reede, 10. oktoober 2025

2013-14 - RAIL BALTIC

  

 
Kui ühel päeval saabus Tallinna "eksinud" rong, oli ametnikel rinnad kummis ja eneseupitamine päris märkimisväärne. Tegelikkuses saab loota, et RB on läinud hapuks. Parem ilma Pärnu kaudu raudteeta, kui RB-ga edasi minna.
 
Hololei on paraku kõige ehtsam palgaline suuvooder, aga ega meie majandusminister jt paremad ole.
 



Tarmo Heiduk
Praegu tundub, et see projekt on(oli) vajalik selleks, et miski kildkond saaks aasta(kümne)id palka jutustamise eest. Aga mõttekas oleks see trass vast alles koos Soome tunneliga.
2
Peida 18 vastust
  • Ilmar Põllumägi
    Tarmo Heiduk Miks ikkagi heideti kõrvale RB Tartu kaudu? Seal raudteetrass olemas, seda õgvendades ja laiendades oleks ikka keskkonna mõju tunduvalt vaiksem kui uue ehitamine läbi inimtühja soo.
    Ka 160km/t oleks piisav ja odavam kui 250 km/t. Kaubarongid nagu nii 120km/t ei sõida.
  • Tõnu Tammann
    Ilmar Põllumägi kunagi kirjutati RBst miskis artiklis ja seal oli, et lätlased ja leedulased ei soovi teha ekskursiooni tea ja tunne Eestimaad- neid rahuldas ainult otse Tallinnasse Riiast ja see tee on paraku läbi Pärnu...Eesti soovis muidugi RBd läbi Tartu...
  • Ilmar Põllumägi
    Tõnu Tammann Mille kuradi pärast peavad naabrid otsustama, kuhu me oma rööpad maha paneme? Kas polegi siis otsustajate hulgas “munadega” tegelasi?
    1
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Ilmar Põllumägi Kas vajame RB-d või raudteid? Tartu suunda võiks ja peaks õgvendama, aga seda pidanuks tegema juba enne teeremonti või vähemalt enne kontaktvõrgu ülespanekut. Seal, kus võimalik. Tapa ja Tallinna vahet ei saa sisuliselt arvestada, aga Tapalt tartuni küll.
    Samas vajab ka lääneosa nii meil kui lätlastel ühendusi.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Tõnu, ei Eesti ei soovinud läbi Tartu, vaid teatud tartlaste kildkond soovis seda ja siiani jahuvad sel teemal Priit Humal, Inga Raitar ja ka Kümmel. Teine pool aferistidest soovis RB-d. Mõistust Eestis nagunii kuulda ei võeta, aga vajadus on raudtee kui sellise, mitte hiigelprojektide järgi. ja lätlased sõidaks erinevatesse Eesti paikadesse küll ja veel ka 160 km/h.
  • Ilmar Põllumägi
    Neeme Sihv Lääneosas ka ju trass olemas, läbi Mõisaküla. Ega siis Euroopaski pole raudteed loonlauaga kaartide tõmmatud. Miks peab raudtee minema läbi inimtühjades soode ning loodushoiu alade. Kasutame ikka olevaid trasse neid kaasastades. Kas me tõesti vajame tühja Ekspressi mis kusagil ei peatu, peaasi et kiiresti sõidaks. Reisijaid oleks ka mujal peale Tallinna ja Pärnu.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Ilmar olen ma öelnud, et peab? Vastupidi, ma otsin alati kõige inimrohkemat trassi. Olemasolevad teatavasti lähevad ka läbi metsade, soode ja rabade. Võta kasvõi kaart ette. Meil on olemas Ikla maantee, millega koos on kõige mõttekam trass.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Ilmar Põllumägi muide, mis meeldiks pärnakatele enim? Kas võimalus saada Assakule ja Ülemistele või Liivale ja Balti jaama või umbes kahekümnesse peatusesse Keilast Balti jaamani?

  • Ilmar Põllumägi
    Neeme Sihv See ju Eestile kombeks, et kõigepealt paneme uue asfaldi maha ning pärast hakkame veetrassi vahetama.
    1
  • Ilmar Põllumägi
    Neeme Sihv Ma arvan, et pärnakad valiksid teise võimaluse. Kui ma sinust õieti aru sain.
  • Ilmar Põllumägi
    Neeme Ma pidasin silmas seda, et tuleks maksimaalsel ära kasutada olemasolevat. Need praegused trassid on ju kunagi juba valmis tehtud, minu arvates häirijaid loidust vähem kui täiesti uute ehitus. Vanadega ollakse nn. harjunud. Tuleks loomulikult teha korrektuure vastavalt tänapäevastele vajadustele ning palju ei ole ka vaadate pisut tulevikku.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Ilmar, mina ei usu. Arvan, et Keilast Tallinnani peatused on neile olulisemad kui Liiva ja T-Väike. Ega muidu läänesuunal poleks rohkem reisijaid kui neis kahes peatuses.
  • Ilmar Põllumägi
    Neeme Sihv Tundub, et sain sinust valesti aru, vabandust.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Praegu on kaks trassi, maantee ja raudtee. KOOS üks trass häirib loodust vähem kui 2 eraldi. Keila kaudu on mitukümmend km ka juba olemas, enne Pärnut saab taas olemasolevale suunduda. Seega, jättes ühe trassi loodusele, on tegu tunduvalt loodussõbrali… 
    Vaata veel
  • Neeme Sihv
    Autor
    Administraator
    +2
    Ilmar, pole ju mingit probleemi
     
     
      • Ilmar Põllumägi
        Neeme Sihv Kas sa paneksid mingi joone kaartide. Mida sa täpselt silmas pead? Kas siis Keilast Märjamaale?
      • Neeme Sihv
        Autor
        Administraator
        +2
        Ilmar Põllumägi just. Võiks ka kuskilt peale Sauet, aga oleneb kui palju võib olla Keilast just sõitjaid Pärnu suunas ja vastupidi. Võimalikult otse oleks hea suund Pärnu maanteele ja seal, vastavalt sobivusele ükskõik kummal pool teed kõrvuti. Kuna suur osa Pärnu maanteest plaanitakse ka ümber ehitada ja õnneks valdavalt on asustus igal pool sellest ÜHEL KÜLJEL, saab kas n.ö. ühe trassi vahepeal üle teise viia või hoopis asukohad nihutada.
        Peale Aret suunata taas raudtee Pulli kandis vanale trassile. Sisse jäävad Märjamaa, Pärnu-Jaagupi, Libatse. Ei ole välistatud ka kuskilt Konuvere kandist kõrvalekalle läbi Vigala piirkonna.
        1
      • Ilmar Põllumägi
        Neeme Sihv Sa oleksid nagu mu mõtteid lugenud, kuid ma ei tihanud neid kõva häälega välja öelda, kartsin “saalist” kostvat ükmeelset naeru.
        Avatar with a broad smile and both thumbs up
        1
        • Hahaa!






Nii on Pärnu ja Tartu vastandumine kahjuks kaua aega üleval olnud. Tartlaste "isehakanud suuvoodrid" jahvatavad kuidas jaksavad.  Kahjuks on just osalt tänu neile aina vähenenud lootus, et Pärnu saaks tasemel rongiühenduse ja RB võidaks ümber planeerida.

***************************************

Saturday, November 22, 2014

Rail Baltica toetusgrupp Riigikogus.

Kui mina Riigikogusse jõudsin, oli koosolek juba alanud...
Tegelikult ei olnud ja algus lükkus edasi,sest osa tulijaid olid ummikutes.Võinuks ju tulla, kasutades "Pargi ja Sõida" süsteemi? Balti jaam käeulatuses ja ronge tuleb Türilt ja Lellest ja Kohilast ja Laagrist...!?



Kalle Palling juhatas koosolekut ja jutuks ikka RB trassid. Olen aus, ükskõik, kuskaudu neid planeerida, ollakse vastu. Ja õigusega. Sest kogu süsteem püsti pandud valedel alustel. No ei ole meil vaja kiirust 240, piisab 140-160 km/h. Ja mitte kahe- vaid üheteelisena. Mõned lõigud võib ju kaheteelisena teha, möödasõiduks.  Aga olen sellest kirjutanud, pikemalt siin ei hakka. Saaks ka olemasoleva Pärnu raudtee korda, seda enam, et asulatest möödasõitmine üks suurimatest lollustest. Või veelgi enam, miks siis üldse tehti uued perroonid? Varem ei osatud ette näha,et Pärnu liini vaja remontida? Pagan küll, kui mitte midagi ette ei osata näha, mille me sellise juhtimise all siis lõpuks saame? MILLISE RB SAAME?
 Ka sel liinil saab õgvendada kui vaja. Näiteks Sindi juures. Ja seda ka ütlesin, enne kuulates ära kõik maavanemad ja vallavanemad. Neile peaks see küll meeldima, sest kaoksid pea kõik praegused probleemid. Pärnuni. Kaugema nurga omad peaks aga pigem õnnelikud olema, et tuleb hea liiklemisvõimalus, mis lisaks endi sõitmisele tooks ka puhkajaid. Tegemist ikka mere äärse piirkonnaga. Pallingule see kindlasti ahvatlev ei tundunud, sest kui on ikka kästud ära teha, siis mõistuse häälele kohta ei ole!
Minu jaoks aga väga oluline, et paraneks juurdepääs Häädemeestele ja Kablile jt kohtadele. Rääkimata Lottemaa ja Jõulumäe värava eest läbisõitmisest. Tasub hoolega mõelda, et kui ikka midagi tehakse, nagu seesama Lottemaa, Jõulumäe vm, siis lausa PEAB tagama nendeni juurdepääsu ka kaugemalt tulijatele. Sest olgu,et need meelelahtuse ja puhkamise kohad, siiski nemadki toimivad tänu külastajatele. Ning ma ei taha näha ega kuulda ühtegi poliitikut või asjameest, et ega "ärikate" TOETAMINE POLE RIIGI ASI!  Sest see pole ärikate maailm!

Muide, siia vahele sobiks tuletada meelde veel üht turismiatraktsiooni - Lavassaare Muuseumraudteed. Ei puutu justkui sellesse teemasse, aga ikkagi. Miks sama usinalt Palling ja Co ei tegele muuseumite arendamisega? Eestis on kümneid muuseume, mis vajaks riigi tuge ja koostööd. Miks ei huvita riiki see, et leida Eestis ÜKS koht raudteel, kuskohast tasuks ehitada kitsarööpmeline raudtee? Mis ühendaks juurdepääsuvõimalusena mingi väga huvitava koha? Kompleksina? Sest paraku hetkevalitsejaid ei huvitagi üleriiklik areng!. Sellised pisiasjad pole nende jaoks! Kuigi peaks!


Ning ärge öelge, et ma ei viriseks. Öelge parem, mida on muuseumite juures head ära tehtud peale ERM-i? Kuigi ka ERM pole tühjagi parim variant minu jaoks ja ei näe ju veel ka seda kui palju kõikvõimalikest eksponaatidest, mis meil olemas, vaataja ette tuleb! Ehk siis mahub!?






Kohal oli ka Juhan Parts, kes tõstatas küsimuse trassi ülevaatamiseks uute ekspertide kaasabil Kui aga mõelda, kelle ajal sellega pingsalt tegeleti,siis....!?
Miks minnakse kilpkonnakaravanina aina edasi, kõikvõimalike klappidega? Miks juba varem ei osata näha ka muid variante? Ning miks kodanikke ja ühendusi pigem linnukese pärast kaasa kutsutakse?
Selgelt oli tunda siingi, et nii on.Ja mitte mina ei tundnud. Üksi. Vaid seda saab aru nii omavalitsustegelaste kui nendesamade kodanikuühiskonna liikmete jutust. Ja see on paratamatult see, mis riigi mainet alla kisub. Sa võid soovida kõigest südamest mingi tõeliselt hea ideega välja tulla, lihtsalt aidata hoidumast mõttetutest otsustest. Või muuta midagi paremaks.Aga seda ei suudeta mõista, sest arusaam mingist konkreetsest lõigust või asjast on olematu.




Kui aga nii edasi läheb, jäävad vast siin saalidki sama tühjaks kui Eestimaa...
Või hakkavad ülikiiretele rongidele, mis peatumata mööda kihutavad,lehvitama orjadena inimesed kolmandast maailmast? 50 000? Või veel teist samapalju juurde? Kas nad ikka ellu jäävad,kui poliitikud ei mõista, et isegi Nõiakaev ei ole niisama asjake, vaid selle haare ulatub kaugemale? Teed ühes kohas lolluse, ja mõjutad sellega sadu ruutkilomeetreid?




Enne tuleb vaadata,kas juba ei mõju! Näiteks seinad hakkavad vajuma?



Juttu jätkus kauemaks ka õues, sest ega isegi vallavanemad tihti ei saa piisavalt infot ja selgitusi. Nii vähemalt tundus. Neil kindlasti endilgi piisavalt tegemist, proovi siis jõuda ennast kõigega kursis hoida.
Siiski oli tore näha veelgi tuttavaid liikumas. Haapsalust rongiga? Kus sa sellega, ka Innar Mäesalulon sellest kahju....




 

Mõned sammud ja juba Balti jaam. Mis peale Toompea ilu tundus eriti jube! Kahjuks!




Balti jaamas juba lootsin, et tulevad kassad ja ootesaal, aga naiivne ikka. Viinapood hoopis! Vat nii! Jooge, seltsimehed! Ega RB siia ei tule ja sealt rongist tulles seda häbi ei näe, millel pole otsa ega äärt....



Monday, December 16, 2013

Kuhu ja kuidas teha RB?

Valtus toimus Vahur Tõnissoo eestvedamisel kohtumine Juhan-poisiga ja Indrek Sirp oli ka.


FB konto Avalikult Rail Balticast eestvedajad on kõva töö ära teinud. Ja teevad edasigi. Püüavad näidata, milles on vead, millega peaks arvestama jne. Ometi jääb mul mulje, et kohtumised ja koosolekud kipuvad ikka linnukese pärast suures osas olema.

Kas see rong peab ikka lõhkuma me elu ja looduse?


Lasteaed ja seltsimaja, ehitatud vanasse magasiniaita, millel vanust umbes 100 aastat.
Kaks korda juba kirjutasin siia teksti, arvuti kaotas ära. Neid puhkepäevi ei raatsinud ka kuidagi arvutis istumisele kulutada, seega panen oma mõtted kirja mõne päeva pärast. Seniks leppige palun piltidega ja mõtisklege.
 























 
******************************************
 
 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar