Laupäev, 22. veebruar 2020
Vähem kui 10 aastaga Tabiveres bussipeatuse post püsti!
Tõepoolest, ei läinud 10 aastatki kui Tabivere jaama juurde on tekkinud ühele poole teed bussipeatuse post!
Tõsi, vale nimega, vales kohas ja busse siin ikka ei peatu! Tartumaa ÜTK puhul pole muidugi ka midagi imestada!
Aga teel sinna oli näha, et Tapal ei olnud ka selle rongi ajal bussijaamas ühtegi bussi.
Tartus bussijaama viiva tasuta elektribussi aeg on möödas ja tuleb pilet
 osta. Tõsi, peatusetes pole siiani juhendit, kuidas näiteks mobiiliga 
rohelisele kaardile raha laadida, on vaid bussis.
Vetsupaberirulli majas on aga tõepoolest ilusad vaated.
Muide, väga palju on meil majutujaid, kes ei raatsi telekasse 
korralikumat paketti muretseda, seega pole ka erilisi valikuid. Kas 
tõesti käivad need üle jõu ehk rahakoti?
Kas üks täispikk film on kvaliteetaeg? Noh, kui seda olulise võimalusena
 võtta kui puhkust, siis küll. Aeg maha, mõtted mujale ja hea nauding!? 
Kui hea film muidugi olemas.
Kommertsliin, millega Tabiverre sõitsin, ei omanud muid peatusi kui 
Salvest linna sees. Võib olla siis tõesti pole rohkem vajagi, seda enam,
 et ka Salvesti juurest seekord kedagi peale ei tulnud. Kusjuures buss 
oli laupäevase päeva lõuna ajal korralikult täis! Bussijaamas vaatasin, 
et olen seismas ainukesena, aga kui buss tuli, kus siis hakati selja 
tagant voorima! Tore!
Mida alati siin naudinguga vaatan, on pikalt kulgev kergtee! Tublid!
Sellised lühikesed ja ka parklata bussitaskud peaks olema ammu minevik!
Isegi pime näeb aga siinkandis kui palju on kohti, mida külastada. Ometi
 ei ole lillegi liigutatud ja 3 aastat tagasi minu poolt kirjapandud 
sõiduplaanist pole õhkagi kuulda. Eks koostan ja kohendan uuesti, 
vastavalt muutunud rongiliiklusele. Tartu ja Jõgeva kandi KOV-ide 
tegelased hakaku oma tööd tegema ja andku ka Tartumaa ÜTK juhile teada, 
et tühjad sõnad enne valimisi pole töötegemine!
Ka peatuste nimed endiselt muutmata. Ju ei jää kohalikel poliitikutel ja
 ametnikel elu edendamise kõrvalt aega tööd teha!? Äksi peatus = Äksi 
Kirik, Keskus = Äksi Keskus, Tabivere Raudteejaam = Tabivere Jaam jne.
Muidugi pole Tabiveres teeäärses bussipeatuses hoolimata tee-ehitusest 
mõistlikke kohti, kuhu auto parkida. Osatakse keerulisi lahendusi teha, 
ohutussaarekesi jm, aga näe, parklaid, millest ammu räägitakse, ei 
osata! Üleüldse peaks siin olema kõvasti rohkem parkimiskohti, ka 
rekadele. Need ju järve äärde ometi ei sõida? Ning ka poodi vaja vahle 
külastada!?
Saadjärv väga ilus, siinset kanti on ilusate järvedega õnnistatud.
Siiani pole suudetud ka Tabiveres kiirronge (osaliseltki) peatuma panna, ometi ei ole tegu ju mingi külakesega!?
Kohvi osta kummastki poest ei saanud, kohvik suletud, Kas keegi ostab 
siin tee ääres krundi ja hakkab midagi pakkuma? Koostöös riigiga 
tagatakse siis ka parkimiskohad jm?
Ülimalt kahju, et nii äge jaamhoone laguneb!
Kui tunnel valmis, kas mujal jaama ulatuses saab aed ette? Ja Tartu poole pöörangute taha ka ülekäik tekib?
Ja tõepoolest, üllatus-üllatus, olemas juba "pool bussipeatust". Kes 
selle nii planeerinud, ei tea. Küll aga selge, et teine korrus on sel 
üpris tühi olnud! Ja kuigi siin ehk tiba keeruline midagi planeerida, 
siis ometi on võimalusi!
Siinpool perrooni otsa kõrval üks ala, kus võiks olla bussipeatus. Kuid 
et vaja ka ootekoda, siis oleks mõttekam koht teises otsas, kus ka 
parkla!?
Muidugi on ka siin kallis ja mõttetu ekraan ja loomulikult vales kohas.
Muidugi pidanuks siia bussipeatuse ehitama perrooniga ühel ajal. Kedagi 
ei huvitanud. Hiljem muidki ehitamisi siin olnud, kedagi jälle ei 
huvitanud. Nüüd ehitatakse lõpuks tunnelit, aga ikka bussipeatus kedagi 
ei huvita!
Olulisim on, et siin on vaja bussipeatust, kus bussid saavad tagada ka 
ristümberistumisi ja ka vajadusel pikemalt seista. 
Ümberpööramisvõimalustest rääkimata.
Muidugi peaks bussipeatus olema tee ja raudtee vahel, aga häda korral 
võib selle teha ikkagi nii, et ühtepidi sõitev buss peatub ühel pool tee
 kõrval, teistpidi aga teisel pool. Ümberpööramisvõimalus peab muidugi 
olema. Siisamasse oleks vaja ka inimlikku ootekoda.
Muide, siin tuli mulle meelde, kuidas mitme jaama puhul, kus ülekäike 
pole, püüti ka väita, et polegi põhjust teisele poole raudteed inimestel
 minna....
Siin näha, kuidas teed tunnelisse planeeritakse, aga ei rohkemat!
Ja siinkohal vaadates meenus, kuidas Eesti Raudtee tahtis uhkesti 
pooltes jaamades teha perrooni vaid kõrvaltee äärde. Suure kirjavahetuse
 ja lärmiga õnnestus mõistus koju tuua!
Ja veel, ka see jutt, et infostende on vaja rohkem ja õigesse kohta, on olnud ka kurtidele kõrvadele....
Millal meil aga mõtlema hakatakse? Tegema asju, mida vaja ja ühekorraga ehk vähemate kulutustega!?
Veel kord 3 aastat tagasi välja pakutud ühe bussiliini lahendusest.
Või siis ikkagi teha sõiduplaan umbes nii?
Kevadest sügiseni iga päev, talvel ühel tööpäeval ja puhkepäevadel!?
Jõgevalt buss 8.10 (mõlema suuna rongid 5 min varem) Kuremaa - Palamuse -
 Luua - Elistvere mõis -Äksi - Tabivere.Saabumine Tabivere 8.45. Kui 
ajaliselt ei jõua, siis liin Jõgevalt Tabivere jaama nagu praegu 607. 
Jääb Tallinna poolt tulijatel esimese bussiga valikud sõita Kuremaale 
või Palamusele, edasi Jääaja Keskusesse vm juba järgmise "ringiga"
Tabivere saab 8.45, väljumine 8. 53 (peatub 013, seega L ja P võimalused
 ka Valga ja Koidula poolt tulijatel), 
Äksi-Elistvere-Luua-Palamuse-Kuremaa-Jõgeva. 
Tagasi sama liini pidi Jõgevalt u 9.50 (saabub rong 010 kell 9.40).
Tabiverest ca 10.40 kohe peale saabumist  tagasi Jõgevale, kl 11.33 rong Tartusse.
Jõgevalt 11.40 (saabub 012) Tartusse ja ILMTINGIMATA RAUDTEEJAAMA (kuna 
vahepeal pole Tabiveres mingeid ronge "paistmas"), saabumine jaama 
13.10, rongile 0213
Tartust 14.00 sama liini pidi Jõgevale, saabumine 15. 20, rongidele mõlemas suunas 15. 35
Jõgeval 15.35. saabuvad rongid, seega 15.40 buss Jõgevalt. 
Tabiverest 16.45 tagasi, Jõgevale saabumine 17.45 rong Tartu-Tallinn 17.57.
 Jõgevalt 18.02 veel kord tagasi Tabiveresse, seal peatuks ca 18.50 rong
 061, buss saaks suunduda Tartusse, RAUDTEEJAAMA ja lõpetada päeva.
***Selle järgi vaja lisada peatus Tabivere vaid rongile 013, tegelikkuses vaja peatus ka rongile 012, kl 11.50 paiku.
Kas mõttekas ka 016 kl 17.10 ja 017 15.15 paiku?
***
Milliseid võimalusi veel oleks?
Kindlasti näiteks Varnja - Alatskivi - Maarja-Magdaleena - Tabivere 
Jaam. Või kuna Kallaste ja Mustvee vahel ühendus halb, siis ka Mustvee -
 Kallaste liinide pikendamine Koosa - Vedu - Äksi kaudu? Bussid Laeva ja
 Puurmani poolt? Samuti Tartu - Lähte - Äksi Keskus - Tabivere - Jaam - 
Tartu bussid rongide ajal jne.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar