Jõgevamaal on hea ühistransport?
Liikumine ei puuduta ainult bussiliiklust vaid olulised ka muud aspektid. Näiteks on raudteed ületava viadukti all siiani puudu jalakäijate ülekäigukoht. Nagunii käiakse, aga Eesti Raudtee ja OLE unustavad ära reaqalse ohutuse. Muidugi, võiks ju aia ette panna? Aga ehk saaks vallavalitsus kutsuda hoopis kohale Eesti Raudtee ohutuseksperdid ja prooviks koos Jõgeva alevikust jala, lapsevankriga ehk ka ratastooliga tulla ja läbida korduvalt vahemaa alevikust Tähe ja Piiri tänavale ehk ka kooli siis tänaste võimaluste teed pidi ehk ringiga läbi jaama ülekäigu? Või ehk saaks vallavalitsuses korraldada iga kuu liikuvusnädala, kus üks nädal kuus kasutada ühistransporti ja liikuda jala?
Sellega jõuaksime ka puuduolevate peatuste teemani. Väga pikka aega olen rääkinud vajadusest luua uusi peatusi ja muuta bussiliinide trajektoori. Ikka parema keskkonna, busside täituvuse ja inimeste mugavuse ning ajavõidu võtmes. Kui vaadata kogu Eestit, siis Jõgevamaa ÜTK tegevus on ehk paremuselt 2. kohal, sest tõepoolest, parandatud on busside sidumist rongidega kui peale pikka ootamist valmisid ka Pae ja Aia bussipeatus Jõgeva linnas. Usutavasti on väga paljud kohalikud selle üle tänulikud.
Aga kuigi koht "edetabelis" on hea, ei tähenda see, et vallavalitsus oleks teinud piisavalt! Suured muudatused on kindlasti kulukad, kuid väikesed seda ei ole. Samas võivad väikesed muudatused tuua suhtelises võrdluses kulutatud rahaga väga palju eespool mainitud eesmärkide heaks! Miks vallavalitsus on niivõrd ükskõikne, jääb arusaamatuks, sest ka muudatuste põhjendused ehk argumendid on lihtsad ja arusaadavad kõigile.
Jõgeva(maa) vajab bussiliikluse arendamiseks üsna lihtsaid tegusid.
Uued bussipeatused Jõgeva Kesk (Aia tänaval keskväljaku/kaubamaja juures), Jõgeva Tähe (soovitavalt keskpaigas ehk Tähe 8 või 6 ees) ja Jõgeva Alevikutee (Jõgeva Jõe, Aamisepa vm nime all ringtee ja jõe vahel). Üksiti tähendaks see, et sõitjate jaoks kujuneks Torma/Mustvee/Kuremaa suundadel välja busside liikumistee bussijaamast bussipeatuste Jõgeva Kesk - Piiri - Jõgeva Tähe - Jõgeva Alevikutee kaudu, mis tähendaks olulist jalgsikäigu lühenemist ja ajavõitu. Ei saa ju pidada normaalseks, et bussid viivad kõik reisijad olulistest sihtpunktidest mööda (ehk sõidaks peatumata mööda kohtadest, kus on loogiline bussi peale saada) nagu Tähe tänav, kesklinn ning eriti Jõgeva Alevik. Kuidas tunneks end vallavalitsuse liikmed, kui nad peaks igapäevaselt tööle tulles sõitma töökohast mõne kilomeetri mööda, parkima auto ja siis jala vahemaa läbima, õhtul aga vastupidi?
Märgin ka ära, miks peaks võimalikult paljude peatuste ees olema kohanimi - nimelt, see muudab otsingutulemused arusaadavamaks portaalis peatus.ee ja seda ka külaliste jaoks. Samamoodi peaks nii portaalis kui liininimedes olema Jõgeva asemel Jõgeva Jaam, nagu arenenumates kohtades Eestis ka on.
Peatused saab luua (lubamatult on viivitatud ja vaja on neid kohe) esialgu ajutistena, paigaldades valdavalt vaid bussipeatuste märgid ja muud rajatised saab aja jooksul luua. Peatud kesklinnas või Tähe tänaval praegu kus iganes, ei sulge bussid ju liiklust kogu tänaval? Muidugi peaks kaaluma ka võimalusi Aleviku bussiliinide kokkupanekut Siimusti vm liinidega, nii et bussidega liigeldes ei peaks ka bussijaamas asjatult edasisõiduvõimalusi ootama. Kas teha seda ühise liininimetuse all, näiteks koos seisuajaga bussijaamas (saabumine enne rongi ja väljumine peale rongi) või eraldi, on juba arutelude küsimus.
Muidugi on vaja ka rohkemat ehk siis kiirrongide peatumist Tabiveres ning vähemalt 4x päevas liini Jõgeva Jaam - Kuremaa - Palamuse - Luua - Elistvere Mõis - Tabivere Jaam, sellegi olemus on teada juba aastaid.
Seni aga jääb arusaamatuks, miks vallavalitsus tegutseb arengute vastu ehk pigem oleks õigem öelda, ei tee oma tööd, mida maksumaksja kulul elades peaks ju tegema? Eriti täna, kui vallavanemaks on justkui ülitugevate ÜT kogemustega endine minister ning Tallinna linnapea ning on valitud ka Linnade Liidu esimeheks?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar