reede, 3. detsember 2021

Kiisa - Kohila - Rapla - Järlepa on PEÜTK tase ja Kultuurikatel ning tasuta raamatute päev. Sept 2018

 Eestimaa Blogi 3-st

Pühapäev, 23. september 2018

Kiisa-Kohila-Rapla-Järlepa.


Maaleminek. Aga keerulisemalt kui otse. Ei viitsi ju tõusta ülivara, aga paraku päeval busse pole. Tegelikult on minu kodukandis veel isegi asjad hästi! Nädalavahetusel ON mõned bussid, paljudes kohtades pole ju sedagi! 


Kiisa. Olemas isegi kaev (jaamahoones veesüsteemi pole). Kui kunagi saab olema, kaob ka kaev? Tore, et siiagi tehtud parkla. 


 Aga ka siin on ekraan ühepoolne ja lajatatud keset perrooni! Tundub, et ei ole ühtegi selgrooga tegelast, kes ütleks: "EI, ME EI PANE ASJU MÕTTETUSSE KOHTA"!



Kiisa ongi põhimõtteliselt suvilate asula. Algul oli neid vähe, aga aina paisus ja paisus, sisuliselt vaadatakse täna ka Roobukat, Aespat jt ümbritsevaid kohti kui ühist Kiisat.





Keila jõgi oli väikest lemmelt täis.



Kuid mida Kiisal pole, on bussipeatus Kiisa Jaam. On küll mingi peatus ülesõidu lähedal, aga see pole see mida vaja! Bussipeatus peaks olema siin platsil ja otse loomulikult ümberpööramisvõimalusega. Sest vaid siin on olemas visuaalne kontakt ja see on rongidega seotud bussiliikluse puhul ääretult oluline! Miks seda siis pole? Väga lihtsalt põhjusel - ükski osapool pole vaevunud teemasse süvenema ning muidugi pole ka keegi neist aru saanud, mida tähendab bussiliiklus lääne- ja edelasuuna sidumiseks. Mis sest, et sellest juba aastaid räägitud ning ka Saku ootab ühendusi erinevate suundadega. Nii saakski ühe bussiliiniga pakkuda erinevaid võimalusi väga paljude kohtade inimestele, mõjuga Tallinnani välja!





Jalutasin aga uue Kiisa kultuurikeskuse poole, kus pidi olema kirbukas ja perepäev. Kirbukas oligi.





Muide, siinne väikene ojakene paistab üpris süütu, aga kui kord kaugemal karjäärist veevool tulema pääses, oli tee ka läinud! Nüüd siis korras, aga väga suure läbimõõduga torud siin siiski pole nii, et mine tea...



Paljud müüsid siin oma (laste)riideid, aga müüdi ka väga mahlaseid Pepi sordi pirne.



Kiisa on saanud nüüdseks endale ka apteegi.



Ohoh! Siin selge, miks peale tormi sageli meil voolukatkestusi hulgim!





Aga rongidega sõita on hea! Käid ühel kirbukal, istud rongi ja sõidad teisele! Ei mingit muret!





Raudteed on aga mõnus pildistada, eriti kui taevas ilmekas.





Kohila ilus ja korras. Ning palju haljastust.







Kirbukal rahvast oli, aga mitte ülearu palju. Müük kõigil vast eriti hästi ei läinud!






Keila jõgi.


Jalakäijate sild ja kooli ehitus.


Ohoh, bussijaamas oli keegi üles pannud isegi mingi variandi rongide sõiduplaanist! Tubli!


Aga bussidega on nagu on. Üks läks Hageri poole, kuid sõitjateta. Et aga plaan oli maale minna, siis tuli seda teha Rapla kaudu, enne siis parajasti aega parajaks tehes.



Hagudi jaam. Bussipeatuseta.



Rapla. Üksainuke koht, kus on kogu Eesti peale NATUKENE mõeldud enne ekraani paigaldamist. Pole küll parim koht, aga kui veel paar tükki paigaldada nii nagu vaja, siis võib olla tegu hea näitega!


Jaamabuss ootas. Aga siingi kaotasin ma tunnikese. Kui tahaks aga Tallinnast otse tulla ja maakonnaliinile saada, siis.... tuleb tulla tund varem. Sest maakonnaliin endiselt ei alusta raudteejaamast, kuigi väga ideaalselt klapiks! Harju ÜTK pidavat tuleval aastal hakkama tõsisemalt liinidega tegelema, aga ega ma täpselt tea, mida see tähendab. Igal juhul sai neile järjekordne kiri saadetud. Kuna bussijaam Raplas tõepoolest peab kolima, siis on viimane aeg kätte võtta ja see siia üle "kantida". Kuigi kuuldavasti peaks see saama olema hoopis maavalitsuse asemel. Iseasi, miks maavalitsuse hoone üldse on vaja lammutada (vähemalt nii olen aru saanud), aga see selleks. Muidugi peab peatus ka keskuses alles jääma, kas aga peab Raplas maksma raha kahe jaama eest? Raudteejaamas on olemas kõik vajalik, ka söögikoht. Vaja on vaid sissesõidutee laiendada ja selle serva ridamisi bussipeatused teha. Kus bussid seisaks reisi ootel, see küsimus vajab aga lahendamist. On võimalus ülesõidu piirkonnas selleks midagi leida, on ka Hansaliinide "depoo" siinsamas lähedal.

Kuid see, et kõik maakonnaliinid peaks siin rongidega seotud olema, on väljaspool kahtlust!


Kas ka eeltasutud bussiliikluse puhul oleks vaja nii kalleid uusi seadmeid? Eriti kui piletisüsteem nüüd selline, et piletitulugi laekub vähem?



Rapla praegune bussijaam.

Tere!

Millised on plaanid tuleva aasta suuremateks muudatusteks?

Igatahes Maidla-Juuru suuna bussid on vaja kindlasti esimeses järjekorras panna alustama ja lõpetama raudteejaamas, kui sobivad või vähegi õnnestub sobitada rongidega! Võimalusel siis läbi Mahlamäe, kui mõnel juhul aga ei sobi, siis peatumisega peatuses VÄLJA. Keerulist ei tohiks siin midagi olla, sest Mahlamäe on nagunii paljude liinide alg- ja lõpp-peatuseks? Ja võimalusel peaks selle muudatuse läbi viima ikkagi juba praeguse aasta sees?
Muidugi tuleks ka teised suunad võimalikult kiiresti siduda raudteejaama ja rongidega. Ning üksiti muuta ära seagdust tekitavad peatuste nimed. Raudteejaama asemel siis nimeks Rapla JAAM ja praegune Jaama peatus Jaamatee nime alla!
Üks võimalus on siin veel. Kui mõne bussi puhul vajalik, siis võivad need liikuda ka algselt Rapla Bussijaam - Rapla Jaam - Ülejõe -  Riia - Aranküla -.....?

Liin 13 Kohila - Aespa - Kohila, õhtusel ajal, sõidab tööpäeviti pidevalt tühjana. On see otstarbekas? Kui see sõitma ei peaks, saaks ehk (Elroni uue plaaniga kooskõlas) väljuda Kohila jaamast liinile 10 varem, ca 18.05?

Kuna 7 küla endisest Juuru vallast soovivad liituda Kohilaga ja juba praegu on suund inimestel sinnasuunda, tuleks vaadata üle ka Kohila - Järlepa bussiliinid. Näiteks on L ja P vaja ka päevast bussi. Ehk õnnestuks liin 9 Kohila Jaam kl 13. 35, väljumisega sealt siis ca 14.00,Rapla - Hageri - Kohila pikendada L ja P Järlepani? Seotuna rongidega? Tagasi saabumisega 14.50 Kohila Jaama. Muidugi, kui se klapib bussijuhtide tööajaga.
Tööpäeviti on olemas vähemalt K ja R buss, puhkepäeviti on aga liiklus väga nadi.

Pärnu rongi asemel käiku pandavate bussidega Pärnu - Lelle Jaam - Rapla on suurim mure, et need toovad küll Eidapere suunalt inimesed rongidele, kuid ei oota Lelles ära  Viljandi suuna ronge, nii et Kehtna õpilased jt saaks ka rongidelt bussidele istuda ning vastupidi?

Kindlasti peaks mõtlema ka sellele, kas õnnestuks kõik Alu bussid ühildada Raudteejaama või isegi Kehtna liiniga?

Rapla - Pajaka liiniga on üks ots (hommikul Pajakale ja õhtul tagasi) tühi või on reisijaid? Kahjuks on Raplas bussisõit tasuline, muidu saaks ehk kaaluda busside aegade muutmist nii, et need sobiks ka Varbolas Baltecos töölkäimiseks? Tööpäev neil ca 8.15 kuni 16.30. Üksiti tuleks väga tõsiselt kaaluda nende busside pikendamist Riisipere Jaamani ning ehk ka peatuseni Nissi Tee, Haapsalu maanteel. Kas siis Nurme - Nissi või Nurme - Lehetu - Turba kaudu (hilisemalt peaks siis ka Turbast rongiliiklus käivituma). Sellisel juhul paraneks ka selle piirkonna liikumisvõimalused.

Parimate soovidega









Nagu näha, saavad bussid Mahlamäelt alustada. Miks ei saa siis Raudteejaamast? Küll aga on lisaks näha ka seda, kui vähe on sõiduvõimalusi pühapäeval! Tõenäoliselt oleks siin vaja pikendada jaamaliini või mõni Kehtna - Rapla buss Aluni?







Siin siis ka minu buss seismas. 






 Aegade muutus, haldusreform jpm asjaolud aga mõjutavad kohalikku elu. Siingi hästi nähe, et Juuru ja Järlepa vahel erilist sõitjade massi ei ole. Pole ka turismimagneteid, mis kedagi siia meelitaks. On mõni Atla keraamikakoja üritus, on Mahtra seltsimaja, aga sellest on vähe. 

Siiski, on ka majutus ja seminaride pidamise võimalus.


Aga kuidagi peab buss ka ühest kohast teise jõudma. Ja küllap on siiski ka Mahtrast sõitjaid.



 
 

Esmaspäev, 24. september 2018

Kultuurikatel valmistus tasuta raamatute päevaks.

















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar