagi ära teevad.  Kasvõi Hiiuelu teemade juures. Leige suhtumise süüdistus käis ju ka Hiiumaa ja Vormsi kohta!? On hea, et vähemalt Riho Rahuoja kaudu arvamused välja öeldud!


Peatuseks oli vaid paar minutit aega, pidin bussile kiirustama.








Küllap jõuame ka sinnamaani, kus tõsiseltvõetavaid rahvusvahelisi ronge nägema hakkame!


6 comments:

  1. Nu kui raudteeühendus taastub tekib kindlasti järk-järgult ka kaubavedu. See on väga hea ja targa poliitikaga saab raudtee kaubavedu igati soodustada.
    Ei saa unustada sedagi ja tuleb lausa rõhutada et raudteeliinil on 2 otsa: lisaks Läänemaale ka Harjumaa ja Tallinn ning mõistlike ümberistumise võimaluste korral ka teistelt liinidelt. Seega tubli 10x rohkem võimalikke kasutajaid kui esmapilgul aimatagi oskab.

    ReplyDelete
  2. Tänud, Veiko!

    Nii on. Protsentidest raske rääkida, sest reisijate arvu kasvu põhjuseid väga palju. Tee vilets plaan, ära lase ümber istuda sobivatel aegadel jne - ning sõitjaid saab olema väga vähe. On ju praeguste sõiduplaanide ümberistumiste "saavutamine" võtnud hirmpalju aega, selle olulisust ei mõisteta.

    ReplyDelete
  3. Karta on et ümberistumiste olulisust ei taheta nimme mõista. Mõtle mis siis saab kui köik hakkavad ronge kasutama igal võimalikul juhul, siis ju vöib koheenamuse busse ära muuta ja autokütust ka ei osteta... (iroonia).

    ReplyDelete
  4. Kõige "hullem" kui inimesed saavad liikuda autovabalt, ministeeriumis arvatakse ilmselgelt nii, 'ridade vahelt' saab ühemõtteliselt aru.

    ReplyDelete
  5. Kui suur oli ennemuiste Lendava Läänlase koosseis?

    ReplyDelete
  6. Ohhohooo, Anonüümus!

    Jään vastuse võlgu, selle kohta saab parimat infot ehk muuseumist ja Haapsalu Raudteejaam Tagasi fb kontolt sõpradelt!

    ReplyDelete



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar