laupäev, 4. detsember 2021

Vastlapäevaks kerge lumekirme ning sõit Põlvasse ja kodukohvik Tiiu. Märts 2019.

 

Teisipäev, 5. märts 2019

Vastlapäevaks kerge lumekirme...


Õhtul oli tõesti maas kerge kirme, aga hommikune pilt oli päris uhke!








Aga välja minnes oli vähemalt näha, et trammid liikusid. Vähemalt sel hetkel.




Turu väravas olid vähemalt rajadki kenasti lahti lükatud.


esimene pilk ja mõte, kas rongid samadel teedel, kus alati? Jah, järelikult enam-vähem ollakse plaanis.



Päris nunnu ilm! Igatahes parem kui jää peal pikka liugu lasta...



Aga saabki teada, et lumi ja jää on põhjamaa rõõmud!







Autoga sõit kindlasti paljude jaoks väga kerge polnud.


Vana-Pääskülas pikk autode rivi, aga vaikne liikumine toimis.











 

Pühapäev, 10. märts 2019

Põlvasse ja kodukohvikusse Tillu!


Tartu. Rahvamassid ja ei mingit ülekäiku. Tõsi, juba tehtud kuuldavasti mõõdistustöid ja Tiigi tänava otsa tulemas tunnel? 


Kas aga planeeritakse siia, kaubateede asemele ka bussijaama? Ükskord tuleb see siia nagunii (mitte et Tartu linnas peaks busside liikumine ja peatumine kaduma?)




Küll aga on siin näha, et saab küll raudteed ja maanteed kõrvuti ehitada? Nii peaks olema ka Riisipere - Pärnu - Riia raudtee kõrvuti VB-ga.



Tartu aga aina paisub, sisuliselt on Ülenurmegi juba Tartu linnaosa.




Aga ehk peaks ka Ülenurme vm rongipeatusest viima tee Lennundusmuuseumisse? Õigemini, tee ju on, aga bussiliine pole? Ülenurme oleks selles mõttes parem, et seal juba üks muuseum on, nii saaks ühe sõiduga kaks kohta läbi käia?
Muidugi oleks stiilne, kui siin sõidaks kahe muuseumi vahel stiilne PAZ või Ikarus buss?








Parem liiklus aga väga mitmes mõttes oluline. Ka see, kui mõni ettevõte läheb pankrotti, tähendab, et töökohad otsitakse mujale.
Tõsi, Vastse-Kuuste on hea näide sellest, kuidas oma lollusi isegi tagantjärele ei tunnistata, ega maksta "kooliraha". Peaks ju siin perrooni uude kohta kolima, aga seda vaevalt selles riigis loota saab! Mul vahel (eriti kui siiakanti satun) hinges hakkab kripeldama, et omal ajal räigemalt ei nõudnud selle peatuse teise kohta tegemist. Aga küllaga oli ju neid, kes sellise asja eest palkagi saavad, et tööd mõeldes teha!?



Perroon tuleb ehitada siia! Koos uue bussipeatusega ja ühise ootekojaga. Hiljem saab vana perrooni laiali lammutada ja kasutada ära kuskil mujal, kus uut peatust vaja. Olgu või Võru raudteel.
















Põlvas aga oli tahtmine taas üle pika aja külastada talupoodi. Õigemini, nüüd juba kodukohvikut Tillu! Nagunii, sõitnuks ma bussiga edasi Värska või Lepassaarde, aega oli ju toobiga! Paraku "tänu" sellele, et busse ei suudeta siinkandis rongidega siduda! Aga hetkel oligi see hea võimalus. Sest sai maiustada millegi heaga ja ka kaasa osta!
Muide, maiustamiseks nimetaksin ka imeheade singipirukate söömist! Mis sest, et need pole magusad! Ostsin ka Kõlleste küüslaugupulbrit jm.























Hoidkem oma maavarasid ja "maavarasid"!


Aga sõiduplaane vaadates saab aru kui nadilt tegutseti enne ÜTK-d ja kui nadilt tegutsetakse tänagi! Hea seegi, et varahommikune buss alustab siitpoolt ja teeb peatusi linnas, aga kadunud liini asemele pole keegi uut pannud! Seda, mis ka siit alustaks (või Himmastest või kaugemaltki) ja võtaks üksiti ka hommikuselt rongilt reisijad ning üksiti tooks Himmaste inimesed rongile. Nii kaoks ka see ebanormaalne olukord, kus põlvakate jaoks on Tartusse saabumisel hommikuti vahe peaaegu poolteist tundi! Sest liini 99A ei saa ju päris tõsiselt võtta kui igapäevase sõidu vahendit! Kes tahab igal päeva sõita pea poolteist tundi? Oleks aga  normaalsel ajal buss )läbi Ihamaru vm), jõuaks see Tartusse läbi Lõunakeskuse ca kl 8! Ja see oleks juba kõva sõna! Kuid Isamaa "taust" ruulib vist ja nii nagu vaieldi sellele vastu, vaieldakse tõenäoliselt ka täna!

Ja muidugi ollakse jätkuvalt rõõmsalt eelmises sajandis ning (rongidega seotult või ka mitte) ei sõida Kanepii ja teised bussid läbi Põlva linna, vaid tuleb nendeni jõudmiseks sõitma linna teise otsa. Kas alati klapivadki ajad, aga mugavus ei paista ametnike jaoks olema loomulik. Reisijate mugavus ei ole, enda oma vast küll?

Ja nagu näeme, siis bussijaama on ikka päris pikk maa!






Kas aga ka Põlva linn paisub? Teisel poole raudteed elurajoon? Või äkki tekib siia mingi kaubanduskeskus? On ju tänapäeval trendid ehitada kaubanduskeskui ka linna piirile?







Seekord aga ma linna sõdamesse ei jõudnudki Mõtlesin küll minna, sest Värska bussini aega, kuid mõtiskledes jõudsin selleni, et sõidan hoopis Lepassaarde....
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar