Olen Neeme Sihv.
Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID.
Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
pühapäev, 2. juuli 2023
JUULI - algas lindude, laulu ja vihmaga! Kuidas edasi?
Blogi arvutiversioonis näha paremal SILDID. Juhul kui otsite midagi
konkreetset, näit Tallinna Muuseumid, Järved, Kohila vm, siis klikake.
Esimese postituse lõpuni vaadanud, klikake all paremas nurgas VANEMAD
POSTITUSED ja teema jätkub.
Juuni viimasel päeval viis see buss mind Haapsallu ja edasi seilasin Hiiumaale.
EOÜ suvepäevade lipuheiskamine.
Laulu- ja tantsupeole kahjuks ei jõudnud, aga osalised tulid ise rongi!
Hiiumaal sadas aga lõpuks ka vihma ja seda siis ka mandril Tore. Paraku vajaksime seda päevade viisi!
Vihma aga õnneks nüüd ka üksjagu sadas, kuid sügisest ootan ma küll võimalikult palju vihma. Nii, et see väga põllumehi jt ei segaks, aga tooks maale seda, mis aastatega kadunud.
Sai ka jälle korra vanalinnas käidud. Eks tegelikult tore ka Raekoja platsis näha puid. Küll aga tuleks nende jõululaada müüjatelt saadud tulu eest ka sillutis korda teha
Ohoh!
Viisin ka mõned raamatud ja ajakirjad balti jaama reisiraamatukokku ja täna ostsin raamatukogust uusi.
Roheoaas.
Linna Transpordiameti uueks juhiks sai Indrek gailan. Ta võiks tõestada, et ma eksin ja on keegi, kes muudab linnas mida vaja.
Raudtee bistroos maitsvad söögid, aga ikkagi tahaks ka tavapärasemaid praade, olgu siis tegu guljashi, sardelli ja praekapsa vm.
Näe, uude poodi veetakse kaupa! Aga: 1. mul õnneks vajadust selle poe järgi pole ja tegelikult polnud kellelgi vajadust.
2. Linn andis loa pood käivitada, aga kuidas on kauba vastuvõtmisega? Jälle anti luba kõnniteel parkida? Miks antakse üldse luba poode tekitada, kui parkimiskohti pole?
3. Kas tehakse trahvi?
Ja ega see pole ainuke.
Mul pole midagi selle vastu, et pink joodikutelt kuhugi memmede heaks viidi, aga miks prügikast kadus?
Troll kohati kimas, kohati mitte. Kui peatus on fooride taga, tekivad lisaseisakud, kohaltvõtmised ja energiakulu. Seekord Välja peatusest Marja peatuseni õnnestus ühe jutiga panna. Kui osavad on trollijuhid, et vähem peatuks ja kohati veniks?
Ootekojad. Ehk siis varjualused. Kui kioski saab teha ilmatuma laia, miks see putka on siis nii kitsas?
Juba väikese tuulega puhub vihma "üle piiri", suure tuulega?
Enamasti need, kellel vaidlustes argumendid otsa saavad, kirjutavad, et mingem jah tagasi hobuste jm juurde...
Aga tegu ekspressiga, Balti jaamas ei peatu...
Kiitustvääriv vaev kujundada ilusaid hinnasilte ja muidugi on haruldane, kui turul on need ka ilma kirjavigadeta.
Üsna varsti saab siit ka ülihäid tomateid, otse Rebala põllult (kasvuhoonest). Mullas kasvanud ja maitsele rõhuva sortimendiga.
Põmm, siia ma pargin!
Minu tänane saak, enamus siis need, mis puudu ja natuke meie juubelimünte, kui keegi peaks tahtma.
Taas ostetud mõned raamatud raamatukogu tühjendusest. Kui loetud, siis ees tee reisiraamatukokku.
Eesti üks suurimaid arvamusliidreid, Jaak Madison üllitas põllumehi "kaitsva" soperdise, mille tase on niivõrd kõrge, et teises teemas seda ka pikemalt lahkasin.
Õnneks nägin LUS-i päevadel, et targemaid on meil rohkem. Tean seda lapsepõlvest, sest just siis andsin oma esimesed pisikesed panused looduseuurimisse. Kahju vaid, et elu jooksul suuremat midagi selle heaks ära pole teinud, meie looduseuurijad on aga sügavat kummardust väärt. Muidugi võiks selle ja veel palju raamatuid ka Madisonile saata, aga kardan, et see nutt küll midagi haarata ei suuda! Parem pakkuda seda reisiraamatukokku, saavad palju haritumad ja loodusteadlikud inimesed head lugemist!
Kahjuks pole ta ainuke. Vana-Kalamaja ühel tänavalõigul (pildid allpool) tekib vist autovaba lõik, mis iseenesest on ülimalt tore! Kuid siiski tekkis küsimus, kuidas on lahendatud seal kaubaveod? Nagu ikka on Kalamaja grupis aktiivseim kodanikuaktivist kod. Kreutzwald. Ma ei tea, kuidagi inetu on kui linnavalitsus haibib mõnda tanki lükatavat tobukest kes ei suuda mitte kunagi isegi küsimustest aru saada? Tankistide kasutamine on halb linnavalitsuse mainele ja jätab pigem mulje, et seal polegi asjalikke poliitikuid ega ametnikke?
Kuidas tõsta meie inimeste haritust? Või vähemalt mitte utsitada vaimult vaeseid tagant? Sest tema kommentaare on lausa häbi lugeda, raudkindlalt tegu tagantpoolt esimeste "spetsialistide" hulka kuuluva inimesega. Omamoodi tuipptase seegi, sest ei ole kerge olla selle taseme parimaid esindajaid. Kuskil meetreid alla Kroonlinna nulli tase...
Ühel päeval tekkis mul isu vaarikate järgi ja ostsin. Hinnad on üle mõistuse kõrged nii et ostan tõesti vaid lapselapsele või siis kui vahel harva midagi väga ihkan.
Murakakilo hind hea, eriti kui võrrelda Tartu laada kukeseente 60-eur kilohinnaga.
Vana-Kalamaja promenaadi tööd jätkuvad.
Laiad kõnniteed annavad hea võimaluse õuekohvikuks.
Aga tõepoolest, kas siin lõigul autoliiklus kaob sootuks? Ehk et kõikide ettevõtete jaoks on kuskil olemas "tagauks" kauba jaoks?
Ja näed, ongi tegemist haljasalaga!
Kesklinnas näeb aga erinevaid elupuid...
Seda mündipoodi peale esimest kogemst enam külastanud pole.
Seda aga küll.
Põdrakanep vallutab Toompead.
Ikka veel ei edastata ekraanidel operinfot muudatuste jm kohta. Tohutu raha huugama pandud, kasutegur väike, Elronit ei huvita...
Loodust uurida ja hoida saab ka koduaknast. Talvist lisatoitmist minu akna all väga teha ei saa, sest see tähendaks sitarataste ehk tuvide massilist ilmumist ja ka kajakaid toita pole pigem vaja. Küll aga üsna veidi "toetan" varblasi, seemnesaia tükkikeste pakkuisega vm. Ja nii on tekkinud üks väide, mis vajab muidugi tõestamist. Üks väike varblaste seltskond on hakanud toitu ootama, aga see toimub üldjuhul vaid kl 7 ja 20.30 vahel. Olgu valget aega kui tahes palju enne ja pärast seda aega nad on juba "ööund magamas"? Mitte kordagi pole neid muul ajal näha, küll aga on just hommikune esinmene ja õhtune viimane söögikord kogu bandel paigas, muul ajal tullakse kaootiliselt. Vahvad seltsilised igatahes!
Laulavad ka teised nii ilusasti...
Ahjaa, vaatasin Estraadisangareid. Gennadi Podelskist. Olid ikka ajad, kus oli palju fantastilisi heliloojaid ja ka sõnade kirjutajaid. Torkas silma laulu Mõtisklus teema. Georg Ots laulis selle võrratuks (Vallatud kurvid), hiljem on pea sama hea olnud Kalle Sepp. Tõnis Mägile meeldis see ka ja kuigi tema võttis põhilist vokaalist, siis polnud see kindlasti paha esitus. Ott Leplandil aga pole selle laulu jaoks häält ollagi, ilmaaegu punnitas, mis kole....
Taas sain mõned mündid juurde. Kahjuks Lennusadamas oldi vist väga hirmul, kui tipipurki tahtsin revideerida. Vaevatasuks sain teisest kohast aga Horvaatia 10-sendise. Ja Armin sai mult Itaalia politseimündi.
Otsin, mida telekast vaadata. Fox reklaamib konte alates 7. hooajast, aga endal pole litsentsigi ning näitab kuni 6-ni aina uuesti. Ei jäänud hetkel muud üle, kui Mentalisti vaadata. Parim seeria, kui ta Red Johni tapab. Kurradi hästi tehtud seriaal, igas mõttes. Ka ajaviiteks puhas nauding, isegi kui sisu meeles. Võiks isegi vaadata Ohtlikku Lendu, Matvere ja Elisabeth Tamme duo üsna hea ja naljagi saab.
Oli ka esimene seeria Väikelinna Detektiivid. On hea, kui lisaks põnevusele on taustaks ilus linn. Estonian TV peaks ka seda näitama!
Aga näe, ei tohi looduseuurimises kiirustada järeldustega. Käisin köögis kella 6 ajal ja kaks esimest linukest oli juba akna taga. Kas läksid õhtul tühja kõhuga magama ja pidid nüüd varakult ärkama, et jõuvarusid taastada? Muide, esimest korda juhtusin siin pärnadel oravat nägema. Puud tihedad, ehk varemgi kolanud, aga seekord varblaste lärm sundis vaatama minema. Tore igal juhul.
Appi, mis ilm! Pidime olema Euroopa kuumalaine serval, õnneks jahe, aga kuskil juba paugutavat! Vererõhk all kui kurrat! Aga küll see mööda läheb...
Väike tiir Nõmmele.
Ikka endises headuses.
Parimad asjad, millest enamust Balti turul pole.
Sülti siiski siin- ja seal.
Rebala lett aga popp, mul hea meel selle üle. Naturaalne ja mullas kasvanud (servalt saab ka poolakaid, kui meie tomat kallis). Esimesed päristomatid ka olemas.
Maksin sulas, sain mõned mündid. Kahest kõrvalepandust oligi üks kogus puudu.
Täna mõtisklesin selle üle, mis värk eestlastel nende mustikatega on, mis kisub vägisi hõikama "Mustikamets tahab jääda". On see mingi indulgentsi otsimine selle pärast, et hõikaja ise ju ei käi mustikal aga mäletab, et vanaema käis ja nüüd tunneb seetõttu mingit süütunnet. Aga samas tunneb sama hõikaja ilmselt ka kergendust, sest on võimalik õhata - nad lõikavad ju kõik mustikametsad maha ja mul ei ole kuskil enam võimalik korjata.
Iga suve lõpus, kui ma näen metsades neid korjamata mustikate lademeid, siis mõtlen - kuhu küll kõik need korjajad jäid, mis on neist küll saanud.
Ju nad ühel päeval siiski tulevad ja leiavad üles nii vanad kui ka uued mustikakohad ja meie metsad saavad mustikatest tühjaks.
Pildil mustikad kasvamas 5 aasta vanusel lageraie langil.
Juba pildi allkiri ütleb kõik. Looduseinimene oleks kirjutanud: "Õpi tundma looduse eluringi".
Kas aga saaksite lisada ka need uued mustikakohad? Kui neid oleks, siis vaid mõni, seega pole koordinaate raske anda?
Loodust mõistev inimene aga saaks aru, et "mustikamets" pole pelgalt mustikad, vaid hoopis midagi rohkemat, ühe nüansi saab aimu ka Arne Aderi kommentaarist. See jutt võiks siin samahästi kuuluda ka loodusteaduste uuele emeriitprofessor Jaak Madisonile, kui tema suudab veel rohkem demagoogitseda.
Kas EOÜ või LUS-i päevadel olite kohal? Looduseuurijate mitte metsaärikate omadel?
Kaarti saate näha tema kontol. Metsaärikate peen psüholoogia! Kui te mustikaid ei taha, võtame metsa maha! Kuna sageli pole metsades ka suuri radu sisse tallutud, siis metsas ei käida, järelikult pole vaja! Jne jne. Mets ei ole pelgalt mets. Nagu saab aimu ka Arne Aderi ühest kommist:
Jääme ootama korduspilti täpselt samast kohast kümne aasta pärast!
Ja
ääremärkus: mustikas pole toiduks oluline mitte ainult inimesele.
Veelgi olulisem on see liik nt metsakanadele, kelle tibud toituvad
mustikatel elavatest röövikutest ja teistest putukavastsetest.
Küll aga ei tohi me, kuidas olekski parem öelda, valvsust kaotada loodust aidates. Aidates taastuda inimmõjust nii palju kui me võimuses. Kui hakkame asju tegema kampaania korras, kuulamata asjalikku kriitikat ja tähelepanekuid, võime sünnitada pigem kahju!
Ei sobi ju ka Belarus ja Kirovets ühele ja samale pinnasele? Ning päästes ehk kellegi, olgu või millimallika, ei saa seda teha, hävitades palju ilusat ümbruskonnas?
Ääretult ilus on aga vaatepilt, mis võib peituda prügi, antud juhul prügikastide taga. See on küll piltlik väljend, aga keegi on märkamatult hoovi kaugemas nurgas loonud midagi imeilusat! See annab lootus, et meil on täna ja ka homme jätkuvalt inimesi, kes hoolivad ja vaeva näevad.
Nagu võib mõnele väikesle olevusele olla oluline ka väiksemgi lilleõis.
Mul on hea meel, et sain käia ka Avatud Talude päeval. Palju headust, ilu, hoolivust ja ka imelisi maitseelamusi. Mis siis, et minnes ja tulles võib näha ka palju kurvastavat, olgu siis tegu lagunenud majadega või hävitatud metsadega. Neid ei tohi mitte märgata ja tulebki ilu kõrval nähtavale tuua. Igaüks saab ise otsustada, kas ja kui palju ühte või teist rohkem on. Ja kas me ka siin saaksime midagi muuta.
Paraku pean kirjutama veel ühest asjast. Mõeldes ühele hukkunud 4-aastasele tüdrukule, ei tohi me vaikida ka ükskõiksuse ja rumaluse puhul.
Üsna tüüpiline näide, kuidas viia tähelepanu probleemidelt ja tegematajätmistelt kõrvale ning õigustada oma laiskust ja ükskõiksust. Tamo Vahemets järjekordselt vastab nagu soojal kohal istuv bürokraat (OLE ongi loodud pakazuhhaks, mis peaks näitama aktiivset tegutsemist probleemide lahendamise nimel), Rain Kaarjas Edelaraudteelt aga toob kilbiks NÕUDED. Elu ei ole nõuded, sest need on bürokraatide poolt tekitatud. Ma ei tea õnnetuste arvu ja analüüsi mujalt, aga nt Norras on ka ülesõite põldude vahel, kus puudub igasugune tõkkesüsteem. Mismoodi Kaarjas aga kujutab ette sadade miljonite kantide maavarade kantimist kahetasandiliste ehitamiseks ja kust peaks riik selleks raha võtma? Muidugi oleks vast tore, kui raha lükatakse põhjata auku, Edelaraudtee jaoks see ehk sobib. Mõistusega inimeste jaoks mitte. Edelaraudtee on ennegi leigelt ülesõitudesse ja üldse ohutusse suhtunud. Tuhandeid kordi odavam ja mõttekam on tagada korralikud tõkkepuud
Kõige USKUMATUM JA RUMALAM on aga Kaarjase väide, et kahetasandiline on odavam kui foor ja tõkkepuud!
Tegu on muide ülesõiduga, mida kasutavad üksikud inimesed, kes teisel pool raudtee elavad, seega väga harva näeb seal autosid. Harvemgi kui ronge? Seega olekski imelik, kui seal igal-astal õnnetusi juhtuks. Piisav õigustus Kaarjase jaoks? Küll aga ei ole tema oma töötajakarjääri jooksul osalenud inimohvritega õnnetustes kordi ja kordi nagu paljud vedurijuhid.
Kust krt see tümakas jälle tuleb? Isegi tööpäevade õhtud seda täis! Aga tore, et viitsisin välja vaatama minna. Ilus õhtune päike, pilvede kirju maailm ja vägagi põnev Telliskivi sigri-migri.
Ohoh, Üks sõber vänderdab jälle ringi!
Õue tulles algas just uus lugu ja tundus üsna mõnus muusika. Kümmekonna sekundi pärast aga mattus see tümaka alla!
Ja selgelt liiga vali oli see ka. Kui kuulajaid on paarikümne meetri raadiuses, ei pea lärm kostma kilomeetri kaugusele? Isiklikust kogemusestki tean, et rütmihäiretega inimesed peavad sellisest "muusikast" kaugemale hoidma. Palju kaugemale. Kahju kui mõnusa muusikalemuse asemel suures osas on vaid saast ehk müra! Ehk see värk ongi siinkandi elanike jaoks ainuke miinus.
Kohad ja olustik on siin aga igati ilus ja põnev, hoolimata isegi kohatisest tööstusmaastikust ehk vanadest hoonetest. Sigri-migri kogu piirkonnas n.ö. maandab selle kohatise lagunemise ja mahajäetuse tunde.
Siin ongi õhtuvalgus, pilved ja tohutult palju detaile. Igal pildil ja mida rohkem seda uhkem!
Teine kant, kus normaalsust ei ole, on siin. Järjekordne müraauk, ei muud. See õnneks nii kõvasti ei kosta, aga neil on kindlasti "paranemisruumi", öölinnapea annab veel hagu takka!?
Ka siinne tänavakunst on väga heal tasemel.
Omaette võlu on siin-seal tänu paeseintele. Muidugi võiks nendegi puhul puhastamise ette võtta, aga selgelt saab aimu, et paekivi sobib väga erinevate lahendustega kokku.
Üliäge on, keegi on hoopis laastuseinad loonud!
Kõik, absoluutselt kõik mängib siin rolli mulje loomises. Ka varjude mäng.
F-hoone tundub aga endiselt olema väga popp koht ja siin vist saab ka suhelda, sest müra ei ole!?
Palju on ka kõikvõimalikku haljastust, suurtest puudest kastide ja lilleniidu lapikesteni. Isegi putkamajandus võib jääda märkamatuks.
Üliäge! Et kõike fotodelt tajuda, peaks vist detailselt väikseid lapikesi pildistama hakkama.
ka selline tänavakivi tekitab omad kontrastid.
Endine Eesti Raudtee depoo (paremale serva taha jääb Vagunidepoo).
Ülivinge asi!
Kahtlemata naudivad paljud siin olemist ja siinset olemust.
Ka sellised pildid on minu lemmikud, eriti kui on ka inimesi pilti "elavdamas".
Öölinnapead rõõõmustab kindlasti ka uus, peagi avatav pood! Selle järele oli siin vist karjuv vajadus! Ehk saab selle ette ka välikohvik loodud? Boheem on aga tore koht. Nagu on toredad ka vana trammiliini postide koopiad.
Huvitav, et siiamaani ka need terem-teremokid ehk kanakuudid püsti!
Huvitav, kuidas siinne majutus edeneb? Seinad ehk paksud, aga vaevalt, et ööbimine siin kena ja vaikne on? Või summutab müra konteiner majas sees?
Siin ka kortereid müügil karta on, et üheks põhjuseks "sotside arusaam kultuurist".
Suured puud on aga veel üks plusse, madalamatel korrustel elavate inimeste jaoks tõhus kaitse kuuma päikese eest.
JÄLLE OLIN MA AJAST EES!
Tallinnas muutuvad alates 1. augustist mitmete bussiliinide numbrid ja nende liikumisteekonnad. Ümberkorraldused puudutavad 11 bussiliini.
Täpsemalt puudutavad ümberkorraldused liine nr. 5, 6, 8, 17, 17A, 35, 42, 43, 48, 67 ja 68.
Tallinna abilinnapea Vladimir Svet ütles ümberkorraldusi tutvustaval pressikonverentsil, et muudatused võimaldavad ühest kohast teise sõita ümber istumata.
"Mitmed Tallinna bussiliinid on ajale jalgu jäänud. Osad magistraalid on kesklinnas väga kõvasti koormatud, osad alakoormatud. Meie eesmärk on muuta ühistransporti atraktiivsemaks. Soovime liita omavahel erinevaid linnaosasid," lausus Svet.
Svet rääkis, et muudatused tehti võttes arvesse Tallinna bussiliinides tehtud rohelise kaardiga valideerimisi.
Sveti sõnul sai kahe liini ühendamisel liini numbri otsustamisel määravaks see, kummal liinil rohkem sõitjaid oli.
UUED TALLINNA BUSSILIINID
Bussiliin nr 5 Männiku – Priisle
Liini lõpp-peatus on 1. augustist senise Metsakooli tee asemel Priisles. Bussiliin nr 5 hakkab sõitma mööda Kose teed, Narva maanteed, Priisle teed ning Ussimäe teed Priisle peatuseni. Ära jääb liikumistee Vabaõhukooli teelt, Rahvakooli teelt, Puhkekodu teelt ning Kelluka teelt.
Uued peatused liinil on Kelluka tee (Priisle suunal), Tondi mägi, Reidumägi, Ussimäe tee ja Priisle.
Liinil nr 5 on 84 väljumist päevas, sõitjaid teenindab 5 normaalbussi ja 8 liigendbussi.
Seoses Vanasadama trammiliini ehitustöödega on bussiliin nr 5 praegu Reidi teel ümbersõidul.
Bussiliini nr 5 muudatuste tõttu hakkab bussiliin nr 6 Vabaõhukooli tee, Rahvakooli tee ja Kelluka tee piirkonna sõitjate teen.....
Ja nagu alati, kaasnes sellega: "sa oled loll, krdi idioot...."
Et aga nüüd keegi pälvib loorberid, saab ehk mingi roheauhinna ja lõikab kasu valimistelgi, mind ei morjenda. Saan öelda pigem tänu, et kuigi aega läks aastaid, siis VÄGA TUBLID, et lõpuks midagi ära tehtud! Kuigi igaks juhuks võinuks ka ühendust võtta, et asjad üle vaadata. Seda enam, et kuskil võib mõni peatus lisaks vajalikuks osutuda või muud nüansid. Ei saa ju kasutada rohelise kaardi statistikat, nagu olla teinud Svet, sest statistikat ei ole, kui pole olnud isegi bussiliine osaliselt olemas!?
Mina nagu paljud teised võitnud ka Balti jaama piirkonnas, kuigi osa uusi liine sealtkaudu ei sõida. Ei peagi sõitma, sest ka ajavõit võib olla oluline. Ning rongile istuda saab ju ka peatuses Lilleküla Jaam? Eriti siis, kui Tallinna linn ja Vladimir Svet jõuavad niikaugele, et seal peatuvad kõik rongid, praegu on tegu vaid tühipalja jutuga, tegusid ikka veel pole.
Mis sest, et olin ajast ees ka 2010-ndate algul, kui uusi perroone planeeriti. Aga ei Aas, Svet ega keegi teine siis kaasa löönud...
MINU VIGA!
Eile vaidlesin nende liinide üle ja pikalt ka liini 5 teemadel. Ja õigustasin Priisleni pikendamist ühel ülinaljakal ja totral põhjusel. Kõvaketas vist kiilus kinni ja kõik valejäreldused tulid sellest, et mõtlesin nagu on siingi tegemist liinide LIITMISEGA. Ehk et Männiku - Kesklinn ja Kesklinn - Metsakooli. Praegu pidin puruks naerma kui taipasin, et pidasin silmas mõttes liini 8 liitmist. Liin 5 ju on ka täna PIKK LIIN!
Vabandust!
Kõlvarti soovi solkida see ära vaid lasnamäelaste heaks on vastuvõetamatu!
Kuna Balti jaamas suurt kuskil istuda ei ole, istutakse siin. Jaamataguse roheala valmides olukord küll paraneb, aga mittevajalik 3. tee jupp on endiselt alles. Hoolimata selelst, et sinna saaks lausa variaktusega ala moodustada ja muidugi istepinkidega?
Tallinna linna ärimeestest sõbrad tahavad vist 10 ja 100 miljonilisi hankeid kanalisatsiooni ümberehitamiseks? Igatahes tundub, et linn panustab maksimaalselt paduvihmade ajal uputuste tekitamiseks? Mitte ühtegi muruplatsi, kuhu vihmavesi saaks imbuda? Ehk võinuks teha hanke vihmavee kogumise ehitamiseks?
Siit hakkab kulgema alle Vana-Kalamaja tänavalt vanalinn, seda palistavad vist orashein ja karuputk?
Apteegi esisel platsil saab olema üsna suur ruum jalakäijatele, autodele aga kitsukesem. Iseenesest tore.
Kas aga on olemas ka mõned parkimiskohad neile, kel auoga tulles on ehk raskem vahemaid läbida? Apteegi, Suva kaupluse ette? Kaubikutele?
Kas kõrval ootavad õunapuud istutataksegi siia? Kui paks on mullakiht, et juurdumisega poleks muret?
Aga vahelduseks ikka rõõmustavat ka. Näiteks kui tuleb pitsa isu.
Vorstiabis on uued veinid!
Park-promenaad.
Mitte tilkagi vihmavett aga ei tohi jõuda maa sisse, kõik tuleb suunata kanalisatsiooni!?
Kas graniitkillustikku hakkame eagi saama Paldiski lähedalt, kus plaanitakse MIDAGI sügavale maa sisse? Geotermaalsoojusjaama, tuumajäätmete hoidlat vm?
Laagri.
Mitmeksesisus Kanama viadukti juures.
Vaatasin taastatud saadet 1967 aastast - Naapurivisa! Vahva vaadata, see oli ju omaette fenomen teles, nagu ka hilisemad meie mälumängud. Muidugi selle aasta saateid ma ei mäleta, olin ju vaid 5-aastane. Paari küsimuse puhul iseenesest teadsin, aga nimed täna lihtsalt meelde ei tulnud. Küll aga teadsin Pompei katastroofi pealtnägijate nimesid, Valdo Pant teadis vaid kahest ühte ja sedagi ebatäpselt. Plinius-vanem ja Plinius-noorem. Kuid eks tänaseks ole ka infot rohkem ja see jõuab erinevaid teid pidi rohkem esile. Pandiga ma ennast võrrelda ei püüagi. Aga lõbus ajaviide siiski.
Immigrandid peavad siin mitut kohta, shaslõkki olen isegi söönud. Aga poes siiani käimata ja täna ... unustasin ka ära.
Snhelli pargis nii pensionärid kui lapsepõlv...
Kell sai 11 ja minutid tiksusid, aga Cortile uksi ei avanud. Hiilisid sees hämaras ringi nagu röövlid ... Jätan ostmata täna ja edaspidi.
Üle pika aja Adamson-Eriku muuseumis. Ikka muuseumikaardiga.
Raekoja platsi juures saab jäätist ka Kookerist.
Kui kartulipõld on kõrvuti golfiväljakuga...
Miks maksan turul enamasti sulas? Asi on eelkõige mu enda eksimisvõimaluses ehk tähelepandamatuses. Vaatasin, et nüüd eestimaine sõstar, aga tahtsin osta letist, kus tavaliselt. Lasin karbi ära kaaluda, 600 gr ja ... peaaegu 8 eurot. Küsisin, et ikka kilohind 4.90? Jah (tegu oli venekeelse müüjaga, kes vast hästi aru ei saanud). Kuidas siis nii kallis? Selgus, et neil veel vana Poola ülehinnatu, 12.90 kilo! Kaardi oleks vast niisama krõpsti pannud ja voilaa!
Tahaks igatahes väga loota, et ka alkopood võib kõrbeda!
Kalamaja "keskväljaku" valmimine läheneb. Väga huvitav on igatahes erivärviliste "telliskivide" kasutamine, see seondub veidi omaaegsete telliskivihoonetega, mis olid ka vahel eri toonides.
Mõni rändrahn - igatahes parem siia jätta, mitte kulukalt ära vedada või killustikuks teha.
Kalamaja ratturid - jututeema igaveseks!
Ning vaielgu palju tahes, ülekaalulisust on palju ja ka kohvikusse oma asumis saab enamasti jalutada, mitte autoga sõita. Olen isegi laisk, ei viitsi sageli ennast õuegi ajada. Aga kui natuke maad juba käinud, tunnen, et puhas nauding. Ja kindlasti oleks ka õuekohvikus veel meeldivam, kui seda valgustaksid erilised lambid maja küljes, mitte need jubedad kolakad. Siin pole ju enam ka "sõidutee valgustamise bürokraatianõuet"?
Balti jaama taguse promenaadi "allee"...
Mis liigiga tegu, ei oska hetkel öeldagi, aga vähe, mis vähe.
Millal Eesti Raudtee ikkagi siia trepid kui istepingid loob ja ka varikatuse? Mittevajalik rööbaslõik. Aia saab ju jätta ja teha vaid paar ligipääsu väravate kaudu.
Põllult, mitte kivivillast või väetiselahusest.
Ajalooliste postide koopiad, nende tegemine rõõmustab mu pilku iga päev! Selle eest tänu linnavalitsusele!
Mihkli Lihaäri. Minu lemmikud on kanatiivad teravas marinaadis.
Kondentspiim kakaoga - natuke läksin alt. Peab kuuma vette kühveldama üksjagu, aga siiski vahel harva vahelduseks joodav. Vutimunadega majoneesi üks memm kiitis, kahju vaid, et Venemaa oma...
Hea päev! Tuulasin natuke kassasid siin-seal. Hispaania ja Luksemburgi omi mul vaat et kõige rohkem, seega polegi nagu väga palju puudu. Ja kui leiad korraga kaks Luksi 2-eurost ning mõne Hispaania puuduoleva, siis on ju hea päev?
Tänaseks rallimehed õhtale saanud. Kui midagi enam telekast vaadata ei ole (krimisarjad paljudel kanalitel aina kordamises), siis mida vaadata? Mentalist on üks neist, millega mööda ei pane. Jane hea miimika ja nupukus, Cho on hooliv ja südamlik, kuigi "kivinägu", Wylie igati tore poiss, Lisbon armas ja seksikas, Kim samuti. Ülipikalt on see tavaseriaalidega võrreldes väikeses seltskonnas eesotsas. Tipus! On meelelahutus, aga jätkub ka hingele.
Keila Linnavalitsuse 97. istung 13.juulil 2023. Linnavalitsus
väljastas ehitusloa endise Keila jaama juhtimiskeskuse ehk ETS posti
hoone lammutamiseks aadressil Turu tn 7. Hoone lammutatakse täielikult,
vundamendid lammutatakse kuni min 30 cm ümbritsevast maapinnast
sügavamale. Likvideeritava ehitise alused tasandatakse ja täidetakse
pinnasega. Ala kaetakse 15 cm paksuse kasvumulla kihiga ning sinna
külvatakse niidutaimede kooslusega külvisegu.
Ehitusluba lammutamiseks?
Eesti Raudtee ei ole siiani vastanud küsimusele, miks kuluka lammutamise asemel ei võiks seda kasutada raudteelaste ja bussijuhtide puhkeruumina või siis hoopis sümboolse hinna eest maha müüa!? Viimasel puhul ostaks selle isegi ära.
Plaadi turg. Plaate tundub olema nii palju nagu vanasti vist mõne linna elanikelgi kokku polnud!
Põdraliha grillvorst (Vorstiabi), kartul Adretta (Nõmmelt) ja tomat Vilja. Till potist polnud suurem asi, aga muu väga fine!
Puhkepäeva sõit viis Noarootsi. Teel tegin ühe pildi.
Iseenesest tore oli sel teel sõita ja eks linnaümbruse transport on päris tihedaks läinud. Pilt kukkus välja üsna maaliline ja näitab, kuhu ja millesse osa inimesi tahaks matta kogu riigi raha! Kui nüüd ausalt öelda, peab ikka lollus peas valitsema ja kas tõesti, kui ajud olemas, üldse saaks nii palju ruumi sellisele lollusele peas jätkuda? Ja seda muide siinse sõiduga seonduvalt, kui väikest osa, nii paari liiklussõlme jagu, ei suudeta Rohuküla raudteele kulutada?
Näiteks:
Mis oli nüüd selle postituse mõte?? Ehk mainiks ära selle fakti ka, et kütuseaktsiisist läheb teedeehitusse ca. pool, järgmine aasta kuuldavasti veel vähem. See on maks, mis loodi sihtotstarbeliselt ja ei tohiks olla mitte mingisugust õigustust selleraha kasutamiseks muudes valdkondades. Pildi kohta - selline peaks olema Via Baltica Tallinnast Varssavini.
Probleem on. Kas asi rumaluses, taskute täitmises, sooja koha ihaluses (näed, isegi kõrgele kohale Brüsselis võib saada) või kõige kombinatsioonis, on raske öelda. Iseenesest võib olla isegi mõte õige, et seda raha ei tohiks millekski muusse kasutada, aga KES SEDA OTSUSTAS? Mis asi on "muu valdkond"? Puhas aferistlik ja riiki ning loodust hukutav arusaam! Valdkonda kuulub muide ka ühistransport. Ja veel, küllap tead sedagi, et riik on võtnud teisegi kohustuse - rohkem inimesi autodest ühistransporti. Nüüd vasta: Miks peaks raha sellistesse teedesse matma ja veel tuhandetesse kilomeetritesse? Selle tegijate koht peaks olema kinnimajas! Kuigi küllap ka seal osataks maksumaksja kulul laia elu elada! Nii et lõppkokkuvõttes sinu arvamus mingisugusest õigustusest polegi muud kui aferistide õigustamine! Nii lihtne ongi!
Rohepööre on aferistlik lähenemine teisest äärmusest, aga keskkonnahoid peab olema primaarne! Ja see mis pildil, Tallinnast Varssavini, seda kindlasti ei ole. Lapsik ahnus ja teistest ülesõitmine, kõige räigemas võtmes. Seda ajal kui kõige olulise ja vajaliku jaoks raha ei jätku!
Võib olla peaks sellise nutuse arusaamaga inimeste koht Naurus olema?
Püüdsin küll selle vastukommentaaridega jääda mingigi viisakuse piiridesse, aga FB on inimloomuse kohta olnud tänuväärne leiutis. Sest aastad näitavad ühe asja ära - kui aru ei saa, siis ei hakkagi aru saama. Rumalus ehk idiootsus on haigus, mida enamasti ravida ei saa! On vaid üks lahendus - selliste hoidmine eemal riigi juhtimisest ja looduse ning MEIE KÕIGI KODUDE JA ELUDE hävitamisest peaks olema ainueesmärk!
Raha ei jätku enam väiksematele teedelegi ja miks? Sest üks selline mõnekilomeetrine teelõik võtab ära mitme TUHANDE kilomeetri kruusatee remondi ja/või mustkatte alla viimise raha?
Laps kihutab tõuksiga, ema filmib ülalt. Mitu korda. Oh seda laste lustimist! Aga küllap ema ka hoiatab, et ilma järelvalvet peab siin liiklema teisiti? Et seina tagant võib ka tuisata alla mõni rattur? Hoidkem üksteist!
Laagri jpeatuse lähedal kiratsevad pihlakad. Paelad on katkenud. Kas ei kastetud? Kas pole kedagi, kes üle vaataks, parandaks ja hoiaks?
Oeh, ei saa minust gurmaani! Söön küll vahel uhkeid sööke, aga ometi naudin vorstikastet! Täpsemalt küll seekord sardellid, Ranna-Rootsi suitsukad. KLASSIKA! Adretta kartul. Soustis vaid sool ja sibul ja kõik on perfekto! Ülikõvasti meenus lapsepõlv!
Ja õnnistus siin turul on selline lett! SOODSAM ja ka hea kaup! Vilja lemmikuim, aga Rally ka väga hea ja tiba maguski, Cindel ehk pisut tihkem ja paksema koorega.
Aga sai räsitud ka veidike tipipurki ühes kioskis. ja kui ettevõtte kassas peenikest vaja, siis saab ju vahetad. Pika sortimise järel ka mul endal kasud see, tublisti üle kümne puuduoleva mündi jälle olemas!
Krimiseriaalide vaatamine aga rikutakse ära!
"Õde Boniface`i mõistatused". Kohustuslikus korras võrdõiguslikkus toob esimeses seerias sisse musta mehe. Õnneks tegu toreda näitlejaga ja see ei häiri, aga näitab ära, kuidas igas filmis peab olema igast vähemusrühmast keegi.
"Grantchester" - kohutav homoteema pealepressimine, mage ja naeruväärt "armastuse" esitlemine. Tulemus saavutab vastupidise mõju plaanitule ja mingist seeriast enam vaadata polnud võimalik.
"Murdochi müsteeriumid" - sama lugu. Vahva näitleja muudeti homoks ja nende süzheeliin oli kui kräunuvate kasside kontsert.
"Sandhamni mõrvad" - ühe seeria lõpus mitmed peaosalised võtsid käsile kohtingud. Ja loomulikult oli üks neist homode paar....
Tundub, et telemaailmas ongi asjad nii kaugel, et kui selle vikerkaarevärvilise vooluga kaasa ei lähe, pole lootust ka läbi lüüa. Keegi NÕUAB! Nagu siin abiellumisõigusi jm aina NÕUTAKSE! Kas on see normaalne, kas see kedagi häirib või kuidas inimeste psüühikale mõjub, see pole üldse oluline. Traditsioonilisuse solkimine on peamine!
Kuhu selle ebanormaalsuse ja ilusate tunnete ning suhete solkimisega jõutakse? Sinnani, kus kõike otsustavadki homod, keda INIMENE ei huvita grammivõrdki, vaid ainult üks asi?
Ka juuli lõpp on vihmane. Või siis pilvine, igatahes parem kui kuumus.
"Üleujutus
tekkis, kuna tegemist oli Eesti jaoks ekstreemse ilmastikuoluga.
/---/ Reidi tee sademeveekollektor ja pumpla töötasid tõrgeteta.
Torustikes vesi mõnevõrra tõusis, kuid uputusi ei tekkinud. Probleem oli
sõidutee pinnalt vee ärajuhtimisega, kus restkaevude kaudu ei jõudnud
vesi nii ruttu ära voolata kui juurde sadas. Reidi tee valmis 2019 ja
projekteeriti mõned aastad varem. Juhinduti sellel ajal kasutusel olnud
standarditest ja praktikatest," selgitas Pint.
Kuidas
siin paduvihmaga lood olid? Eelnev tekst näitab minu arust küll meie
ametnike ajuinertsust! Nõmmel sõõrikukohbviku esine ja jaamatagune
värskelt asfalteeritud ja tore muidugi siledal pinnal käia. Kui aga
vaadata ametnike taset (alla Kroonlinna nulli?), siis küllap see peagi
üles kaevatakse? Selle asemel, et püüelda iga tänavaremondi puhul
selleni, et võimalikult vähe vihmavett läheks kanalisatsiooni ja rohkem
murualadele, laseme samas vaimus edasi? Selleks, et taas lõhkuda ja
maksta KORDI rohkem?
Ega ei maksa mõelda, et kõik külastavad või filmivad ja pildistavad. Ei, pilgud ja objektiivid hoopis mujale suunatud, aga pildid saab vahvad!
Ilusad ju?
Aga ärge sattuge hasarti! OÜ Eesti Mündiäri peaks vist olema kasiinodega võrdsustatud!? Ilusaid, kullas ja karras, müüvad küll, kuid ikka väga kallilt! Hiljem müüa soovides on hästi läinud, kui 30%-gi tagasi saate! Loomulikult selliseid iluduisi saades soovite veel ja veel, aga.... Hoidke pea külmana ja kui üldse, püüdke osta.ee-s peale sattuda...
Ning hoolega jälgige ka infot. Müüakse mitte ainult kullatud vaid ka üleni kullast münte. Pildi peal näivad sama pirakad ja maksavad muidugi kulla hinda! Aga tegelikkuses on need ikkagi 0,5 gr rasked või midagi sinnakanti. Umbes nagu Tallinna killingid Melchiori ajast!
Oeh, hakkasin vaatama uut Sandhamni osa ja otse loomulikult, ka kümmekonna inimesega tegelaskond ei saa ilma selleta, et nt kirikuõpetaja tuuakse teise mehega kaamera ette?
Õnneks tean, et normaalsed inimesed sellega kaasa ei lähe, olgu see surve nii tugev kui tahes. Aga noori on lihtne hullutada ja pann arvama, et see ongi osa normaalsusest. Uskuge mind, ei ole!
Parem vaadake siis midagi muud. Ka hiljuti nähtud loodusfilmides oli normaalsus ikkagi järglased ja nende eest hoolitsemine. Ning räägitagu palju tahes, isegi loomariigis tegelikku "samasooliste kooselu" ei ole! Nii et me mitte ei loomastu vaid muutume ühiskonnana veel madalamaks?
Aga tänasega saab juulikuu läbi, jäänud veel mõned tunnid. Vaatasin sandhamni lõpuni ja selle osa lõpp oli siiski ilusalt inimlik. Kui tahad kellegagi elu lõpuni koos olla, siis tahad, et see algaks võimalikult kohe! See oli lõpus ja aimate ise, et see käis ikka mehe ja naise kohta. Ja oli ilus!
Taustaks aga mängib vinüül. Üks mu lemmikuid, Voldemar Kuslap. Imeline plaat, mida kuulata!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar