reede, 3. detsember 2021

ATKO jõgeva - Põltsamaa ja Endla, Männikjärve matkarada. Okt 2018

 

Pühapäev, 21. oktoober 2018

ATKO ja Jõgeva - Põltsamaa



Jõgeval saab Tallinnast vaid rongiga. Ja seda usinasti ka kasutatakse. Vaid Tabivere ja veel mõne peatuse puhul on suuri probleeme. Tõsi, Elron justkui püüab Tartu suuna liiklust veelgi tihendada, kuid on karta, et nende tase küünib jälle vaid selleni, et peatustest mööda kihutada! Ca 7-tunnine vahe päeval on liig mis liig, kuid paraku nemad seda ei mõista.



Üheski bussiliini nimetuses ei kajastu ikka veel nimi Jõgeva Jaam ega ka mitte Puhu Rist, mis annaks selge signaali võimalikest ümberistumisvõimalustest. Muidugi on probleemiks ka see, et rongiaegade kajastamise koos bussidega on ära unustatud ja bussijaamas ei ole mingit infi rongiaegade kohta, selleks peab minema perroonile. Kuid samal ajal on ekraanil mingid uudised. Vajalik?




Rakvere - Jõgeva - Tartu oli suhteliselt tühi.


Tore aga, et on eraldi ka sõiduplaan esile toodud koos rongiaegadega. Tõsi, rongilt tulles tähendab 5 minutit üpris kiiret käiku, mõnelegi vanemale inimesele võib see olla probleemiks. Ja kui nüüd on 210 rongi saabumisaeg 8.03, siis kas buss ikka ootab ära? Igatahes rongide ajutised sõiduplaanid siin kättesaadavad ei ole ja nii on jamad kerged tekkima.



Põltsamaa suunas sõitjaid jagus. Polnud küll väga palju, aga siiski. Tõsi, rongilt tulijad pidid pikalt ootama. Kui buss väljuks aga 9.50, saaks jõuda ka Puhu Ristis eelmisele Tallinna bussile. Nii et , milles küsimus?
Järgmine buss läheb Põltsamaale aga Jõgevalt ära 5 min enne rongi saabumist!? Miks? Pealegi on selle puhul ka Puhu Ristis pikalt oodata Tallinna bussi. Nii on siis probleemid enamuse bussidega. Loodetavasti küll Elron saab kunagi oma sõiduplaanid paika "loksutatud" ja tekib mingi kindlustunne nii reisijatel kui ühistranspordi korraldajatel. Aga õnneks on ka busse, mis kenasti ajaliselt sobivad ümberistumiseks, näiteks 14.50 ja 16.10 Põltsamaale sõitvad bussid.
Eks muidugi peaks ka Eesti raudtee ja Edelaraudtee leidma rohkem võimalusi teha remonditöid ka öösiti, et vähem oleks muudatusi ja segadust.

Küll aga polnud veel märkigi sellest, et Palamuse ja Torma suuna bussid sõidaks läbi linna (või alustaks Uku peatusest) ja peatust pole neil ka Jõgeva aleviku teeotsas? Või eeldatakse tõsimeeli, et alevikust peaks bussijaama kõmpima? Kaua sellised asjad aega võtavad? Kas asjad saavad tehtud siis kui ametnikud pannakse ka bussidega sõitma? Viiakse nad enne linna teise otsa jms ning pakutakse siis "kiiret ja mugavat ühistranspordi kasutamise võimalust"?

Küll aga poleks paha kui ka kommertsliinide puhul püütaks rongiaegadega arvestada. Ja mis oleks väga oluline, siis on aeg lõpetada mentaliteet, kus kohalikud liinid sõidavadki vaid kahe keskuse vahel. Ka Jõgevamaal saaks osaliselt liine ühildada, näiteks Põltsamaa - Jõgeva Jaam - Palamuse, Jõgeva - Põltsamaa - Viljandi vm. Oli seekordki inimesi, kes soovisid edasi sõita ja ajad ei pruugi sobida. Muidugi tähendaks see rongiaegade puhul veidi pikemat seismist Jõgeval, aga mis siis? Murekoht on siin pigem selles, et perroonid ehitati liiga kaugele. On ju praegugi küllaga olukordi, kus joostakse rongile ja palutakse bussijuhil varem jõuda jne. Ülekäigu juures siiski on koht, kus sellised bussid saaks seista, nimetagem seda siis "postiks nr 3" ja see oleks lisapeatus bussijaama läheduses? Või osa busse peatukski seal, mitte bussijaamas? Üksiti annakski see ka lisavõimalusi Uku ja Kooli peatustes jne.



Ai kui ilus!



Bussi peale siiski tullakse ka linna teistest peatustest.








Üldse on ka bussiga sõites ääretult tore vaadata ümbritsevat. Ilusat loodust ja kauneid maamaju.



Vastu tuli nii liini- kui turismibusse.





Sõit läks läbi Kalana ja Loopre.


Ohoh, ootekoda koos suure ahjuga?



Kohati on õnneks hakatud kasutama päikesepatareisid. Kuid siinkohal oleks oluline, et:
1. bussi ootekoda oleks veel parem
2. See asetseks ca 45 kraadise nurga all?
3. valgustus asuks ootekoja sees?
3. Valgustus oleks liikumisanduriga ja põleks mõned minutid?

Nurga all ootekoda koos valgustusega annaks pimedal ajal bussijuhile paremini märki, et reisija ootamas? Ning üksiti aitaks see ka sõiduplaani näha ootekoja sees?











Et siis nii on hea paigutus???



Põltsamaale lähemal tuli bussi seekord hulganisti reisijaid. Iga päev see nii muidugi pole.













Kuidagi palju paistis nimetuid bussipeatusi?



Olen siis Põltsamaal või Viljandis?



Väga segane info. Tont neist numbritest aru saab ja kõiki busse polegi kirjas? Ning nädalavahetusel on ühendus ikka väga nadi!?

















Aga vähemalt oli olemas ka Puhu Risti sõiduplaan.



Puhu rist.



Tagasitee läbi Lustivere.




































Siin aga siis tablood, millele kulutatud kindlasti tohutult raha ja mis ennast mitte ühestki küljest ei õigusta. Usutavasti neid rohkem enam ei paigaldata, aga kas nende tellija ka vastutab oma laristamise eest?





Siiapoole saaks siis teha "posti nr 3"?





Mida teha aga nendega? Nudida puud ära?
 
 

Pühapäev, 21. oktoober 2018

Endla, Männikjärve matkarada







Ka osa avalikke liine peaks siis olema sellised, MITUT keskust ühendavad.
Kuidas aga minna Endla LKA-le? Elron keskendub kiirrongidele ja karta on, et kui nad isegi lisavad ühe Tartu liinile, siis ikka kiirrongina. Kuigi see aeg, kus Elroni esindajad räägivad sellest, et "regionaalpoliitika pole nende asi", peaks olema juba möödas. Muidu polekski mõtet sellest rääkida, kuid et nende mõtlemisvõimel on oluline puudus, nimelt võimetus lähedega igale asjale individuaalselt, siis pole ka ime, et ükski kiirrong ei peatu Aegvidus ega Tabiveres, et 210 ikka veel ei peatu Arukülas ja Raasikul jne.Kuid see, et mingil liinil on isegi kuni 7-8 tunniseid pause paljudes peatustes, ei ole normaalne isegi väga väikeste kohtade puhul. Võtame kasvõi sellesama Vägeva. Oleks ju loomulik, et on valikuvõimalusi, sõitmaks sinna või mujale perega. Selleks et leida üles loodus ja puhkamisvõimalused.
Muidugi, võiks veel mõelda, et Kiltsi ja Rakke vahel võiks olla veel üks peatus, jõudmaks lihtsamalt Äntu järvedele või oleks Kassinurme peatus, et sealsetest mägedest saaks populaarsem koht. Palju võiks mõelda, kui mõtlemisvõime lubab!? Seda ikka teate, et Kiltsist ei saagi bussiga Äntu järvede juurde? Vaid läbi Väike-Maarja oleks ehk võimalus sinna sõita, aga on karta, et kellaajad ei sobi? Muidugi ei sobi ja buss sõidab vaid ühe korra päevas. Siiski, hommikul Rakkes saaks esimeselt rongilt bussile, aga tagasi sõites tuleks üksjagu oodata ja buss läheb juba lõuna ajal.....

Kuid Vägeva oleks võimalus eelkõige siis, kui sealt saaks ka bussile istuda. Seda praktiliselt aga pole. Ei suudeta ju busse ja ronge siduda! Nii tulebki Tallinna poolt tulles sõita rongiga Jõgevale, et sealt siis Vägeva suunas edasi liikuda. Kuid seegi ei pruugi sobida, sest 210 jõuab Jõgevale 4 min peale Vägeva suuna bussi ärasõitu. 010-ga minnes võiks ju istuda bussile, aga .... see sõidab Vägevale, õigemini Toomale 1 h 20 min. Järgmise bussini on aga aega rohkem kui tund.. Kui tulla aga varaselt rongilt Rakkes maha, siis on ka bussini tund ja P see käigus pole. Üldse on huvitav, et Rakkest Jõgeva suunas pole ühtegi avalikku liini? Nii et midagi head meie ühistranspordilt oodata ei ole.





Siin ristis paistab vähemalt, et rekajuhtide jaoks mingigi parkla olemas.





Paduvere Talumuuseum? Pole kuulnudki. Aga veel üks põhjus siiakanti tulla.








Kärde küla koduleht




Siit siis veel paar km ja olengi Toomal. Eesti Loodusest jm on meelde jäänud Tooma Sookatsejaam ja olen alati tahtnud selle koha ära näha.



Kuid kindlasti tuleb teed ületades ettevaatlik olla. Sest mõne veoka taga sõidab närvihaige, olematu distantsiga tegelane, kelle eesmärk on vaid mööda kihutada.


Siinkohal ootas aga tore üllatus. Välismaalased tulid sama bussiga, arvatavasti Tartust ja eesmärgiga matkarajale minna. Nii et , ehe näide sellest, kuidas nad seiklevad mööda Eestimaad ja seikleks veel rohkem kui võimalused paremad oleks. Seda olen kuulnud ka turismiinfopunktides.




Teeloleks oli aga üks puhas nauding.








Siinsed majad väga huvitavad. 








Tullakse muidugi ka tellimusreisidega.




Linajärv ja RMK lõkkekoht.








Metsaalune oli pimedam kui pildilt paistab. ja ühel pool kuused, teisel juba männid.



Sookraavide osaline sulgemine?






Kas aga üllatuda või mitte, kui avastad, et pole üheski võõrkeeles infot?



Uuringuid ja katseid tehakse siinkandis aga endiselt.



Tore muidugi, et lastegrupid vähemalt loodusesse saavad.



Aga mis ma ikka siin jutustan, las pildid ise räägivad?













































Uskumatu mõelda, et see mänd peaaegu 100-aastane!?







Tagasiteel põikasin Männikjärve juurde. Tervet matkarada ma läbi ei käinud.























Looduskeskuse juures siis üks Linajärvedest pildil.
















Mets? Või aastakümneteks mittemets?












Õnneks sain autoga Vägevale. Bussini ju veel pikk aeg. Kuigi selle võinuks kulutada ka sealse Luige karjääri vaatamisele.



Vägeva bp pidanuks ehk olema teisel pool teed, sissepööramisega? Kuid vahva, et kivimüürist jupp alles jäeti. Kahjuks küll osa putka taga peidus.







Ja muidugi, ei mingeid sõiduplaane! Ning rongide sõiduplaan perroonil, mitte siin parklas. Kuninglik väärikus ja Kalevipoja jõud ei aita?



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar