pühapäev, 22. september 2024

Majanduskasv hävitab kodu!

 

 
.... taristu areng lõhub järjest kodusid, tekitab karjääre ning lõhub sidususe liikumisel ühest kohast teise. Viadukti ju näiliselt aitavadki sidusust luua, tegelikult aga hävitavad seda ning toob kaasa aina suurema autostumise. Kuigi sõnades nüüd püütakse seda pidurdada, on avarasemad teod takistueks. Ja tegelikult tänagi jätkatakse samas vaimus. Viaduktid loodi väidetavalt ohutuse ja ajavõidu eesmärgil kuid tegelikult ehitati neid selleks, et teisal põhjendada taas vajadust ehitada ... autode arvu kasvuga. Sellega, mida ise põhjustatakse!
 


 
Pildistasin vaid kübeke Tallinna ümberpiiravast ladudes, müügiesindustest jm. Taaskord on see näiliselt hea mõtye, ehitada sellised ettevõtted ümber linna, kuid tegelikkuses on pea võimatu neisse tööle saada ühistranspordiga. Suunad ÜT piki põhitrassi, jäävad Sakus, Jüris jm töökohad peatustyest kaugele. Suunad läbi nende asulate, ei ole enam ajakao tõttu mõtet ÜT sõita Keilast Jürisse vm?
Tegelikult pidanuks need olema pealinnast veel kaugemal, maanteelähedastes tööstuskülades ja mitte ainult madalate hoonetena. Ka büroopinnad jm pidanuks olema nendega ühes ehk et hooned olema kõrgemad ja kui tootmispinnad vm on nn laokorrusel, siis kontorid nende peal. Kahjuks püütakse Tallinna linnast teha "cityt", aga see on sellevõrra veel hullem raiskamine. Ei ole vajadust nii paljude büroopindade ega ka mitte ettevõtete järele.

 
4-realised kulgemas ja viaduklt viadukti järel. Tartus ei suudetud leida raha ühe silla täiemahuliseks remondiks, kust tuleb raha kunagi kõikide nende viaduktide jaoks? Ärikatelt või? Oh ei, ikka maksumaksjalt, ärikad kandivad võimalusel raha hoopis välismaale! Vaesele "emale" näiteks.





 
Ja kõigele lisaks pole anmuses Tallinna ümbritsevatel magistraalidel ega ka väljuvatel maanteedel eriti rattateid. On mingid jupid vaid.














 
Hea kui saab sest "kuldsest ringist" läbi ja natukenegi looduslikumasse kohta. Aga see kõik on ohus!
 





  

 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar