laupäev, 1. jaanuar 2022

Kas lubadused ääremaa elu edendada on tühjad ja korilaste kaup kojutoomisega, MKM? Juuni 2019.

 

Neljapäev, 20. juuni 2019

Kas lubadused ääremaa elu edendada on tühjad?


Vaatad kaugele. Bussi ei tule. Ootad ja vaatad veel. Ei tule ka ametnikku, kes teavitaks, miks bussi ei tule ja millal võiks tulla...

Maanteeamet tunnistas alates 07.06.2019 ettevõtte Traveling OÜ taoltluse alusel, seoses vahendite puudumisega, kehtetuks kaugbussiliinide nr 292 Tallinn – Põltsamaa – Tartu- Põlva – Võru ja 879 Võru – Tartu – Põltsamaa – Mäo – Tallinn liiniload.
Kagu Ühistranspordikeskus tegeleb võimaluse otsimisega hilisõhtuse Tartu – Põlva liini tarbeks, et pakkuda jätkuvat sõiduvõimalust endise liini 292 kasutajatele.

Eesti Buss OÜ esitas Maanteeametile avalduse liinide nr 201 Tartu – Räpina – Värska – Koidula ja 803 Koidula – Värska – Räpina – Tartu liinilubade ennetähtaegseks lõpetamiseks.
Ettevõte põhjendab liinide sulgemist majandusliku mittetasuvusega ning vajadusega liinivõrku optimeerida.  Eelnimetatud liinide viimane käigusolekupäev on 27.05.2019

Nii on lood ja aina hullemaks tundub minevat! Kagu ÜTK vähemalt jagas infot selle kohta, kas aga ka KOV-id? Jõgeva ÜTK lehelt ei leia ÜLDSE muudatuste kohta infot. Tartu linna lehel suunatakse maakonna- ja kaugliinide info saamiseks portaali peatus.ee. Ise ei peeta vajalikuks infot edastada. Põlva valla kodulehel transpordi viitega edasi minnes puudub sisuliselt igasugune info.Võru valla leht suunab klikates otse portaali.  Võru linna koduleht jagab mingit vana infot, muudatuste kohta mitte sõnagi.

Järva ÜTK ei andnud ühegi sõnaga teada, et kaob Koeru - Tallinn bussiliin. Paar päeva pärast kadumist ei ole selle kohta samuti ühtegi sõna, on aga siiski hädise ametnike teo tulemusena sündinud liini 40 hädine sõiduplaan, mis muudab liikluse hõredaks ja Koeru inimestele üldse midagi ei paku. Info aga kõlab , et LISANDUB see ja see liin!? Tegelikult, mida siin LISANDUB? Anija vald - kodulehel puudub igasugune info! Harju ÜTK ei jaga mitte mingit infot!
Ja otse loomulikult ei võetud kuulda mitte mingisuguseid häid ettepanekuid! Kuni selleni välja, et tolle kandi bussid peaks olema seotud ühest otsast Aegviidu ja teisest otsast Jõgeva jaamaga (või Rakkega või Vägevaga vm). Järva valla ametnike suhtumine on katastroof, aga kahjuks pole nad ainukesed!

Kus on siis see ühtne leht, kus saaks iga inimene infot? Kas sellega tegelen Eestis ainult mina, FB grupis Eestimaa Transport & Turism? Palgata? Ja saamata kõikidelt neilt osapooltelt ühtegi asjalikku vastust ning selgitust? Kommenteerin aeg-ajalt valdade FB lehtedel postitusi. Enamasti null reaktsiooni! PEÜTK blokeeris küsimuste puhul koheselt. Küsid sõnumites, enamasti ei vastata, parimal juhul saad vastuse a la "saatke info ... meilile" Saadad meilile, saad ... kuu aja pärast heal juhul sisutühja vastuse. Nii äsja ka Järva valla puhul.

Meedia? Nagu munad oleks maha võetud!!! Ei mingeid uurivaid ja selgeid vastuseid andvaid artikleid sellest MIKS EI JAGATA INFOT JA MIKS EI SELGITATA, MIKS TEHAKSE JUST NII VÕI MIKS ÜLDSE MIDAGI EI TEHTA? Võid jäädagi pakkuma maksumaksjale ÖKONOOMSEMAID kuid samas sõiduvõimalusi PARANDAVAID variante, ei saa pea kunagi mingeid vastuseid! Võid kasvõi meilida, mitte ainult FB-s nende lehtedel kommenteerida. Nothing!

Kui sellest teemast aga lihtsalt FB-s küsimusi tõstatada, siis millised on arvamused? Vahel sellised:

Kui bussis on alla viie reisija pidevalt tuleb liin kaotada. Praegu sõidavad tühjad bussid ringi maksumaksja arvelt. see pole ka õige. Kus rahvast vähe tuleb ühistrantspordi raha jagada autode ülal pidamiseks või kaotada ühistrantspordi totatsioon üldse ja alandada kütuse aksiisi.

Mina naiivne vastan nii:

kui on reisijaid vähe, sis tuleb liini paremaks muuta, mitte kaotada! Su vastus üpris hea, nüüd mõistan, et ametnikud ka nii vist mõtlevadki!? Küll aga on uskumatu, et keegi arvabki, et autoga sõitjad peavad elama teiste arvel!!!

Selle peale:

Praegu elavad ju bussiga sõitjad teiste arvelt, on see siis õiglasem. Bussiliini paremaks muutmisega sõitjaid juurde ei tule sest neid lihtsalt pole maal. Ja mida tähendab parem bussiliin? Bussid sõitku seal kus on sõitjaid, ülejäänud kohtades peab aga korralik teedevõrk olema autosõitjatele. Kas tõesti selle aja peale pole selgeks saanud? Pole ju mõtet kurta et toetusi ei anta kui järeldused on ebapädevad

Mina:

ei ela siin keegi teiste arvelt kui vaid autojuhid. Ja sulaselge jama, et sõitjaid juurde ei tule. Ega ei sõida ainult maal elavad inimesed ju! Näha tuleb kogu pilti.
Parem bussiliin - blogis sest korduvalt selgitanud. See, mis viib si
nna kuhu vaja, mitte suvalisse kohta ja see, mille puhul ümberistumised võimalikud. Ühesõnaga sellised, mis ajudega koostatud.
Teedevõrk peabki olema korralik, kuis sõitjateni peab buss jõudma!!!

Et siis päris tõsiselt? Kas tegelikult mitte ainult reakodanikud vaid  ka ametnikud ja ääremaa elu edendavad poliitikud mõtlevad ka nii??? Ehk see ongi kogu selle jama põhjuseks? Aga kas tööd tohib nii teha ja veel palka vastu võtta? Noolida valijate hääli, kui tegelikult ju valetad? Ja millised järeldused on siis ebapädevad?

Ning sõitjad ei tule ju ainult maalt? Väga paljud aktiivsed maainimesed täna püüavad midagi ära teha, sh teevad üritusi, kuhu külalisi kutsutakse. Enamasti muidugi autoga ja ega KOV-id pole ka eriliselt aktiivsed, pakkumaks abi tellimusbusside vm näol! Ja siis me viriseme, et meil on ummikud ja maanteed ohtlikud ja autosid täis ning ürituste puhul pole parkida kuhugi või tuleb seda kaugel teha jne.. Kes siin siis süüdi on? Kas aga rohkem tulijaid tähendaks kohalikule kogukonnale rohkem tulu või mitte? Kas LISAREISIJAD tähendavad võimalust liini säilimiseks?
Sõitsin rongide bussidega 50 km vahemaad Järva-Jaani 5 tundi ja 200 km! Nüüd kaob võimalus veel hullemaks! Kas Järva vald on vanatehnika varjuapaiga jpt kohalike tegijate vastane?

Mida tegi siis Kagu ÜTK? 201 ja 873 kadumisel "venitati kummi" ja hommikuste busside vahe muudeti lihtsalt pikemaks! Tänaseni pole mitte midagi! Tallinn - Võru kadumise puhul lubati tegutseda ja otsida lahendusi õhtuse sõiduvõimaluse tagamiseks. Lihtne oleks kasvõi pakkuda ümberistumist ka Tartu jaamas, et SÕITJAID ROHKEM OLEKS! KOV-ide lehtedelt pole mõtet infot otsida, kas midagi tehtud. Tuleb minna ikka ÜTK lehele, sest vähemalt Kagu ÜTK  annab oma lehel korrektset infot ja väga heas "zhanris", seletades asjad lahti.

USKUMATU!!! USKUMATU!!!

Ütlen ausalt, vähemalt ÜKS hea uudis on ka! Ja lausa KAHES mõttes! Lõpuks ometi!

Liin 99F Tartu – Vastse-Kuutse – Taevaskoja – Põlva.  Sõiduplaan oluliselt muudetud eesmärgiga luua sõiduvõimalus suunal Tartu – Põlva peale kella 22’te. Tegu on päeva viimase ühendusega. Hiline kellaaeg on tingitud liini kasutajaskonnast, kelle tööpäevad lõppevad kell 22. Liin sõidab ka Tartu raudteejaama ning võimaldab Tallinn-Tartu rongilt ümberistumist Tartu-Põlva bussile (rong saabub Tartu jaama kell 22:18).
Liin 20 Põlva bussijaam – Põlva raudteejaam – Põlva bussijaam. Liini 292 Põlvasse saabumise tarbeks olnud viimane veooots on sõiduplaanist välja arvatud. Ümberistumist Tartu – Põlva liinilt pole enam vaja, kuna see on liidestatud liini 99F sõiduplaani.

Ma südamest tänan, et seekord nii HÄSTI asi lahendatud! Sõidab läbi Tartu jaamast ning viib reisijad ka Põlvas läbi linna OTSE kohale!

Kas tõesti peab selleks, et lahendused jõuaks kaasaega, aastaid kurjustama? On raske võtta probleemide korral ühendust teiste asjatundjatega ja küsida TEISI arvamusi? Käib au pihta? Au pihta peaks käima ikka see, kui tööga ja info jagamisega toime ei tulda ning ääremaa elu aina halvemaks muutub! Uudis aga vist üllatus ka tegijatele, et "veooots" nagu ohohoooo...

Aga mida teevad Maanteeamet ja MKM?


Nagu kokkusattumuste päev - täna leitud Eesti Ekspressist!


Transpordi arengu ja investeeringute osakond sai eile Vändra huvilistelt aimu, millisena näevad nemad tuleviku transpordi taristut.
Nende mõtted kajastuvad ka loodavas taristu ja liikuvuse arengukavas, mis määrab suure visiooni vähemalt järgmiseks kümneks aastaks.
Lennukaid ja praktilisi ideid kogume muudest piirkondadest juba sügisel.

Tõsiselt? Sõidavad ühistranspordiga ringi ja koguvad pärimusi, luulet ja tooste? Et asju paremaks muuta?
EI, SELLEKS, ET KULUTADA RAHA JA LISADA VAJALIKUD ASJAD ARENGUKAVASSE! SELLE ASEMEL, ET TEGUTSEDA!

Mina jätkan! Kui kasvõi väikesed asjad muutuvad, on hea tunne!
Ilusat Jaani!
 
********************************************************
 
 

Pühapäev, 23. juuni 2019

Kojutoomisega, MKM?


Millal MKM jõuab kaasaega? Kus bussipeatustesse ehitatakse parkimistaskud ja kus on katusealused, kus ääremaal saab midagi müüa?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar