esmaspäev, 25. detsember 2023

Paduroheliste arusaam ilmaelust?

 

 
Vana-Kalamaja uus ja üsna kena/hea/tore renoveeritud tänav on kujunenud paduroheliste ja autopooldajate sõja tallermaaks. Ei mingit soovi üksteist mõista ja nii süüdistataksegi üksteist, kuigi tegelik süüdlane hoopis keegi teine.

Vana-Kalamaja elanikuna on mul kõrini õigustatud/laiskadest inimestest, kes pargivad nagu idioodid meie uuel tänaval. Kui teised inimesed peavad poole autoga kõnniteel sõitma, et sinu sitast parkimistööst mööda saada, siis oled valesti parkinud.
Ma olen väga vastumeelne kaasata riiki mistahes "tsiviil" asjadesse, kuid kardan, et selle kogukonna lugupidavatel liikmetel ei jää muud valikut, kui hakata MUPO-le fotosid saatma, kui see jätkuvalt käest ära läheb. Teised inimesed pargivad normaalselt, tõestades, et probleem pole uute teeäärsete parkimisplatside suurus. Egoistlikud isikud, kes ei hooli oma kehva parkimise mõjust ülejäänud kogukonnale.
Kui see oled sina, siis aja see korda.

(Automaatne tõlge)

Enne, kui asuda asja juurde, siis mina olen roheline! Mõttelaadilt mitteäärmuslane, kaine talupojamõistusega realist ja üleliigse autoliikluse n.ö. vastaline! Mõõdukalt säästev ja eri osapooli mõistev.

Tolle tõlkeloo juurde oli postitatud kolm pilti autodest, mille juhid pargivad siis "nagu idioodid"! Nimelt, vasaku külje rattad ulatuvad 10-20 sm valdavalt sõiduteele ja nii on sõidutee "nihkunud" omakorda vasakule ja möödasõitvad autod sõidavad vasakpoolsete ratastega kiviplaatidest teeosal. Mis osa see on, jääb arusaamatuks, sest tegu plaaditstaud ribaga ühesuunalise sõidutee ja vastassuuna rattatee vahel. Padulinnaaktivistist ma ei hakka rääkimagi, ta ei saa mitte millestki kunagi aru ja parimal juhul kopeerib midagi seadustest/eeskirjadest, kuigi küsimused hoopis teisest puust. Las ta olla pealegi, asjatu närvikulu... Kas ehk muutub paduroheliseks või ongi seda? Hoidku taevas...

Aga "roheluse" poole pealt sajab pärleid! Näiteks öeldakse, et kui auto ei mahu parkima, siis ei tohigi ta parkida või käsib hoopis väiksema auto osta!? Ja et miks üldse linn peaks kellelegi parkimiskohti rajama, sest automanik ei tohi sellist asja arvatagi!? Pange tähele, väga räige käskimine/kamandamine/maha laskmine! Tundub, et mingist kainest mõtlemisest pole juttugi. Kaugel pole vast ka aeg, kui võimu juurde saades likvideeritaks kõik parkimiskohad, olgu siis isegi haiglate ja apteekide ees vm! Loomulikult ka puuetega inimestele, sest parkimine on saatanast ja pole vaja neilgi autodega sõita! Täpsemalt, sõita võivad, aga siis ainult sõitkugi, ei mingit peatumist, enne kui vist linnast väljas!


 

Üks on kindel - inimesed võivad mis tahes tekstiga midagi selgitada, paduroheline ei saa aru keelest, sõnadest ega asja mõttest. Sest peale mingeid vastuväiteid tuleb uuesti tekst a la, et kui erinevatel põhjustel ei saa parkida, siis ei tohigi parkida! Põhjused, mida välja tuuakse on totrad loomuikult, aga ka sellest ei saada ise aru! Läksin siis vaatama neid kolme kohta, kuskohast tehtud pildid olid üles pandud. Üks väide oli, et kui parkimiskohti ei ole, siis ei tohi parkida. Aga kõigis kolmes kohas ON parkimiskohad!
Ülal pildil on näha ka auto, mille omanikul on nüüd vist käsk väiksem auto muretseda. Sset ei hakka ju ometi keegi manööverdama kahe "parkimisposti" vahele kordi edasi-tagasi manööverdades. Nõuete järgi võib see ju parkimiskohana piisav olla, aga reaalne elu on teine. Just sellest rattaaktivist, paduroheline jt aru ei saa, täpselt nagu ei saa aru ka tegelikud süüdlased - planeerijad! need n.ö. parkimistaskud on tehtud liiga lühikeste ja kitsastena.
Muide, praegu pole lund jälle rohkem kui paar tera, just nii palju, et teemärgistus kinni katta, aga nii vähe, et ei saa lund rookida ega lumevalle tekitada! Aktivist, kes midagi aru ei saa, igatahes arvab, et parkija peaks oma auto ümbruse iga kell lumest puhatsama, ka siis, kui seda lund ei olegi kuhugi panna, peale pagasniku! Sest kui tekitada vallid, siis on parkimiskoht veel kitsam. Aga asi on veelgi hullem! Kui keegi tahtvat mingit poodi, kohvikut vm külastada, selleks lühiajaliselt peatudes, tuleks tol inimesel vist lume äravedu tellida, sest linn ei pidavat olema kohustatud neile parkimiskohti ENNE puhastama! Sellist seasolki, mida ei saa nimetada isegi pudruks ja kapsaks, aetakse suust välja!?

Igatahes see paduroheline räige vihakisa sellest, kuidas inimesed ei saa enam liikuma (kuigi tegelikult on jalakäijatel ruumi maa ja ilm) näitabki ära, miks padurohelised pole tegelikult rohelised ja miks neil pole valimistel toetust! Ja annaks taevas, et sellised kunagi ka võimu ligi ei saaks! Sest kui tegemist olevat meie ühise ruumiga, siis iga auto ometigi rikub ühist olemise ruumi? Mil moel?

 
Kui sõitvate autode juhid aga püüaks siin täpsemad olla, siis suureneks "kõrvaldatud" peeglite ja kriibitud autopiltide laviin Facebookis muidugi veelgi.
Nüüd jään ootama suuremat lumesadu, et saaks pilte lähemalt sellest, kuhu ja kuidas linna tellitud tehnika lume lükkab. Olgu siis autosid parajasti siin-seal parkimas või hoopiski mitte. Sest kindlasti pole need kohad 24/7 hõivatud nagu püütakse väita. Kui valetada, siis ikka räigelt, õige kah!

 
Parkima peab mitte enam, kui 0,2 meetrit sõidutee äärest ehk äärekivist, ütleb aktivist. Äärekivisid siin ei olegi, sellest arusaamine võtab vist aastaid aega, sest ega kuskilt pole leidagi ju selgeid pilte ja skeeme äärekividest kui sellistest. Sõidutee äärest ei saagi eeskirjade järgi parkida kaugemale kui 0,2 m, sest siis ollakse juba kõnniteel jne. Postid olla isegi paigaldatud juhtidele "abiks"! Vabandust, mille abiks? Et kui näiteks ka lumevall postide vahele lükatakse (selline lumelükkamise tehnika ongi), siis peaks autojuhil olema lausa kaks "abimeest"? Postid ja lumevall, mille otsa siis auto kahe rattaga "parkida? Mis teha, kui sõidad ikka kaherattalise jalgrattaga, siis muidugi on 4 ratast nagu tuumateadus!
Siis järgnebki vastus, et "seda jäävalli seaduskuulekate parkijate korral ei tohiks ega saaks ka seal olla" .

 
Et inimesi mitte shokeerida, siis edasist teksti ma kopeerima ei hakka....

 
Muidugi on autojuhte igasuguseid, sedagi siin tänaval nähtud. Kas aga postid ikka just selleks mõeldud, et nende vahele parkida, see on küll kahtlane. Sest mine tea, kui keegi manööverdakski edasi-tagasi, siis ilmuks ehk järgmine aktivist, kes avastab, et küljepeegel ulatub üle "postide gabariidi"? Või autosse istudes segatakse ühist liikumisruumi "kogu laiuses avatud uksega"!
Lühema autoga on muidugi veid lihtsam, aga eks hirm jääb ikka, sest mine tea, kummale poole siis jälle liiga laialt "ühisesse" ruumi auto ulatub!


 
Üliägeda seriaali võiks muidugi saada sellest, kui keegi plaanibki siin hetkeks parkida mingil põhjusel ja esmalt jätab auto sõiduteele, kougib pagasnikust lumelabida ja mõõdulindi ning hakkab usinasti vehkima! Kahjuks pole mul õnnestunud seda kunagi näha. 


 
Vahelduseks teen aga ilusa pildi ilusast tänavast, kus kahjuks on veel palju poste. Ka tegelikkuses täiesti sobimatud ühisesse liikumisruumi ja kallid ning loodusvaenulikud pealegi, aga siinkohal padurohelisi näha ei ole. Sest eneserahuldamiseks on ju  parem viha välja valada ikka inimeste, mitte postide vastu ja seda nad juba oskavad!

 
Muide, siin olla ka kõik teepinnal märgistatud ja kindlasti peaks iga lubasid omav juht nägema ka läbi kuitahes paksu lume- või jääkihi!? Silm punnis, nagu sõidaks mitte autoga vaid Lidar-radariga, defineerima kõik erineva, alates asfaldist kuni kivide erineva tooni ja joonteni. Muidu peate mitte ainult auto välja vahetama vaid lausa load tagasi andma!
Viha ja raevu ei tohiks endasse koguda ega seda ka teiste peale välja valada. Hullem veel kui süütute inimeste peale.

 
Üks küsimus on veel siiski vastuseta, ehk padurohelised defineeriks? Miks kiputakse ka seal, kus parkivaid autosid pole, sõitma ikkagi vasakute ratastega kivisillutisel? Kas siin siis süüdi on?

Muide, ükski linnaametnik postitust ei kommenteerinud ja ei ole nad ka distantseerunud ennast isehakanud linnaesindajast. Kas maine on linnavalitsusele tõesti nii vähetähtis?


 
Postide ja rattatee asemel tasunuks kohati aga ehk tõesti hoopis hekirida istutada? Igatahes olnuks see selgem asi kui äärekivi tähendus ja igati looduslikum ning säästlikum. Kuigi nagu teisel pildil näha, siis ühist ruumi võivad ära võtta ka laiutavad puud, kivid ja mingid imelikud atraktsioonid...


 
Kohad nähtud, tegin pildi ka ilusast jõulukaunistusest ja kahju muidugi, et Kotzebue väljak nii rohelusevaba sai. Meie ühine ruum kindlasti võinuks olla puuderikkam, aga ju jääb jalakäijatele siis ruumi vähemaks. Kõik muu segav nagu autod ja puud, tuleb likvideerida! Kui saab, siis vaid poste tuleks juurde paigaldada, igasuguseid kohe!

Ilusat talvepühade jätku!
 
 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar