laupäev, 22. oktoober 2011

KÜÜNDIMATUS MAANTEEDEL



http://www.epl.ee/news/arvamus/nelja-raja-kogudus.d?id=60297590
Vaeseke, bussiga!
18. oktoobri Eesti Päevalehes kirjutaski Hannes Luts väga kena loo („Viis minutit võitu 207 miljoni eest”), kus ta väitis, et selle raha eest, mis kuluks „nelja raja koguduse” eluunistuse täitmiseks, saaks luua Tallinna ja Tartu vahel korralikult toimiva rongiühenduse. Aga ühistransport on muidugi midagi äärmiselt ebaseksikat, erinevalt helesinisest fantaasiast, et igal eestlasel on oma auto, oma rada ja oma parkimiskoht. Ühistranspordi vajalikkust küll pika hambaga mööndakse, kuid tegelikult mõtleb iga elukapten: eks neid busse ja ronge ole tarvis ennekõike pensionäride ja luuserite jaoks, aga mina olen edukas inimene ja sõidan ikka autoga edasi, nii et minul on tarvis nelja rada, nelja rada, nelja rada... Mäletan, kuidas ma kunagi kohtusin Hiiumaa laeval Priit Pulleritsuga ja mainisin talle möödaminnes, et sõidan Kärdlasse liinibussiga. Pullerits ei suutnud kuuldut esimese hooga uskuda. Bussiga? Sa sõidad bussiga! Vapustus oli tema jaoks nii suur, et ta kirjutas sellest hiljem isegi ajalehes, kirjeldades mind kui hämmastavalt tagasihoidlikku ja vähenõudlikku inimest, kes on nõus leppima ühistranspordi ebamugavustega. Kui lihtne on tänapäeval saada märtriks ja pühakuks!
Minu jaoks on arusaamatu hoopis see, miks mõni inimene on nõus tegema vabatahtlikult sohvritööd. Jah, muidugi, ühistranspordi on „nelja raja kogudus” suures osas Eestis peaaegu välja suretanud, nii et on tekkinud palju paiku, kuhu sa lihtsalt ilma autota ei pääse. Kurb. Aga Tallinnast Tartusse ju bussid ja rongid käivad. Nii et ainsad põhjused, miks inimene peaksid valima selleks reisiks isikliku auto, on a) ta peab vedama kaasas hiiglaslikke pakke või b) ta haiseb nii koledasti, et teda ei saa teiste inimeste sekka lubada. Kumb probleem vaevab Sind, armas „nelja raja koguduse” liige?

riigimehi napib, 22.10.2011 08:19
Samas leedukad mõistavad, et isegi kiirongiraudtee Rail Baltic ei saa lühima trassi huvides nende pealinna Vilniusesse kaart teha.
Tallinn-Tartu neljareline maantee ei ole riigimeheliikuse mõõdupuu!

Ja veel kord sama artikkel.
http://www.epl.ee/news/arvamus/viis-minutit-voitu-207-miljoni-eest.d?id=59998011
to Siiri and ants, 18.10.2011 09:53
Siiri, välisinvestor ei tule ka siis oma rahadega siia, kui meil 6-realine Tallinn-Tartu mnt on. Kui muu infra puudub Lõuna-Eestis, siis paarkümmend kilomeetrit mitmerealist teed ei muuda asja. Kui me aga hakkame sellesama uue tee negatiivseid mõjusid hindama, siis on üsna selge, et asi pole seda väärt.
Ja liiklusõnnetustest rääkides - selle loogika järgi ei tohiks Saksamaa kiirteedel üldse õnnetusi olla. Vaat kui head teed seal on. Asi hakkab ikka sellest asjapulgast, kes rooli taga istub. Kui meie riigis pole liikluskultuuri, siis neljarealise maanteega seda kindlasti ei saa ravida.

to mõttetu jutt, 18.10.2011 10:01
Ei taha halvustada, aga Teie tsitaat raudtee mõttetuse suhtes on nii loll jutt et lausa paha hakkab. Vaatame kasvõi oma põhjanaabreid - nende raudtee toimib. Ja nii inimeste kui ka kauba transpordiks. Ning siiamaani pole kuulnud, et VR tahaks pille kottidesse panna ja uksed kinni panna... Kui suurema osa praegustest maismaa kaubavedudest saaks rongiliiklusele üle viia, siis oleks ka praegune maantee oluliselt ohutum ja kiirem ning selle hooldamisele kuluks vähem raha. Aga kuna eestlane üleüldiselt vaatab asju ainult oma mätta otsast, siis noh, polegi midagi teha.
Monika, 18.10.2011 10:03
Lõpetage see ajalise väärtuse lugemine. Kõige olulisem selle neljarealise tee puhul on ohutus. Vaadake mis praegu toimub maanteel. Eriti kui on palju rekkaid teel. Täiesti absurdsetes kohtades tehakse möödumisi. Möödasõite ei tee ainult väiksed autod, väga sageli olen näinud kuidas suured rekkad sõidavad kas väikestest autodest või siis teistest suurematest autodest mööda. Iga sellise manöövri juures on alati mõte, kas nüüd käib pauk või mitte.
To Puhas komm: need rongid tekivadki sellepärast, et pole möödasõitmise võimalusi. Kui oleks neljarealine tee täies ulatuses, siis ei tekiks selliseid autokolonne ja kui tekivadki rahulikumalt sõitjate grupp, siis nendest on ohutu mööduda teisest reast, aga mitte vastassuunavööndi kaudu.
 

Mina küll ei saa aru, kuhu kaovad kolonnid ehk üksteise sabas sõitvad autod nelja- või kuuerealisel teel?
To hannes Luts, 18.10.2011 10:06
Arvuta ära ka see palju on inimesi sellel teel hukkunud ning palju üks inimeleu maksab. Sinu arvates saab ainult ajalist võitu arvestada. teed ei tehta mitte 5 minuti vaid paljude inimelude pärast. 

oli juba jutuks, et ka superkiirteedel on hukkunuid. Miks mõistus toob esile selle kommentari, kuid ei võimalda aru saada, et valdava enamuse hukkunute taga on inimlik kiiruseihalus ja haige möödasõitmine? Või roolis mobiiliga rääkimine ja muud kõrvalised tegevused?

abee, 18.10.2011 10:09
Isegi turvalisus ei saa olla eriline argument. Meil nimelt eksisteerib loodusnähtus nimega "talv". Ei ole minu silmad näinud talve, kus vasakpoolne rida oleks kiirteedel korralikult lahti aetud, ikka reeglina jää v. lumi seal ja möödumine eessõitjast on parasjagu vastik. Aga kui me tahame, et kõik neli rida oleks kenasti lahti, kasvavad kulutused tee hooldamisele päris tublisti e. topelt, kas pole? 5-minutiline võit tundub siinkohal küll väga küsitav olevat. Artikli autoriga aga nõus.
inimelud, 18.10.2011 10:13
Neile, kes siin niiväga ja näiliselt inimelude pärast muretsevad, tuleks öelda, et arvutage siis kokku, mitu inimest rongidega Tln-Trt veetud on ja kui palju seal hukkunuid on olnud! Oma tagumiku pärast muretsete, mitte inimelude pärast.

Autori mõttest pole te aru saanud. Mõte on selles, et nii väikeses riigis nagu Eesti tuleb asju teha läbimõeldult. Meil on nii, et Maanteeamet on kunn oma tee peal ja muudkui arendab ja planeerib. Jumal aga hoidku selle eest, et raudteelastega (või lenduritega!) ei räägiks nende plaanidest. Ma ei kujuta ette, mis veel juhtuda võiks, kui erinevad transpordiliigid oma plaanid kooskõlastama peaks?! Äkki tuleb siis mingi areng? See oleks halb! (iroonia lõpp).

Küsimus on selles, et majandusministeeriumis istuvad kõrvaltubades kaks-kolm väga kõva ametnikku, kes saavad palka selle eest, et nad istuvad oma p*rset laiaks. Oma palga eest peaksid nad aga hoopis teineteisega arutama, kuidas Eesti riigis kõige üldisemas ja paremas mõttes transporti paremini korraldada. Seda aga ei toimu. Iga ametnik on oma kabinetis (=kuningriigis) boss!
 

Väga hea plära!

Jeesus, 18.10.2011 10:14
Kummaline, alles see oli, kui pahandati, et miks riik ei investeeri, et töökohti luua.

Tartu maante ehitus on just selline investeering - inimesed saavad tööd, materjalitootjat tellimusi. Raha kulutatakse sisetarbimises, mis annab jõudu kaupmeestele jne.

Aga ikka leidub keegi, kelle meelest on asi halvasti ja kõik valesti.

Pole ime, et eestlased on Euroopa kõige virisevam rahvus.

Püha müristus! Jeesus, kas sa loed teiste kirjutisi või vaid kississilmselt laod oma luuletusi-unistusi? Loe eelnevate, tarku arvamusi. ja mõtle ka selle peale, kas on mõtet tööd anda vaid sellepärast, et ühele maanteele kulutada sama kogus materjali, mis muidu kulub aastas üle kogu riigi? 


Väikelinna tuli välisturist. Maksis hotellis 500 krooni ja läks linna peale. Hotteliomanik jooksis poodi ja maksis oma võla. Poeomanik jooksis puuraiuja juurde ja maksis võla küttepuude eest. Puuraiuja läks ja maksis oma võla kellelegi. Too läks ja maksis prostituudile võla. prostituut läks ja maksis oma eluaseme eest hotellipidajale. Turist tuli tagasi ja otsustas, et ta ei jää ööbima, võttis oma viissada krooni ja läks...


Tee-ehituselt koore riisub vaid tee-ehitaja. Sinule kukub kaubanduses käimiseks vaid sandikopikas. Ometi saaks selle raha eest sadu kasulikumaid asju ära teha...

Pets, 18.10.2011 10:34
Isegi kui uuel lõigul kuluks 5 minutit kauem, oleks investeering ikkagi õigustatud. Praegu sõidetakse kolonnis sageli olematute pikivahedega. Aga mõnel on ikkagi kiirem kui teistel. Neljarealisel saaksid jeebimehed ja muud pooletoobised teisi ohtu seadmata mööda kihutada. Praegu kaherealisel tekitavad nad ohtlikke olukordi, seades ohtu ka normaalsete inimeste elu.

Pooletoobised ei oska ju ridu ega ridade vahelt lugeda. Need tuleks juba teekonna alguses rajalt maha võtta ja kinnimajja saata liikluskultuurist ja ka laipadest filme vaatama... 





der Klugscheisser, 18.10.2011 11:07
No ei taha inimesed autori ideest aru saada?! Kallid Tallinn-Tartu mnt kauboid ja muud inimhinge päästjad. Mõtelge korra järele, millest tulevad kõige ohtlikumad olukorrad teel? Äkki on need veoautodest ja bussidest möödasõidud? (Ohooo) Neid liigub maanteel päris palju! Kui selle raha - selle 207 mlj - paneks nüüd raudteesse ja utsitaks rekkamehi veidi tagant, siis oleks võimalik ehk pooled nendest masinatest teelt ära kaotada - turvalisus tõuseks, kuna möödasõite oleks märkimisväärselt vähem - teehooldus läheks odavamaks, kuna raskeveokeid jääks vähemaks - tundub loogiline?! Mulle küll tundub - äkki ma olen imelik?

Oled küll imelik. Demagoogitsejate ja mõistmatute inimeste silmis... 


peet, 18.10.2011 11:10
kui lugupeet magistrant väidab, et kõik mida me 270 miljoni eest saame on 5 minutit ajavõitu - siis on tegemist debiloga! punkt!
kui lugupeet magistrant väidab, et seda kaudu sõidetakse ainult talinast tartusse (mida saaks asendada rongiga!), siis on tegemist debiloga! punkt!

Kui lugupeetud peet ei saa laiemalt asjadest aru, siis vist ei ole tegemist debiloga??? 

VÄGA küüniline artikkel., 18.10.2011 11:54
Seltsimees demagoog ei arvesta ärahoitavaiud avariisid. Säästetud inimelusid. Ma ei ole nii küüniline, et hakata inimelule hinda panema kuid statistikud on seda juba teinud - nii et arvutage ise välja mitme käe näppe läheb vaja lugemaks üles mitme inimese elu on vaja säästa, et 207 miljonit tasa oleks. Lisaks sellele - kui see 207 miljonit hoiab ära ca 500-600 avariid siis on see ka see juba kulutused ühiskonnale tasa teinud. ja 500 avariid Tartu maanteel on ilmselt ca 15 aastaga - pole väga paha tasuvus!!

!!

Küüniline on pläraja, kes asjadest aru ei saa ja toob mängu hukkunud! Kui maanteede liiklus hõreneks märgatavalt, oleks ka avariisid vähem. Eriti kui küünikud maanteelt kaovad! 

to peet, 18.10.2011 12:02
See ei ole kõik, mis mje saame. Me saame ka hulga süsihappegaasi juurde, müra, laenu kaela, ahjaa, mõned nõrgamõistuslikud saavad kimada ja teiste elusid ohtu seada. Ohutuse tagab ka kolmerealine. Punkt
Enamus sellel teel sõitjatest sõidab justnimelt Tallinnast Tartusse või veel lõuna poole ja seal on lahenduseks pargi ja sõida süsteem - tuleb lihtsalt parkimisvõimalused koos rongipeatusega luua Tartu kanti. Ei ole meie pealinnale vaja, et inimesed Lõuna-Eestist oma autodega ka veel seda linna saastavad ja koormavad.

juurikas, 18.10.2011 17:07
Millegipärast on Saksamaal õppivad üliõpilased PLs sõna võtma hakanud. Koolipoisilik asjatundmatus (ja huvitus)paistab silma. Kas lõputöö jaoks on vaja näitata keskajakirjanduses ilmuvaid uurimuslikke artikleid?
Hans ja Taavi - kas hakkame TLN - TRT elektriraudteed ehitama? Sõitjaid on nagu muda.
 
Juurikas vist pole eriti õppinud? Asjatundmatus tõesti selgelt näha! Elektriraudtee muide võiks pikendada
Rohukülani.
Juurikas, 18.10.2011 17:20
Sundida veoseäri üle kolima rongile?! Vedu raudteejaama, ümberlaadimine, mahalaadimine, vedu sihtkohta - kes selle kinni maksab? Kui võimalused kehvenevad, siis liiguvad transpordivood lihtsalt Eestist mööda.
Reisijad Tallinn -Tartu elektriraudteel? Miks siis praegu rongid peaaegu tühjalt sõidavad? Sama probleem: sõidan jaama pabistades hiljaksjäämise pärast, sõidan Tartusse, ootan autobussi või võtan takso sihtkohta jõudmiseks, pärast pean sama vaevaga tagasi liikuma. Miks ma pen seda vaeva nägema? Ma sõidan ju töö pärast, mitte lusti pärast.
 

Miks sa juurikas normaalsel ajal kodunt liikuma ei hakka? Ja miks sa pead ootama bussi, buss peaks ootama sind!? Ja mis VAEV see on? Kas sa pole elus tööd teinud, et sa pead vaevaks toolil istumist ja sõitmist? Tule taevas appi!

o autorile ja teistele, 18.10.2011 20:51
Väita, et rongiliiklus on ropult kallis ja maanteeliiklus odav lähtubki mõttelaadist "riik maksab minu eest". Raudteeliikluse kulud kajastuvad otseselt raudtee-ettevõtte majandusaruannetes, st ligi 100% on nähtaval. Maanteeveo puhul maksavad selle kinni riik ja kohalikud omavalitsused kümnete erinevate eelarveridade kaudu. Autokeskne infrastruktuur on kallis - seda see 207 miljonine võrdlus ju tõestabki. Nii mõnigi kommentaator siin ei räägiks nõnda, kui nad oma autosõidu tegelikud kulud kinni maksma peaks! Tee või tina, aga 200 inimest ühe rongiga on säästvam ära vedada, kui igaüks omas autos maanteele panna. Kurb on näha kriitikat, mida teevad inimesed, kes ei ole transpordivaldkonda üldse süvenenud. Seega veel paar fakti teile: 1. raudtee maksab oma kütuselt ka aktsiisi, kuid tagasi ei tule sellest raudtee remondi jaoks sentigi 2. alles hiljuti teatas edelaraudtee, et lisab rongide ülerahvastatuse tõttu kosseisudesse vaguneid - see on siis see tühjade rongide klišee. Kokkuvõttes on aga hämmastav, et nõutakse 4-realist maanteed, kuid maksta selle eest ei soovita - isegi Kallas rääkis alles hiljuti probleemist, et infrastruktuuri ülalpidamiseks ja arendamiseks on üha enam aktsiis ebapiisav. Ei ole mõtet jalgu trampida ja uhket maanteed nõuda, kui selle eest maksta ei soovita. Raha ei kasva puu otsas.


Annaks taevas, et küündimatud ja küünikud ei pääseks otsuste tegemisele ligi...





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar