esmaspäev, 21. oktoober 2024

Ülemiste mäksdonalds ja 49.

 

 
 
Kui keegi tahab minna burksi sööma? Ja just on esimene päev, kui paljudel linnaliinidel uued sõiduplaanid? No siis rongiga sipsti Ülemistele, burks keresse ja bussile. Uuele liinile 49!
Muidugi ma ei tea, kuivõrd varem sel liinil sõitjaid oli, aga see üks neist, mille uue variandiga väga palju rahulolematuid. Sh neidki, kes ongi vingatsid ehk poliitikud, kes ei kuulu muudatuste tegijatega ühte ja samasse erakonda. Kui nood suudaks vähemalt midagi adekvaatselt selgitada...


Varasem liini 48 kulgemistee. Selge, et keegi ei tahagi linnas sõita tund aega bussiga, eriti kui seda peab tegema 2x päevas igapäevaselt. Muidugi selge seegi, et keegi ei taha ka liigseid ümberistumisi. Kuidagi tuleb aga kuldne kesktee leida.

 
Ülemistelt keset päist päeva sõitis bussis ca kümmekond sõitjat. Ja enamus neist igatahes Piritalt edasi jäävatesse peatustesse. Nii et igal juhul on neid, kes "vaevalt, et keegi tahab Viimsist lennujaama sõita" võidavad päevas üksjagu aega.






 
Kas aga on vaja nii palju vallaliine? Ehk saaks rahastuses kokkuleppe ja Viimsi suunalt lähtuvad maakonnaliinid sõidaks Rohuneemeni, Leppneemeni jm jm, nii et enamasti ümber istuma ei peaks? Ja kesklinnast sõidaks mõni neist kuhugi edasi Balti jaama, mõni aga otseteed Hobujaamast Pärnu maanteed pidi?



 


 
Ja igasugused trammiliinide pikendamised tuleks ära unustada. On küll mõnusam sõita, kesklinna ümber, aga ülimalt kulukad, samas aeglased ja "rööbastes kinni".  Bussidega saab opereerida hoopis paremini ning nt sadamatrammi või trammitee Järvele viimise raha eest saaks plekkida täiendavaid bussiliine vist aastakümneid?



 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar