Nagu ikka, ei viitsi toast välja minna. Aga kui lähed, siis ei taha tagasi tuppa tulla!
Kohe-kohe on ametlikult Tondi uus üle- ehk "alasõit" avatud! Juba on segadust ka ehvbees ja nagu ikka, keegi tõttab valeinfot kirjutama ehk vale muljet jätma. Kas on mugav, miks üle rööbaste käiakse, kuidas trammile saada jne...
Treppe ja kaldteid on palju ehk siis võiks öelda, et piisavalt. Ja laialt!
Muidugi võinuks nüüd ka perroonidel teha ära need asjad, mis tegemata. Näiteks ei ole siin kaasaegseid tabloosid. Ja need ei peakski asuma jälle (koos infostendidega) keset perrooni nagu EVR alati arvab, vaid ikka seal, kus neist kasu on! Seda enam, et infoekraanid ei ole vaid väljumisaegade kuvamiseks ja sama käib ka stendide kohta. Mis muide tehti algselt liiga väikesed ja muidu käkerdised. parim oleks vast kui tablood oleks ühised ehk et kuvab nii ronge kui tramme, aga seda on vast liiga palju tahta...
Kaldteed annavad siin võimaluse pikalt jalutada, aga eks asi sõltugi ju eelkõige ratastooliga sõitjatest, need paarikumne-promilliseid tõuse ju ei võtaks!
Käsipuud tunduvad aga vägagi läbimõeldud lahendustena, kahel kõrgusel ja "käeulatuses".
Ühes võib aga alati kindel olla - normaalseid OOTEpaviljone Eesti Raudtee teha ei suuda ja kus võimalik, ei tehta isegi neid poolhädiseid mitte, istuge aga lageda taeva all! Jah, kõik pingid ei olegi ehk vaid ootajatele mõeldud, aga ikkagi. Igatahjes oli võimalik siin kaaluda ka perroonidel olevate "lisataskute" laiendamist koos normaalsete ja SULETUD kolmest küljest seintega, aga noh, eks järgmise hankega ehk midagi tehakse!
Kuidas rattateed edasi kulgevad, seda ma ei vaadanud. Tore on aga nn gabariidiväravate olemasolu! Parem on kui mõni autojuht oma koormaga neisse põrutab, selle asemel, et raudteeviaduktiga rammu katsuda!
Linnapoliitikud/ametnikud räägivad, et tööde käigus ka veetrass renoveeritud, aga silma ei hakanud veekraani mitte kuskil? Pole ka siinse majakese seinast välja toodud! Ometi aina linn reklaamib end rohelisena ja lausa mitmekümne veekraani tekitajana!? Kuigi neid peaks olema mitu tuhat...
Trammidele on siin siis kaks teed ja tõepoolest, kuspoolt ka ei tuleks, mõeldud on trammilepääs ainult "esireast", , n.ö. tagumisest otsast on trammitee üsna kõrgete äärekivide vahel, seega 2. teele niisama otse ikka ei pääse. Või täpsemini, saab ka siitpoolt, aga suure ringiga tänavapoolsest küljest. (Pildistades jääb see mu selja taha, allpool olevatelt piltidelt saab ehk aimu)
Küll aga on tõepoolest siin olemas tabloo, küll vana tüüpi, aga on. Muidugi ei näita see, kummalt teelt väljub milline tramm, aga eks see olegi köömes? Praegu trammide intervall pikk ja siin korraga vast palju tramme ei seisa, nii et näeb nende numbrid siiski ära. Nii et kui 2.teelt, siis lidudki ümber 1. tee ja... Tõsi, trammijuht seda peeglist ei näe ja sellega seodndubki vajadus teada JUBA ETTE raudtee alt tulles, millisel teel vajalik tramm on. Kuidas seda teha?
Tegelikkuses oleks siin vajalik selliseid tabloosid 2 tükki. Üks ehk praegune vast nihutamisega tänava poole ehk siis lähemale teede tagumisele otsale ja teine trammiteede "etteotsa", sest raudtee paarissuuna ehk 2. tee ehk maapoolt tulevate rongide puhul on ju mõistlik minna perroonilt otseimat treppi pidi trammile, nii kaugele aga ... tablool olev kiri on vähestele märgatav! (Tolle trepi pildid allpool).
Tegelikkuses oleks siin vajalik selliseid tabloosid 2 tükki. Üks ehk praegune vast nihutamisega tänava poole ehk siis lähemale teede tagumisele otsale ja teine trammiteede "etteotsa", sest raudtee paarissuuna ehk 2. tee ehk maapoolt tulevate rongide puhul on ju mõistlik minna perroonilt otseimat treppi pidi trammile, nii kaugele aga ... tablool olev kiri on vähestele märgatav! (Tolle trepi pildid allpool).
Ootamise jaoks on siin paviljoni laiendamiseks tohutult ruumi, kuid nagu ikka pandi püsti sõna otseses mõttes peldik! Ei kaitse vihma, tuule ega päikese eest! Tegelikkuses võinuks siin olla üsnagi kapitaalne kolmest küljest seintega "reisiterminal", aga milleks, eks ole?
See pilt tabloost aga mitmes mõttes oluline!
1. Taaskord saab selgust, et on küll võimalik tablool lisainfot edastada, nt sõiduplaanide muudatuste,, remontide jm kohta. Ehk et kui kuskil linnas seda infot tablool polnud oli see puhtalt ametnike laiskus!?
2. Lisainfo tabloodel on oluline tegelikult ka möödujatele. Seesama nüanss, mida ka Eesti Raudteele olen meelde tuletanud aastast 2011, aga nad ei ole siiani aru saanud! Ega ei saa vist ka linnaametnikud! On hea, kui asukoha puhul leitakse võimalus selleks, et tablood näeks nii ÜT kasutaja, kui raudtee alt läbiliikuv jalakäija. Selleks, et saada aimu, kas lähiajal ehk on muudatusi plaanis!
1. Taaskord saab selgust, et on küll võimalik tablool lisainfot edastada, nt sõiduplaanide muudatuste,, remontide jm kohta. Ehk et kui kuskil linnas seda infot tablool polnud oli see puhtalt ametnike laiskus!?
2. Lisainfo tabloodel on oluline tegelikult ka möödujatele. Seesama nüanss, mida ka Eesti Raudteele olen meelde tuletanud aastast 2011, aga nad ei ole siiani aru saanud! Ega ei saa vist ka linnaametnikud! On hea, kui asukoha puhul leitakse võimalus selleks, et tablood näeks nii ÜT kasutaja, kui raudtee alt läbiliikuv jalakäija. Selleks, et saada aimu, kas lähiajal ehk on muudatusi plaanis!
3. Kirjad peaks olema suuremad!
Muidugi ei ole kõik siin vaid Eesti Raudtee asi, see puudutab ka Tallinna linna, Elronit jt. Küll aga peab kiitma selle lisainfo eest ja tahaks loota, et ekraanidel, kõikjal ja alati, saab olema päevakohane info!
Tore on muidugi seegi, et siin-seal kasutatud paekivi.
Siit pildilt saabki aimu, et see tabloo peaks olema hoopis kaugemal, seal "taamal" ja teine siis perroonide eesotsas. Kas linn või Eesti Raudtee on võimelised oma vigadest õppima? Väga vaevaliselt muidugi, sest aru ei saada sageli ENNE tegemist, kuigi teed puust ja punaseks ja hiljem pole enamasti see kellegi asi. Aga postituse lõpus üks pilt siiski on, mis näitab, et mõnikord kellelgi on ka helgemad hetked, nii et õhkõrn lootus jääb!
Üks asi on muidugi veel - viidad! Võõrama jaoks, eriti välismaalase, on alati oluline teada ka, milliselt teelt rongid kuhu sõidavad. Kui juba trammipeatuses ja treppide juures oleks viidad:
Üks asi on muidugi veel - viidad! Võõrama jaoks, eriti välismaalase, on alati oluline teada ka, milliselt teelt rongid kuhu sõidavad. Kui juba trammipeatuses ja treppide juures oleks viidad:
1. tee, Paldiski ja Turba suund
ning
2. tee Tallinna suund
oleks asjad veelgi paremad.
Sest vahel avastab võõras parimal juhul perroonile jõudes, kus ja mis aga vahel ei juhtu õigel ajal sedagi. Ja see on ka üks põhjus, miks võidakse ronida üle rööbaste!
Muide, ma ei arva, et siin prügikaste üleliia palju oleks. Kuidas teile tundub?
Norra. Küllap on sealgi probleemiks üle rööbaste turnimine, kuid kohati kasutatakse seal n.ö. vaheaedasid.
Siin siis trepid, mille kaudu kõige otsemini saab maasuunalt tulevalt rongilt trammile. Ja kui siit alla minna, siis selgubki, et .... ei tea, kumb tramm varem väljub!
Sealtkaudu ehk "taamalt" saabki siis 2. tee trammidelt viadukti alla suuna võtta ja 1. tee trammilt linna poole!
Ja otse loomulikult ei ole linn siin bussipeatust nimetanud ümber Tondi JAAM, mis annaks aga selge viite, kus see Tondi piirkonnas asub ja et tegu on ümberistumispeatusega.
Suur osa siinsetest rongidest oleks aga hädavajalikud ja KIIREMAS korras idasuunal. Reservrongid ehk depoost ja depoosse sõidavad aga ikka veel siin suunal, sest Ülemistesse uue depoo ehitamisega viivitatakse häbematult kaua! Eks see nii Eesti Raudtee kui Elroni süü või veel täpsemalt öeldes, mageda mainega "petiste/valetajate" valitsuse süü.
Olemas siin nüüd ka väikene rattaparkla.
Järjekordne tühikoosseis ehk kümneid tühikilomeetreid iga päev!
Autode parkla pole veel valmis.
Ilm oli veel vägagi karaz ja seepärast mõtlesin kaeda sedagi, kas Eesti Raudtee ikka on ohutuse prioriteediks number 1 võtnud ja sõitsin Kivimäele. Teavitasin neid aastaid tagasi, et siin on olukord vägagi halb!
Muidugi pildistasin ka ilusaid maju ja aedu.
Lähemale jõudes oli aga asi selge - ei ole siin mitte s... muutunud!
Muidugi võib siinkohal Eesti Raudtee kui piirkonna innovatiivseimaks pürgijat nimetada ka koomikuteks! Ratastooliga siitkaudu raudtee ületamine oleks paras enesetapp, nii et saab ka aimu, miks pigem ratastooliinimesed linnas liikuda ei armasta!
Eks siingi oleks ainuvõimalik jalakäijatele ristsunnas raudteega trepp tagada, kuid lapsevankrite ja ratastooliga (ka ratturitele) vaja sinka-vonka teed, nagu Tondil. Lühemalt muidugi ja nii, et ülemises osas raudteega tasapinnale jõudmiseks oleks inimeste liikumine vastassuunaline rongidega, nii saaks juba eemalt näha rongide lähenemist. "Plate" ülaosas peaks muidugi üsna lai olema ja ega kõik see ei välista ikka ühte olulist asja - signalisatsioon ja paindlikud tõkkepuud. Paindlikud selleks, et KUI ikkagi on raudteele ukerdatud, tähelepandamatusest ja avastatakse, etr ong lähedal, saab ka "tagurdada", sellele samale platele, mis suur ja lai!
Ülekäik siin on aga väga populaarne ja näitab ka ära, et kui ülesõitude asemel kahetasandilist mõnes kohas väga keeruline ja mõttetult kulukas teha, siis veel mõttetum võiks olla lootus kõiki ülekäike maa alla viia.
Mulle tundus, et nägin enne 30 kiirusepiirangu märki...?
Väike "mets" männipuude all.
Signalisatsiooni ja tõkkepuu asemel suudab Eesti Raudtee aga pornoga tegeleda, nimelt torupornoga! Mis inimeste tähelepanu hajutab ja raudtee ületamise ohtlikumaks muudab. Vähe sellest, eeldatakse veel, et ma peaks rattalt maha tulema?
Kui stend jääb väikeseks jagab Elron/Eesti Raudtee info mööda perrooni laiali! Kuigi isegi uue laiendatud ootekoja seintel on ruumi stendide jaoks nii, et jätkuks ka igale kohalikule koduperenaisele info ülespanekuks... Mi sest, et see ei ole alati sõiduplaanide jm jaoks parim asukoht, aga kohati võib! Infotablood siin ülekäigu juures aga pole samuti nagu mujalgi. Ehk ongi hea oodata kaasaegsemaid ekraane, kus saab ka infot edastada, mitte neid ülikalleid ja sobimatuid, mis valdavalt peatustes on.
Röövlinnu ehk kullionu kujutisi peaks olema klaasidel tihedamalt.
Ei ole ka Nõmme ülekäigul signat ega tõkkepuid, mis sest et siingi ka läbisõiduga ronge esineb.
Autojuhid nurisevad, et ülesõidud sageli suletud, jalakäijad aga.... ei saagi siit enamasti üle, tuleb kaugemalt ülekäikusid otsida!
Linn palub abivalmite kodanike abi ÜT peatuste murekohtade kaardistamiseks. Äkki jagada need hoopis erakondade vahel ära? Varsti jälle valimisnänni jagamine ja miks seda peab turuväravas või Pääsküla jaamas tegema? Pealegi, suur osa poliitikutest peaks jaamadest eemal hoidma, nt need petised, kes enne eelmisi valimisi lubasid jätkata Rohuküla raudtee taastamisega? Shabad jt reformikad, aga ka teiste erakondade poliitikud võiks siin hoopis jagada kümmekond minutit nänni, kaardistada murekohad ja jalutada või ÜT-ga liikuda järgmisse bussipeatusesse? Oleks neist mingitki kasu!?
Foor näitab vedurijuhile, et ees on vaba 2 blokkpiirkonda. Eesti Raudtee ei ole aga ka siinse "kaasjastamise" käigus taastanud mitte ühtegi tõkkefoori ülesõitudel!!! Miks küll? Rääkimata sellest, et ülesõidu sulgumisaeg peaks sõltuma rongi "olemusest" ehk et ülesõit peaks aru saama, milline on tava- milline kiirrong!
Jalutasin Nõmmelt Rahumäele, aga ringi vaadata ei jõudnud, rong tuligi. Kuigi päeval 30 minutit ikka liiga pikk intervall!
Näed, nuristei, et käepide oli keset plaadirida pandud ja ... TEHTIGI ÜMBER! Tänud!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar