reede, 4. juuli 2025

Blogi dets 2012/4 - Kadrina jaamahoone, Ansip - Eesti on korras, Euroapteegi pensionilisa ja apteekide asutamispiirang.

 

Sunday, December 30, 2012


Keegi ikka muretseb reisijate pärast. Ärge nüüd mõelge, et see EVR Infra. Hoopis keegi inimestest. Arvab, et Rakvere jaamahoone renoveeritud ja seal tunglevad tuhanded reisijad. Ei, vaid kaltsuka kliendid. Täna hommikul vihm ja tekkinud jäide. Ma ei näinud Rakverest alates mitte ühtegi töötajat, kelle mureks olnuks libedusetõrje! Õnneks on EVR Infra mõelnud väga ja väga reisijatele ja osadel platvormidel saab piirdeaiast kinni hoides jõuda rongile lausa vigastamatult! OLE Lifesawer ju ikka räägib palju ohutusest...
Arvasin, et peatus ei sobi vanasse kohta ega ka tibake kaugemale. Et on vaja viia veel kaugemale. Sinna, kus inimesed. EVR otsustanud teha selle siia puude vahele, rohelusse. Kuigi ei sobi see koht ümberistumiseks ega parklaks.  Kuid sobib ....ma ei tea, mille pärast. Kui enne väideti, et siis tuleb pikendada kõrvalteid, ma ei teagi, kas Udrikuni või kaugemale, siis nüüd tuuakse põhjenduseks võimaluse jaamahoone taastamiseks. Selle jaamahoone!


Oi kui palju on väga kõrge taseme ametnikud rääkinud erinevate ühistranspordiliikide ühildamisest! Kui aga laskuda reaalse tasemeni, siis enamasti ei näe seda tegelikus elus. Aga see ei sega ju....rääkimast ja sulgedega lehvitamast?

******************************************************

Monday, December 31, 2012

Sooviks...


Head vana-aasta lõppu ja parimad soovid uueks aastaks kõikidele Eestimaa elanikele!

Ning tänan, et olete aidanud mul leida oma teed! Loodan, et Teilgi paljud soovid täituvad!

Eriline tänu neile, tänu kellele on elu Eestimaal muutunud paremaks!
************************************************************

Monday, December 31, 2012

Oleme hakkama saanud?

Jah, paljud elavad veel. Aga ajukääbikuid ikka leidub...

http://www.ohtuleht.ee/504759

asjad on alles siis korras,, 19:23, 30. detsember 2012
kui sina mees hakkad ka elama 290 euroga kuus või mina 3999 euroga. Eluaeg töötanud ettevõtte juhtkonnas ja nüüd pension 290 euri. Muidugi olen ise süüdi, sest ei osanud õigel ajal varastada ja valetada, ausatel inimestel ei ole siin riigis tulevikku. Sa mees räägi parem, kuhu Laar need pensionirahad kantis? Sa pole sugugi Laarist parem ega ausam. No ei ole need asjad siin riigis korras, korras on ainult suur valede ja pettuste võrk mida juhid sina koos oma ärmatajatega. 


TÖÖMEES, 19:59, 30. detsember 2012
Minuarust need kes virisevad ongi süüdi ise selles ,et õppida ja tööd teha ei viitsi ja siis kraaksuvad nagu harakad puu all ja ootavad,et riik viskaks palukesi pidevalt ja mingil juhul ei taha selline lojus tööd teha sest tema jaoks makstakse igal pool vähe.TO:19:23 SA TROPP MINE TEE TÖÖD VÄRD KUI SA EI SAA OMA ELUGA HAKKAMA SIIS MINE HOOLDEKODUSSE !!!! 

Kas meil ongi sellised töömehed? Vabandust, see on üks ilgemaid plärajaid, mida tänavu lugema sattunud! Ei saa millestki aru, aga kukub röökima...
**********************************************

Friday, January 4, 2013

Pensionilisa Euroapteegi moodi


Küll on tore, et juba firmad muretsevad meie pensionäride eest po-savisaarski! Mul on veel pinsini aega, aga kui se ükskord käes, siis on Kalevite kanget poega õite õnne õue peale toonud. Ehk Lindanise hoolib....

 http://www.euroapteek.ee/ee/news/rohelise_kaardi_soodustuse_tingimused_euroapteekides

Üldse peaks ehk uue eepose kirjutama? Kuidas euro toob õnne meie õuele?  Need, kes on rohelise kaardi omanikud (Tallinnas), on igatahes juba õnnel sabaotsast kinni saamas. Väga viletsa tervisega muidugi olla ei tohi, siis ei jõua oma pensionilisa järele või mõni muu halb üllatus ees ootamas...

 Mida head lubab siis EUROAPTEEK? Kõigepealt seda, et 10 prossa soodust saad KÕIKIDELT ostudelt, kui just tegemist pole retseptiravimitega. Mida ju reklaamida ei tohi, nagu näppu vibutades öelnud ka Ravimiamet. Pensionilisa võib vist küll reklaamida?
Tegelikult võid sa osta Euroapteegist ravimeid kasvõi 200 euro eest, üle 5 euro KUUS sa mingil juhul soodust ei saa. Nii et on siin tegemist eksitava reklaamiga või sulaselge petmine?

Muidugi, tore on kui pensionilisa lubatakse, ainult, et kas see ikka on seesama kui sa pead 50 euro eest kaupa OSTMA? Ka pigem pole tegemist vanadest aegadest tuntud teeröövlitega? Osavus mitte tagada endale "tavaline" kasum, vaid röövida sellele veel juurde? Muide, Euroapteegi hinnalisa ehk kauba alghind tavaliselt nii kõrge, et paljusid kaupu võib saada teistes apteekides ka siis soodsamalt, kui Euroapteek oma 10 % soodustust teeb. Pensionärid, kes asja ära jaganud, on tigedad kui emaherilased! Ma ei imestaks kui apteegis olles tuleb juba ostetud kaubale lisaks veel ka validooli või lausa nitroglütseriini ostma hakata! Aga kui oled juba 50 euro eest Ibumaxi ostnud, siis validooli eest paned täie rauaga! Või muidu krõbista oma tablette nagu üks tuntud näitleja ühes meie tuntud filmis, sest antud juhul röövitakse su pensionist 50 eurose ostu puhul pigem liigsed 5 eurot, mis maandub otse ketiomaniku taskusse....

 HEA TALLINNA PENSIONÄR!
Tallinna linna pensionilisa saajatel on igal kuul kõikides Euroapteekides võimalik kasutada 10%list soodustust kõikidelt ostudelt välja arvatud retseptiravimid.





  • Soodustus kehtib kõikides Euroapteekides üle Eesti.
  • Pensionäridel võimalik saada ostudelt 10% soodustust, summaliselt kuni 5 eurot kuus. Soodustuse kasutamata jätmisel ei kandu see üle järgnevatesse kuudesse.
  • Soodustuse saamiseks tuleb end esmakordse ostu puhul registreerida esitades isikustatud roheline kaart, Tallinna linna poolt saadetud personaalne teavitusleht ja isikut tõendav dokument.
  • Soodustust saab ainult Euroapteekidest. Kui Tallinna pensionär viibib teistes Eesti linnades, on tal õigus saada soodustust ka sealsetest Euroapteekidest.
  • Soodustuse saamise periood on 01.01.2013 - 31.12.2013.
Ootame Sind tutvuma laia tootevalikuga meie apteekides!

http://www.euroapteek.ee/ee/#slideshow

Ja ennäe imet! Kui vahel ikka jutuks olnud, et apteegi omanik peab olema proviisor, siis Euroapteegis ikka õiged ärimehed! Diclac geeli lubatakse ka soodsamalt. Ometi peaks mõni neist ehk teadma, et 5% geel ei ole käsimüügiravim!?

Kahju, et proviisor nimega Euroapteek ei kandideeri Riigikokku! Saaks kindlasti mõne sinisilmse pensionäri hääle. Siis hakkaksid ehk isegi teised kogu liikmed saama samast apteegist toimetulekutoetuse- ja koduigatsuselisa.... Europarlamendis ju see olemas. Tõsi küll, kardan, et siis lisa juba rohkem kui 5 eurot! Ehk seadustaks kohe selle? Saakski parteid rahastatud.....

Kõik pensionärid, tulge (Tallinna) üle! Saate kõhud täis ja rahagi jääb üle!

2 comments:

  1. No sellise jutu peale Eesti pensionärid pealinna vaevalt kolivad ja ikkagi usun et nende igakuisest sissetulekust tuleb meie hinnataseme juures puudu!!

    ReplyDelete
  2. Nojah. Ja kaua sa ikka neid tablette krõbistad...


*************************************************

 

Thursday, January 10, 2013

Apteekide asutamispiirang.

Sai hiljuti just teemat arutatud ja tõepoolest, peab olema nõus täielikult ühe punktiga artiklis.


 http://www.postimees.ee/1098964/apteekrid-oiguskantsler-otsustas-surmata-demokraatliku-arutelu

«Õiguskantsler eiras parlamendi ja osapoolte soovi arutada valdkonna arengut terviklikult ja otsustas taaskord küsimusele erapoolikult ja agressiivselt läheneda. Oleme varem korduvalt pööranud avalikkuse tähelepanu tõsiasjale, et õiguskantsler ei ole oma apteegikorralduse analüüsides olnud teadmistepõhine, tasakaalukas ega erapooletu. Ignoreeritud on kõiki allikaid, mis õiguskantsleri lähenemist ei toeta,» ütles apteekide ühenduse juhatuse liige Kristiina Sepp.

«Tulenevalt apteekrite arvu piiratusest on teiste riikide kogemus selgelt näidanud, et asutamispiirangute kaotamise tagajärjeks on ravimite hinnatõus, apteekide kuhjumine linna, maa-apteekide arvu kiire vähenemine ja teenuse kvaliteedi üldine langus,» lisas Sepp. «Teiste riikide kogemused on ehmatavalt negatiivsed ning riigikogu ei saa jätta variantide valikul analüüsimata ja arvestamata kogu olemaolevat infot.»

Piirangute kaotamine toob kaasa sarnase olukorra marketite plahvatusliku levikuga - käibelanguse, mis omakorda toob kaasa hindade tõusu ning tagajärjeks on lootusetu unistada töötajate palkade tõusust!

Loomulikult ei huvita õiguskantslerit inimeste palk, pigem mõjutab teda tööandjate (ketid, marketid jm) mõtteviis. Milles pole kohta palgatõusule ega klientide austamisele!

Kui aga nii väga seda muudatust oodatakse, siis olgu pealegi - makske euroapteegi kallimat hinda edaspidi igalpool.

Apteekide asutamisloa peaks andma päriselt sõltumatu komisjon, kes suudab adekvaatselt teemat jagades otsustada.

*******************************************

12. 01.

http://majandus.delfi.ee/news/uudised/tamro-eri-riikide-kogemus-toendab-vajadust-asutamispiirangute-jarele.d?id=65517142

****************************************

14. 01

Asi muidugi väga keeruline. Ei saa ju piirata näiteks värskelt ülikooli lõpetanud proviisori soovi teha oma apteek. Peaks olema vast võimalus anda selliste asjade puhul ka vahel erilubasid, eriti kui asi hästi põhjendatud (koht, täiendavad teenused vm põhjus).
Tegelikkuses on üldiselt meil linnades apteeke piisavalt. Küll aga võiks kaaluda piirangu kaotamist väikestes maa-asulates või siduda need täiendavate kohustustega, nagu haruapteegi avamine lähedal teises kohas ja selle avatud olemise kohustuse. Võib ju tunduda, et see oleks ebaõiglane, kuid teisest küljest (apteekril peaks olema missioonitunnet ka veidi) tuleb meil kõigil endast midagi anda, me pole vaid "saajad". Muidugi võiks Ravimiamet leevendada müügipunkti nõudeid, lubada apteegil müüa ravimeid vajadusel ka planeeritavate teenusekeskuste ruumides ühel päeval nädalas jne.

Meil pole võimalik maale elu tagasi "sundida", kuid midagi saaksime ikka asjade parandamiseks ära teha.

8 comments:

  1. "...olukorra marketite plahvatusliku levikuga - käibelanguse"
    Lp. Jüri Poeg,
    palun seletust kuidas marketite levik toob kaasa käibelanguse?
    Kelle teooria see on kas Keynes'i, Hayek'i, Marks'i, Smitt'i või kelle?

    ReplyDelete
  2. Tänan, Viktor!

    Lühidalt. Kohas, kus on üks market, võtame päevase külastajate arvuks 6000. Teise marketi kõrvale lisandumisel ei ole neil kuskilt võtta sama arvu külastajaid. Võib eeldada, et pooled ehk 3000 suunduvad uude, teise keti marketisse. Oletame, et mingi osa neist külastavad kahte, seega võib eeldada külastajate arvuks 3500 kuni 4000. See pole teooria, vaid nii on juhtunud enamuses marketites, millede kõrvale on tekkinud teine. Või eksin milleski?

    ReplyDelete
  3. Sedasama näen ka apteekide puhul, sest olen nende asjadega suhteliselt kursis.

    ReplyDelete
  4. Lp. Viktor Volke!
    On see nende teoreetikutega vastuolus? Või toovad nad juurde samapalju kliente kolmandast maailmast?

    ReplyDelete
  5. Tunnistan – hiljem ma sain Teie mõttest aru. Siiski ei ole nõus.
    Põhjuseks – nagu teoreetikutel – pole arvestatud kriminaalkoosseisu omavaid mõjusid lokaalsele turule (ametniketele jms).
    Selle all mõtlen kas või kohalike kuulujutte – sealhulgas levinumate, ehk S. Oviiri tegusid – näiteks Maailma Panga projekti (perearstide) juurutamisest. Viimane muide, polegi kuulujutt.

    On arvamusi (SA-ti ja Sisekontrolli poolt edastatud) et kohaliku turgu „kontrollib“ ainult paar suurt hulgimüüjat.
    Kuid nemad ei ava uusi punkte ebarentaabluse tõttu – nagu pankadel sularaha automaatidega. Arusaadav et nad on vastu konkurentide tekkimast. Te väidate et nende käive kahaneks ja nad oleksid sunnitud hindasi tõsta/müüjate palkasi vähendada (ei usu et meie turgu valitsejatel on nii väike marginaal).
    Samas, kas Te ei arva et kergem (lähem) ostu võimalus tähendab KOGU ostude arvu suurenemist?
    Just „minu teoreetikud“ väidavad et kogu tarbimine kasvaks ja uued pakkujad sunniks olemasolevaid monopoliste „ausale mängule“. Tarbija ainult võidaks.

    Oman head tutvusi ravimifirmade esindustes töötavate inimestega – mina nimetaksin neid (pere)arstide animaatoriteks (turismiärist tuntud eriala).
    Mulle on sügavalt vastik selline lähenemine ja piinlik meie arstide eest. Kõrgharituna inimestena nad saavat sellest räpasest mängust aru väga hästi. Ja ausamad nendest tihiti peale leiavad end tüllis ebaseaduslike hüvesid nauditavate kolleegidega.

    Isiklikult minule on väga huvitav kuidas Teie olete „nende asjadega suhteliselt kursis“ ? Ehk saate mõnda asja ka mulle selgeks teha.

    PS. Vabandan mõni kirjavea eest – emakeeleks on venekeel.

    ReplyDelete
  6. Aitäh, Viktor!

    Teie poolt öelduga olen suures osas nõus. Ja paljugi võiks toimida....kui kohati ei oleks hulgimüüjate (kus olen töötanud) kui apteegiomanike hulgas mitte kõik eetiliste tõekspidamistega. Juba praegu on marginaal vägagi hea, kuid paljud ( nagu ka marketites) ikkagi ei raatsi töötajatele piisavat palka maksta. Kui apteegi omanik nõuab töötajatelt iga sendi lubatud juurdehindluse rakendamist (isegi siis, kui krooni ajal tähendasid sendid pigem pikemaid järjekordi ja mõnegi kliendi viitsimatust oodata), kuid samas käib põhiline maailma teemadel jutt sellest, kuidas teine maasikate või millegi muu eest hingehinda võtvat.... Siis on see sulaselge ahnus.

    Võib olla täiesti kindel, et marginaal on piisav ja olen üpris kindel ka selles, et juhtivad ketid teeks Tallinnas kümneid apteeke piirangu kadumisel. Lootes konkurendile "ära teha", kuigi hinnapoliitika (ja hulgimüüjate omavahelised probleemid) tihtipeale vaid selle tõestuseks. Millegipärast ei mõisteta, et sada väikese rentaablusega apteeki pole alati paremad kui paarkümmend hea rentaablusega.
    Kindlasti suureneb KOGU ostude arv. Kuid suhteliselt vähe. Sest üks takistus ikkagi madalad palgad...

    Ravimifirmade esindajate kuldaeg oli aastaid tagasi. Kus igalühel oli auto ja töökuulutusi lisandus nagu seeni. Samas, ravimifirmade esindusedki on üpris suur kulu, piirhindade nuutmine mõjutab seda päris tugevalt jne). Kui aga mõnede ravimite hulgihinnad kõvasti kukkusid, vähenes vist ka nende tööpõld. Kusjuures, minagi ei pea sellist aktiivset "määrimispoliitikat" õigeks. Tutvustama uusi ravimeid, jah, seda peaks küll.

    Oman tutvusi apteekrite ja mõnegi teisega. Ka mõned aastad töölogemust hulgifirmas andis omad õppetunnid. Näiteks, töö tulemuslikkuise seisukohalt oli võimatu muuta mõndagi elementaarset. Kui hulgilattu saabus kaup, siis enamus koguseid olid ümmargused. Kuigi kastis oli a 96 tk vms. Sajad kaubanimetused aga tähendasid iga nimetuse vastavuste kontrollimiseks (partii, säilivus jm) suurt ajakulu, oletame, et 1-3 min. Kui kaupa tellitaks täiskastidena (näit 960 orig), siis oleks ajakulu oluliselt väiksem, 10-30 sek, kaup jõuaks kiiremini müüki jne. Tollal olnud süsteem tähendas aga vahel juba laos lõppenud kauba uue partii pikaajalist "vedelemist".

    P.S. Teie eesti keel väga hea!

    ReplyDelete
  7. http://www.ap3.ee/?PublicationId=31503ED6-39D4-4163-9D98-74AA1E3959CE&code=2623

    Nüüdseks jõutud niikaugele, et mõnedki soovijad osaleva saja või rohkemagi "firmaga" lubade loosimisel. See ei ole normaalne tee ja kindlasti ei aita see apteeke maale tuua.

    Ka riik on tihti nadivõitu. Valimislubadustes ja -programmis on sees apteegibussid, kuid lubadus see vaid jääbki....

    ReplyDelete
  8. http://eestimaablogi2.blogspot.com/2013/01/pensionilisa-euroapteegi-moodi.html

    ReplyDelete



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar