teisipäev, 1. veebruar 2022

RVP626-ga tüng Ahjal. Jaan`20.

 

Kolmapäev, 29. jaanuar 2020

RVP626-ga tüng Ahjal.



Roiult tagasi, otsustasin veel ühe ringi teha. Et aga sõiduplaan oli Tartus erroris, siis sain valida bussisiltide järgi. No kena, siis Räpina bussile! Ups, tuli ka rahakotti kergendada, viieka võrra! Üldse on Räpina suund üks väga hädine suund. Enamus on kommertsliinid ja heakene küll, eks see ole ka mõistetav. Kuid sellistel puhkudel peaks eriti avaliku liinivõrku parandama? Aga sellest allpool.
Küll on ikkagi üllatav, et Go Bus reisijaid ei soovi? Buss sõidab läbi Annelinna, elanikke on seal toobiga ja kindlasti ka asjatajaid, kel peale lõunat vaja maale tagasi sõita! Buss teeb aga esimese peatuse alles Luunjas!





Kui kabinettidest välja tulla, siis näekski väga tihti, kuidas autodega soovitakse peatuda, aga sobivaid kohti selleks vähe. Nii sõidetakse ka kitsastesse bussipeatustesse. Muide, see putka siin pildil tõestab väga hästi, kui mõttetud sellised on! Halva ilmaga putkas oodates ei näe sa bussi ega bussijuht sind. Aga kas siis üldse seda vaja, kui pead hoopis sellest väljaspool seisma?
Pleksiklaasi putkasid ei tasu võrdluseks tuua, sest bussijuhtide sõnul need peegeldavad sageli valgust ja ikka midagi ei näe!






Pilt jäi küll uduseks, aga siin on ametnikud teinud huvitava "parkla". Ehk et saab rekaga taskusse pöörata. No vähemalt veokiga. Ja kui oled seda teinud, siis varjad kenasti bussiootajad bussijuhi vaatevälja eest!.


Hea muidugi, et bussidessegi ilmunud tablood. Pimedal ajal kasuks.





Teel vaatasin sõiduplaane ja tegin muudatuse ning väljusin Moostes.


Ilus koht ja kuna siin juba käinud, siis kolama ei läinud. Mõte oli sõita Põlvasse ja siis edasi. Aga nagu arvata oligi, siis Põlvasse sõitev buss jõudis jaama lähedale 13 min peale seda, kui Tartusse rong väljunud. Ju siis õpilaste pärast, kes Moostes peale tulid, ei saa seda bussi varasemaks panna? Igal juhul on see nadi värk! Aga noh, läks ju ringiga kah veel.




Aga siingi seesama mõttetu putka! Ometi võiks ju teha ühe lahendusena - kaart, info, ootekoda jm kõik koos? Ja midagi erilist, sest tegu ikkagi Moostega, mitte tavalise peatusega!


Muidugi peaks keskenduma ka prügikastidele, aga ega loll teagi, misasi see on....




Kuid kui aega olnuks rohkem, astunuks ma siitki kohvikust läbi. Hea koha peal.















Kolistasingi siis mööda külavaheteid Põlvasse.


Himmaste terminal! Suurem, aga sama kitsas ja mõttetu nagu need teisedki. Kuid vähemalt ühe peatusena ringtee kõrval ja kuigi pea võib bussis ringi käima hakata, siis ikkagi parem. Tõsi, taas ei mingeid parkimiskohti.





Läksin maha Lina peatuses, siin marketite punt koos ja nii ka jooki ostma läksin. 





Apteegireformi tahetakse kraavi pöörata. Ja kuigi reformi tõttu mõnedki apteegid linnades kaoksid ja veidi ebamugavamaks sinna jõudmine inimestel hõreduse tõttu muutuks, siis ometi pole mõtet ka neil klienditühjadel apteekidel! Isamaa ja EKRE tahavad aga asja veel hullemaks pöörata - maa-apteekide kadumiseni!


Linnaliinidega aga sõidetakse ajuti küll. Ning eks seepärast kõik maakonnaliinidega asendada ei saagi ja ei peagi. Küll aga on võimalik samu busse kasutada /vanuritel mugavam), pikendades liine linnast veidi välja, osaliselt kasutada teisi maakonnaliine jne.


Läksin siis kerge riski peale välja, aga kuidas sa muidu teada saad, mis juhtuda võib!? Kobisin Ahjale sõitva bussi peale, seal oleks 3 min aega istuda ümber Pihkva - Narva RVP626 bussile. Et teed head, siis ei tohiks ka täpsuse koha pealt muret olla. Tõsi, palju on kaebusi, et bussid kipuvad just mõned minutid hilinema. Põhjus enamustel juhtudel ka teada - MNT jälgib väga hoolega, et ei oleks varem väljumisi. Kuigi sõiduajad siiani paljudes kohtades paika panemata, eelistavad bussijuhid sõita parem paariminutilise hilinemisega. Sooviti ju nende poolt (vist Viljandis), et lubatakse kuni 2-min varasemat väljumist maaliinidel. Sellest aga Maanteeamet keeldus kategooriliselt, kuigi lubada just võiks ja peaks!? Kasvõi teeremontide puhul, kindlustamaks jõudmist ümberistumiskohtadesse jm puhkudel. Neist punktides muidugi ei tohiks varem väljuda, aga neile eelnevatest küll!









Jõudsimegi Ahjale, täpselt plaanis. Kiitus bussijuhile! Aga mida ei paistnud ega hakanudki paistma, oli Ekspress Auto L firma bussi! Mis siis ika, eks ikka võib juhtuda, et piiril pikemalt kinni hoitakse vm. Aga aeg aina läks! Ahjal ootas veel üks neiu bussi. Nagu juttu ajades siis selgus, et tegu FB sõbraga! Ja tööleminek plaanis. Hakkas siis temagi helistama ja uurima ja sai ka mingit teed pidi teada, et bussijuhi sõnutsi olla tema kenasti õigel ajal bussipeatusesse sisse pööranud ja oodanud!. Ja kuigi tuttav isegi enne tanklast läbi astudes ei märganud bussi, oli ta ometi varem minust kohal. Seega, see kaugliin võib Maanteeameti arvates vabalt kasvõi 15 varem peatusest läbi kimada? Ja kuuldavasti ei ole see sugugi esimene juhus, selle firma bussid leegivad nii kuidas jumal juhatab!
Mis siis teha? Põlvasse enam tagasi ei saa, pubi kinni, järgmise bussini 2 tundi aega! Küsida Maanteeametist? Need on juba sooja põhku pugemas ja ega ei olegi ju mitte mingit lahendust, kuidas sellistel puhkudel aidata! Õnneks sel korral saingi tuttavaga koos autoga Tartusse. Keegi peab selle jaoks oma auto välja ajama ja oma aega kulutama ning ehk lapsegi autosse võtma, sest kuhu sa väiksema jätad?


Olgu kuidas on, aga MNT ja Kagu ÜTK peavad siin jalad kõhu alt välja võtma. MKM muidugi ka. Põlva suunal on vaja ja kohe tihendada rongiliiklus 5 rongini päevas. Vastse-Kuustes viima bussipeatuse üle rongipeatuse juurde. Käivitama juurdeveoliinid maksimaalselt tihedalt, näiteks Räpina - Mooste - Ahja - Vastse-Kuuste Jaam iga rongi puhul. Ei ole põhjust iga liini puhul busse Tartuni suunata, kohati võib ka kulusid kokku hoida, eriti väljaspool tipptunde.
Väga paljude suundade puhul peabki otsebusside kõrval olema ka nn ristliine. Nii ka Värska puhul, nt Värska - Ilumetsa Jaam - Võru, Värska - Ilumetsa Jaam - Põlva - Otepää - Rõngu jne jne. Mainitud liinid Räpinast Vastse-Kuustesse saavad omakorda võimaluse läbi Karilatsi vm sõita Põlvasse jm sarnast. Neis suundades ongi võimalused halvimad sageli, ristliinide tekitamisel need aga paraneks ja väga paljudel tekiksid ka ümberistumisvõimalused.








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar