reede, 26. august 2011

SISETURISMI PAKETID


KES KARDAB EESTIS TURISTE?
Ei teagi, kas see kirjutis kukub nüüd välja sotsialistlik või lausa kommunistlik, kuid minu jaoks on siseturismi korraldus mäda.
Vt. ka RONGIGA KÜLLA EESTIMAALE 12 - PEREREIS
ja
EESTI TURISM RIKKURITELE.
Turismifirmad on vajalikud ja teenuvad omale kasumit ning võid leiva peale. Iseaasi on see kui pärast nende teenuste kasutamist mõne pere eelarve enam koorukestki osta ei luba...
Iga teema omab väga palju seoseid. Siseturism ja pere eelarve eriti seotud ühe asjaga, millest palju räägitakse
, õigemini kahe asjaga. Esiteks on normaalse ühiskonna jaoks oluline ja kasvava ühiskonnaliikme ning pereväärtuste  jaoks see, kui on võimalusi võimalikult palju aega koos veeta ja mitte ainult veeta, vaid kasulikult veeta. Teiseks on see oluline kohaliku majanduse, tööhõive jms koha pealt. Sellistel teemadel kirjutatud eriti palju, ikka ja jälle aga kipume tegudes nõrgaks jääma. Värskeim näide on Edelaraudtee +kaart, millega saab end püsikliendiks registreerida ja siis soodustusi jms. Kas peab aga olema see nii keeruline? Lihtsam oleks ju tagada rongides, bussides, praamidel jm lihtsalt sooduspilet KÕIKIDE PEREDE reiside puhul!? Et seda kuidagi teha ei taheta, on muidugi ükskõiksuse ja muude selliste "laiskuste" taga kinni.

Siseturismi sihtgrupid on meil täiesti olemas ja olemas ka hulganisti majutusasutusi, muuseume, loomaparke, seiklusradasid jms. Eeldan, et valdav enamus neist oleks nõus oma hinnamajandust kujundama nii, et üksikturistide ja/või gruppide kõrval oleks eraldi hinnaklass perede puhul. Lisaks soodustused, kui klient soovib kasutada mitut teenust korraga. Nii on soodus näiteks Elistvere loomapargi jt sealkaudsete ettevõtjate ühiskülastused. Minu teada, aga ei ole seda näit Vembu-Tembumaa ja Mootorrattamuuseumi vahel. Eks ka mujal. 
Siin on tööpõld maakondlikel turismi-, ma ei tea, organisatsioonidel ja isikutel, kes tegelevad turistide meelitamise nimel. Või lausa regionaalsed või hoopiski üldriiklik asutus. Pole vaja kalleid turbüroosid, vaid asjaga peaksid tegelema just maakondlikud asutused. Just nimelt mitte suurele kasumile suunatud, vaid maakondliku turismi arengu edendamisele! Iga turismiobjekt, olgu see siis eelpool nimetatutele lisaks RMK objektid, kohvik-käsitöö müügipunktid jne, võiks olla oma hindadega selle (näit Põlvamaa Turism) asutuse andmebaasis, kus nad märgivad ära oma soodustuste määra ja (ajalise) ulatuse.
Klient pöördub sinnasamasse ja soovib külastada:
Padaoru puhkemaja (2 ööd),
Nuustaku seiklusrada,
Kükametsa Loomaparki,
Litsmetsa Trollide Mängumaad,
Uduvere Globaalmuuseumi...

Vastavalt varem kokkulepitule võimaldab vähemalt viie objekti külastamine igaühe pealt soodust,standartsel juhul umbes 30 %. Kogupaketi hinnale lisandub sümboolne, 5 % teenustasu, laias laastus tuleb kliendile pakkett tavahindadest 25 % soodsam! Mitte nö 50 % kallim!
Ka oleks perepilet ühistranspordiga odavam, nii et inimesel on põhjust kaaluda valikut - auto või ühistransport!?
Nii on ka lootust, et siseturism areneb, teave on koondatum, ülevaade olemas ja maaelu areneb.
Lõppkokkuvõttes ongi inimestel odavama teenuse tõttu rohkem võimalusi (perega, sõpradega...) reisida ja puhata.


**************************
http://www.maaleht.ee/news/tarbija/tarbijauudised/kolmeliikmelisel-perel-kulus-toidule-50-eurot-nadalas.d?id=56353492


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar