laupäev, 11. detsember 2021

Risti Jõuluturg, "risti ratastega" ja Turba rong.

 

 
Lapsed laulsid väga ilusasti, lausa lust oli kuulata! Aga sõit Risti Jõuluturule sai alguse Tallinnast.

 
Lisasin pealkirja ka jutumärkides väljendi, kes omal ajal marjast mänginud, teab seda. Sest tahame või mitte, Risti seosed Ratasega täiesti olemas.

Järgmise aasta riigieelarve on vastu võetud. Keskerakonna jaoks on tegemist kuuenda järjestikku kokkulepitud riigieelarvega. Praeguse koalitsiooni jaoks on see aga esimene. Minu arvates võib saavutatud tulemusega rahule jääda. Ka sel korral näeb eelarve ette terve rida tegevusi, mille nimel Keskerakond igas valitsuses on töötanud – et meie riik oleks näoga inimeste poole. Kui tuua 10 konkreetset näidet vastuvõetud eelarve kohta, siis minu valik on järgnev: 
.......
 
• jätkub jalgpallihallide, Rohuküla raudtee ja neljarajaliste maanteede ehitus.
🙏 Tänan südamest kõiki, kes on aidanud kaasa eelarve koostamisele ja vastuvõtmisele! Seeläbi panustame meie kõigi heaolusse rohkem kui tänavu kevadel oodata oli.

 
Head inimesed, kellel kodus plaan raamaturiiuleid hõrendada - Balti jaama reisiraamatukogu ootab!

 
Kui rong tegi oma esimese sõidu Turbani, vastas Jüri Ratas küsimusele, kui kaua läheb Haapsaluga aega, et kindlasti mitte nii kaua kui raudtee olemata olnud. Tõepoolest,kuigi Keskerakond on suuresti see, tänu kellele Turba lõik valmis sai, on praegune eneseupitamine inetu! Jätkub Rohuküla raudtee ehitus? Mis aastaks jõutakse Ristini? Savisaar lubas omal ajal kogu raudtee valmis ehitada 2018. aastaks, viimati, kevadel, millest Ratase jutt, oli veel loota, et Ristini valmib 2022. Nii nagu LUBATI! Paraku EI PANUSTA SEE VALITSUS ROHKEM KUI OODATA OLI! Vastupidi, see väike jupike Ristini võtab aega veel 3 aastat! Nii et see lubadus pole mitte trump "risti ratastega" vaid vastupidi!
Nõrk! Tahaks küll loota, et ennast natukenegi rehabiliteerida (Keskerakonnal ju käkk käki otsa!) soovitakse ja lubatakse ikkagi tuleval aastal lõik valmis ehitada, aga ei saa sellise erakonna juhi puhul loota!
 
Mis parata, MA EI PEA GRAMMIVÕRDKI NORMAALSEKS NII TÄHTSA ASJA JUURES NIIIIIISUGUST VENITAMIST! No ei ole normaalne ja kõik! Ma saan aru, et siin RE "vägilased" eesotsas ühistranspordi "spetsi" Kallasega sogavad vett ja see sigadus neile kraesse jääb! Kui palju üks erakond suudab Eestile halba teha ja ikka keegi valib neid!?

Aga Laagris on hea näha, et ka puhkepäevadel P&S süsteem toimib, tõsi, kui lõik saab kaheteeliseks, on vaja ka suuremat parklat. Ootetingimusi pole muidugi ollagi.

 
Kasutan enamasti võimalust ukse eest rongiga sõita Turbasse või Laagrisse ja siis bussiga edasi. Praegu veel remondiaegne sõiduplaan ja seetõttu Turbani ei klappinud, sõitsin Laagrini. Kaua bussi ootama ei pidanud, aga, .... keskerakondlasest majandusministri alluvuses on söögikoht siin kadunud, ootama peab mingis putkas. Nagu selgus, pole siin ka sõiduplaane, kohe pidin ka aitama neid, kes bussile tulid, aga olid kõhklevalt mitme peatuse vahet silganud. Häbiväärne, et isegi sõiduplaane pole!

 
Külm taandunud, õnneks pole ka jäävihma nagu kardeti.

 
Et Haapsalu linn on tanklatega üle ujutatud, tekib neid juurde aina rohkem teel. Iseenesest hea, kuid maa-asulas ei pea tankima sõitma kümnete kilomeetrite kaugusele, aga tänase kütuse- ja elektrihindade ralli tõttu tekib küsimus, kui kaua veel õnnestub kasumit teenida äris, kus väidetavalt pole kasumimarginaali ollagi? Mingil hetkel saab piisavast tanklate arvust selgelt üleastutud piir, mis omakorda tõstab kütusehindasid. Millegipärast aga ei saada sellest aru, poliitikud sealhulgas. Või ei taheta?

 
Aeg-ajalt ujub ikka välja neidki, kes ei saa aru, miks rongi vaja, kui bussid on. Mitu peatust teeb buss Vana-Pääsküla ja Riisipere vahel ning kui palju seal reisijaid? Ja mitu peatust kui paljude reisijatega on rongil Laagri ja Riisipere vahel? Nii et kumb on mõttekam?


 
Röhepöördes majandusminister aga jätkuvalt arvab, et elu edendab aina rohkem metsa vahel sõidutee valgustamine? Mõttetud rajatised vähendavad elektrikulu ja -hinda? Loodusvarade kasutamist samuti?

 
Ilm küll vusserdas, aga ei lasknud ma ennast häirida. Tulgu mis tuleb.



 
Turbaski nüüd uus tankla valmimas. Vähendab hindu?
Iseenesest muidugi hea kui tankla koos näksimisvõimalusega just asula juures, nii on ka käive parem. Kuid selgelt on neid siin maantee ääres liiga palju. Eriti kui mõelda, kuidas ammu tanklaketid hädaldanud, et vaevalt ots-otsaga kokku tulevad, nüüd siis kui tankijate arv MITMEKORDSELT langeb?

 
Kardetavasti peab aga mõni siiski uksed sulgema....





 
Hm, uus bussijaam pidi olema? Tegelikult ongi, aga sellest pilte juba siis kui tagasitee ees.
 




 
Ja jõudsingi jõuluturule. See siis üks eesmärk, vaadata, leida ja ka osta. Hiljem siis aga pilte juba sellest, kuidas Taavi Aas võsa trassil raadab ja ehitus käib!

 
Risti on aga selline mõnus asula. Heas asukohas hea koht elamiseks, eriti kui kiirrongiga või lausa ekspressiga Tallinna saab palju kiiremini kui tunniga.

 


 
Krt, glögi unustasingi ostmata!


 
Aga igasugust head ja paremat pakuti.


 
Vahepeal jäi pildistamata Palivere Maiu Köögi lett. Sealt ma süldi ja pasteedi ostsingi ja igal juhul ei jää see sült seni Eesti parimale mitte grammigi alla! Üldse usun, kes aga siin oste tegi, see naudib!







 
Vahepeal saigi siis esinejaid kuulatud ja vaadatud.






 
 
 
Kauaks jääda siiski ei plaaninud.

 
Paraku pole aga ka kohalik võim vaevunud tegelema (vähemalt kuulda pole), et Ristini või kaugemalegi maakonna piirile sõitvad  kohalikud bussiliinid pikendataks Turba Jaamani, seniks kuni  rongi pole.




 
Kutsadega võib aga naudinguga Terviseteel jalutada, pole ohtugi, et Ratas selja tagant buldooseriga tuleks!




 
Võib vaid ette kujutada kui palju rohelust siin suvel on. Põlispuidki väga palju.



 
Külm talv tuleb...













 
Tagaplaanil elekter....

 
Ja ongi uus bussijaam! Mitte veel avatud, viimased tööd veel käsil.

 
Väga tore!

 
 
Arvatavasti siis siitkaudu saab tulevikus bussilt rongile minna ja vastupidi.









Ilm muutus iga hetkega, aga ei lasknud ma ennast häirida, riietus hea. Ja eks saan sellestki aru, et Keskerakond paanikas ja vajan on kõvasti sponsitud reklaami FB-s. Tõsi, mehe maine kujundavad ikka teod, mitte lobe jutt! Aga küllap alustasingi valest otsast, tööd käivad ikka Turba poolt!















 
 
Hm, ei meenuta ka siin miski töötegemist!?





 
Busse pole siis üldse kui sõiduplaane pole? Ei pdavat olema isegi Turba peatuses suure tee ääres! Põhja-Eesti ÜTK nii nõrk?

 
Ka aastanumber saab parandatud ehk järgmise hanke ajal...






 
Ja ennäe, millise vana tuttava pildi arvuti uute piltide järgselt ette söötis? Jagaks kasvõi Keskerakonna FB lehele, aga ei saa.....

 
Oot-oot, aga äkki selle pärast siin tööd venivad, et Jüri Ratas praegu Võrumaal tuuritamas, Võru ja Antsla jaamades? Sealne kant ootab ju ka rongiliiklust ja tee remonti? Kui RB rahasid huugama pannakse, võiks need hoopis sinna kantida?


Muide, Eesti Raudtee otsib aasta läbi aina kõiksugu spetsialiste! Neis seega viga ei saa olla!
(Pilt Eesti Raudtee FB lehelt! Ehk sobib sulle?)

Aga oodata veel Ristil 1000 päeva jagu? Millest siis ca 700 ringis on tööpäevad ehk et tuhanded autod võiks jätta töölesõitmise asemel maanteelt ära? Ei, ma ei lisanud kogemata nulli!
 
Kuigi on rõõmustav, et RE toetus on madalseisus, siis ikkagi on küsimus: Kes neid üldse toetab? Need, kes arvavadki, et raha tuleb kulutada rumalustele ja loomulik on riigi ja rahva tagant pihta panna? Ehk sellepärast ma olengi neist olemuselt parsekite kaugusel, et ei oska varastada ja sellest rõõmu tunda? 


*************

Nüüd kui sült on otsas, võin öelda, et paliverelastel on Maiu Köögiga vedanud - parim sült Eestis! Ka pasteet väga maitsev. Ja Linnamäe klassikaline seakülg. Üldse, elektri kokkuhoiu mõttes võiks Rakvere LK ja mitmed teised kinni panna...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar