Neljapäev, 26. august 2021
Sõit Kaevandusmuuseumisse.
Varahommikuse
 rongiga muuseumisse ei lähe, aga Elron peab oluliseks kiirust. Piisava 
kõikides peatustes peatuvate rongide jaoks pole piisavalt koosseise, 
sest päeva lõikes peaks kõikjal peatuma vähemalt 4 rongi. Muidugi on ka 
ekspressid ülihea variant, aga kui Elron regionaalpoliitikaga ei 
arvesta, ei peaks juhtkond ka sellist palka saama. Vagunisaatjad ehk 
teenindajad niigi lahkuvad töölt, ettevõtte suhtumine ja arusaamad on 
nõrgad. Elroni alguspäevil sai neile korduvalt öeldud, et linnades, kus 
palju töölesoovijaid, peaks olema ka töötuurid, mis sealsamas algavad. 
Mitte nii, et Viljandis, Tartus vm peab esmalt paar tundi tööle sõitma 
(kui rongiajad klapivad)....
Aga see selleks, ekspress Kohtla-Nõmmel ei peatu.
Ülemistel paistab taustal vägev paekivihoone.
Tapal aga juttude järgi peaks jaamahoone saama uue elu, Tapa muuseum ja muugi ehk tulevikus siin.
Valgejõgi
Kiviõli
 oli esimese päeva sihtpunkt, aga siin ma ei plaaninud väljuda, sest 
muidu võinuks Kaevandusmuuseumisse jõudmine veelgi keerulisemaks 
osutuda. Kuigi Ida-Viru bussiliiklus suuresti üks parimaid Eestis, siis 
ikkagi, miks asju keerulisemaks teha.
Kiviõli
 ja Püssi vahel võinuks aed olla raudteele lähemal ja selle ning maantee
 vahel kergtee. Ideaalne võimalus, aga Eesti Raudtee käitub kui riik - 
ei mingit soosivat tegevust! Miks peavad siin ratturid sõiduteel sõitma?
Ojamaal transporditakse põlevkivi lindil.
Ida-Viru maastikupilti kuuluvad korstnad ja tuhamäed.
Kohtla-Nõmme
 perroon õnnestus üle viia paremasse kohta, teine peatus pidanuks asuma,
 siin, ülesõidul Seda Eesti Raudtee muidugi ei teinud.
Jõhvi. 
Eesti
 Raudtee on üldse imelike arusaamadega. Soovimata peatust paremasse 
kohta viia, valetati suud-silmad täis. Ka ohutuse koha pealt kulutatakse
 raha näiliseks tegevuseks ja kühveldatakse seda OLE-le, samal ajal 
jäeti siin alles ülekäik vahetult tunneli lähedal, mis on üks 
ohtlikumaid meie raudteedel. Seda siis taamal, viadukti lähedal.
Kohalik
 võim ka soovis peatust teise kohta, Eesti raudtee aga nagu kõikjal, 
sõitis sellest üle. Muidugi on peetud ka plaani bussijaam siia üle tuua,
 aga sellelgi on ka miinuseid. Õnneks on rongide ajal ÜTK siinkandis 
pannud ka bussiliine jaama läbima, peatus on Jõhvi Vaksal. Nii saab 
sõita rongilt tulles Vokasse, Toilasse jm. Kuid osade liinide puhul 
tuleb siiski kõmpida bussijaama.
Mina
 valisin kõmpimise Postkontori peatusesse. Kusjuures siinkandis on 
siiani peatuste nimed korrastamata. Igas linnas või asulas peaks 
maksimaalselt peatuste nimele eelnema kohanimi, eelkõige peatustes kus 
peatuvad maakonnaliinid. Nii on peatus.ee otsing hoopis sihipärasem, 
eriti tänu sellele, et seal on sageli tegu mingite koodinumbritega, 
mitte kohanimedega.
Putka,
 mis bussipeatuses on, on paras inetus. Ka heakord pole parim. Muidugi 
torkas silma ka see, et meil enamasti ei püüta asju hooldada, 
hangetepõhine suhtumine ruulib.
Busse
 tõesti liigub palju, aga liinivõrk on teatud mõttes siiski ajast ja 
arust. Bussid alustavad bussijaamast üldjuhul, seega peab ka siin 
bussile saamiseks suurest osast linnast kasutama linnaliine. Milleks? 
Miks ei võiks bussid alustada linna teisest servast? Jääb ära liinide 
sobimatus ja ajakulu, tekib mugavus.
Mõne liini puhul on kirjelduses Jõhvi Vaksal, teisel raudteejaam. Viide on hea, aga peaks olema ühtne.
Ilm
 polnud hea, ka pildistamiseks. Imelikul viisil kulgeb suur osa liini 
algusest mööda viadukte keerutades, peatusi oli näha, aga sõitjaid neist
 vist pole. Suured kulutused tee-ehitusele, aga sõit muutunud 
ajakulukamaks ja ka kütust kulub rohkem?
Suur osa sõitjatest väljus muidugi Kohtla-Järvel.
Miks
 aga bussid peaks sõitma linna piirini? Just seepärast, et sageli on 
"teisel pool" bussijaama peatusi, kus sõitjaid väga palju. Nii peaks ka 
siin olema kokku pandud liinid ehk Kohtla-Järvest Narvani. Hoopis vähem 
oleks nii logistikutel kui reisijatel jagelemist ümberistumistega.
Kui
 kuskil kiputakse kerge käega vanu puid maha võtma ja asemele istutama 
vaid hõredaid raagusid, siis olen hakanud rohkem ka haljastust 
pildistama.
Kohtla-Järva Vanalinn oleks peatuse nimena pikk ja lohisev, aga kohanime on vaja. Kuidas nimetada?
Puude istutamine siinkandis paistav igal juhul väga tavapärane olema ja seda hea näha.
Majugi on siinkandis palju, aga paljudes neist vist ei elata.
See
 nimi vägagi eksitav ja peaks ammu olema muudetud. Ka bussijuht muide 
polnud kursis, kui küsisin, millises peatuses väljuda, et rongile saada,
 soovitas seda. Pole ime, kui tänu sellele nii mõnegi inimese sõit hukka
 läinud.
Mõnes
 bussipeatuses siingi sobimatud putkad, kuid vähemalt bussipeatuse nimi 
suuremalt nähtav. Toila vald vist plaanis mingil ajal paremaid 
ootekodasid teha, aga nagu näha, soov ei olnud tõsine. Masstoodang, mis 
millekski ei kõlba.
Tänavugi on kastani keerukoi puid kahjustamas, saartel oma surm ja isegi pihlakatel näha varast lehtede pruunistumist.
Muuseumisse
 piletit ma ei ostnud, pean säästma. Ega ma pole Tralla, kellele mu 
rahade eest propagandasõidud kinni makstakse. Eesmärk oligi vaadata 
siiasõitmise võimalusi ning varasemalt olen vähemalt siin ära näinud.
Muuseum aga vägev ja siinkandis saab ka hostelis ööbida.
Küll aga tegin väikese ostu iseteenindusega suveniiripoest.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar