esmaspäev, 7. märts 2022

Tartu - Kallaste. Okt 2021.

 

Laupäev, 2. oktoober 2021

Kallastele.

 

 
Tartumaal on ses mõttes väga hea bussidega kolada, et siin on sõit täielikult eeltasutud Ning teatud mõttes on ka üpris palju busse liikumas, erinevates suundades. Aga endiselt on samad puudused.
* Maakonnaliinid ei stardi raudteejaamast
* maakonnaliinid ei läbi linna, liinid on sidumata
* Alatskivi/Kallaste ei oma ühendust sisuliselt Jõgevaga, ometi oleks see kadunud (Tallinna) busside asemel üpris talutav võimalus saada tagasi olulisi ühendusi. Seega on liini Jõgeva Jaam - Kallaste - Alatskivi väga vaja. Ka seetõttu, et Mustvee ning Kallaste vahe on viletsa bussiliiklusega ning ei saagi ju vaadata ainult nn keskusi!Vaadates või Jõgeva - Mustvee bussiliine, ei ole ju sõitjaid ainult Mustveesse vaid ka Raja jt peatustesse. Vähe sellest, peatusi on peale Mustveed juurdegi vaja! asustus venib ju pidevas joones piki teed ja ei taha keegi bussile kilomeetreid kõndida.

Ka Alatskivi ja Kallaste vahelist lõiku peab eraldi vaatama. Kui Tartust osa busse (õigemini "teiselt poolt Tartut") sõidaks vaid Alatskvini (Ninani) poleks sellest hullu, sest Alatskivi peaks ise oma tähtsuselt olema n.ö. ümeristumiskoht. Ehk siis osa Tartust Alatskivini, osa Kallasteni, aga kindlasti vähemalt kuus bussi päevas Alatskivi - Jõgeva. Kui mõni veel lisaks tartust Kalalsteni sõidab, on see ainult pluss.

Alatskivi ja Kallaste jaoks tasub kindlasti mõelda ka võimalikult otseima ühendusvõimaluse loomiseks Tallinnaga. Suurimaks takistuseks vast puuduv asustus väga pikal lõigul Tabivere suunal. Mõtle kuidas tahad, KUI teha buss 3x päevas, siis on siin paar olulist asja. Esiteks, buss peab veidi pikemalt vast sõitma, et mingites väikestes kohtades anda omakorda võimalus sõitmiseks, kus praegu ühendused on viletsad. Nii tundub, et parim on alustada Alatskivilt, mitte vastupidi Kallastelt ja sõita Kokora - Pala - Maarja-Magdaleena - Kaiavere - Tabivere Jaam - Puurmani - Umbusi (Kamari) - Põltsamaa. Siin ongi teine oluline nüanss - Tabivere suunalt saab ühenduse ka Põltsamaaga ning see annab mingeidki võimalusi reisijate olemasoluks. Tabiveres seisuaeg, nii et saab istuda Tallinna rongile ja vajadusel ka tartust tulevalt rongilt põltsamaa suunale sõitmiseks. 3 rongi (hilist ei arvesta), seega 3 bussi päevas oleks minimaalne, millega sõitjad tekivad. Kui ajaliselt rongidega siduda ei jõua, peab leppima vaid Puurmanini sõiduga, kuid tegelikkuses peaks saama liine siduda Puurmani - Põltsamaa liinidega ehk ümberistumised pole vajalikud, bussid alustavad lihtsalt Alatskivilt ja Põltsamaalt vajadusega jõuda õigeks ajaks Tabivere jaama.
Hommikune buss siis tööpäeviti ja ehk ka lauupäeval, kaks päevast bussi iga päev. sest nädalavahetus on nõrgim koht siinses bussiliikluses, ometi on taas palju neid, kes nädalavahetuseks maale sõidavad või hoopis vastupidi.

 

 
Nautisin vaateid, see on ühistranspordiga liiklemise suur pluss. Isegi linnas, võimalus püüda lihtsalt huvitavaid ja iseloomulikke kaadreid ning mitte ainult bussidest vaid ka linnast endast.

 
Ka on vajadus lisada maakonnaliinidele peatusi, sest Peetri ja Vahi on selgelt liiga vähe. Tõenäoliselt oleks vaja vähemalt 3 peatust lisada bussijaamast linna piirini. Linnaliinid ei ole Tartus nii head, et ümberistumised meelitaks, tegelikult peakski ümber istuma pigem kõrvalsuundadesse sõitmiseks. Ning loomulikult peaks Alatskivi suuna bussid sõitma Tartus kesklinnast läbi, pole vaja isegi bussijaama sõita vaid suunduda kohe edasi, näiteks Elvani või vähemalt mingisse suunda linnast välja. Ka siin muidugi peatusi ehk  rohkem kui tavapäraselt on.
Kuni peatusi ei lisata, on ka sõitjaid vähem kui võiks.

 
Mingi linnaliinide sõiduplaan siin nähagi, liiklus hõre. ÜTK inimestel vist ikkagi ei ole ülevaadet, mida tähendab bussidega sõitmisel igapäevane ajakaotus, kui peaks ümber istuma või kui peatuste vahed pikad ja sihtpunkti jala minek võtab 20-30 min või rohkemgi. See ei kutsu ju bussi valima!


 
Sügis aga tuleb ja selle vastu ei saa. Ilus sügis.



 
Kergteedega on olukord hea Tabivere suunal, siin mitte.

 
Nüüd ei mäletagi, aga keegi on isegi lubanud enne nüüdseid valimisi, et plaanib ootekodasid ilmastikukindlamaks muuta. See on ime küll, sest siiani tehakse selliseid käkerdisi, et karju appi! Bussijuhtidel pole ka parim nähtavus, nägemaks peatustes ootavaid inimesi, sest esiseküljesein varjab. Transpordiamet aga ei vastanudki sellele, et vaja on hakata muutma ka peatusesilte sellisteks, mis nähtavust parandaks.

 
Sügisvärve aga nautisin kõige rohkem.


 
Bussidel on suurtel maanteedel murekohaks peatusest väljasaamine, sest kiirendusradasid pole. Muide, pole siiani isegi parkimiskohti autodele bussipeatustes.


 
Tanklaid lisandub, ühes mõttes see hea, sest ehk on neis ka paremad tingimused. parkimine rekadele, pesemisvõimalused (kas meil on neid nüüd tehtud?) jms. Teisalt tõstab see kütuse hinda, sest tanklaid liiga palju ja kuidagi ei sobitu see ka rohepöördega igas mõttes. Pealegi, parklad taas lagedal ehk igasuguse haljastuseta ja varjuliste võimalusteta?


 
Puhkamisvõimalusi näeb ka tee ääres.


 
Mõistetamatu on aga seegi, et busside sõiduaegu ei suudeta kuidagi paika saada. On lõike, kus peab lihtsalt venima, teisal aga kihuta nii et vähe pole. Ometi on olemas GPS ja muudki võimalused sisuliselt asju mõõta ja korrastada.



 
Sügis annab aga omamoodi aimu, et maal elamine on tegelikult ilus, igal aastaajal omamoodi.







 
Kui Alatskivi jm kaugemad kohad jäävad ametnikele ähmasemaks, siis vaatame lähemalt. Koosalt on üpris hea bussiühendus Tartuga, kuid sisuliselt vaid selle ühe osaga - bussijaamast kaugemale ei saa. Kas tõesti tahetakse väita, et ei soovita sõita Kabeli, Pauluse, Lõunakeskuse vm peatuste piirkonda? Tartu JAAM bussipeatusesse? Ahjaa, Tartu linn eesotsas hr Laidrega ei pea seda vajalikuks....

Peaaegu kõik bussid suunatakase ühte "auku" vaid osa liiguvad väikese ringiga ja saab vaid PAARI peatusesse Annelinnas. Ka Luunjasse on kindel, et sõitjaid pole? Ei usu mina, et suure rõõmuga bussisõitjad Tartus linnaliine mingites peatustes ootama jäävad?

Kui vaadatagi Tartut, siis mis kasu on üldse neil, kes soovivad ümber istuda linnaliinidele, kui buss ei peatus Kaubamaja juures kuskil vaid viib  ristmikel ukerdades bussijaama, kus tuleb siis reisijal jala vingerdada ennast linnaliinide peatusteni? Maakonnaliinid, mis peaks sõitma LÄBI linna, peaks ka, nui neljaks, Kesklinna peatustes peatuma. Või vähemalt sabumisel Soola peatuses mõnelt suunalt.
 

 
Bussiakendest on omajagu keeruline pildistada, aga teisalt see omamoodi väljakutse. Tabada momente, emotsioone, vaadet.





 
Näiteks siin, oleks ju täiesti loogiline, et oleks aeglustus- ja kiirendusrada, tagamaks ka kõrvalteedel parema välja- ja sissesõidu? ;iks mitte järgmise kõrvalteeni, sest nii oleks ka aeglastel võimalik sujuvalt vajadusel kõrvale võtta? Loomulikult ka parkida, kui ollakse autoga näiteks bussisõitjatele vastu tuldud? Kus seista?
 
Mõned soovitavad aeglasematel liiklejatel bussitaskutesse sõita, et kiiremad mööda lasta. Sellisesse taskusse, pidurdades kolonni peaaegu nulli? Naljatilgad!
Kindlasti peaks aga just sellistes peatustes olema ilmastikukindlamad ootekojad, mis ka matkajatele olulised. Laiemad pingid võimaldaks vahel selgagi sirutada. Ometi tehaks ikka käkke, sest "aga teised teevad ju ka nii"!



 
Ei tea, mis nad siin lubavad? Igatahes bussiliiklusest või ÜT üldse teavad ekrelased üsna vähe. Ja ei paista enamust neist ka huvitavat, pigem pooldatakse suuri maanteid ja auklikku Eestimaad. Kuidas see armastusega seondub?  Üldse imelik, et ka uued kandideerijad peavad sageli ennast igal alal piisavaks asjatundjaks, olles juba endale mingid seisukohad pähe kinnistanud ja ei sudueta midagi juurde otsida. Samas on EKRE-l mitmed plussid, mida teistel üldse pole.









 
Alatskivi uus COOP. 






 
Väga tore, et nüüd buss ka Ninale sisse põikab. Eks see liin vast võikski sinnani sõita, Alatskivilt alustaks aga uus liin Jõgevani ja nii terve päeva jooksul.

Aga uskumatu kui vähe sõiduaega Alatskivilt Ninani ja tagasi on antud! Mida kitsam tee, seda rohkem peab bussijuht pedaali tallama??? Transpordiameti töötajad siin bussidega kaasa ei sõida ja kui sõidavadki, ei saa aru, kui ohtlik see on?










 
Vasakul näha iseteenindusega meemüügikoht.

 
Tore, et sõitjad pole ainult Tartus vaid neid lisandub ka teel. Lisanduks rohkemgi kui liiklus parem oleks.







 
Kallastelgi nüüd uus putka, ei mingit kobedamat loomulikult!

 
Aga vähemalt tualett olemas. Kuigi aeg oleks korralik bussijaama hoone ehitada. Milleks üldse kulutati raha selle mõttetu putka peale?

16 kommentaari:

  1. Mina: Valgamaa ÜTK nadi töö.

    Hr. A: Millest see järeldub, et Valga ÜTK on üks viletsamad Eestis. Suht puusalt lastud oletus.

    Mina:
    Rain Saar suht puusalt panete ise ja seega ka selline arvamus?
    Olete vaadanud teiste ÜTK-de kodulehti? Võrrelnud, kui palju on neis infot liinide ja peatuste lisandumise, samuti ka kohati busside sidumise kohta rongidega? Pole kuskil VÄGA palju, parim ehk Ida-Virumaal, aga Valgamaa on nagu vilets kolhoos nõukaaja ajalehes edetabeli lõpus.
    Bussiliin Palupera Jaam - Otepää on arengukavas juba pikki aastaid, ei midagi! Tsirguliinasse Antslast vm, Mägistesse rongile Tõrvast jm sisuliselt ei saa. Ja nii võiks lugema jäädagi.
    Muidugi oleks tore, kui leiaksite info, mida mina leida ei suuda - kadunud bussiliinide asendamise kohta?

    A: Liinide loomine või "pikemaks venitamine" ei ole alati nii lihtne. Seal on hulk erinevaid tegureid. Bussiliinid koostatakse loogiliste jätkuliinidena. Bussijuhid ei istu niisama kuskil liinide lõpus ja ei süga kotte järgmise töö ootuses. Tööajad on limiteeritud seadustega jne. Pole olemas lihtsalt kuskil vedelevaid busse ja juhte kellele lihtsalt tööd anda. Kogu selle asja nimi on logistika...... ja isegi sellise väikse maakonna, nagu on Valga maakond, bussiliinide tööle panek on päris kõva pähkel. Iga uus muudatus liinide logistikas kandub doomino efektina paljudele teistele liinidele. Iga uue liini loomine nõuab olulist rahalist ressurssi ja ma olen täiesti kindel, et "suurt pilti" monitooritakse pidevalt ja kui on olemas reaalne vajadus ja ka tasuvus, siis liin luuakse.

    Mina:
    Rain Saar monitooritakse kui mõistetakse logistikat ja tegutsetakse kui soovitakse tööd teha. Bussijuhid aga sageli sügavatki miskit, sest liine ei suudeta läbimüeldult kokku panna. Loogikat on vähe, kui tegu on iganenud tõmbekeskuste põhise liinivõrguga.

    Kuigi tegu pole lihtsate asjadega, siis aega olnud 10+ aastat. Ning kui isegi lihtsaimatest asjadest arusaamine, nagu linnaservas asuvast bussijaamast linna läbivate pikendamiste toimimiseni vm, on olematu, siis pole tegemust logistikuga.

    Vajadus busse rongidega siduda on ka teada 10, isegi 20+ aastat! Kus on kümned bussipeatused rongijaamades? Miks teadlikult isegi Tartus see tegemata jäeti ja sadu argumente üle Eesti arvesse ei võetud?

    Tarkust, tahtmist ja hoolimist on vaja. Mitte õigu.stamist

    VastaKustuta
  2. VALIMISED!

    Palju huina-muinat nendes muinasjuttudes ja lubadustes. Mida valija teeb? Vahel küsib, aga poliitikud teavad, et valdav osa valijatest on PEALISKAUDSED. Kuion vaja suhtlusmeedias jageleda koertepidamise, teedel möödasõitude või muudel teemadel, siis antakse tuld! Poliitikute suhtes on justkui teine maailm, püütakse ka tuld anda, aga see tähendab üldjuhul KIRUMIST! Tõsist arutelu pole lootagi, sest valija ei viitsi mõelda asjadele ja teistele, olulisem on ENNAST VÄLJA ELADA! Ja poliitik teab seda.

    Küsida saab üldisetest asjadest ja konkreetselt. Suhtlusmeedias üldise küsimise peale kas ei saa vastust või saad pealiskaudse. Teremast mööda, kaunid sõnad. See on Eesti!
    Kui aga küsida konkreetselt? Siis kas ei vastata või räägitakse taas teemast mööda. Mõni poliitik LUBAB, et tal on tõsine visioon, vaade tulevikku ja ideed. KUIDAS neid täide viia, mida vaja teada, see 99% poliitikute jaoks ei ole oluline!

    Küsisin ka. Valga maakonna teemal nii Valga, Otepää kui Tõrva vallavanematelt. Null! Ruusmanni (RE) ma tean Tõrvast, ta pole sisuliselt mitet kunagi, mitte kordagi vastanud. Valga vallas Ester Karuse (KE) üldiselt võib täiesti suhelda, ehk kõige inimlikuma suhtumisega. Monika Rogenbaum (Isamaa) üldiselt ei vasta, oluline on propaganda. Jaanus Barkala, kõigest valimisliit, aga seni pole vastanud nii nagu ei vasta ega kommenteeri asju ka vallavalitsus. Mis edasi?

    Vasta
    Vastused
    1. Toomas Peterson, praegune Valga valla asevallavanem on pigem suhtleja tüüp. Tehnilise taustaga. Ütleb, et on seismas Riia rongiühenduse eest ja et BUSSILIIKLUSE teemadel onvi pikk plaan Valgamaa jaoks olemas. Võib selle kohta infotki saata.

      Siinkohal mul aga tekibki küsimus: KUI TAL VÕI KELLELGI TEISEL ON IDEE JA VISIOO, TEADMISED JA OSKUS TÄIDE VIIA - siis miks seda valijatele ei esitleta? See oleks ju kindel eelis teiste ees, ippon!? Või on see plaan tõesti hea ja pealiskaudsele valijale polegi mõtet seda esitada?
      No aga vähemalt asjatundlikult võiks argumenteeritud juttudele vastata? Miks seda ei juhtu?

  3. Seesama Valgamaa näide

    Neeme Sihv
    Autor
    Toomas Peterson , kui tahta rongi Riiga, siis enne peaks kohalikus elus jõudu katsuma?
    · Vasta · Jaga · 19 h tagasi
    Toomas Peterson
    Neeme Sihv mis siin ikka katsuda, ma ei hakka kõiki vahendeid valima, et pikemat vaadet ellu viia.
    · Vasta · Jaga · 16 h tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Toomas Peterson ÜT pole täna pikem vaade vaud kiiret muudatust vajab. KE valdkond, aastaid seisak.
    · Vasta · Jaga · 15 h tagasi
    Toomas Peterson
    Neeme Sihv ei ole mõtet siin lahmida ja valijat mängida, kui soovite, võime rääkida kohtumisel või tel teel, selgitan siis, missugune on Valga kui transpordivõrgustiku, pikem vaade. Kusjuures, ma viin ka selle päriselt ellu.
    · Vasta · Jaga · 14 h tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Toomas Peterson tüüpiline!
    Kuidas siiani ellu on viidud? Pikemas vaates on ka see Otepää liin, aga miks seda pole. Ja olen piisavalt pikemast vaatest kirjutanud, valdades pole aga huvi üldse. Aastaid. Teadagi, miks hakatakse lahmimisest rääkima...

    Vasta
    Vastused
    1. Ja kui asjad nii käpas, siis tasub ka SIIN kohalikele valijatele tutvustada? Kindel häälemagnet, kui asjalikud mõtted letis
      · Vasta · Jaga · 14 h tagasi
      Toomas Peterson
      Neeme Sihv kõik ülaltoodud soovivad liikuvust vallas parandada, paraku vanade meetoditega. Teie küsimustest kumab samuti läbi, miks ei ole seda liini või miks ei ole vajalikku tihedust etc. Nii ongi praegused liikuvuse koordinaatorid üksikute liinide ja riigihangete rägastikus püüdnud piiratud ressursi juures kuidagigi kohaneda kiiresti muutuva nõudmise tingimustes. Aga see ei vii kuhugi. Tegelikult tuleb muuta kogu süsteemi, mille märksõnadeks on nõudeliikuvus, väiksemad vahendid ja tihedamad graafikud ning interneti ja teenuste ja kaupade automatiseeritud kättesaadavus ning paremad teed. Senini ei ole siin sellest aru saadud, aga sellises arengufaasis on seda ka raske nõuda.

  4. Toomas, ei ole raske nõuda. Ülal on link, kus põhimõttelised muutused kirjas 2018. AEGA on aru saada olnud üle 1000 päeva, osade asjade puhul tuhandeid päevi.
    Nõydeteenus jääb marginaalseks, tihedusest räägin samuti ja oluline - vajalikud liinid mitte vaid Tartusse, aga ka RISTI üle praeguste suundade.
    Te pole ei seda ega teisi lugenudki, aga hea öelda, et polegi uudset lähenemist.
    · Vasta · Jaga · 1 h tagasi
    Toomas Peterson
    Neeme Sihv ma kirjutasin komplekssüsteemist, kus liikuvus on kaupade, teenuste, interneti, arstiabi, hariduse, kultuuri kättesaadavuse ja teede erinevate liikide olemasolu ja olukorra võrgustikus.
    · Vasta · Jaga · 1 h tagasi · Muudetud
    Neeme Sihv
    Autor
    Toomas Peterson ma kirjutasin asjast, mitte stampjuttu.

    Vasta
  5. Alatskivi suunalt.
    Koosa grupist:

    Berit Hallik
    Neeme Sihv kesklinna peatus ja bussijasn on ca 200m seega täiesti talutava kaugusel. Utoopiline mõte on kõiki kesklinna peatusesse peatuma suruda. Juba hetkel on seal seetõttu sageli ummikulaadsed moodustised. Samuti tuleb buss teiselpoolt jõge ja kesklinna peatust kuidagi ei läbi.
    · Vasta · Jaga · 1 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Berit Hallik see on juba linnavalitsuse viletsus, kui ei mõeldud sellele enne ega ka täna. Ja bussijaamast ei ole sugugi 200 m Kesklinna bussipeatustesse, foorid ja vinka-vonka teevad selle ajaliselt pikaks nii bussil kui edasi jala tulles. Kõikidest peatustest aga jutt polegi.
    Muul juhul aga bussid peavadki erinevaid teid pidi linna saabuma ja need, mis tulevad "mitteteistpoolt jõge" saavad ka soola peatuses reisijad välja lasta. Mugavus muutub aina tähtsamaks.
    · Vasta · Jaga · 1 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Muide, Koosa kandist Tartusse bussidega sõitjad - kas rohkem juhtub, et istute ümber mõnele maakonna- või kaugbussile bussijaamas või linnaliinidele kuskil linnas?

    Vasta
    Vastused
    1. Berit Hallik
      Neeme Sihv mida siin mõelda, ruumi on täpselt niipalju kui teda on. Pole võimalik riia turu ristmiku veel suuremaks venitada. Muide pole seal jala midagi sinka vonka. Lupsti risti läbi tasku ja kohal. Autoga sõitjad on eraldi teema. Soola peatus on üks ebaõnnestunumaid valikuid. Bussijaama sõitmiseks peaks buss risti üle 3 raja sõitma.. Ohutus ikka enne kõike!
      · Vasta · Jaga · 1 p tagasi · Muudetud
      Neeme Sihv
      Autor
      Berit Hallik jah, see ridade ületamine on keeruline koht. Ristmiku venitamine sõltub aga sellestki, et läbi aegade autoliiklust läbi kesklinna aina kasvatatud ja pole proovitudki teistpidi asjale läheneda.

  6. Margot Semilarski
    Mm, Koosa. Elades kuus kilomeetrit eemal, ei ole mul üldse sellist võimalustki, et saaks bussiga hommikul tööle minna, sest bussi lihtsat ei käi. Kusjuures hommikul läheb 10 (?) minutilise vahega kaks bussi sama teed pidi Koosalt linna.
    Eks maal elamine ongi luksus, eksole!
    · Vasta · Jaga · 1 p tagasi · Muudetud
    Neeme Sihv
    Autor
    Margot Semilarski kuidas muuta, saan öelda vaid siis kui koht teada.
    Ja sageli ongi mure ühte teed pidi kupatamine. A vahel on ka kelegi jaoks sobiv auto bussijaama jätta. Oleme küll automugavusega harjunud.....
    · Vasta · Jaga · 1 p tagasi
    Margot Semilarski
    Neeme Sihv Tähemaa
    · Vasta · Jaga · 1 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Margot Semilarski Keeruline, kuid võimalik. Iseasi, kui tiheda plaaniga ning kas see on piisav, sest inimesed vajavad hommikuti ja õhtuti vähemalt kolme bussi, vähemaga ei sobi osadele üks või teine aeg.
    Luksus on maal poliitikuks olla....
    · Vasta · Jaga · 1 p tagasi
    Margot Semilarski
    Neeme Sihv saaks ühegi bussi nii käima, et olen pool kaheksa linnas. See oleks juba väga hea

    Vasta
    Vastused
    1. Margot Semilarski see tähtsaim aeg, oleneb aga ka tagasituleku ajast
      · Vasta · Jaga · 1 p tagasi
      Jaanus Knude
      Huvitav asja juures seegi, et kui on soovi saada näiteks Sepa turgu, Maarjamõisa või juba mainitud lõunakasse siis buss ju tegelikult sõidab tavaliselt peale bussijaama bussiparki. Olen ise vähene bussiga liikleja aga viimane kord näiteks küsisin ja sain bussiga Sepaka juurde, võiks ju ametlikut Riia tn kaudu bussiparki sõita ja olekski asi tehtud. Näiteks. Ja teine buss hilisem või varasem alt kaudu.
      · Vasta · Jaga · 22 h tagasi
      Neeme Sihv
      Autor
      Jaanus Knude just nimelt! ÜTK on kramplikult bussijaamas kinni ja eks aja jooksul võib seegi segada, et firmad vahetuvad. Jälle pühjus, miks riigifirmat vaja.
      Aga sõitku lbi jaama, Teaduspargi ja Lõunakeskuse parki. Ning alustagu sealtkandist.
      Vasrassuundades byssijaama läbimata Annelinna ja ringiga mingit kaudu parki vms

  7. Nüüd vaatame asju TARTU nurga alt. Sotsid on väga agarad ÜT rääkima. Aga mitte ainult nemad, vaid üldine suundumus mõned aastad tagasi oli rääkida "suurt lootust annab tõmbekeskustepõhine skeem ja ....". Mida räägitakse nüüd? Et "... nõudepõhine, iseliikuvad jm asjad on tulevikutrend....". Räägitakse seda, mis on POPULAARNE, ja mis võimaldab TEORITISEERIDA. Mitte sisulist, praktilist ja reaalset vaadet, eks?

    Lemmit Kaplinski
    t2t2. 6sefptemb6er okerlld 1147128:30fu7l ·
    „On Tartu Aeg!” — see on sotside lubadus Tartule kohalikel valimistel.
    Meil on särav tiim, kellest igaüks väärib kohta Tartu Linnavolikogus. Igaühel meist on ka oma lemmikteemad, millest kokku saab meie terviklik nägemus Tartu arengust.
    Ka minul on oma hingeteemad, mis panevad silma eriliselt särama. Kui need kõnetavad ka sind, siis tule, aita meil neid ellu viia ja vali Tartus sotsiaaldemokraat!
    Minu hingeteemad:
    🖋 Tartusse Betti Alveri mälestusmärk! ✍️
    🏳️‍🌈 Hoolime, mitte vaid sõnades! 🌈
    🌆 Koostöö ja ühinemisläbirääkimised naabervaldadega! 🌃
    🚂 Rongiga Tartust Riiga! 🇱🇻🇪🇪
    🌳 Elurikkad ja elavad pargid! 🦔
    🚋 Tartusse oma tramm! 🚃
    ⛵️ Toome elu Emajõele! 🛶
    🚲 Südalinn hoovialaks! 🚸
    👐 Avatud ja kaasav linnajuhtimine! 🗝
    💃 Südalinna kultuurikeskus tuleb! 🕺
    Loe täpsemalt allolevalt lehelt ja kui soovid minuga vestelda, anna aga rõõmsalt sõnumites märku.👇

    Vasta
    Vastused
    1. Neeme J. Sihv
      Anna sõnumites märku, inimene, aga avalikult ära kritiseeri, see ei meeldi....

      · Vasta
      · 2 p tagasi

      Autor
      Lemmit Kaplinski
      Neeme J. Sihv ma pole nüüd päris kindel, millest sa siinkohal räägid. Tahad täpsustada?

      · Vasta
      · 1 p tagasi

      Neeme J. Sihv
      Avalikult küsimine pole soovitav, saab bloki??
      SDE pole Kagu-Eestis ega ka Tartus saanud bussiliikluse muutmisega hakkam, aga juba lubatakse Riia rongi?… Vaata veel

      · Vasta
      · 1 p tagasi

      Autor
      Lemmit Kaplinski
      Neeme J. Sihv Rong peaks kindlasti võimaldama pääseda Riia lennujaama selliselt, et saaks lennata välja sealses varahommikuses laines. Hiljem, RB valmides tuleks ühildada graafikud ka selle väljumistega. Aga alustame esimesest ja siis liigume edasi. Kui Tallinna ja Tartu vahel käib 10 rongi päevas, siis Riiasse 2-3 oleks ka juba suur asi.
      Muud küsimused tuleb lahendada koostöös MKMi ja Transpordiametiga.

    2. Täpsustan - nagu Markii, nii ka poliitikud tahaks heietada globaalsetel teemadel, sest see võib jätta targa mulje!

      2-3 vähe. RB toetamine aga näitab sisu ära - raiskaja! Eesti ei tohi aga just seda lubada.
      Aga miks bussiliiklusega pole tegeletud? Tartus ainult linnaliinid, mujal mitte midagi. SDE piirkond ju?

      · Vasta
      · 1 p tagasi

      Autor
      Lemmit Kaplinski
      Otse loomulikult toetan ma kiiret raudteeühendust Euroopaga!
      Maakonnaliinidega on nii, et varemalt tegeles sellega riik läbi maavalitsuste. 2018. aastast maavalitsused kaotati ning ülesanded jagati omavalitsuste vahel laiali. Väga raske on planeerida, kui sa ei saa lähtuda tervikvaatest. Maakonnaliinid siiski töötavad, aga olen nõus, et saaks palju paremini!

      · Vasta
      · 8 h tagasi

      Neeme J. Sihv
      Lemmit Kaplinski ühesõnaga,maksaks raudtee eest 3x rohkem kui on põhjendatud??
      Ja bussiliikluse teemat ei valda, huvi otsida juba eile, ups, täna, lahendusi puudub.
      Ning oma erakonnakaaslaste ükskõiksust ei kommenteeri.
      Tänud!

  8. Järgmine tüüpiline tähelepanek. Lihtsad küsimused kolme valla juhtidele. Ma mõistan, et neil on valimispropagandaga tegelemisega nii suur ajakulu, et pole aega vastata!!!

    Palun Tõrva, Valga ja Otepää vallalt kui ÜTK liikmetelt teavet, kes vallavalitsusest on tegelenud ja tegeleb täna ÜT valdkonnas?
    https://transport.valgamaa.ee/kontakt/
    Valgamaa Ühistranspordikeskus
    TRANSPORT.VALGAMAA.EE
    Valgamaa Ühistranspordikeskus
    Valgamaa Ühistranspordikeskus
    · Vasta · Jaga · Eemalda eelvaade · 1 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Jaanus Barkala, kes vallast ÜTK-ga teemas suhtleb? Miks on siiani Rõngu - Palupera Jaam - Otepää bussiliin puudu? Mida on viimaste aastate jooksul valdkonnas ettepanekutena välja käidud?
    · Vasta · Jaga · 1 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Monika Rogenbaum, Meeli Tuubel?
    · Vasta · Jaga · 1 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Maido Ruusmann, paaril viimasel aastal pole Tõrva vallavalitsusel olnud ühtegi mõtet? Vastuseid küll mitte.

    Vasta
  9. Vaid Monika Rogenbaum, praegune Kakluste valla vallavanem, postitas lingi. Tõsiselt tänud!
    Uuring Valgamaa kohta. 2017. Olen sageli öelnud, et Eesti on ARENGUKAVADE ja UURINGUTE maa! Tõeline võimalus näidata, et isegi kartmata raha kulutada, tegeleme ennastsalgavalt, soovides muutusi! Et aga muuta, on vaja TEGUTSEMIST, eks? Nüüd mina ootan põnevusega elavat arutelu, mis tehtud.


    https://www.valga.ee/documents/17893995/22324709/20171102_Valga_piirkonna_YT_uuring.pdf/1254e7d4-657a-46e5-a69c-b07cdd2edfc3

    suur tänu, vaatan kindlasti üle.
    Kas olete ise tuttav ka Valgamaa arengukava ÜT osaga?
    · Vasta · Jaga · 9 h tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Monika Rogenbaum Uuring aastast 2017. Mis vahepealse ajaga on sealt rakendatud? Millised suurimad takistused ja probleemid?

    Vasta
  10. Nagu näete, siis kohalikud poliitikud ei taha asjast rääkida. liiga palju TÖÖD ähvardab see kaasa tuua. Sama lugu on ka teisel pool Mustveed. Vahel küll mõni kammib segi ja hakkab mingitest ulmelistest lubadustest juttu veeretama, endal kodus elementaarnegi korda tegemata:

    Ольга Нарницкая
    А ещё с Кохтла-Ярве или Йыхви хорошо бы да почаще хотя бы в сезон???!!!!
    · Vasta · Jaga · Kuva tõlge · 5 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Ольга Нарницкая tänud!
    Da, iz Jõhvi tozhe nado dobavit.
    · Vasta · Jaga · 5 p tagasi
    Anna Vorobjova
    Через Лохусуу. А то ходит автобус кругом. В Раннапунгерья сворачивает и на Тудулинна. А как же Лохусуу, Муствеэ?? Дальше и в Калласте, Алатскиви??
    · Vasta · Jaga · Kuva tõlge · 12 min
    Neeme Sihv
    Autor
    Anna Vorobjova olen igati nõus, praegune liiklus ON vilets ja Avinurme, Lohusuu ning mitmed muud kohad ei oma elementaarset vajalikku ühendust. Eriti puhkepäevadel.
    Põhimõtteliselt peaks Mustvee olema sõlmpunkt ja seda just seepärast, et see on kolme tee ristumiskoht. Parim variant oleks kui oleks Jõhvi - Mustvee - Jõgeva ja Tartu - Mustvee - Jõgeva. Jõhvist Tartusse sõitmiseks peaks siis osadel puhkudel küll ümber istuma, aga mitte alati.

    Ольга Нарницкая
    А ещё с Кохтла-Ярве или Йыхви хорошо бы да почаще хотя бы в сезон???!!!!
    · Vasta · Jaga · Kuva tõlge · 5 p tagasi
    Neeme Sihv
    Autor
    Ольга Нарницкая tänud!
    Da, iz Jõhvi tozhe nado dobavit.
    · Vasta · Jaga · 5 p tagasi
    Anna Vorobjova
    Через Лохусуу. А то ходит автобус кругом. В Раннапунгерья сворачивает и на Тудулинна. А как же Лохусуу, Муствеэ?? Дальше и в Калласте, Алатскиви??
    · Vasta · Jaga · Kuva tõlge · 12 min
    Neeme Sihv
    Autor
    Anna Vorobjova olen igati nõus, praegune liiklus ON vilets ja Avinurme, Lohusuu ning mitmed muud kohad ei oma elementaarset vajalikku ühendust. Eriti puhkepäevadel.
    Põhimõtteliselt peaks Mustvee olema sõlmpunkt ja seda just seepärast, et see on kolme tee ristumiskoht. Parim variant oleks kui oleks Jõhvi - Mustvee - Jõgeva ja Tartu - Mustvee - Jõgeva. Jõhvist Tartusse sõitmiseks peaks siis osadel puhkudel küll ümber istuma, aga mitte alati.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar