Tuesday, December 10, 2013
Riik halb peremees?
http://www.tarbija24.ee/2626454/monesse-rongipeatusesse-tulevad-ootepaviljonid
Erafirma suutnud natuke rohkem inimestele mõelda, kuigi küsimus, kas tegemist hea peremehega, jääb ikka... Ja näis, kas ka Taiksesse midagi tuleb? Või Pärnusse?
http://www.postimees.ee/627712/eesti-raudtee-lubab-perroonidele-tuulevarjud-pusti-panna
Omavalitused pole Glase sõnul valmis ise ootepaviljonide ehitamisse panustama. «Lähtutakse sellest, et meie peaksime igasuguseid erisoove kinni maksma, mõtlemata sellele, kas see on otstarbekas või kust selleks raha tuleb.»
Siin Glasel vast õigus. Kuigi olen veendunud, et koostööd vähe olnud, ka Eesti Raudtee poolt. Miks nii?
No kui pannakse maha selline kild, siis........
....küsiks, kas tegemist terve mõistusega? Kas tõesti leidub neid, kes viiks raudtee natuke kõrvale, et bussipeatuses peatuks? Oh ei, see tsitaat vaid tõestab seda, et raudtee tegelased, sh ka Pressiesindajad, tihtipeale lihtsalt ei saagi millesti aru. Sellise tsitaadi ütlemine aga näitab selgelt, et parem oleks suu üldse kinni hoida!
Selgituseks:
Jutt ei ole raudtee viimisest bussipeatuse juurde, vaid rongipeatuse viimisest, kus see oon võimalik, majanduslikult kasulik jne. Näiteks Oraval jm on praegugi 2 bussipeatust, kuigi uue platvormi ehitamine kõrvaltee asemel ülesõidu juurde võimaldanuks ehitada kahe peatuse jaoks välja ühe süsteemi. peaks olema lihtne mõista, aga nüüd on selge, miks nt Jõhvis ei saada millestki aru. Pressiesinadajate arvates tuleb sinna lisateid ja pööranguid panna. Tule taevas appi! Nüüd ei teagi, kas EVR-i ametnikud suud ammuli Pressiesindajat kuulanud, või too ametnike kägu uskuma jäänud. Lõpptulemus nii reisijavaenulik, kui kahjulik riigile.
Kapitaalsemaid ehitisi perroonidele ei võimalda Glase sõnul Eestis kehtivad standardid, mis ei ole Eesti Raudtee välja mõeldud, vaid tuginevad ELis kehtivatele standarditele. «Me oleme meile ette antud raamid maksimaalselt ära kasutanud,» kinnitas Glase.
platvormidel muuta ootepaviljonide olme liiga mugavaks, tõrjuvad noortekambad või asotsiaalid reisijad neilt välja ja tekkib palju avaliku korra probleeme,» selgitas ta.
Jutt segane, nagu Kört-Pärtli särk! Aga... Esiteks ei usu ma, et
kapitaalsemaid ehitisi teha ei tohi. Teha perroonide otstesse, trepist
teisele poole, klaasist (läbipaistvus peab olema!) paviljon, on see
tõesti lubamatu? Ahjaa, pärtid peksavad puruks. Sest politseid
vähendatakse, minnakse kergema vastupanu teed jne...See selleks. Ka
parklaid ei soovinud EVR alguses teha. Küll aga pidanuks kiire
projekteerimise käigus MKM leidma koostöövõimalused omavalitsustega, et
mõelda, mis võiks hiljem täiendavate asjade tegemisel oluline olla.
Hr Glase, kas Paluperas Eesti Raudtee pakkunud oma suurt platsi omavalitsusele?
Kahe erineva lahenduse puhul aga väike pluiss Edelaraudteele, nende
varikatuste puhul tekib väikegi nurk, et tuulevarjus olla kui ikka ilm
väga kõle...
******************************************
Wednesday, December 11, 2013
2 comments:
Sina mõistad, Pirtsu....!?
************************************************Sunday, December 15, 2013
Riigi maine kahjustamise põhjused.
Vaata, kust otsast tahad, ikka ei ole Elronil (ehk riigil) head mainet. Elron püüab muidugi kõigest väest tagada positiivset vastukaja, aga see ei taha kuidagi õnnestuda. Nagu olen siin naljapärast nimetanud seda AA - Anonüümsed Ametnikud sündroomiks. AA esimene reegel on - tunnistada oma probleemi. Selleks on vaja mõista, et probleem on, aga kui seda ei suudeta, siis pole ka lootust....
http://www.elektriraudtee.ee/ettevottest/uudised/356-elroni-esindajad-kohusid-maavanematega
Juba see, et sellist viidet, mis parandaks ehk tibakenegi mainet (näidatakse ju, et püütakse!), ei ole pannud ettevõte oma FB lehele, näitabki midagi. Samas on senine FB (on see riigiettevõttele kohustuslik, et seda tehakse, aga ei hoolita!?) näidanud, et tegemist vist püüdega olla "sugtleja". Paraku on suhtlemisoskamatuse üks näiteid just see, kui suhtlejad blokeeritakse või nende arvamused kustutatakse. Üheks põhjuseks muidugi tänapäevane mõtlemine - ei ingeid amotsioone, ainult korrektne küsimus ja korrektne mittemidagiütlev vastus ning korduvale küsimusele vastamatajätmine. Niisugune on Elron ja mitte ainult. Niisugused on ka MKM, Edelaraudtee, Salvest, Viru Õlu ja ei tea, kes veel.
Et siis Elron ei tunnista vigu ja on ise tark, oleme jõudnud just sinna, kus nüüd oleme...
Elroni juhatus kohtus eile Jõgeva ja Rapla maavanematega. Kohtumise teemaks oli uued sõiduplaanid ning levinud väited, justkui tooks uus aasta vähem ühendusi Eesti väikepeatustesse.
„Pea viimased 10 aastat pole siin riigis rongid peatustes nii tihti käinud, kui alates 1. jaanuarist," selgitas Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. „Elron on koostöös riigiga suurendanud diiselrongide veomahtu 56% ning enamus sellest on suunatud tavaliinirongide käikupanekusse," sõnas Ossip.
Väited??? On see mõistmatus või otsene valetamine?
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1030/7201/3015/MKM_010713_leping13-003_Lisa1.pdf
Ei usu, et Elron pole kursis selle dokumendiga. Või kui seda eitada, siis ehk tegemist süvenemisega? Tegelikult esimeste lubaduste virrvarris Elron ei taibanud ühte. Lubades kõikvaõimalikke asju (rongiliikluse tihenemine, piletihind ei tõuse, 16-vagunilised rongid jne jne), ei saadud aru kõige lihtsamast - mis on lubadused ja mida need tähendavad. Jaa, liiklus tiheneb kui nt kümne rongi asemel sõidab 12! Ei vaidlegi vastu. Kui aga viimase kümne aasta jooksul peatus Kevas 11-12 rongi, siis Elron vastavalt miinimumkavale tahtis Viljandi kiirrongide arvu viia 2,5-lt 6-ni. Tubli samm edasi. Ja Keavas peatuvate rongide arvu, mis niigi viimastel aastatel vähenenud, 10-lt 5-ni. On see vähem või ei ole see vähem? Minu pärast võib siin kasvõi 20 rongi sõitma panna, kui aga paljude jaoks jäävad alles vaid pooled senistest, siis SEE ONGI VÄHENEMINE!
Või soovib keegi tõestada, matemaatiliselt, filosoofiliselt või muul moel, et VÄIDE on vale?
Muide, ma pole nii kõva matemaatik, aga küllap kuulub selle 56% alla ka R,P käigus olnud kiirrongide toomine igapäevaseks? See muidugi ääretult tore tegu. Mitte küll nii tore, kui Elroni plaan "kiirrongidel" piletihinnad kõrgustesse ajada ja sealsamas ka soodustustest loobuda. Mis sest, et inimestel pahatihti pole valikuid. Eriti sellisel tasemel tehtud sõiduplaanide puhul.
Üks lihtne algklasside ülesanne Elronile. Kui Tallinn - Tartu - Valga (Koidula) puhul on käigus kaks "piimarongi" päevas, kas liiklemisvõimaluste paranemine on see, kui neid ronge ei lisandu Ehk lisandub üks Valka, aga ükski Valgast tulev rong ei peatu enam Tabiveres, Kärknas, Kaareperes, Rakkes, Vägeval, Pedjal, Lehtses, Kiltsis, Aegviidus, Jänedal, Kehras, Raasikul, Arukülas, Lagedil.... Elroni sõnul puuduvad neil andmed senise reisijate liikluse kohta! Kas see on õigustus solki hakatea kokku keerama. Iga normaalne inimene lähtub andmete puudumisel sellest, et vaatab mingi perioodi, kuidas sma olukord toimib. Mitte ei keera asju pea peale, ei tegele "põnevate väljakutsetega" nagu ümberistumised nii, et käibki üks karusell. Ei saa ju eeldada, et reisijad soovivad nassiliselt külsatada kaubandusvõrku. Tallinnas, tartus, Lelles, Aegviidus jm! Või hoopiski peab valima lõbustusasutused? Mis sinna koju ikka jõuda, oluline on ju liiklus linnade vahel!? Mis teha siis pool tundi Aegviidus kui riigi teatel ei ole rongipeatus vabaajaveetmis koht? Minema kuuse alla?
Hea küll, minul on emotsioonid. Mida Elronis ei mõisteta. Ei emotsioone, nalja, küsimisi, pärimisi....
Maikuu kavand. Et üldse sellisega tuldi välja, maavanemate ette, näitab, et tegemist on agklasside-eelse tasemega.
1. Hommikune Tallinn - Tartu. Lagedilt, Arukülast ja Raasikult saab rongile ainult tööpäevadel, istudes ümber Aegviidus. Teadmiseks Elronile - Tartu rong ei tähenda vaid Tartusse sõitmist, vaid ka Jänedale, Nelijärvele, Tapale jne.
2. L,P väljub esimene mainitud peatustesse sõitev rong Tallinnast alles 8.15, mis selgelt hilja. Olnuks Tartu rongil peatused, oleks väljumine juba 7.25...
3. 8. 25 väljuv Tartu kiire jääb koperdama eessõtva elektrirongi sappa, aga Aegviidus elektrirongiltsellele ümber istuda ei saa ja Aegviidu puhkepiirkonda kiirrongiga ka mitte. Vist seetõttu, et kiiresti tahavad liigelda vaid ametnikud linnade vahel... Ja ärge unustage, Hr Kaareste üks lubadusi oli, et KÕIK Tartu rongid peatuvad Aegviidus!?
4. Tööpäevadel tekib 4-tunnine vahe kui intervall-loogika järgi väljuvad rongid 9.15 ja 13.15. Paljuvõitu?
5. Elektrirong väljub 10 min PEALE kiirrongi 13.15 ja otse loomulikult Aegviidus kiirrong ei peatu. Väikepeatuste olukord kardinaalselt paraneb, sest Tartusse sõiduvõimalus paraneb läbi Tallinna sõites....
6. Intervall- loogika tähendab seda, et nii mõnigi koosseis seisab Aegviidus pikka aega: Miks? On see majanduslikult otstarbekas kasutamisviis? Kas kõik elektrirongid peavad üldse sõitma Aegviiduni, mitte näiteks vajadusel Kehrani? Eriti kui samal ajal olemas Aegvidus peatuv kiirrong? Või vajab Mustjõe tõepoolest 12 peatuvat rongi päevas? Eriti kui mõelda, et riik ei soovinud kuidagi parandada puhkamisvõimalusi, ehk peatust Mustjõe Kõrtsitalus!?
7. Olenevalt aegadest võib Arukplast Elvasse sõit tähendada mitut ümberistumist ja sõiduaja venimist nii pikaks, et neid numbreid ma ei oska väljagi tuua! On ju tore kalpsata oma pampudega Aegviidus ja seejärel Tapal.
Jõgeva maavanema Viktor Svjatõševi sõnul on maavalitsusele teada nt Tabivere valla soov paremate väljumiskellaaegade osas. Rapla maavanema Tiit Leieri sõnul on Rapla maakonnas sama soovi avaldanud Hagudi ja Keava peatuste kasutajad.
8. Kas rongide vahe Rakkes kella 8.54-st 21.17-ni on normaalne? Kiltsis? Tabiveres? Kuhu kadus Jõgeva rong?
„Tõsi – paljud väikepeatused ei hooli kasvanud mahust ning soovivad endale täiendavaid väljumisi sinna, kus neid hetkel veel ei ole," sõnas Ossip. „Me oleme võtnud kindla seisukoha, et meie partneriteks sõiduplaanide väljatöötamisel on maavalitsused," selgitas Ossip.
Te olete võtnud kindla seisukoha? Et väikepeatused ei hooli? Kui Teie FB-lehte vaadata, siis on selge, et Teie ei hooli!? Sest just reisija peaks olema maavalitsuse kõrval (kus tihti ei teatagi reisijate soove ja vajadusi) kindel partner. Kes pole lüpsmiseks, vaid ikka kliendiks. Et Teilgi oleks põhjust saada väljateenitud palka!
„Kokkuleppel Elroniga muudetakse osaliselt reisirongide graafikuid. Selle tulemusena paraneb kõigi sõitjate, eriti aga Tabivere elanike võimalus reisirongiga liigelda. Koostöö tulemusena viime sisse vajalikud muudatused ka bussiliikluses. Maavalitsus suunab edaspidised jõupingutused täiendavate, vaid Jõgeva-Tartu-Jõgeva marsruudil ja rohkemate peatustega sõitvate reisirongide kasutusele võtmisele," selgitas Svjatõšev. Tema sõnul peaks uus sõiduplaan rakenduma maikuu lõpuks hiljemalt ning maavalitsusel on juba lähiajal võimalik seda valdadele lähemalt tutvustada.
Või me kõik kardame reisijaid?
Rapla maavanema Leier sõnul on selge, et väljumiste arv on kõigis maakonna peatustes kasvanud. „Meie peamine soov on ju seisnenud selles, et Tallinnasse saabumise ja väljumise kellaajad just tipptunniti oleks veelgi rohkem elanike soovidele vastavad," selgitas Leier. „Möödunud kolmapäeval toimunud kohtumisel nägime, et Elron on konkreetselt antud kitsaskohad ka lahendamas," teatas Leier. "Loomulikult jäävad osad väiksemad peatused, mille mured peame maakonnas proovima omalt poolt lahendada busside võimaliku etteveoga suurematesse peatustesse," sõnas Leier.
No näete! Maavanema sõnul on selge, et kõik aina kasvab! On ta pime?
Mis siis teha? Anda uusi lubadusi?
Järgmise ühise tööna on maavalitsustel soov vaadata üle maakondlike bussiliinide sõiduplaanid selliselt, et oleks tagatud sujuv ümberistumisvõimalus rongilt bussile ja vastupidi. Juba täna eksisteerib väga palju bussiliine üle Eesti, mis toovad maakondade keskustes asuvasse raudteejaama ümbruskaudsete suur-asulate elanikud vahetult enne reisirongi väljumist ja vastupidi. „Elron soovib, et selline kord laieneks igale reisirongiväljumisele ning seda saavutame me ainult koostöös maavalitsustega," lubas Ossip.http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/06/tallinna-soidu-voimaluste-parandamiseks.html
Millal Leier ise hakkab midagi lahendama? See pähkel on ju puremata, aga ma ei tea, kas Leier seda ka Ossipile tutvustas? Või kas keegi rääkinud Palupera - Otepää bussiliinist? Või kui kaugel on Haapsalu - Tallinna busside ühildamine Riisiperes rongidega?
Ega ma väga siin rohkem ei saagi puudusi välja tuua, sest neid on nii tohutult palju!. Ja selline tase tähendab, et ei saa tõsiselt tegeleda ka juurdeveoliinidega, kuna eelduseks olev sõiduplaan ei kõlba kuhugi!
Ma ei saa ka ise pakkuda praegu sobivaid busse, mis peaks Riisiperest läbi sõitma. sest veel kord, selline kavand ei lasegi teistel asjadega tõsiselt tegeleda.
Väited?Riigi maine kahjustamise põhjused? Ikka needsamad, millest rääkinud õiguskantsler ja väga paljud inimesed lisaks. Ignorantsus, oskamatus kaasata ühiskondlikke liikumisi, eneseupitamine, tühjad lubadused.... Kes mõistab, see mõistab, kes ei, see paneb vanas vaimus edasi. ja nii see riik langebki...
6 comments:
- AnonymousDecember 16, 2013 at 11:44 AM
Huvitav kui kaugel on aeg, mil "pead lendama" hakkavad tegelastel, kes mitte midagi teinud ei ole,et kitsaskohad likvideerida, et vältida krahhi? Probleemi tunnistamine on väike võit, probleemile tuleb leida lahendus! Ega vist enne ei juhtu midagi, kui ei suhelda omavahel, ülemuste ülemustega, klientidega jne. Igasugune tagasiside olgu see hea või halb on väga vajalik, palju hullem, kui üldse tagasisidet ei saa/ei anta - seda juhtub siis, kui nähakse, et ei taheta olukorrale lahendust leida. Kellele selline vegeteerimine kasulik on, seda mina ei tea.
Reply Ma ei tea, Anonüümus!
Reply
Ehk on kasulik sellele, kes ei taha vaeva näha? Muidugi nõuab korralik töötegemine sellises firmas tohutut vaeva! Maht on ju suur ja väga palju on erinevaid seoseid. Kui aga tahta parimat, nagu ütled, peabki vaeva nägema. Siis tuleb ka armastus... töö vastu ja ka firma vastu. Riigist rääkimata. Reisijad ju ootavad, et neist hoolitakse...- AnonymousDecember 16, 2013 at 11:01 PM
Tere taas.
Reply
Tihtilugu hakkab midagi liikuma, kui asjasse sekkub meedia. Sai siin pikalt mingi aeg kirjavahetuses oldud Edelaraudteega, et pandaks nädalalõppudel Tartu kiirliinile sõitma täispikk rongikoosseis. Pidevalt väideti, et puudub vajadus täiendavale vagunile. Sai pöördutud tookord Postimehe poole sellel teemal ja mõni nädal hiljem renditi Lätist lisavagun. Ehk iga teemaga tuleb minna lõpuni. Tänud!
Reply
Vahel tõesti kasu, aga vahel ei võtagi meedia teemasid ette või suhtub pealiskaudselt. Nagu ka Kadrina ja Jõhvi platvormidega ja palju muuga. Pressima peab aga ikka.- AnonymousDecember 25, 2013 at 3:30 AM
Väideti, et rongikoosseise lisandub ja liiklus tiheneb. Tõepoolest, Tallinn-Tartu ja Tartu-Tallinn nädalapäevade kiirrongide väljumiste arv viidi samaks nädalavahetuse väljumiste arvuga. Aga see jäeti mainimata, et Elroni diiselrongides on OLULISELT VÄHEM kohti kui Edelaraudtee diiselrongides! Järelikult nädalavahetustel, kui sõidab rohkem reisijaid, ei paranenud midagi, vaid HALVENES OLULISELT. Praegu on reedel Tallinnast kella 14 paiku Tartu suunas väljuv kiirrong suhteliselt täis (vahel istuvad Tapalt sisenenud sõdurpoisid ka oma kottide otsas) ja kella 17 ajal väljuv tugevasti täis. Mis saab nüüd reisijatest, kas nad peavad hakkama sõitma vahemaad Tallinn-Tartu püsti seistes? Elron on oma eeskirjadesse, mille MKM on kinnitanud, hoolega sisse kirjutanud, et istekoha puudumine ei ole pileti ostmisest keeldumise argument.
Reply
Elroni kodulehel on uhke bänner, mis loeb päevi, tunde, minuteid ja sekundeid uute diiselrongide sõitmahakkamiseni. Küll aga ei ole piletimüügi korra jmt rubriikides eriti tunda, et tegemist oleks KA DIISELronge opereeriva ettevõttega, endiselt räägitakse ELEKTRIrongidest. Kusagilt ei selgu, kuidas oleks sõitjal REAALSELT võimalik kasutada lubatud (ja Edelaraudteel kehtinud) 10%-list soodustust veebi kaudu või kassast pileti ostmisel. Tartu raudteejaama piletiautomaat kaotatakse üldse ära.
Olen praegu olukorras, et sõidan aastavahetuseks Tartusse, kuid ei tea, kuidas ma sealt uuel aastal tagasi saan (kas üldse pealegi mahun). Olen sage sõitja (talvel küll mitte igal nädalal, aga siiski). Kas tõesti on vagunis täishinna eest pilet ostmine ainus võimalus? Tänud, Anonüümus!
Väga head tähelepanekud!
Muide, üks pääsetee olnuks kui oleks käigus normaalse piletihinnaga Tallinn - Riia - ... rongid. Sest tõepoolest ei too see "tihendamine" kaasa muud kui ülitäis rongid. Ahjaa, ühendust Riiaga lubati ammu, vaevalt, et selleks saab pidada "piimaronge"...
Kindlasti peaks lisanduma vähemalt üks kiirrong hommikupoolselajal, ehk see natuke päästaks.
Kogu info on puudulik. Pole isegi sõnagi selle kohta, et Pärnu peatus uues kohas.
Ja ma ei oska kuidagi lohutada ega lootust anda, Mõnel päevalikka rongi pääsed....
Loodus ilus ja hea seda jälgida veel raudteel-pildid jumalikud, hinge ja romantikat täis!!
Reply