teisipäev, 26. märts 2024

Nonii, Võsavinkel ja Pärtel-Peeter Pere!

 

 
Peeter Espak postitas FB-s selle uudise ja lingi. Ja ausalt öeldes, just see tekitas väga suurt põnevust, nii Espaki jutu kui ka kastijalgratta pärast, aga ka seetõttu, et vähemalt osadel puhkudel tundub Pere olema Reformierakonnas ainuke inimene, kes midagigigigi elukeskkonnast jagab! Eriline möll tundub üldse konservatiivide (nad ju keskkonnast midagi ei jaga) hulgas tekkivat, kuid põhjuseks võib olla ka HIRM, et Pärtel-Peeter Pere tõepoolest teeb tulevikus midagi asjalikku ära, EKRE-l pole ju midagi vastu näidata!?
 
Peeter Espak:
Vaatasin ära Võsavinkli intervjuu Pärtel-Peeter Perega
Täpselt miskit sellist teksti oleks oodanud seriaali "Riigimehed" stsenaristidelt, kes on konstrueerinud aastasse 2024 sobituva broilerpoliitiku, kes ajab täiesti üle võlli naeruväärset juttu, aga ise peab ennast "riigimeheks", kes on loodud suuri asju tegema. Kusjuures sellise jutu emotsioonideta ja tõsiseltvõetavalt esitamine, kus süüdistatakse inimesi maal elamises, kus riik pidavat neile teed ehitama, peab igasugu torusid panema ning üldse võiks nad vist oma autoloksu maha müüa, linna kolida ja kastiga rattaga asumis ringi liuelda - selleks oleks vaja tõeliselt meisterlikku ning kogenud näitlejat. Kasvõi juba selleks, et näitleja ja võttegrupp poole pealt ise naerma ei puhkeks.
Antud juhul aga on kõik päris! Mitte keegi ei näitle, mitte ühtegi lauset pole ette kirjutatud - komöödiaseriaali halenaljakas kuju ongi meie tänane päris poliitik! Professionaalsed komöödianäitlejad jäävad aga töötuks ju nii kui päris elu jõuab komöödiast naljakuselt ette.
PS
Seda lõiku soovitas mulle vaadata ema (omast vabast tahtest maale metsa kolinu), kes mainis ka, et kui tal oleks sellist juttu ajav poeg, siis ta ütleks must lahti.
 
Juba ette ütlen ära, et mul pole aimugi, kas minupoolne jutt saab olema pikk või lühike. Kuid tahan näha ja kuulda siiski, mida räägitakse ja kas ma seekordt Peeter Espaki jutuga nõustun (lustlik tekst igatahes).

Üks märkus kohe avakaadritest:
Rattalinnapea peaks ERITI olema eeskujuks liikluses, kandes helkurvesti! Või vähemalt mõnda erksat riideeset (palun mitte ajada segi lennureisija kirjute sokkidega)!

Kindlasti ei tohi tähelepanuta jätta saatelõigus juttu tehtud võimalikust trahvist ja 250 milj aastas pole vähe! Ärgem unustagem, et suur osa autoomanikest kindlasti ei taha kopikatki maksta. Ja teine nüanss, mis pähe torkas: "meie ise oleme allkirja andnud"... Oot-oot, mitte meie siiski vaid eelkõige Reformierakond? Tallinna Sadama Miil, Andrus Ansip, Siim Kallas jt sedalaadi tegelased. Millega nad silma paistavad? Nt sellega paistab Siim Kallas silma, et tõi meie kaela Rail Balticu, mille puhul keegi, ka mitte Pärtel-Peeter, ei taha rääkida, kui palju me "trahvi" maksame ehk selle kuritegeliku projekti jaoks igal aastal välja peame hakkama käima lisaks ehituskuludele ja kliimasõbralikku pole selles ka mitte midagi! Ja eks erinevate samalaadsete asjadega tema enda erakonnakaaslased just silma paistavadki, kliima rikkumisega kõhutuule abil eriti suures ulatuses...

Ohutussaarekese koha pealt aga õige märkus! Nagu seegi, et kõigile ei ole vaja tõesti igale poole autoga sõita! (Ma eeldan kõiges mõistlikkuse piiri järgimist).
Espak on konservatiiv ja nagu ka EKRE-le omane, siis nende puhul suudetakse vahel ka valet suust välja ajada, liialdada, demagoogitseda. Mitte et teiste erakondade poliitikud seda ei suudaks. Küll aga konservatiivide puhul on alati küsimus: Kas keskkonnateadmised on tõesti täiesti olematud? Ei saa öelda, et siin saatejupis Pärtel-Peeter midagi valetaks, selle maa elu ja teede kohta? Jah, aga ongi ju nii, et meil (venemaalasliku posjolkade asemel palju eraldi talusid) tuleb igaühe juurde viia tee, elekter ja vahel muudki? See on LOOMULIK osa elust, ning siinkohal ei liialdata saates sel teemal ja ammugi ei süüdistata maainimesi!  Miks nii luisata ja valetada? Peeter Espak kaldub isamaalaste manu?

Peeter Võsa muidugi viib saadet läbi ikka ja alati kohati lustlikult ja muide, kui ma siin otsisin teema juurde sobivat pilti, siis oleksin tahtnud postitada hoopis selle, autosõprade pildi, mille netist leidsin. Lustlik! Ja õnneks pole tegu ju ka bemmide ning rullnoklusega!


On ju Volkswagen või muu automark, maal sageli ikka vajalik ja maaelu veelgi vajalikum! Tõsi, meil oli kõige pikemat aega hoopis Audi, aga ometi, aastaid sõitsin ma mittekastikast rattaga ehk Trek 7000. Ja miks ka mitte, kastikas kulunuks kohati vägagi ära!? Aga minu maaelu kaldub juba teemast kõrvale...

Vabadus on aga tõesti kallis! Ja suuresti just tänu reformikatele, kes osaliselt süüdi selles, et bensiin on kallis ja elekter ka ning selleski, et ÜT on vilets ja läheb aina kallimaks! SUURESTI süüdi, koos ettevõtjate jpt põhjustega. Kas aga riik peab tulema ja ehitama tee? Mingil määral kohe kindlasti ning METSA nüüd kõik maainimesed siiski elama ei lähe! Samamoodi maksab ka maal elav autosõitjast inimene täna kütuseaktsiisi ning tulevikus automaksu? See väike kruusatee jupike, isegi kui neid on tuhat, on aga hoopis odavam, kui üks Mäo liiklussõlm? Kas selle maksid kinni ainult Kallas, Pere ja Ansip?
 
Aga nüüd, olgem ausad, kas autod saastavad keskkonda üsna tugevalt? Mis rikub meie vett, põhja- ja joogivett? Plast, kummi, kütus, õli? Kas te olete näinud selle kanali puhastamist? ja kuskohast see pakks solk sinna tuleb ning põhja sadestuB? Tuleb Ülemiste liiklussõlmest koos vihmaveega. Ehk peaks kanali puhastamise päeval tegema siin suure õppepäeva?


Konservatiivid muidugi sest aru ei saa, aga ei saa ka paljud teised, automanikest rääkimata! Sellest, kui palju me endast maha jätame, ise seda märkamata ja kui palju võib koguneda kokku pea märkamatust kummipurust ja õlileketest?

Ja ruuminappust linnas on küll ja veel ning aina rohkem kui ... aina rohkem maainimesi kolib linna ja/või ehitatakse mõttetuid büroohooneid või muud.
Küll aga ei saa pärtel-Peeter Pere aru, et võime ju ka 30 aasta pärast rongiga maale sõita (eriti Rail Balticul?), aga vaevalt et RE juhtimise all KÕIK hästi toimib! Vaadakem või Tõrva kandis ringi, sealne reformarist linnapea kolis nüüd ministriks, aga alles eile ja üleeile EI TEINUD ta mitte midagi nt sealse ÜT paremaks muutmiseks? Nii et ei toimi kõik ju? Kui väga hästi saab tõrvakas rongile ilma autota või hoopis külaline rongilt Tõrvasse? Küsige ekslinnapealt, tae ei oska sellele vastata! Sest tema juba rattaga ei sõitnud! Ja see on vaid näide, selliseid tühikargajatest reformareid on terve Eesti täis! Ja see on vaid üks näide, kuid see ei ole kindlasti erand, pigem reegel!

Küll aga Espak eksis, kliimavõitleja Pere ei liialdanud, ei demagoogitsenud ega ka valetanud. Samamoodi võiks ju tema omakorda kirjutada tolle postituse kohta midagi samasugust nagu Espak kirjutas? Võib olla Pere ehk veidi liialt ilustas linnaelu ja vähem mõistabki maaelu? Selline mulje jäi küll, aga ilma maainimeste (ja põllumajanduseta) oleks varsti kööga ning kindlalt kallim välismaise lobi peale elu kindlasti. Aga sedagi ju Reformierakond oma poliitikaga soodustabki?
Muide, minu ema vaevalt et oleks arvanud, nagu peaks selliste asjade peale kellestki lahti ütlema. Tõsi, tema rattaga sõitmist selgeks ei õppinud, küll aga sõitis soome kelguga, hiuli-hiuli-hooo.....

Ärgem nüüd liialdagem, see on kõige tähtsam! Ja see tähendab nii seda, et äärmusrohelised ei tohiks meile eeskujuks olla, aga ka mitte keskkonnast null teadmisi omavad konservatiivid. Mõistust, tasakaalukust ja ausust on vaja!

(Tegin just aknal suitsu, üks proua sõitis kastikaga mööda ja ei tahtnud tilistada, kuigi ees jalakäija keset teed - pange rattale kaugemale näitav tuli!)

****************************

AK-s rääkis Pere veidi ka ühistranspordist ja et "see on vaja korda saada". Mida see tema arusaamade või ka RE kui erakonna arvates tähendab, pole aimugi! Karta on, et kiirustama hakatakse lolleima asjaga ehk tasuta ühistranspordi kaotamisega! See on ju reformikate arvates elementaarne, et tasuta lõunaid pole, küll aga näitab ära nende tarkuse taseme. Sõitjate arv on madalseisus? See on madalseisus ka mujal, seal kus reformarid võimul on.
Kuid siiski ma eeldan, et linnapeana oleks Pere parem kui ükskõik kes sotsidest ja ka isamaalastest, kahesajalaste hulgas pole tarkust aga küünemusta võrragi. Muidugi võin ma eksida, see on vaid tunne. Kui esimeste asjadena ja kiiresti alustatakse Lillekülas perroonide ehitamisega ning bussiliinide kokkuliitmisega nii linna- kui maakonnaliinide tasemel, siis on lootust. Samas, reformikate hulgas pole ju ühtegi poliitikut, kes rongiliiklust toetaks?
(Rail Baltic on midagi muud, see pole ühistransport vaid kuritegu! Nii et see ei kuulu sellesse valdkonda.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar