kolmapäev, 9. august 2023

Siia-sinna liiniga 8.

 

 
Blogi arvutiversioonis näha paremal SILDID. Juhul kui otsite midagi konkreetset, näit Tallinna Muuseumid, Järved, Kohila vm, siis klikake. Esimese postituse lõpuni vaadanud, klikake all paremas nurgas VANEMAD POSTITUSED ja teema jätkub.
 
 
 
Nonii, nädalajagu "koha sissesöötmist" nagau kalapüügil ja vaatame, kes õnge otsa jäävad! Kohe võib ära öelda, et kuigi linnavõim mökutas, molutas ja töllerdas aastaid, siis see, mis lõpuks ära tehti, on ülioluline! Just liinide ühendamine, seesama, millest olen aastaid neile rääkinud. Nii sageli, et Tallinna Transpordiamet blokkis õige varakult ja rõõmsalt ära! Nii et küsige vähem, muidu sama saatus! Nad vaesekesed ju kardavad suhtlemist nagu vanapagan välku!

Kas aga muudatused ka HÄSTI tehti on iseasi. Tegelikult oli/on 3 suurt apsakat.
* liin 5, mille jama õnneks "tagasi pöörati"! Kuigi Priislest ei oleks liin paha, aga ei saa seda teha teiste ehk Metsakooli kandi arvelt.
* Õismäe ring peaks olema mõlemal suunal täies ulatuses liini 8 osa. Mitte nii nagu petitsiooni tegijad ütlevad: "Miks te neile annate, võtke ära ja andke meile"! KÕIK selle ringi äärsed peatused peaks iga liini puhul olema sees.
* Liini 8 nagu ka liini 5 puhul - ei ole vale, kui mõni buss suunatakse kuhugi teistkaudu, aga jällegi, mitte TEISTE ARVELT, seekord siis Mähe. Selles, et neid jäeti millestki ILMA. 
 
Lahendusi on kaks - kas lisada (pikendada) Hobujaamast mingi teine liin Äigrumäeni, nt Mustamäelt või
 
teiseks, tihendada liini ja nt 8 sõidaks Hobujaama kaudu (nt Pärnu maanteed pidi edasi Tehnika peatusesse pöördega või lausa Endlat pidi kuni Pirni peatuseni ja sealtmaalt nagu liin 8 ning 8A sõidaks Reidi tee ja Balti jaama kaudu. Kordamööda.

Vladimir Svet, selle asemel, et bläkki teha ja rääkida mingist provokatsioonist, istugu bussi ja sõitku hommikust õhtuni seda liini. Vähemalt ühe päeva jooksulgi. Ja mitte ainult, iga kord astugu Õismäel bussist välja ja jalutagu see ring läbi. Et saaks aru, mida tähendab auto asemel jala kilomeetreid läbida. Pool päeva sellest peaks ta vedima veel turukäru või toidukotte.

Lisan veel ühe asja - kaks liini, nii- või naapidi, nagu pakkusin, muudab asju VEEL PAREMAKS, ehk mähelased saavad sõita rohkematesse peatustesse ning teiselt poolt ehk Õismäe suunalt saadakse ka tihedamini võimaluse kõikidesse peatustesse kuni Äigrumäeni sõita. Lausa vahepeal kahte trassi pidi. Ei maksa unustada, et sealkandis asuvad ka kalmistud, kuhu väga palju sõidetakse ja just vanemate inimeste poolt! Kadriorust ja Piritast rääkimata.

Ahjaa, Balti jaamas jäi bussi tunduvalt rohkem sõitjaid, kui väljus. See ongi tõestus, et liitmine õige tgeu, no mida ma siis kogu aeg rääkisin!? Loorbereid lõikavad muidugi linnaisad ja poliitikud, aga ega mul ka kahju pole! Minu jaoks on tänu juba see, kui inimesed on rohkem rahul. See eristab mind ka Svetist ja linnaametnikest. Kröitswaldi Laurist jt isehakanud kodanikuaktivistidest/linnaametnikest rääkimata.
 
 
Muidugi on vaja kokku panna ka maakonnaliine, sest ei ole seegi normaalne, kui nt Pirita suunalt saab Hobujaama või ka Balti jaama aga sealt edasi ei saa,  Koplisse või Pelgulinna, Tabasalust rääkimata ning ei saa ka Hobujaamast Pärnu maanteed pidi kaugemale. Lõpp- ja algpeatused Virus, Hobujaamas, Balti jaamas jm kesklinnas peaks sisuliselt likvideerima!

Seega, Svet jalutagu ka neis kandis ja küsigu endalt, miks Balti jaama taguse remondi käigus Nunne ristmiku juures pole rohkem peatuskohti, kus saaks peatud LINNALÄBIVAD maakonna- ja linnaliinid? See võimaldab ka bussijaama kui sellist Balti jaama taga koomale tõmmata, sinna jääks eh vaid üksikud liinid + trollid ümber keerama. Osa siis sõidaks "mööda", osa saaks aga suunata OTSE kesklinna LÄBIMA! Või küsigu oma nõunikelt, sest noodki peaks oma palga välja teenima. ÜTK käest pole mõtet küsida, seal asjatundjaid pole...

Aga küll on ikka liine Balti jaamas! Kui paljud neist aga edasi ei sõida? Mh, ah, linnaisad?

 
Lillede rohkus siin on muidugi ilus!




 
Autode arv linnaliikluses veel ei ole vähenenud!
See muidugi niisama "kild", sest saa sa neist aru. Vähenenud on täna vast kindlasti, aga seda ikka tänu "lõksudele" ehk tohututele remontidele. Mis ka ühtepidi ääretult ebamugav, aga see-eest saab palju kohti korda. Trammitee pikendus oli muidugi loll otsus, eelkõige ehitusfirmade huvides, sadama saanuks palju paremini ühendada KOGU linnaga bussiliinide abil. Aga see, et poliitikud armastavad miljoneid lükata sõpradele ja samal ajal mängida ise tegijat on ju ammu teada. Kõlab ju väga hästi, kui öelda, et näe, sadama ühendame rongi- bussi ja lennujaamaga ja veel tublimad, ka teise vargaprojekti, RB-ga! Aga ülejäänud linn? Mis me nüüd hakkame soomlasi sadamast lennujaama sõidutama, et saaksid lennuki peale või?
Ehk võinuks hoopis osa ronge sadamani suunata?

Muide, isegi kaugliinide bussijaam oleks D-terminalis paremas koha kui on täna! Saaksid kõik liinid ka kesklinnas reisijaid peale võtta! Aga see on juba teine teema.

Ummikud täna igatahes mõjutavad liikumist ja kui aus olla, siis Ajutise ja Uus-Sadama vahel võiks veel üks peatus olla. Nagunii buss ju ummikus ja võib korraks uksed lahti teha küll? Üks noormees tahtis väljuda, jääb tööle hiljaks. Aga paraku venis ja venis, nii buss kui aeg...

 
Mida nüüd linn siis kesklinna muudatusest võitis? Reidi tee peatustes oli reisijaid vähem peale ja maha astumas kui neid on linnavalitsuse ühes kabinetis. ON iseenesest tore, et mõlemalt suunalt saab ka siia sõita, aga tööletulijaid ju üsna vähe? Nagu tulevikus sadamatrammiski? Kooliskäijatest pole mõtet rääkida ja portorollotajad vaevalt et ka sõitma hakkavad.
Täna on aga Hobujaama piirkond olulisim ümberistumiskoht. Ning ühte ebapopulaarsemat asja - ümberistumist, oleks ju tunduvalt vähem kui taas minu ettepanekutega arvestataks!?? Hargneme ikka linna peal võimalikult laiali, see tähendabki lisapeatusi, kuhu sõita ehk lisavõimalusi reisijatele. ÜT põhieesmärk peakski olema ju selline? Ning muidu ju ka kedagi autodest ühistransporti ei saagi.

 
Jalutasin osa Reidi teed läbi ja teen eraldi postituse, aga mainin ka siin, et milleski ja kuskil on linnavalitsus siiski olnud üsna heal tasemel - haljastus! Puid on väga palju istutatud. Kas alati õigeid liike ja õigel kohal, aga siinkandis on elu ikka üsna lill ehk ROHELINE! Nii et saab kiita küll, kui on põhjust. Kuigi, kes krt Balti jaama taguse projekteeris, see siin küll käinud pole!?

 
Reidi teel on ka väga palju erinevaid "atribuute" üles pandud. Kui palju neist kellelegi meeldib, aga kahtlemata vaatamist siin jagub ja minu jaoks on paljutki väga ilus!

 
Bussirajad on väga olulised ja mida rohkem neid linna tekiks (ning autojuhte peedistaks), seda parem. Peedistamine on muidugi nali, kuid ÜT, ratturite ja jalakäijate prioriteet ei ole nali! Muidugi leidub ka neid, kes liikluseeskirju, märke  ei tunne ja küllap lugedagi ei oska! Näe, BUS on ju ka võõrkeelne!? Võib olla on isegi güsgraafia mängus, loed bus, aga mõtled nt puss?




 
Sõitsin Äigrumäeni ja kohe tagasi. Siinkandis on rohelust ja ilu muidugi rohkem. Ja ei olnud ma ainuke sõitja.



 
Näha oli üksjagu ka rattureid.

 
Kui vahepeal sõideti aeglaselt ja rahulikult, siis hiljem juba kimades ja kõrvalteed ei tähendanud ühelegi ratturile mitte midagi! Pandi ikka siin-seal lauluga ülekäigule, mitte mingisugustki kartust, et kuskilt võib rullnokk välja lennata!?
ja võid ju isegi kõrvale vaadata, aga mis on sest kasu kui vaatad liiga HILJA!? Surma tulekut vaatad?


 
Kas vanemaks saades tuleb ka tarkust rohkem? Vahepeal tundub, et tekib aga hoopis taandareng? Nii igatahes pole lootsustki, et praegused vaidlused ja üksteise kirumised jalakäijate, ratturite ja autojuhtide vahel kunagui vaibuks, sest ei ole uus põlvkond vist targem...

 
Peabki eelistama. samas, kui sõit ikka tohutult aega võtab, kuidas siis eelistada? Onju kohti ja võimalusi, kus saab aega "lõigata"!


 
Miks me keelame roolis mobiiliga rääkida? Sest asjal on põhjus. Autoroolis mobiilinäppijaid aga nagunii ju ei karistata ja ei karistata ka rattureid, räägi sa mobiiliga, sõida tuledeta, jalakäijatest möödu täie vaardiga võida tahes - OLED MAANTEEDE KUNN! Või vähemalt kõnniteede...

 
Aga ei saa ka alati öelda, et linn midagi ei tee. Töömehi ja -naisi näha erinevates kohtades ja töödel. Ja ega puud-põõsad ja lilledki iseenesest teki, vähemalt niimoodi nagu linnas on.



 
On veel üks küsimus, millele ma aga vastata ei oska. Kas ja kui palju peaks bussipeatusi rohkem olema taskutes? Maakonnaliinid ja ekspressid ju tahaks kiiremini sõita, aga kas kõikjal ka linnaliinist mööda saadakse? Kas see teema oluline või KUI oluline, ma öelda ei oska.


 
Liinil 8 tehtud muudatus oleks ehk veidikenegi "pehmem" kui oleks võimalus trammile ümber istuda, aga tänavavõrk paraku selline, et siin tee pöördub enne ära! Kuigi ega trammile ümberistumine poleks ka mähelaste jaoks aus. On kuldreegel - ümberistumisi nii PALJU kui vaja ja nii VÄHE kui vaja! Siinkohal tähendab see seda, et peasuundadel ümberistumisi ei tohikski olla! Ja reisi teelt on kõige peamisem suund ikka kesklinna! Aga siinkohal pole ka Balti jaama reidi tee kaudu suundumine või hoopis Koplisse sõit teps mitte KÕRVALSUUND!
 
 


 
Ka ootekojad pole suurem asi. On vähe ilusamad kui vanad käkerdised, aga siiski mitte ootamiseks vaid reklaami paigaldamiseks. Mitte reisija vaid ärikate jaoks. Ja peatustes olevad hirmkallid tablood on iseenesest tore asi, kuid ei kajasta kõikide busside liikumist. kas maakonnaliinide jaoks ostame eraldi tablood?
Seegi üks põhjus, miks kogu liinivõrk peaks olema ühtne, kõigile TASUTA ja riigifirma all.

 
Ja siingi palju puid istutatud. Tõsi, puid ja nt pinke planeerisid erinevad ametnikud...

 
Muidugi on ka palju ristmikke jm, kus peavad bussid peatuma, pikendades sellega veelgi sõiduaega.




 
Ummikud teevad muidugi peaaegu kõiki närviliseks. Ma ei viitsinud ka algselt plaanitud sõitu Õismäeni teha, sest sealpool üllatusi ju pole, Balti jaama ja kaugemale sõidetakse ükskõik millisest peatusest ning vastupidi. Põhieesmärk on igatahes täidetud! Õismäe ringi küsimus on ka selge - sellest juba kirjutasin.


 
Trügimist, aga ka vahelelaskmist on üksjagu. Bussijuht muide oli ka üsna hooliv, aga mobiiliga roolis juhid oma autodes seda ei ole! Taksojuht ei jaksa ka hands-freed muretseda?



 
Kui siinkandis saab Tallinn kord "valmis" eks võib ajapikku ka siiakanti rohkem sõitjaid tekkida, praegu ei saa aga Reidi teed Hobujaama piirkonnaga võrreldagi!


 
Eesmärgi saab siit teada ja tõepoolest, minu ideed on igati täppi läinud. Peaaegu alati ongi nii!



 
Mugvuses on kindlasti paljud reisijad nüüd sammukese edasi saanud astuda! Hea kui astuides pole koerasita vm sisse astunud ja oluline, et ennast hästi tunned! Tubli, noormees, mis siin muud ikka öelda!


 
 
Reidi teel jalutatud, istusin Lillepaviljoni peatuses uuesti bussi nr 8, sest just see on see, mis mind otse, ilma ümberistumiseta koju toob. Eesmärk täidetud! Ja sõit tehtud.

 
Kui kaugele täna aga bussirida kehtib, ma ei teagi. Keegi ei tea vist...

 
Ja valmib veel ehk mõni koht, kuhu saab olema põhjust sõita?

 
Aga selge on see, et kui bussiliiklus parem, võta või kummut vm bussi kaasa. Mugavuses võidad! Krt, aga ilus laud ju? Oleks pidanud ise ära ostma...

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar