Teisipäev, 5. märts 2019
Vastlapäevaks kerge lumekirme...
Õhtul oli tõesti maas kerge kirme, aga hommikune pilt oli päris uhke!
Aga välja minnes oli vähemalt näha, et trammid liikusid. Vähemalt sel hetkel.
Turu väravas olid vähemalt rajadki kenasti lahti lükatud.
esimene pilk ja mõte, kas rongid samadel teedel, kus alati? Jah, järelikult enam-vähem ollakse plaanis.
Päris nunnu ilm! Igatahes parem kui jää peal pikka liugu lasta...
Aga saabki teada, et lumi ja jää on põhjamaa rõõmud!
Autoga sõit kindlasti paljude jaoks väga kerge polnud.
Vana-Pääskülas pikk autode rivi, aga vaikne liikumine toimis.
Pühapäev, 10. märts 2019
Põlvasse ja kodukohvikusse Tillu!
Tartu. Rahvamassid ja ei mingit ülekäiku. Tõsi, juba tehtud kuuldavasti mõõdistustöid ja Tiigi tänava otsa tulemas tunnel? 
Kas aga planeeritakse siia, kaubateede asemele ka bussijaama? Ükskord 
tuleb see siia nagunii (mitte et Tartu linnas peaks busside liikumine ja
 peatumine kaduma?)
Küll aga on siin näha, et saab küll raudteed ja maanteed kõrvuti 
ehitada? Nii peaks olema ka Riisipere - Pärnu - Riia raudtee kõrvuti 
VB-ga.
Tartu aga aina paisub, sisuliselt on Ülenurmegi juba Tartu linnaosa.
Aga ehk peaks ka Ülenurme vm rongipeatusest viima tee 
Lennundusmuuseumisse? Õigemini, tee ju on, aga bussiliine pole? Ülenurme
 oleks selles mõttes parem, et seal juba üks muuseum on, nii saaks ühe 
sõiduga kaks kohta läbi käia?
Muidugi oleks stiilne, kui siin sõidaks kahe muuseumi vahel stiilne PAZ või Ikarus buss?
Parem liiklus aga väga mitmes mõttes oluline. Ka see, kui mõni ettevõte läheb pankrotti, tähendab, et töökohad otsitakse mujale.
Tõsi, Vastse-Kuuste on hea näide sellest, kuidas oma lollusi isegi 
tagantjärele ei tunnistata, ega maksta "kooliraha". Peaks ju siin 
perrooni uude kohta kolima, aga seda vaevalt selles riigis loota saab! 
Mul vahel (eriti kui siiakanti satun) hinges hakkab kripeldama, et omal 
ajal räigemalt ei nõudnud selle peatuse teise kohta tegemist. Aga 
küllaga oli ju neid, kes sellise asja eest palkagi saavad, et tööd 
mõeldes teha!?
Perroon tuleb ehitada siia! Koos uue bussipeatusega ja ühise ootekojaga.
 Hiljem saab vana perrooni laiali lammutada ja kasutada ära kuskil 
mujal, kus uut peatust vaja. Olgu või Võru raudteel.
Põlvas aga oli tahtmine taas üle pika aja külastada talupoodi. Õigemini,
 nüüd juba kodukohvikut Tillu! Nagunii, sõitnuks ma bussiga edasi Värska
 või Lepassaarde, aega oli ju toobiga! Paraku "tänu" sellele, et busse 
ei suudeta siinkandis rongidega siduda! Aga hetkel oligi see hea 
võimalus. Sest sai maiustada millegi heaga ja ka kaasa osta!
Muide, maiustamiseks nimetaksin ka imeheade singipirukate söömist! Mis sest, et need pole magusad! Ostsin ka Kõlleste küüslaugupulbrit jm.
Muide, maiustamiseks nimetaksin ka imeheade singipirukate söömist! Mis sest, et need pole magusad! Ostsin ka Kõlleste küüslaugupulbrit jm.
Hoidkem oma maavarasid ja "maavarasid"!
Aga sõiduplaane vaadates saab aru kui nadilt tegutseti enne ÜTK-d ja kui
 nadilt tegutsetakse tänagi! Hea seegi, et varahommikune buss alustab 
siitpoolt ja teeb peatusi linnas, aga kadunud liini asemele pole keegi 
uut pannud! Seda, mis ka siit alustaks (või Himmastest või kaugemaltki) 
ja võtaks üksiti ka hommikuselt rongilt reisijad ning üksiti tooks 
Himmaste inimesed rongile. Nii kaoks ka see ebanormaalne olukord, kus 
põlvakate jaoks on Tartusse saabumisel hommikuti vahe peaaegu poolteist 
tundi! Sest liini 99A ei saa ju päris tõsiselt võtta kui igapäevase 
sõidu vahendit! Kes tahab igal päeva sõita pea poolteist tundi? Oleks 
aga  normaalsel ajal buss )läbi Ihamaru vm), jõuaks see Tartusse läbi 
Lõunakeskuse ca kl 8! Ja see oleks juba kõva sõna! Kuid Isamaa "taust" 
ruulib vist ja nii nagu vaieldi sellele vastu, vaieldakse tõenäoliselt 
ka täna!
Ja muidugi ollakse jätkuvalt rõõmsalt eelmises sajandis ning (rongidega seotult või ka mitte) ei sõida Kanepii ja teised bussid läbi Põlva linna, vaid tuleb nendeni jõudmiseks sõitma linna teise otsa. Kas alati klapivadki ajad, aga mugavus ei paista ametnike jaoks olema loomulik. Reisijate mugavus ei ole, enda oma vast küll?
Ja nagu näeme, siis bussijaama on ikka päris pikk maa!
Kas aga ka Põlva linn paisub? Teisel poole raudteed elurajoon? Või äkki 
tekib siia mingi kaubanduskeskus? On ju tänapäeval trendid ehitada 
kaubanduskeskui ka linna piirile?
Seekord aga ma linna sõdamesse ei jõudnudki Mõtlesin küll minna, sest 
Värska bussini aega, kuid mõtiskledes jõudsin selleni, et sõidan hoopis 
Lepassaarde....
  
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar