laupäev, 30. oktoober 2021

Veebr 2016 - Tõrvikurongkäik, Elron pilditu, milleks Rõivasele Haapsalu ja 4-realised alati valimisvankri ees.

Wednesday, February 24, 2016

Head vabariigi aastapäeva!

Soe tunne oli kuulda hümni ja kohata palju tuttavaid. Lootus kestmajäämiseks on veel olemas.














































Mingid poisikesed, kes enne juba platsil hirnusid (mulle tundus, et mõnitavalt), tegid kolonni ees pilt, poseerides) ja minu arust oli neil käes puna-must leht. Politsei kutsus teise kõrvale. Muidu oli kõik kena ja tore.

















 
**************************************************************
 
 

Friday, February 26, 2016

Elron ei suuda pilti ette võtta.



Täiesti müstiline, saab selle kohta vaid öelda!
Elron on nagu nõukaaegne (värvi)telekas, pildi toob ette vaid prõmmimine ja tagumine! Tegelikult teen ma sellega neile telekatele ülekohut, NEED said ikka sageli pildi ette!

http://pluss.postimees.ee/3597097/infopuudus-sunnib-reisijaid-balti-jaamas-perroonilt-perroonile-jooksma

Muidugi pole ainus süüdlane Elron.!
Postimees (nagu ka Delfi, Õhtuleht jt) on sellest varemgi kirjutanud, näiteks Siiri Liiva. Nüüd siis teenib oma palga välja (?) Hanneli Rudi. Kui teenib muidugi. Reageeritakse justkui inimeste muredele, aga tegelikkuses ei huvita need mured ei Postimeest (klikid siiski ehk tulevad), ei Elronit (Mai Vahtrik korrutab ikka veel, juba üle paari aasta töötanuna, imelikke mantraid), absoluutselt mitte kedagi!!! Kus on see suur riigi hool oma inimeste eest, mida poliitikud nii armastavad korrutada? Ma saaks aru, kui tegemist oli Elroni esimeste kuudega, kus täiusliku pildi saamist oli raske loota. Ometi, nüüdseks on KORDUVALT tehtud sadu ettepanekuid igasuguste asjad, sh Balti jaama info kohta. Aga ikka ei midagi! See on puhas hoolimatus, jutt mingist hankest on aga hämamine. Seda kahel põhjusel. Esiteks, selle hankeni saaks ja oleks ammu saanud mõned elementaarsed asjad korda teha. Teiseks, olemas on ka uued tablood (mis vaevalt ennast õigustavad!), kuid neilgi kirjas vaid teede number. Ning ei saa lükata selliseid pisikesi asju edasi AASTATE VIISI, kuni mingi müütiline hange teoks saab.
Ärgem unustagem, et Elron juba ca 3 aastat tegutsenud, kui selle ajaga suudetakse vaid 1. tee postile nool peale joonistada, siis on viga ikka Elronis. Mitte "virisejates ja vingujates". Ning jutt hankest, Vahtriku sõnade järgi, on alles ETTEVALMISTAMISEST! Mis siis 3 aastat on tehtud? Üle 6000-eurone kuupalk ei suuda ka peabossi liigutama panna? Või on ikkagi antudki käsk teha võimalikult vähe, et kulusid minimaalsetena hoida?

http://tarbija24.postimees.ee/3260791/lugeja-kusib-miks-ei-naita-elroni-infotabloo-rongide-valjumisradasid.

Ometi on lausa lapsikult lihtsad küsimused, ettepanekud ja lahendused.

1. MIKS ei ole siiani nendele tabloodele pandud paberkandjal  korralikke teede numeratsiooni skeeme?
Ettepanek ammuilma tehtud.
Panna nendele suurtele ekraanidele ajutiselt skeemid. Oleks vähemalt osaliselt mure lahendatud! Kuigi kui aus olla, siis mulle tundub, et peale hoolimatuse peab Elron reisijaid lollideks. Kes ise sebivad nagu peata kanad ja ei saa asjadest aru. Tegelikult ei peagi reisija (ka laps) olema peensustega kursis, vaid lähtuma viitadest jm infost. Paraku olen ise juba sadu kordi, SADU, aidanud segaduses reisijaid. kas see ei pane siiski mõtlema, et midagi on tõepoolest mäda?

2. KES suudab tulla ideele saata reisija vaatama tablood "Selveri pool", samal ajal kui sellest ei ole erilist kasu, sest skeemi, millise numbriga teed on  ja kus asub, ei ole ei elektrooniliste ekraanide juures ega kuskil mujal?
Ettepanek ammu tehtud
a) tagada ekraanidel tee number
b) tagada skeemid kõikide tabloode juures.

Märkus: Sellised arusaamad Elroni inimeste poolt on täiesti mõistetamatud! Soovitada neil vaadata "ümber nurga"!? Ümber millise nurga? Nooled näitavad või?

3. MIS segab (nagu Tartus) muuta teede numeratsioon korrapäraseks, olenemata tehnilisest teede numeratsioonist?
* Millise numbri saavad lisanduvad teed (ja millal?), mis on perspektiivis planeeritud (kaks neist turu poolses küljes)?

Märkus. Teede numeratsiooni muutmiseks ei ole mingit takistust peale Eesti raudtee soovimatuse ja Elroni tahte puudumise!


4. Miks kuni uue süsteemi tekkimiseni ei soovita lisada valjuhääldeid?
Probleem, et häälteavitus ei kosta igale poole, ona samuti ammuilma teada!

Üleüldse on teada (tõsi, ma ei tea, miks Elroni jaoks ei ole teada), et väga palju on uusi sõitjaid, kelle jaoks kogu süsteem Balti jaamas on täiesti võõras. Olen ise näinud sadukordi, kuidas inimesed segaduses ringi sibavad! Kas Elron ei näe seda sellepärast, et nad endiselt ei taha olla oma "staabiga" mitte Balti jaamas (Eesti raudtee majas)?

5. Ja jälle kordan vana probleemi, elektrirongides endis ei ole ikka veel häälteavitust 2 min enne väljumist! Ei saa öelda, et süsteem ei võimalda, sest igal 100-ndal korral siiski on see info kuuldav. Järelikult midagi on süsteemis valesti?

6. Mai Vahtrik mainib kaks korda tihedamat rongiliiklust, tuues selle põhjenduseks, et ei saa ühe sihtjaama ronge alati samale teele võtta. Kes seda on soovinud? Jutt on vaid sellest, et vanasti üldjuhul diiselrongid ja elektrirongid väljusid "omadelt" teedelt. Aga ega siis tihedam rongiliiklus üllatusena ei tulnud? Aega on olnud maa ja ilm mõista! Ning kui rongide arv suureneb ja reisijate arv suureneb ning Elron soovib rohkem reisijaid autodest rongi meelitada, miks siis OSA NEIST RONGIST MAHA JÄTTA?
Ning miks ei ole planeeritud rongide saabumist-väljumist nii, et erineva suuna omadelt saaks lühima variandina ümber istuda? Samuti korduvalt sellele tähelepanu juhitud!

Väga oluline on aga tulevik!
KAS HANKEGA LOODAV UUS SÜSTEEM KAASAB REAALAJAS INFOSÜSTEEMI, MIS:

a) toimib kõikide ühistranspordiliikidega?
b) toimib üle Eesti?
c) toimib üheaegselt nii peatustes kui rongides?

On ju EL-i rahastusest (12,7 milj) osa summasid planeeritud mingite peatuste lõikes just nimelt kõikehõlmavana. Või suudetakse meil taas hankida süsteem, mis hiljem ennast ei õigusta ja ei kõlba kassi saba allagi? MK peaks olema pädev vastama!? Tondil ei edasta süsteem infot, et trammiliiklus on seoses avariiga katkenud? Vesses ei saa infot, et Rapla suunal tõrked? Ometi, see kõik peaks olema nii reaalne, et reisija saaks juba varem planeerida ootamatuste puhul muid võimalusi!

Miks meil tehakse nii? Ametnik ei taha ega viitsi midagi ette võta, ajakirjanik kritseldab lookese kokku ja reisjate muredele on justnagu reageeritud, nagu juba alguses mainisin?
Arengukavade riik, nagu ma nüüdseks juba vist tuhat korda olen öelnud? ning ütlen jälle ka seda, et võiks ju mõista, kui asi oleks ilmatu keeruline. Aga ei, me ei suuda selliseidki lihtlabaseid asjuteha, MÕISTMISEST rääkimata! Ning tahame teha RB!? Milline käkerdis sellest tuleb?

Tõepoolest, SEE riik on halb peremees.....

Pikemalt ka siin.

 http://eestimaablogi2.blogspot.com.ee/2015/12/elroni-834-amber.html

Ei oska või e taha?


3 comments:

  1. Samad probleemid aasta, kaks, kolm tagasi. Kui Elron pole soovinud näidata tahtmistki midagi muuta, siis ongi ainus, kes peeglisse peab vaatama, Elron. Mitte reisija.

    http://rahvahaal.delfi.ee/news/uudised/lugeja-balti-jaamas-toimuvad-rongidega-segased-umberkorraldused?id=68389389

    Reply
  2. Balti jaam pole ju Elroni oma, ta lihtsalt kasutab seda. Jaamahoonel ja infral on eraldi omanikud. Kolmandal osapoolel on väga raske võõrale pinnale uut infosüsteemi püsti panna (küll selle eest juba raha küsitaks).

    Kirjutasite ka Balti jaama kavandatud kahest uuest teest. Kust see info? Kust võiks selle kohta rohkem lugeda?

    Reply
  3. Tänud!

    Kindlasti maksavad asjad raha. Küll aga on igal teenindusettevõttel, nagu ka Elron seda on, kohustus tagada oma klientidele parim teenindus, mis võimalik. Kuidas ja kelle abil (MKM; Tallinna linn või keegi kolmas-neljas), see on juba nende mure. Palka ei pea saama mitte vegeteerimise , vaid tõsise töö eest! Ning on lausa elementaarne, et riik peaks väga tõsiselt võtma oma visiitkaardi, mida Balti jaam kui ühistranspordivärav kindlasti on, hea maine eest. Ka väliskülaliste silmis.

    Lisateede-perroonide kohta võin öelda nii palju, et eelkõige peaks selle kohta saama põhjalikku infot MKM-lt, Eesti Raudteelt, kui ka Elronilt. Hoolimata viimase (riigiettevõtte) väidetest, et "see ei puutu temasse".

    Balti jaamas on jäetud perspektiivis kuni kolme lisatee ehitamise võimalus, selle kohta on mõningast infot ka varem antud. Nii on see teada isegi Balti jaama turu omanikele-ehitajatele. Küll aga pole seda infot tõepoolest piisavalt rahva ette toodud.

    Ma püüan lähiajal kätte saada skeemid, kus need lisateed peal. Kuigi selle info peaks Eesti Raudtee küll välja pakkuma, ise. Mainitud konkreetse projekti raames neid näiteks siin.

    http://www.telliskiviselts.info/sites/default/files/BJT_141015_web.pdf

     ************************************************************************

    Sunday, February 28, 2016

    Pöördumine Taavi Rõivase poole enne reedet.....

    Palivere raudteejaam on Haapsalu raudteejaama väiksem vend. 


     Näpunäiteid peaministrile: 
    See, mis on pildil, on vale.Praeguseks hetkeks on mulle tänase päeva puhul õnnitlused saatnud pooltuhat rahulolematut Haapsalu rongireisijat. Miks rahulolematut? Lihtne. Kui suurendada siinolevat pilti kuitahes palju, siis ikkagi ei näe Sa suurt pilti! Tõsise, aina kasvava huvi ja suureneva lootusega on rongisõitjad juba mitu aastat oodanud otsust. Otsust, mille tagajärjel saaksin näiteks mina oma järgmist sünnipäeva tähistada Turba rongis. Ja ülejärgmist, enam-vähem ühel ajal Eesti Vabariigi sünnipäevaga Haapsalu rongis. Või paljud reisijad saaksid sõita mugavalt tööle. Või hoopiski külla oma vanematele või lastele-lastelastele Haapsalus, Läänemaal, Hiiumaal. Või paljud ettevõtjad sealsamas saaksid omale kliente juurde. Saaksid tänu sellele maksta oma töötajatele inimväärsemat palka. Või ülejäänud Eestimaa elanikud, kõrvuti välisturistidega saaksid puhata kaunis Läänemaa, Hiiumaa, Saaremaa looduses.
    Tegelikult need õnnitlused pole mulle, vaid HRT-le! Koos soovidega paremaks tulevikuks. Koos tänuga vaevanägemise eest. Peamine on aga õnnesoovid. Paremaks tulevikuks ikka!

    Ütlesid, et inimesed Eestimaal pole kunagi nii hästi elanud kui praegu!? Esiteks, see elu, mida siin elatakse, on kaugel heast elamisest. Ning teiseks, oled valitsusjuhina põhiline süüdlane, et Eestimaa inimesele vajalike asjade tegemine lükatakse aina kaugemasse tulevikku! Ja see maksab kätte. Eestimaa jookseb inimestest tühjaks. Nagu ka ääremaa. Seda nimetatakse maheküüditamiseks. Ja kolmandaks, selline ütlus näitab, et oled kaugel reaalse elu mõistmisest.

    Need on rasked sõnad. ja mul on neid raske välja öelda. sest tegelikkuses tahaks ma elada Eestimaal, kus sellist tõde polegi vaja välja öelda. Seda lihtsalt ennetatakse. Tubli töö ja ennastsalgava panustamisega. Kus see on?
    Ma olen raudteel töötanud ligi 30 aastat. Oled ainult veidikene varem sündinud minu raudteele töölemineku päevast. Selle aja jooksul olen ma näinud ja aidanud kaasa raudtee arengule üle 7 "riigikoguaastaku". Viimane "aastak" on kulunud Haapsalu (Rohuküla) raudtee teema püstihoidmisele, mis ilma selleta oleks suures varjusurmas. Vähe sellest, olen oma raha ja aega kulutades teinud ära selle analüüsi, mida Sa lubasid hiljuti Läänemaa rahvale ära teha. See on tehtud nüüd, tasuta. Kõrvuti Lääne Maavalitsuse tubli tööga. Arvestatud on maksimaalselt paljuga. Töölesõitudega. Koolisõitudega (neid ju suletakse, koolisõidud pikenevad!). Puhkajate vajaduste ja võimalustega. Üritustega ja puudega inimestega seonduvalt. Keskkonnahoiust lähtuvalt. Kui aga otsust ei tule ega tule, näitab see seda, et Sina ja Su meeskond ei ole võimelised tagama inimestele head elu Eestimaal!

    Kus on raudtee taastamise otsus? Kas see on Sul portfellis, kui reedel Haapsallu saabud? Tagasiteel sobiks muidugi sümboolne esimese liipri asetus Riisipere tupikus, see annaks inimestele tagasi lootuse.

    Mina ootan seal! Kui saan teada, et õige otsus on portfellist välja võetud ja läheb liipri paigaldamiseks.
    Mõttes oodates koos nende kõigiga, kelle jaoks on oluline rong ja Eestimaa hea tulevik!


    Kohtumiseni reedel!

    HRT - Haapsalu raudteejaam Tagasi.
    28. veebruar, 2016. aastal.

    P. S. Selgituseks - raudteejaam on küll olemas, aga tagasi inimeste jaoks tuleb see siis, kui seal sõidavad rongid. Mitte ei ole rongide surnuaed.




    2 comments:

    1. Küll see raudtee Haapsallu ka tuleb, lubadusi peavad kõrgemad võimukandjad rohkem pidama! Edu ja päikest ning nati veel ootamist!!

      Reply
    2. Teisiti ei saagi, Pirtsu! Aitäh!

       

      *********************************

      Sunday, February 28, 2016

      Peatu, eestlane, ja mõtle!


      Lõpuks ometi, selge ja konkreetne viide. Mitte jutt, aga viide. Kas oleme veel vanad eestlased, kes oskavad mõelda ja natuke fantaasiat rakendades pilti silme ette manada? 
      Kindlasti osalt oleme. Või õigemini, osa meist on sellised. Mida väiksemaks see osa jääb, seda mustem on tulevik. Mitte vastupidi. Nõukaajal taheti helge tuleviku nimel isegi jõed vastupidi voolama panna. Ka Lible lubas seda. Kuid tegelikult Lible polnud loll miis! Selline, nagu praegu üksjagu olemas on ja kes ennast lausa rumaluse paistet välja paista lasevad. Ju nad isegi seda ei mõista....


      Selline asi peaks peatama eestlase, tõsiselt mõtlema panema. Kas paneb? Minu paneb küll. Tegelikult ma sellele mõelnud juba ammu ja sageli. Kuid loomulikult on sellest mõtlemisest vahel abi. Huvitav on küll, et kui sellest mingi tee-ehituse loo pläralas või suhtlusmeedias kirjutada, siis see lihtsalt "ei haaku". Enamus räägivad ikka edasi globaalsetest vajadusest, kiirusest, ajast, majandusest. Ehk siiski tasub peatuda ja mõelda? Kõik, mis me teeme, mõjutab ja muudab midagi. kas alati paremaks? Ei, mõtlemata tegutsemine teeb ALATI asju halvemaks. Pole vahet, kas tulemust näeme kohe või alles aastakümnete pärast. nagu Naurus fosforiidiga muideks. Majandus õitses, aga lõpptagajärg oli paratamatu. Just sellepärast, et oldi vaimust vaesed ehk siis rahaahned. Mõlemat on selles asjas. Millise suhtega ja kelle puhul, see juba individuaalselt erinev.

      Eriti head on siin sotsid, kes nägid aastal 2004 potjomkinlust.


      Möödas on sellest ajast rohkem kui 10 aastat, neljarealine maantee on paljude valimisvankri ees justkui võluvits. Põhjenduseks tuuakse ohtust ja palju muud. Mõtlemata või õigemini maha vaikides asjaga kaasnevaid miinuseid. Autode arv lähitulevikus hakkab langema, rohkem hakatakse mõtlema sellele, kas ja kui palju on vaja mõttetuid vedusid. Olen siinkohal toonud ikka näiteks, et Kehra paberitoodetest veetakse 85% välja, samapalju kaugetelt maadelt sisse. Selle asemel, et Kehra toodanguga varustada kogu Eestimaad. See annaks tööd Kehras mitmekümnele inimesele. Muidugi võib ju öelda, et autojuhtidel jääb tööd vähemaks? Aga tootlikkus? Aga taastumatute loodusvarade kokkuhoid? 
      Paraku ei panustata maksimaalselt ka ühistranspordi arendamisse.

      Ja nagu näha, ikka toimuvad arutelud, käega ei tehta aga suurt rohkem kui kärbsepesa. Võimalusi maanteede paremaks ja ohutumaks muutmiseks on teisigi. Hea näide oli muidugi Mäo ehitus. sama raha eest saanuks teha 60 km raudteed...

      Peatuge ja mõelge, enne kui tahate Eestimaa auklikuks teha. See maa on ju ka teie järeltulijate maa!

      VÕI PLAANITE TULEVIKUS SIIT JALGA LASTA, TASKUD PAPPI TÄIS? KUHU? NAURULE?

       


     

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar