pühapäev, 6. märts 2022

Nõvale 3 bussi asemel 6 bussi ja Balti jaama iganenud bussiterminal. Juuni 2021.

 

Reede, 4. juuni 2021

Nõvale 3 bussi asemel 6?

 

 
Tekkis taas teema Nõva bussiliiklusega.
 
On selge, et praegustel Tallinn - Nõva bussidel on omad plussid, nt saab Tallinna ja Keila vahel kasutada neid peatusi, mis mõne muu variandi puhul jääksid küll kasutusse, kuid tähendaks ümberistumisi Vasalemmas vm.

Ometi, see tasub põhjalikult läbi arutada! Sest keegi vajab võimalust hommikul varem Tallinna jõuda, teisel muud soovid ja parim võimalus asju muuta on see, kui 
3 BUSSI ASEMEL PÄEVAS SÕIDAKS 6 BUSSI!
Küsimus on ka rahastuses, sest ega pole lihtne loota, et laia käega raha JUURDE visatakse. Mida see variant tähendaks?

Ütlen ka ette ära, et see on vaid HÜPOTEETILINE variant, sest tähendaks bussijuhi jaoks ülivarajast sõitu (Keilast vm) Nõvale, et alustada päeva või peaks ta Nõval ööbima. Viimane on lisakulu ja peab olema ka piisavalt põhjendatud. Kui busijuhte elaks piirkonnas...

Üks võimalik variant:

Vasalemma Jaam - Nõva
 
6.40 - 7.25
rong Tallinnast 7.57, saabub  Vasalemma 8.44, buss 8.50 - 9.40 saab Nõvale
rong Tallinnast 13.36, saab Vasalemma 14.23, 14.30 - 15.20 saab Nõvale
rong Tallinnast 16.53, saab Vasalemma 17.40, buss 17.45 - 18.35 saab Nõvale 
rong Tallinnast 19.08, saabub Vasalemma  19.54, buss 20.00 - 20.40 saab Nõvale (Ämarit ei läbi).
(Kui pole bussijuhi ööbimist Nõval, saab veel kord Vasalemmas hilisõhtul rongile)

Nõva - Vasalemma Jaam

5.45 - 6.35, rong välj 6.41, Tallinnas 7.27
7,30 - 8.20, rong välj 8.23, Tallinnas 9.10
10.50 - 11.40, rong välj 11.48, Tallinnas 12.35
15.25 - 16.15 rong välj 16.20, Tallinnas 17.07
18.55 - 19.45, rong välj 19.54, Tallinnas 20.40 
 
Punasega  Nõvale saabumised, sinisega Nõvalt väljumised!
 
 
NB! kindlasti sobivad ajad ka Vasalemmas, Harju-Ristil vm ümberistumisteks Tallinna bussidele, kui hästi, on iseasi!

Tehniline külg:
Nii on paigas 5 bussi, kõik sõltub aga bussijuhtide töötuuridest, puhkeaegadest jm. Ka pole mulle teada, kas nad peavad alustama Keilast või saab bussifirma, kes teenindab, alustadagi Keilast. See on aga juba ÜTK jt rida, kui vallavalitsus selle näiteks plaani võtab jne jne.

Kui on vajadust ka 6-nda bussi järele, siis saab seda ka eelnevatest sõltumata lisada. Kas päevasel ajal või hoopis õhtusel!
Näiteks:
Rong Tallinnast 17.50, saab Vasalemma 18.37, buss 18.40 - 19.30 saab Nõvale
 
Nõva - Vasalemma Jaam
20.20 - 21.10, rong välj 21.22 Tallinnas  22.08

Kas Nõva - Vihterpalu kandis oleks üldse sõitasoovijaid sellise tiheduse ja ümberistumiste puhul?
Sellega kaasneks ju ka see, mida siin ennustada ei oskaks, nimelt Harju-Risti - Vasalemma lõigu puhul praegused Nõva bussid "kukuks" vahelt välja, kuid see peaks ka sealse sõiduplaanide ümbertegemise puhul pigem parandama sealset liiklustihedust. Palju sõltub sellest, kui palju on sõitjaid konkreetselt Rummuni, Padiseni - Harju-Ristini ja ka Ämarisse. Kas mõni buss sõidab mingil ajal vaid Ämarini, Rummuni vm, on etteaimamatu!
Kuid küsimus ei olegi praegu neis mõjudes vaid sõiduvõimalused Harju-Ristist kaugemale! Muidugi on teisigi võimalusi, näiteks sõidaks etteveobuss hoopis Nõva - Harju-Risti lõigul tihedalt, siis jääb aga rongile minek ära. Või sõidaks Harju-Ristini hoopis Haapsalu - Nõva bussid, mis siis tuleks ka tihendada, aga sealtpoolt (Peraküla, Dirhami) ju sõitjaid veelgi vähem?
 

PALUN KAASA MÕELDA JA ARVAMUST AVALDADA!

 

 

Laupäev, 5. juuni 2021

Balti jaama bussiterminal - kaua veel?

 

 
Balti jaam on nagu vaeslaps. Ning siin ringi vaadates võib öelda, et ega olukord ei huvita mitte kedagi, sh ka bussijuhtide töötingimuste koha pealt. Mis siis takistab tagamast normaalseid parkimistingimusi, mingitki puhkeruumi, tualetti?
 
 
Ega polegi muid takistusi kui ükskõiksus. Nii inimeste kui ühistransporti. Mõningast rolli mängib ehk seegi, et liine sõidavad erinevad firmad ja nii pole ka ühist "katust", keda siinne huvitaks. TLT bussid siin pikalt ei seisa, erafirmadel on dispetsherpunktid erinevates kohtades, Tallinna ega ka Harjumaa ei tunnista kedagi ega midagi "omaks". Pealegi, Harjumaad ju polegi? On olemas vaid ÜTK, kes ka loomulikult ei peagi midagi enda õlule võtma. Kuid on veel riik!
 
Aga on ikka riiki? Peaks ju riigi ülesanne olema luua tingimused kõigile ning siingi oleks igati kasuks ühtne riigifirma! Kuid olgu, mis on, asi tuleb käsile võtta ja parim hetk on see koos Vana-Kalamaja tänava korrastamise ja pikendusega Balti jaama, mis planeerimisel. Otsapidi ulatubki see busside alale ja peaks olema tulevikus, nagu linnade keskväljakudki, kivikõrb millegagi.  Ning iseenesest ei olegi siin palju vaja teha. Nehatu läheb juba lammutamisele nagu kogu see krempel, vaja on samas laadis hoone, mille 6-posti poolsesse otsa tehagi ruumid bussijuhtidele, sest eraldi hoonet neile vaja ei ole. Ehk peab vaid mõtlema igaks-juhuks ka mõnele puhkeruumile kuni ööbimiseni välja.

 
Pildil olev parkla ka terminali osaks.  Kasvõi osaliselt Suudle & Sõida reisijate jaoks, sest sedagi vaja, nagu näitab pildistamisel ette jäänud auto. Autode sõitmine busside alale peaks olema välistatud.

Lisaridasid parkimisekson vaja ka selleks, et praegusesse 6. posti kohale pööramiseks on vaja bussidel manööverdada. Muidugi peaks ka vähendama busse siin üldiselt.
 
Osa liine tuleb muuta Balti jaama LÄBIVATEKS, olen sellest juba kirjutanud. Nimelt on pikemad maakonnaliinid mõttekamad. Ning need bussid saavad vajadusel peatuda ehk samas kus linnaliinid, nagu teevad 66 jt liinid või siis peatuvad praeguses parklas, mitte ei pea tuingimata siinsete postide alla sõitma.

Osa liine saab aga suunata läbi linna Balti jaama läbimata, näiteks Viimsi - Tabasalu jt (ekspressid).bussid









 
Siinsel alal tuleb maksimaalselt puud säilitada, parkimine mitmes reas. Puud on vajalikud, sest kaitsevad natukenegi busse ülekuumenemise eest ja bussijuhid saavad bussis normaalselt viibida. Ei saa niimoodi teha? Ikka saab. 
 

Linnahalli juures sai. Ning saab ka pinke-katusealuseid paigaldada puhkepauside jaoks.



 
Näha on ka seda, et ruumi lisaridadeks parkivatele bussidele on piisavalt, kuni trammiteeni. 

 
Nii oleks ehk ka vähem vaja parkida vahetult aia taga.

 
Poliitikute meelispaik see siin pole, sest siin ei saaks piisavalt profiiti lõigata. Vaid Oudekki Loone on siin kakerdamas nähtud, kuid temast pole ka suurt mingit kasu. Ehk saab loota, et huvi hakakb asja vastu tundma vaid see poliitik, kes erinevalt tänastest võtab oma tööd tõsiselt! 







 
Kus on aga Tarnspordi Ametiühingu silmad? Ehk on töötajate AÜ-sse astumise vähesuse üks põhjuseid nõrgas ametiühingus?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar