Olen Neeme Sihv. Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID. Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
esmaspäev, 27. veebruar 2012
VEIDI ÜLLATAV SUHTUMINE!
Mõistan, et seadust on vaja täpsustada ja segadus igasugustest erinevatest dokumentidest on kaasa toonud suuri probleeme nii teenindajatele kui ka bussijuhtidele. Ei saa ju tõsiselt suhtuda ütlemistesse "kas te ei näe, et olen pensionär" või "kas pole näha, et tegemist õpilasega"? Keegi ei lähe marketisse ja kliendikaardi küsimise peale ei ütle "kas te ei näe, et ma olen klient"!?
Üllatav on aga minu silmis pea et vingumine laste ja puuetega inimeste suunas. Iga bussifirma peaks oskama, kasvõi siin antud protsendi piires arvestada n.ö. veidi kallimate piletitega. Nii nagu soodustused on n.ö. dotatsiooni sees, nii on võimalik ka piletihinnad teha sellised, et mõningane tasuta reisijate vedamine saaks sealt kompenseeritud. Tasuta sõitjate hulk ei ole suur, seega on veidi kohatu siin viriseda. Pigem annaks kokkuhoidu ja teisest küljest lisatulu liinide optimeerimine ja peatuste lisamine neis kohtades, kus peatuvaid busse vähe. Mingi kiiruseihaluse (väikese kontingendi poolt) nimel on isegi suurte teede äärsed asulad vahel nutuses olukorras, sest peatuvaid busse, seega valikuid on vähevõitu. Nii jäetakse vahel hoopiski bussile tulemata ja üritatakse muid sõiduvõimalusi leida.
Alla 6-aastaste laste puhul ei maksaks ka unustada, et nendega koos sõidavad täiskasvanud, kes pileti ostavad. Kui poleks seega last, poleks teil ka täiskasvanud reisijat!?
Reisijate juurdemeelitamiseks peaks soodustusi juurdegi tegema. Minu pakutud 50% peredele tähendaks ka seda, et neljaliikmeline pere, kes sõidab autoga, võiks kaaluda tõsiselt Tallinn-Tartu, millest siin juttu, sõitu, kui see neile läheks 40 euro (Üle 600 krooni!!!) asemel 20 eurot. Seeega saaks selle pere autost ära meelitada ja üksiti ka lisareisijaid bussidesse. Arvan, et ka Sebe jt firmade bussijuhid pole nii hea palga peal, et oma perega näiteks selline sõit ette võtta, kui edasi-tagasi kuluks 80 eurot!!? Lugupeetud bussifirmade omanikud! Siin ongi koht mõtlemiseks. Pole reisijate rahakotid pungil, tihti pigem pigistatakse oma kulude hulka bussisõit.
Kuskil siin varem tegin arvutusi rongiga perepiletiga Eestisiseselt puhkama sõitmisest. Luksus, suur luksus, mida vaid vähesed endale lubada saavad.
http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/08/rongiga-kulla-eestimaale-12-perereis.html
Firmaomanikud näevad aga vaid numbreid, mitte inimesi nende taga.
**********************************
Kui asi on mõistlikkuse piires, pole tõesti mingit põhjust midagi muuta.
http://www.postimees.ee/749764/ministeerium-firmad-arvestagu-tasuta-veoga-juba-ariplaanis/
Kuidas siis piletita sõitude asi edeneb? Palju siis tegelikult kuskil bussides reisijaid, kui maavalitsuste ja bussifirmade andmed pea kolmandiku võrra erinevad?
Sebe tahab raudteeärisse suunduda. Artiklit lugedes tundub, et odavat rongisõitu siis enam pole? Või on mul paranoia?
Tartu ja Tallinna vahet sõidab vist mingi 60 bussi. Kui mitu bussi peatuvad Imaveres? 0! Kuidas sõita Imaverest Tartusse? Peatus.ee näitab, et läbi Mäo!!?? Ei jää muud üle kui Imaverest Paiale kõmpida. Kas Paial on ka head tingimused bussi ootamiseks?
Kas Käsukonnast ehk Risti peatusest saab hommikul Tartu? Ei saa, vaid peale lõunat.
Kas Laevast saab otse Tallinna? Ha-ha-haa, võite ise arvata.
Kas Käreverest saab? ......
Kas Kivi-Vigalast saab otse Tallinna? Muidugi! Tervelt ühel korral päevas!!!
**********************************
Ammu oleks aeg luua riigettevõte ja kogu ühistransport selle alla koondada. Nii saakski otse tagada tasuta sõidu õiguse, neile, kellele seda vajalikuks peetakse.
******************
Pläralas arvati ka, et ega riigikogulane bussiga sõida. Ega vist.
http://www.ohtuleht.ee/466285
Kuigi rongile vahel tullakse...
http://www.ohtuleht.ee/466274
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar