reede, 18. november 2011

VÄIKESED KREEKLASED

http://www.postimees.ee/638082/kas-ida-viru-reisibussid-tootavad-hoopis-kutusemuuladena/

Tüüpiline! Seda, et saeme ise oksa, millel istume, me ei taipa. Õigemini paljud taipavad, kuid neid, kes saevad, ei morjenda miski!Kreekas tundub riigi tillist tõmbamise tase olema ikka väga hea, meie oleme alles väikevendade moodi. Aga üritame ikka igal pool! Mis sest, et tagajärjed piisavalt olulised.

Kahju Eesti majandusele

•    Neil on hiiglaslikud kütusepaagid, millega saab Eestisse korraga tuua isegi 900 liitrit diislit.

•    Riigil jääb saamata miljoneid eurosid kütuseaktsiisi.

•    Kütusebussid tekitavad piirijärjekordi ning häirivad tõsiselt Eestisse sissetulevaid ja väljuvaid tellimusreise ehk turismindust laiemalt.

•    Mõned bussifirmad jagavad kütuse laiali oma kohalike liinide bussidele ja solgivad nii bussindusturgu.

•    Need koormavad Narva tänavaid ja piiritaristut.

•    Lisaks kütuseärile võtavad kaugematest piirkondadest pärit bussid Ivangorodi kaasa nn turulisi, kes levitavad piirikaubanduse ehk odava Vene alkoholi ja sigaretid Narvast palju kaugemale.

•    Toll on kütuseveobussidest juba avastanud sigarettide salakaubaveo peidikuid. Tolli kinnitusel on suurtest kütusebussidest salakauba leidmine keerulisem kui tavalistest sõiduautodest, seega kasvab ka salakaubaveo oht.

Eks armastame ju ikka riiki kiruda. Nagu ka venelased, (muidugi ka eestlased ise) kuid eriti kirutakse siis kui "neid ahistatakse". Nagu ääreni õigust täis pronksöö laamendajad, nii jääb õigust ülegi ka kütusemuuladel, piletijänestel, sööklatädidel, metallikrattidel jt, kelle jaoks otse loomulik "natuke erastada".

Piirivalve on järjekorras seisnud «pärisbusse» kütuseveobussidest mõnikord erandkorras ette lubanud, aga tegelikult selleks õigust pole.

«Nende busside juhid on juba esitanud kaebusi, et olen lubanud teenindada enne neid ekskursioonibusse, kus on peal koolilapsed,» räägib Lumiste. «Nemad teavad väga hästi seadusi ja oma õigusi.»

 Mis pläralas arvatakse?

ATR
18.11.2011 01:03
Jah, aga riik peaks võtma ette samme, et tuua kütuseturule tagasi konkurents! Ma ei räägi ulmelistest unistustest, kuid olukord, kus igas tanklas on sajandikupealt sama kütusehind, tekitab tarbijas suisa trotsi. Ma ei väida, et meil on kartell, kuid meil on legaalses kütuseäris olukord, kus turuosalised on rahul oma turuosaga ja ei püüagi seda suurendada hinnakonkurentsi kaudu. Ainus konkurents, mis veel toimib, on konkurents asukohtade üle: kes saab uue tankla magusamasse kohta teha. Aga hinnakonkurentsi ei ole!
Vaevalt, et küsimus isegi kartellis on. Lihtsalt mentalitet on selline, et miks peaks odavamalt müüma!? Nagu õunamüüjad turul ja ka kapsamüüjad! On selge, et kui ühes piirkonnas on kümme tanklat ja neid külastavad n ajaühikus kümme autot, siis ühe tankla puhul oleks külastajaid 100! Kütuseärikatele (ei saa ju ka suurte kettide omanikke nimetada ärimeesteks, kui nad käituvad sarnaselt kütusemuuladele - ma ju tegelen äriga!!) ei ole oluline mitte läbimüük, vaid võimalikult paljude tanklate olemasolu! Ja võimalikult konkurendi külje all!!
mnjah
18.11.2011 01:20
ilmsestri pumbatakse paagid iga reisi järel tühjaks - vaadake neid garaaže ja seal ümber toimuvat, see suurem äri kui piletitulu
teata ebasobivast kommentaarist -5 -1  +1 +19
hp
18.11.2011 04:57
Aga mitte poolt sönagi eesti tööinimese, eriti maainimese ostu- ja maksujouetust palgast, voi isegi voimalusest mingitki palka saada. Tugeva riigi alus on maksu- ja ostujouline kodanik, temal poleks vaja oma aega kulutada venemaavahet rändamisele. Reformikommude valitsuse vaesusprogramm on loonud tingimused, kus riik jääb varsti ilma koigist maksudest, ja ka maksumaksjatest.
teata ebasobivast kommentaarist -3 -1  +1 +36
Olen väga rahulolematu, et tõepoolest inimesed peavad vinduma väikese palgaga, lapsed tihtipeale vaid makaronide söömise peal, sest lihtsalt elu on paljudele ülikeeruline.Muide, ka see ei huvita ärikat!. Nii et su oma naaber, kes sulle toob salasuitsu, ei huvitu hinges grammigi sellest, et sul raha vähe, vaid sellest, et võtta sinult vaheltkasu ja veel parem on, kui saab koos riiki kiruda!
Muidugi väheneks mõnevõrra muulade jt osakaal, kui oleks tööd ja hea palk. Osa jääks ikka haigeks. Kui see haigus on juba tabanud, siis see vaid areneb nagu vähk. Ja areneb ka "õiglustunne"! No kuda, kurat, te lasete minust mööda lasteekskursiooni bussi?
Kulla hp! Aga kas raske olukord annab õiguse varastada riigi, naabri, sõbra, tagant? Äkki peaks seaduse tegema, lus eluraskus pannakse kategooriatesse ja sellele vastavalt tohib varastada riiki kas vähem või rohkem!? Ja kui on eriti raske, siis tohin varastada ka hp kodust?
hp! Ära siis pahanda, kui varastan su muruniiduki või alumiiniumpoti ja vahel ka külmkapist natuke matti võtan, sest elu on ju raske!? Jätan sulle kirjakese ka lauale, et kõiges süüdi reformikad ja riigikogu üldse! Tervitades, naaber...
indrek

18.11.2011 05:48
Hinnakonkurents sellisel turul muuseas just niimoodi toimibki, et kõigi hinnad kiirelt võrdsustuvad. Kaup on homogeenne, kui tarbija kaasnevat teenust oluliseks ei pea, siis liiguvad hinnad koos.

Iseenesest ei ole selles midagi halba, paljud turud toimivad niimoodi. Kes püsivamalt kõrgemaks hinnad jätaks (ilma väärtuslike lisateenusteta) söödaks turult lihtsalt kiiresti välja.
teata ebasobivast kommentaarist -2 -1  +1 +4
Alter
18.11.2011 06:57
Need „kütuseärimehed“ on igati teretulnud ja mida rohkem on neid, seda parem. Meie kuldne kvartett (Statoil, Olerex, Alexela ja Neste), tõstes hinda, ei arvesta üldse rikošettefektiga, st. nö. ametliku kütuse tarbimine väheneb ja hinna tõstmine ihaldatud kasumit ei too. Maksaksin hea meelega riigile aktsiisi ja käibemaksu, kuid põhjendamatult suurt kasumimarginaali ma meie kartellile maksta ei kavatse. Nii et rohkem bussiomanikke!
teata ebasobivast kommentaarist -1 -1  +1 +11
Olemegi lõhkise küna ees! Ükskõik kui "eetiliselt" me oma seisukohti ei õigustaks, ikka oleme "kõige õigemad"! Nimetagem seda siis "solidaarsuskraaniks" või kasutame vanasõnu, nt " Mõisa köis las lohiseb"! Üldse on vanarahva tarkused tahaplaanile jäänud, pigem meenutatakse 10 käsku, sisult õigeid, tegelikkuses õõnsaid ja võltse praegusel ajal!
to arvos
18.11.2011 07:44
see tankimine pole probleem. Probleem on selles et kütust ostetakse et eestis edasi müüa, ja maksud jäetakse tasumata. Tegelikult ei ole vahet kas sa ostad salakütust,salasuitsu,salaalkoholi või narkootikume - kõik see on oma riigi ülelaskmine ... Inimene kellel puudub austus riigi vastu ei tohiks siin eladagi.
teata ebasobivast kommentaarist -11 -1  +1 +3
üle laskmine
18.11.2011 08:08
on sis vastastikune ju riik laseb meid kõiki üle aga meie kõik riiki üle ei lase. hea kui osagi seda teeb. ongi vähem mida "vaestele" kreekas ja belgias ja itaalias jagada.
teata ebasobivast kommentaarist -0 -1  +1 +1
Muidugi on vastastikune! Kui ka poliitikud vaid räägivad, aga inimlikkus paljudel kadunud, siis mida me ootame riigilt või kodanikult? Ülelaskmist!
Aga, Arvos, austus sulle!
Nii loodeti suurendada ühissõidukite piletitulu. Paari esimese kuu jooksul piletitulu suurenes, kuid hiljem see tegutsemisviis ei õigustanud ennast, selgub munitsipaalpolitsei ameti aruandest linnavalitsusele.
Mis on ühist nendes artiklites? Ei toeta ma bürokraatiat, kuid suvalised kiiged sama ohtlikud kui linnavalitsuse ükskõiksus lasteaedade remondi vastu. Aga õnneks tuleb hea poliitikuonu või -tädi ja imala naeratuse saatel räägib tühje sõnu...
Vaadakem oma rahakotti ja mõelgem, kas oleme nii rikkad, et toetada pätte ja spekulante!?
Ja vaadake ka hinge, kas ausus on in?

**************

Taustaks tuli kütusemuulade uudis ka telekas. Kahju, et riigis ega ERR-is ega Terevisioonis ei leidu kedagi, kes südamest ütleks välja arvamuse igasugustel teemadel. Või toetatakse "ahistatute" maailma?

*******************

http://sport.postimees.ee/638202/veerpalu-ja-lallukka-lood-vassimine-ja-avalikustamine/

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar