Laupäev, 2. oktoober 2021
Tartusse.
Plaan
 oli minna taas Kallastele. Ühel sügisel juba olin seal ja seegi kord 
mõtlesin taas sügisvärve vaadata. Et aga Tallinnast pole just head 
võimalused Kallaste kanti sõitmiseks, just läbi Jõgeva, alustasingi 
Tartust.  Aga sellest juba järgmistes teemades.
 Raudtee remont on pikale veninud, seega tuli asendusbussiga alustada. 
Ajutine
 sõiduplaan tähendab ka sassiläinud ümberistumisvõimalusi. Ei saa aga 
igakordselt ka busside sõiduplaane muuta, seegi mõistetav. 
Kärknas pole aga siiani bussipeatust perrooni juurde tehtud. 
Pole ka Vorbuse peatust taastatud. 
Aga
 näed, Humala kindlameelsusele peab au andma - endiselt sooviks ta sadu 
miljoneid Tartu raudtee ümberehitamiseks kulutada, kuigi iga võidetud 
minut võib maksta kümmekond miljonit. Ehk siis ebaproprtsionaalne kulu. 
 Seega on parem kui ta püünele ei pääseks, ka kohalikus poliitikas. 
Üldse kipub Isamaa arusaam olema vildakas, raha sajaks nende arvates 
justkui taevast ja loodusvarad neid üldse ei huvita. 
Maakonnaliinide
 bussipeatust pole siiani ka Tartu jaamas, kuigi üpris paljud enne 
valimisi räägivad suurest tahtest ühistransporti arendada. Kui ei tea, 
mida ja kuidas teha, siis võibki üldsõnalisi lubadusi jagada, sh ka 
trammist. 
Maakonnaliine
 Tartumaal on aga palju, kuid liinivõrk ei arene. Muidugi ei tee ka uus 
ÜTK juht üksi midagi, vaja on selget riigi tuge. Täna hõikas ka Jüri 
Ratas valimisreklaamis, et arendavad edasi ühistransporti, tegelikult 
venitavad ja see on kurb. Seda kurvem, et tegelikult saaks olulisi 
muudatusi üpris lihtsalt sisse viia. 
 Ilus vaade on üpris mõnus, kui puhkad. 
Ja väike jalutuskäik ei tee ka paha. 
Emajõe-äärne on ilusamaks muutunud. 
Sellist parki mõne aasta pärast enam olla ei pruugi, sest heade mõtete linna hiilib aina rohkem halbu mõtteid. 
Kettidega kiikpingid on kahjuks kadunud. 
Kahjuks
 pole Tartus aga bussijuhtide töötingimusi paremaks muudetud. Samas 
peaks selline vaatepilt kiiresti möödanikuks muutuma, sest 
maakonnaliinid tuleb läbi linna suunata. Nii et igast suunaks saaks otse
 sõita Pauluse jt peatustesse, teistest aga Männi jt peatustesse. Ning 
loomulikult nendesamad maakonnaliinidega sõita ka linna sees. Eeltasutud
 süsteemina edaspidigi. 
Enne tuleb aga kiiresti ja tõsiselt sellised käsile võtta - käed lahti ja mobiiliga! 
See majutus küll hea polnud. Mingi hääl öö läbi, justnagu telefoni kutsungi toon, nõrgalt, aga häirivalt. 
Väga maitsev õhtusöök 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar