pühapäev, 1. oktoober 2023

OKTOOBER - sügis võib olla imeline!

 

 
2023 aasta suvi sügis on vist üks parimaid seeneaegu. Kus on, siis on palju. Linnas on aga pea alati mingeid shampinjone. Neid nägin Balti jaamas auruveduri taga. 

Sellega aga on seotud veel üks juubel. 05. 10. 23 seisuga on Eestimaa gruppides FB liikmeid järgmiselt:

Roheline Eestimaa - 16 

Tallinn kui elukeskkond & Inimesed - 100

Eestimaa - Piirist piirini - 213 

Eestimaa Kunst - 314

Eestimaa Aja Lugu - 258 

Estonia - Eestimaa - 353

Võru Raudteejaam Tagasi - 386

Eestimaa Käpalised - 779

Eestimaa Kiilid - 985

Eestimaa Kivid & Geoloogia - 1129

Haapsalu Raudteejaam Tagasi - 1246

Eestimaa Jõed, Järved ja Rabad - 1664

Eestimaa Liblikad - 1948

Eestimaa Floora - 2238 

Eestimaa Transport & Turism - 2336

ja otse loomulikult, kõige põnevamas kohas

Eestimaa Seened - 50 072 inimest.

Sisuliselt paari kuuga lisandus pea 20 000 inimest. Parim, mis võib juhtuda, ongi see, kui inimesed saavad väljundi ja leiavad infot ning vastuseid ja tänu paljudele teadlikumatele inimestele ongi vastuseid palju rohkem. Küllap ka huvi looduse vastu?


Akna taga olen tuvidest enam-vähem lahti saanud, pole neid väga tihti ka maapinnal näha. Saiatükikesi natuke saavad ainult vahva varblaselutid ja ti-tihased.


POLIITIKUD VALETAVAD! NITTE MAKSUTÕUSUD POLE PEAMISED SÜÜDLASED, VAID ETTEVÕTJAD ISE!
Äripäev viimasel ajal pidevalt kirjutab marketitest ja käibest, vaikib aga ettevõtjate süüst hinnatõusudes. Midagi pole aga teha, tõmban ka kõvasti tagasi paljude kaupade ostmisest. Kui ikka vahendajad ja müüjad süüdimatult eurosid hinnale otsa laovad, tulebki vähem osta. Õunamahl 3-liitrine käest kätte veel paar aastat tagasi 5 euroga oli kallivõitu, aga selle maitse ikka ülivõrdes kirjeldatav, võrreldes Aura vm. Kui nüüd aga turul pakend 9-10 eurot, siis ... jääb ära või üliharva! Parem juba osta mõnda kallist siirupit, saab maitseid kombineerida ning ka gaseerituna jooke teha.
Aga tagasitõmbumine ei käi mitte ainult mahlade kohta - kallis kala, sink, affogato jm samuti....
Lihtsalt tuleb hakata asjadest loobuma. Seda enam, et hindadele keevitatakse vastutustundetult otsa mitte sente vaid eurosid! Mõnele asjale ka 4-5 euro ringis viimastel aastatel, aga paljude jaoks on see tunnipalk! (ja töötunde kuus ca 170 ringis vaid)



Mis aga müntidega saab? Müntide nimiväärtus justkui väike, hinda tõstab aga lisatarvikute kõrge hind, kilelehtedest kohvriteni.

Nimiväärtus 1222.30

Ostuhind 2981.84

Müügihind 4161.45

Niisugune on umbkaudne hetkeseis.














 
 
Mingi uus nägu siin? Kahtlane tüüp....


 
Kohutav rägastik "õitseb" rohepealinnas endiselt!


 
Tõuksipolitseid näha ei olnud.










 
Kuskil FB-s oli ühel päeval jälle teemaks "kuskil" olevad sõiduplaanid. Kuigi korduvalt räägitud, et vaja on ootekojas rohkem stende, sõiduplaanide ja muudatuste info jaoks, käib keegi linnaanmetnik ja plätserdab paberid klaasile. Mingi ravimatu tõbi?

 
Tallinnas uued ekraanid on paremad kui mujal riigis. Seega, linna transpordiamet saab natukenegi tööga hakkama, riigi oma ei saa?
Pange tähele: EKRAANIDEL KUVATAKSE KA MUUDATUSTE INFOT!





 
Kuskil siin peaks ka bussipeatus olema? Peale ajutist Linnahalli on maailmama maa, kus bussid ei peatu. Rimi kõrval on isegi sõidurada selle jaoks olemas.



 Aga milleni säästmine võib viia? Eile ja ka täna hommikul hakkasin mõtlema, et suvel sai ikka kõvasti priisatud. Ja igal juhul on minu jaoks prioriteet väiketegijate toetamine, seepärast ostangi sageli neilt. Selverisse "laskun" turul juba harva, valdava enamuse asjadest, mida söön, saan hoopis turult. Aga, hinnatõus jätkub ja siin on suuresti süüdi just ettevõtjad ise. Ka väiketegijad, sest oleks aeg hoopis juba mõnelgi tootel hindu hoopis alandada. kui seda juhtun nägema, siis mulle meeldivat ka ostan, aga üldiselt tõmban kõvasti tagasi. No ei ole vaja raha kergekäeliselt käest ära anda!?

Ammu plaanisin ka juuksurisse minna, olen ikka väga karvaseks kätte ära läinud. Mõni viimati hakkabki karvaseks-suleliseks pidama! Mõnda aega tagasi võis juuksuris hakkama saada (masinalõikega) nt 7 euroga, nüüd aga alla 15.- välja ei tule. Küsisin siis ühes, et kui palju maksab "siuh" ja näitasin käega üle pea. 8, öeldi. Ohoh!? Aga selgus, et see hind on siis kui tulemus on 0! Siilikas melle meeldib, tükiks ajaks rahu kah! Aga nulliga....

 
Tulemus on teie ees! Kõrvadega m..., nagu naabrinaine Luule kunagi ütles, kui olin peaaegu samasugune. Aga näe, mis säästmine kaasa tõi? Naeratuse ja ausalt öeldes see mul praegugi, kui siin postitan! On ju lõbus? Vuntsid pean ka muidugi maha ajama. Muidu nagu Mussolini juba (eile just vaatasin temast dokki).


 
 Kas seda pilti näeme ka tulevikus?  Ei tohiks ju näha, sest see tõestaks järjekordselt, et mul oli õigus!


 
Aga säästma ei pea kaugeltki vaid mina. Üleüldse peaks välireklaami täiega keelustama, aga hullem veel, kui Eesti Raudtee küsib mõnikümmend miljonit lisaraha ja samal ajal kühveldab seda OLE-le. Täiesti vastutustundetu ja mõttetu raiskamine!









 
Säästa plaanin aga mõistlikult. Kui tuleb ikka isu viineri järgi, siis no ei lähe ma ju poodi rakvere sodi ostma? Nii ka muu kraamiga. Lubangi endale ehk harvem ja sööngi vähem! Iseenesest poleks ju paha ka mõni kilogi alla võtta!


 
Aga siiski mõnestki heast asjast loobun. Kaugelt vedu on keskkonnavaenulik ja hind samuti. Nii et jääb ära, tegelikult ammu juba ära jäänud. Ostan parem siirupeid ja gasirovkat.

 
Ja kuna kolp sai nüüd nulliga, siis säästetu pealt ostan seda, mis ajaviidet pakub, põnevust ja üksiti tulevikuks ka investeeringut. Muide, Balti jaama turul ühes lavkas neid ka müüakse ja mõnevõrra odavamaltki kui mündipoodides. Kuigi saaks üht-teist tellides veelgi odavamalt.


 
Ka lilledele PEAB vahel kulutama. Kuigi see PEAB natuke ärritab, aga hoopis teises mõttes. Iga ala fanaatikud soovivad, et just nende alal mindaks segast peksma. Näiteks kaitsejõududele 2000+ masinat ostes! No ei ole nii palju neid vaja, samal ajal kui Kopli Päästekomando, Metsküla ja Ruusa koolid ning muu kinni pannakse! Muide, isamaalased sageli kinnipanemiste taga. Kesikud jooksevad nüüd laiali, aga kes lidub Isamaasse, on samasugused valetajad-ärimehed nagu need, kes seal ees?
Aga millele tegelikult PEAB kulutama, see ka on ammu teada!


Olin ka siis ajast ees ja täna kui vägisi kipub isegi meedia rääkima sellest, et RB tasuvus kukub nulli (tegelikult pole tasuvust ÜLDSE sel projektil kunagi olnudki, sest kõik need läänele p....pugejad on vaid kurjategijad), siis tuleb järgmise aasta rahad ka tõmmata nulliga nagu minu kuppel! Kogu see sinna plaanitud 200 milli tuleb suunata Rohuküla ja Võru raudteedele, saaks mõlemad valmis! Ja seejärel muidugi kaine peaga, koos kurjategijaid valvavate vangivalvuritega kasvõi, istuda maha, larpida veidi õlut ja mõelda, kuidas raudtee Pärnu kaudu toimima panna.

 
"Foyle sõda" filmist - küll oleks lahe, kui sellised tänapäeval tehtud autod (mitte überkallid muidugi) teedel vuraks! Oleks või mõnedki mudelid!



 
Minu arust hea tabamus. Sügistuul püüab pärnasid lehtedest tühjaks rebida, aga öökülma pole olnud ja nii vaid alumised oksad tühjenenud. Aga tormituul toonud saarelehti hoopis teiselt poolt vaja, seega "loobib" neid üle katuse! Ja nagu vasakult näha, süüdi on ... TUUL!
 

 Kohvrid on ilusamad ja ka säästlikumad. Olgugi, et kapslid tuleb juurde osta, kui valida "kaitstud" mündid. Ja põnevust ning hasarti jagub kauemaks! Kindlasti on see ka investeering. Peaasi on mitte osta ühtegi asja alghinnaga, mida pakutakse. Kohvrite puhul keerulisem odavamaid leida, aga kapslid, mündid jm saab kaubelda. Peaasi, et õigeid ostaks. Kahjuks läksin osade kapslitega alt, paar mm suuremad ja lahtritesse ei mahu, aga õnneks olemas ka suuremate aukudega sahtleid ja kuna osa muid münte suuremad, soobivad needki korralikuks hoiustamiseks.





Sellisena siis mõned mündid sahtlites. Osad ka aastate järgi, aga neid ma osta ei kavatse, läheks asi liiga fanaatiliseks. Keegi müüs 8 eur/kg vanu münte, üle 200 kilo, no mine lolliks!

Veganmess nädalavahetusel, aga see maailm pole minu jaoks. Ja eriti kui laadal pead kümneka pileti eest viskama! Põrgusse!
Mõned tooted pidid küll maitse poolest üsna ära petma, aga ma ei näe ka põhjust kaaviari asemel mingit miksitud kraami süüa jne. Oleks siis veel, et hind oleks kordi odavam! Ja Reikopi kiidetud kana või miski oli olnud tegelikult jummala maitsetu kustukumm! Salvesti sibulamoos aga tõenäoliselt ikka päristoit!



 
Pikalt tuuline ja lausa tormine! Ega muud üle ei jää, kui osta mahakantud raamatud ja lugeda. Et need taas seejärel jõuaks inimesteni, taaskasutamiseni.


Jüri Raudsepp "Pärijate koosolek" - lausa neelasin seda! Ülihästi kirjutatud ja ka üsna eestlaslik. Jagelemised pärandi üle "ma/me olenme nii otsustanud" ja see, kes soovib õiglust, muutub oma õdede-vendade silmis õiendajaks ja halvaks inimeseks. Muidugi, alati ma lähtun sellest, et ka jutuvestja võib tillist tõmmata ja viga on võib olla hoopis temas. Ometi tundub selle raamatu järgi, et autoril PIGEM õigus. Aga ongi ülimalt kurb, et selliseid nääklemisi ja ahnust on. Tean seda.
 
Korraks pidin siiski linna minema. Suvised kohvitajad/õlletajad läinud, aga siiski natuke turiste vist on. Vanalinn on aga muutunud, kuigi taas kõlab mingeid plaane, kuidas eestlane sinna tagasi tuua. Kuivõrd see õnnestub ja mida välja mõeldakse - suhtun skeptiliselt.


Samas on ka teistsuguseid. Selliseid, kes Siberisse saadaks kui saaks.  Teemaks seekord lausaline pommiähvarduste laine koolidele jt.

FB-s:

Hurraa globalismile! Laskem edasi sisse vaeseid moslemeid ja "Putini-vastaseid" venelasi. Nad on ju hädas, me peame neid aitama! Ärge muretsege, nad tänavad meid kõiki hiljem omal moel. Samuti nagu Prantsusmaad, Saksamaad ja Rootsit lahke vastuvõtu eest! Ma ei mõista meie valitsejaid, mida nad mõtlevad? Mida me ootame?
Täna on pommiähvardus, ülehomme on pommiplahvatus. Minu arvates ainus õige lahendus täna oleks piiride sulgemine ja piirikontrolli taastamine ning massiimmigratsiooni peatamine. Peame teadma ja registreerima kõiki, kes ületavad Eesti Vabariigi piiri.
Elame omal maal ja pole õrna aimugi, kes siin liigub ringi. See on ebaadekvaatne situatsioon, mis ei lõpe hästi.

Sots:
Oletegi niisugune inimene või? Hämmastav, et teiesuguseid olemas on?

Eks sotsidelaadsed olidki ju need, kes Siberisse saatsid, lootuses, et "teiesugused" seal kärvaks ja saaks jätkata oma küünilise "hoolivusega" võõraste, tapjate ja mõrtsukate suhtes.

Aga on ju kolmat, neljat jne moodi arusaamu.

Isamaalane:
Isamaa erakonna põhimõtteks on olnud läbi aastate seista soodsa ettevõtluskeskkonna kui Eesti jõukuse vundamendi eest. Seepärast kutsusime ettevõtete katuseorganisatsiooni esindajaid 2. oktoobril Riigikogu konverentsisaali toimuvale arutelule, mille eesmärgiks oli saada laiem ülevaade Eesti ettevõtete ja majanduse murekohtadest ning nägemusest nende lahendamisel.
Suur tänu kõigile osalejatele aktiive arutelu ja pakutud lahenduste eest. On hea tunne, et meie arusaamad, mõtted ja ettepanekud ühtisid!
Mõned mõtted, mis jäid ümaraual kõlama:
1. Eesti inimese kõige suurem mure on praegu üldine hinnatõus.
2. Ettevõtlus vajab stabiilsust ja planeeritavust. Praegune valitsus külvab ebastabiilsust.
3. Käibemaksu tõus juba järgmisel aastal mõjutab iga sektorit ja inimest, täiendavad plaanid uuteks maksudeks ja olemasolevate tõstmiseks vaid süvendavad probleemi.
4. Eesti langetab otsuseid omapäi, arvestamata, mida teevad lähiriigid. Sellega saab ränga hoobi meie ettevõtete konkurentsivõime rahvusvahelisel turul, aga ka Eestis on välismaine kaup seetõttu odavam kui kodumaine toode.
5. Valitsuse ja koalitsiooni seatavad kooskõlastamisajad seadusemuudatustele on vastuvõetamatud.
6. Tegu pole avatud aruteluga, vaid juba langetatud otsustega, millele lisatakse näitemäng. Toimuma peab tegelik kaasamine!
7. Rohepööret soovib riik läbi viia käsukorras, täitmata eelnevaid kokkuleppeid ja arvestamata, mis on selle kõige hind ettevõtluse või inimeste jaoks. Eriti hätta jäävad väiksed ja keskmise suurusega ettevõtted.
8. Konkurentsivõime tõusu ja majanduskasvu pole riigis seatud prioriteediks. Seetõttu olemegi praeguses olukorras, kus majandus on languses kuuendat kvartalit järjest.
9. Eestis on liiga palju bürokraatiat ja ametnikke.
10. Töötlev tööstus on Eesti majanduse alus. Seda tuleb elavdada, mitte pidurdada.
11. Teedeehitus peab olema prioriteet number üks! Kiiretest ja mugavatest ühendustest sõltuvad peaaegu kõik ettevõtlussektorid.

No vaataks kas on siis ka ausust?

Juba 1. punkt näitab jätkuvat valetamist! Hinnatõusu veavad ettevõtjad ja on ülimalt häbematu valetada!
Järgmisi punkte seega pole mõtet lugeda - RE koopia.

Hind sõltub sisendi hindadest. Alustame sellest, et energiahinnad on tõusnud üle kahe korra... Kas sa oled okka aru saanud, et raha tuleb vaid ettevõtlusest ja läbi maksude jagatakse seda uuesti laiali! Uuest aastast tõusevad käibe- ja tulumaks, aktsiisid alates 1.maist jne. Uskumatu, et sa ikka arvad, et ettevõtjad on kõiges süüdi!

Ehk siis käive ei tähenda midagi? Ja hind ei sõltu ei sellest ega sellestki, et üleval tuleb pidada üks market versus kolm marketit? Näen igapäevaselt, kuidas kõik need asjad seotud ja mida tähendab aina juurde tekkivad ettevõtted. Ja sisendid? Kui tootjaidki on liiga palju, on sama jama ja sp sisendid paisuvad.
Energiahindade tõusus on süüdi eelkõige Partsi-börs ja mahhinatsioonid.
Vist juba küsisin, kas Jõgeval vist 8 tanklat ÜHE JA SAMA klientide arvu juurs pole kaks korda kulukam üleval pidada kui 4 tanklat?
Ettveõtjad pole kõiges süüdi, kuid suurimad süüdlased. Nagu ka Isamaa pole kõiges süüdi, küll aga osaline hinnatõusudes.
Leia siit üksainus vale argument või arutluskäik!? Ning ütle, et Pärnits jt valetavad? Puhas ettevõtjate sigadus, marketitest apteekideni.
Ja ei maksa unustada, et ka palgad sõltuvad ettevõtlusest, kui just maksumaksja kulul elavad poliitikud jt välja arvata. Kui ettevõtteid liiga palju, kulud KORDADES suuremad ning käive väike, siis ongi palgad seal, kus on:
Ning taas, Jõgevalgi võiks olla palgad suuremad tanklates, marketites jm, kui pooled neist uksed kinni paneks. Kas 4 eurot sentidega tunnipalgana on inimväärne?

Ole hea ja hakka ettevõtjaks. Kui oled mõned aastad tänases olukorras hakkama saanud, siis võiks edasi vaielda. Mina olen üle 30 aasta olnud ettevõtja ja tean millest räägin!

Olen olnud ja mõistus kodus ning ausus ka olemas! Hästi töö eest palka maksnud ning maaelu vedanud. Vähe sellest, ka palgatööl olen alati olnud parim, sellekski on tunnismärgid kodus! Ja mis veel olulisem, muutnud tööd igal pool efektiivsemaks ja TUNDUVALT, ikka ettevõtjate heaks!
Aga nagu arvasingi, siis tõde on valus tunnistada, sest vaja on ju "oma asja ajada". Sellised erakonnad aga vaid inimesi Eestist minema peletavadki ja kaotatakse usk aususesse ja õiglusesse! Raske olal aus? Või nii uskumatu kui see ka on - ei teagi, kuidas efektiivsust mõõdetakse? Teeks siis ka Jõgeval igale inimesele oma pood, tankla jm, hinnad kukuvad kohe nulli? Tule taevas appi...
Ju siis oled samasugune ettevõtja, nagu suur osa Eestis ongi - ükskõik, kuidas üle teiste laipade kasumi nimel!

Või on tõesti Eesti ettevõtjad nii rumalad, et ei saa aru? 3000 kliendi asemel päevas jääb 2000, seejärel 1000 ja ikka aru ei saa, et ISE tõstavad hindu? Kuidas on see võimalik, päris tõsiselt?

Ei tee keegi ettevõtet, kui selle tulemusena ei teeniks kasumit!

miks me Parts-börsilt ära ei lähe ja ei kehtesta hinnapiiri (põlevkivijaamade) elektrile? Miks me ei püüa kütust säästa, kuigi see kallineb aina ja ülikõvasti, sest .... tanklaketid teevad uusi tanklaid?
Oletame, et tankla ostab liitri 1 euroga, kliente on 1000 ja tangitakse 30 000 liitrit. Kõrvale ehitatakse veel kaks tanklat, kliente jääb järgi 333, igas tanklas tangitakse nüüd 10 000 liitrit ja ... KASUM ON SAMA? Või lepib tanklaomanik 3 väiksema kasumiga? EI, TA TÕSTAB JUURDEHINDLUST!
Häbi peaks olema tõest kõrvale hiilida ja mingit jama ajada! Ei ole kõik maksumaksjad/valijad lollid ning ei kuula suu ammuli!
Igal alal saab efektiivsust tõsta erinevalt, kuid võin öelda, et teen täna sama töö üksi, mida tegime mõned aastad tagasi kahekesi. ja kui sel alal veel muudatusi teha, nagu soovin, teen sama töö, mis teevad kolm inimest. Nii et tean ülihästi, kuidas säästan ettevõtja raha, kütust, loodust. Kuid teine ettevõtja ajab möga ja tõstab hindu!?

 Tubli! Eks me kõik vaata oma kulutusi üle ja püüame olla efektiivsemad!

kulutusi, ka roheluse poolt, vaadataks siis kui pooled ettevõtted kinni panna. Siis pole ka illegaale vaja ja hiljem sõjaväge tänaval

kust siis maksuraha tuleb, millest pensioni maksta?

töökohad jäävad ju alles, teisel ametikohal ja illegaalide asemel.
 

Nagu alati, mitte mingil juhul isamaalased ei vasta küsimustele!!! Ei palga, ei selle kohta, kuidas kujuneb hind ja käibe seotusest sellega, ammugi ei tunnistata, et taolistel puhkudel ei jää muud üle kui uksed kinni panna või HINDU TÕSTA! Ja just seda, nui neljaks, tehaksegi. Aga aferistid süüdistavad hinnatõusus paariprotsendilist käibemaksu tõusu!?
Ja loomulikult sellised aferistid, kes ongi orienteeritud OMA TASKUTE TÄITMISELE, toovad välja ka vajaduse maksimaalselt raisata, vabandust, "investeerida" teede ehitusse ehk p 10! Ikka kelle huvides? Ettevõtjate huvides. Seega, võimalikult palju raha on mitte pensionite jaoks vaja vaid hoopis ettevõtjate nuumamiseks. Ja seda veelkordse rahva hävitamise nimel, keskkonna kaudu.

Muide, isamaalased on ju need, kes räägivad koolide olulisusest, õpetajate palgatõusust jpm. Needsamad, kes Metsküla, Ruusa jt koole kinni tahavad panna! Milline kahepalgelisus, eks?


Sellised asjad masendavad, väsitavad ja kaotavad inimestes usalduse ning lootuse.

 
Palju rämpsu, kaugelt ja siin kallilt.



 
Koristamine uhiuuel tänaval võiks parem olla?


 
Kui külalised tulemas? (Selver, Vorstiabi)


 
Nüüd lõpuks sain asuda lugema juba suvepäevadel soetatud raamatut. Linda Kongo, teatud mõttes justkui LUS-i ikoon minu jaoks, on ära teinud tohutu töö! Ja kuigi tegu põhiliselt ju vaid ülevaatliku raamatuga, siis minu jaoks on see sur osa mu elust. Kahjuks, eriliste teadmisteta ja ajaliste võimalusteta (ja ka andekuseta), oli see minu jaoks pigem hobi, eesmärgiks aidata looduseuurijaid jõudumööda. Põhja pani Eesti Looduse kõikide numbrite ja artiklite lugemine ilmumisest peale juba lapsepõlves. Seega pole ka ime, et raamatuski toodud nimedest on paljud tuttavad, justkui omad. Lisaks õnnestus tänus LUS-i, EOÜ ja ka mükoloogide suvepäevadele ja laagritele ise osaleda ja kohtuda parima osaga Eestimaa inimestest - looduseuurijatega. Nii olen nimede hulgas leidnud sadu inimesi, kellega vähem või rohkem kokku puutunud. Ja loomulikult, alati võimalusel seltse ka toetanud. Minu jaoks on meie looduseuurijad lihtsalt uurijad suure algustähega.
Ja kuigi, nagu ütlesin, on panus olnud väike, siis ikkagi panus.
 


 Mõtlesin vihmahoogude vahel ka jalutama minna, aga südame rütmihäired head tunnet muidugi ei tekita. Eks siis vaatan pilte, mida Häli tegi.






Tegelikult on üsna palju ebanormaalsust ühiskonnas, mida aeg edasi, seda rohkem!

Lõustaraamat (igatahes see nimetus sobib üsna hästi, sest tegutsevad ju seal anonüümsed "lõustad", olgu selleks siis lõustaalgoritm, Delhvi sõltumatud faktikontrollijad või kes iganes) põhjendab postituste eemaldamist väga nõmedal ja samas koomilisel viisil. Kopeerisingi nende põhjenduse ja postitasin, saamata tõepoolest aru, kes on see tsensoririsu. Mõnda aega hiljem sain teate.

Kogukonnareeglid
Rämpssisu
Me ei luba inimestel proovida saada meeldivaks märkimisi, jälgimisi, jagamisi või videovaatamisi eksitaval viisil.
Näited asjadest, mida me ei luba
Sama kommentaari kordamine
Võltsitud meeldimiste, jälgimiste, jagamiste või videovaatamiste saamine
Meeldivaks märkimiste ja jagamiste koordineerimine, et näidata midagi populaarsemana, kui see tegelikult on

Sinu sõnavabadus
Soovime, et saaksid teistega vabalt jagada. Eemaldame asju või piirame inimesi ainult selleks, et kogukond oleks lugupidav ja turvaline.
 
Kus on lugupidamine lõustaraamatu poolt? Mis sõnavabadusest nad räägivad? Rasvaseks rõhutatud põhjendust kasutatakse sageli täiesti suvaliste postituste puhul ning eriti koomiline, et sageli ju ongi postituste tegemise eesmärgiks saada rohkem meeldimisi?

Huvitav seegi, et nad teavitavad postituse eemaldamisest, aga kuna ise enam seda postitust näha EI LASTA, siis jääb arusaamatuks isegi see, milline postitus oli REEGLITEVASTANE!? Tule taevas appi! Kas meil plaanitavvihakõne seadus võtab esimesena süüaaluseks lõustaraamatu? Selle, kes muudab kogukondi lugupidamatuks ja ebaturvaliseks ning sülitab sõnavabadusele?

Veel:

FB kustutas südamerahuga seentegrupis kommentaari, kus liikmetele tuletati meelde grupi reegleid, defineerides selle "sooviks tekitada meeldimisi" jne ega sellesama süsteemi järgi. Lisades:

Ära tee järgmist.

  • Postita, jaga, suhtle sisuga ega loo kontosid, gruppe, lehti, sündmusi või muid varasid kas käsitsi või automaatselt liiga tihti.
  • Müü, osta või vaheta saidi privileege, seotust või tootefunktsioone ega proovi seda teha, nt kontosid, administraatorirolle, postituslube, lehti, gruppe, meeldimisi jne, välja arvatud juhul, kui see on selgelt määratletud kaubamärgiga sisu, nagu on identifitseeritud meie kaubamärgiga sisu eeskirjades.
  • Nõua või väida, et kasutajad peavad enne lubatud sisu vaatamist või sellega interakteerumist sisuga midagi tegema (nt meeldivaks märkima, jagama).
  • Julgusta meeldivaks märkimist, jagamist, järgimist, klõpsamist või rakenduste või veebisaitide kasutamist valedel alustel, näiteks järgmised.
    • Valede või olematute teenuste või funktsioonide pakkumine (nt „Saa nupp ’Ei meeldi!’“)
    • Lubatud sisule suunamata jätmine (nt „Nordstromi sooduskoodi saamiseks klõpsa siin“; valed esitamisnupud)
    • URL-ide petlik või eksitav kasutamine, mis on määratletud järgmiselt.
      • Varjamine: Erineva sisu esitamine Facebooki kasutajatele ja Facebooki indekseerijatele või tööriistadele.
      • Eksitav sisu: sisu sisaldab linki, mis lubab ühte tüüpi sisu, kuid pakub midagi oluliselt erinevat.
      • Petlik ümbersuunamise käitumine: veebisaidid, mis nõuavad mingit toimingut (nt captcha, vaatamisreklaam, klõpsake siin) selleks, et sihtlehe sisu vaadata, ning URL-i domeeninimi muutub pärast toimingu tegemist.
      • Meeldivaks märkimise / jagamise meelitamine: sihtlehed, mis nõuavad kasutajatelt sisu meeldivaks märkimist, jagamist või muul viisil selle sisu kasutamist enne sisule juurdepääsu saamist.
      • Sihtlehe petlik funktsionaalsus: veebisaidid, millel on eksitav kasutajaliides, mille tulemuseks on juhuslik liiklus (nt hüpikaknad/allalaadimised, klõpsude röövimine jne).
      • Kirjaveaga kaaperdamine: väline veebisait jätab petliku mulje, et esindab mainekat kaubamärki või teenust, kasutades nime, domeeni või sisu, mis sisaldab kirjavigu või kasutab muid vahendeid, et esineda tuntud kaubamärkide abil, kasutades külastajate eksitamiseks teisele usaldusväärsele saidile sarnast sihtlehte (nt www.faceb00k.com, www.face_book.com).
      • Ja muud ülaltoodud sisuliselt sarnased käitumisviisid.

Lihtsalt uskumatu pask sõna otseses mõttes nende poolt! Kohe kindlasti pole mul mitte kunagi soovi olnud mingeid laikimisi koguda, vaid tegu ikka ja jälle teavitamise, info jagamise ja mitmete meile oluliste asjade reklaamimisega nagu nt Eesti puhkevõimalused.

 Näib, et proovisid saada meeldivaks märkimisi, jälgimisi, jagamisi või videovaatamisi eksitaval viisil.
 
FB-le NÄIB??? 
 
Hea, et ma allpool olevaid pilte FB-sse ei postitanud, sest küllap jälle pildistasin meeldimiste ja populaarsuse kogumise eesmärgil?


 
Taas turule ja seekord sattusin portsu otsa. Või siis peab ütlema, et keegi näkkas konksu otsa? Peetri Lõheäri poolt oli degusteerimist. Üks vääääga sidrunine siaakala ja sidrunine see tõesti oli. Väga hea ja vähemalt sama hea oli ka miski krõbetaignal kalamari veel millegagi.





 
Alguskaadrid uuest realitishõust....


 
 Paraku pean aga veel ühe näitliku arvamusvahetuse siia välja tooma, et see säiliks ja näidata, kuidas "koolitajad" armastavad sõnu seada, kuid asja ei tunne. Tema jutt punasega ja kuna platsis taas ka Eesti "tippviisiku" demagoog, siis tema jutt sinisega. Tegelikult oli seal veel üks seltsimees (naine), aga see pole suurt tähelepanu väärt, sest peale tühja plära ei osanud ka tema midagi öelda. Üks lõik vaid:
Aitäh "harimast"! Võtan teadmiseks, seisukohta ei muuda. Võeh... Hoidku selle eest, et kohalikelt omavalitsustel võetaks võimalus kujundada kohalikku elu ning isegi maakonnaliine ministeeriumilaua tagant tootma hakatakse. Milleks siis üldse ühistranspordikeskused, vaid Tallinna korralduste täitmiseks?!

Enne aga üks hüüdlause ühe firma kodulehelt. Siis saab aimu, kuskohast "õpetaja" välja hüppas!

Meie meeskond on mitmekesise tausta ja teadmistega, oma töös kasutame erinevaid disainmõtlemise tööriistu, et pakkuda parimat arusaama ja inspiratsiooni meid ümbritsevast maailmast.

Mõte viia Tartu bussijaam südalinnast kuhugi rongijaama juurde on õnneks nii jabur, et seda pole Tartus keegi peale sinu julgenud välja käia.

Lihtsalt remargi korras "huvitava" vestluse jätkuks, Tartu kodukalt: Asutuse Tartu Linnatransport ülesanded on ühistranspordi, sealhulgas bussiliikluse, taksonduse ja rattaringluse korraldamine.
Minister kindlasti ei tegele nt. liini 25 aegade muutmise käskkirja/määruse vmt allakirjutamisega, kui seda vastavalt vajadusele muudetakse või näiteks Tartu liinivõrgu ümberkorraldamise või näiteks Tartu linna ja valla omavahelise koostöö ÜT korraldamisega. Kohalikud asjad korraldatakse kohapeal, ministeeriumi-ministri asi on korraldada suurt pilti, tagada, et KOVidel oleks ÜT jaoks rahastus, et oleks olemas riigi suur plaan, mida kohalikul tasandil arvestada jne.

Järjekordselt ei ole sul mäluga korras. seda on korduvalt arutatud ja jõutud ka arusaamale, et asjal on jumet, kuigi leitakse ka miinuseid. Küll aga pole arutlejad ühest asjast aru saanud - see EI TÄHENDA, et busside, vähemalt enamuses, enam kesklinnas ei peatuks.
Olen sedasama ka korduvalt rääkinud, aga ma ei imesta, et sul mälunõtrust esineb. Seegi korduvalt välja tulnud, kasvõi siis ,kui arvasid, et maakonnaliinid ei peakski üldse linna sisse sõitma! See on kõige äärmuslikum nõtrus vastuseks tõdemusele, et need liinid peaks lausa LINNA LÄBIMA.
Meie omavalitsuste ja ka selle piiratud ning iganenud hankesüsteemi suur puudus ongi see, et nagu sa ei näe linnapiirist kaugemale, ei luba süsteem ka näha üldse piiridest kaugemale, olgu valdade või maakondade omadest. Üksikud erandid välja arvatud. Huvitav on see kõik tegelikkuses ka, neile, kes midagigi jagavad. See ONGI SUUR PILT! Aga kui minister tuleb saare pealt ja ei oma mingitki aimu bussiliiklusest, siis kuskohast ta peaks oskama üle mätta näha?
Ja siiski, isegi tallinnas ja Harjumaal on sellesuunalised muudatused ees. Lahjalt küll, aga igatahes positiivsed! Vaid Tartu oma kultuurituses kipub manduma. Ei taha mõeldagi, mis tulevase aasta "pealinna" põhieesmärgid on...
Kui liita Alatskivi (Kallaste) bussid näiteks Elva liinidega, siis mõlemalt poolt saaks OTSE järgmistesse peatustesse (näitlik):
Teaduspark, Raja, Kaare, Tartu Jaam, Riiamäe, Kesklinn, Peetri, Vene, Mõisavärava, Kaupmehe ja vastupidi. Kesklinn kui nimi tuleb tuttav ette? Mil moel siis kesklinna ei saa või sealt sõita?

Kus on kodukal öeldud, et linnatranspordi ülesanne on maakonnaliinide korraldamine? Ja kui ongi, siis miks nad pole siiani millegagi hakkama saanud?
Meie omavalitsuste ja ka selle piiratud ning iganenud hankesüsteemi suur puudus ongi see, et nagu sa ei näe linnapiirist kaugemale, ei luba süsteem ka näha üldse piiridest kaugemale, olgu valdade või maakondade omadest. Üksikud erandid välja arvatud. Huvitav on see kõik tegelikkuses ka, neile, kes midagigi jagavad. See ONGI SUUR PILT! Aga kui minister tuleb saare pealt ja ei oma mingitki aimu bussiliiklusest, siis kuskohast ta peaks oskama üle mätta näha?
Ja siiski, isegi tallinnas ja Harjumaal on sellesuunalised muudatused ees. Lahjalt küll, aga igatahes positiivsed! Vaid Tartu oma kultuurituses kipub manduma. Ei taha mõeldagi, mis tulevase aasta "pealinna" põhieesmärgid on...

Sul on Kesklinna peatusest veidi puudulik ettekujutus. Seal peatub enamik Tartu linnaliine (1, 2, 3, 4, 7, 8, 11, 12) ja kui sa tahad ka Elva - Alatskivi bussi seal peatuma panna (ja bussijaamast mööda suunata!?) - nojah... kus siis täpsemalt?
Ja millise haagi see buss peaks tegema, et pärast Kaare peatust jõuda järgmisena Tartu Vaksali peatusse?

selliste asjade jaoks kujundatakse tänavaruumi ringi. Ja olen kesklinnas ringi käinud, lihtsalt silmad on lahti. Vajadusel saaks ka autovabaduse pst bussipeatuseks muuta. Või sõitku (osaliselt) praegusesse busdijaama. Point on liinikujunduses.
Sa ise vist ei tunne linna? Bussid saavad Riia mnt viadukti juurest jaama juurde sõita või kui bussijaam oleks teisel pool, kaubateede asemel, saaks ka nii Riia mnt kui Näituse/Ilmatsalu teelt sisse ja välja.

MKM ei puutu enam asjasse. ÜT korraldavad regionaalministeerium kohalikul ja kliimaministeerium riiklikul tasandil.
Neid nüansse on niivõrd palju ja niimoodi lihtsustada, nagu teie seda teete, ei ole võimalik, kuigi pilt tundub kena. Ja võin näitena tuua mujalt Euroopast, et kõige kiiremad lahendused, on kiired ümberistumised, mitte pikad loheliinid. Raudteejaamast saab suhteliselt operatiivselt kesklinna, nii bussiga nr. 3 kui 25, mina saan isegi koju bussiga 25, kuigi ma eelistan kõndida pigem. 25 peatub ka Turu ja Soola peatustes, kust on üsna vähe maad maakonnaliinide peatustesse.
Riik on astumas sammu ühtse piletisüsteemi ja ehk ka ühtse piletitariifi suunas, mis on juba väga suur samm ja võimaldab nii mõnegi ebakõla erinevate KOVide vahel lahendada. Järgmine samm on tõesti integreeritud ühistranspordisüsteem, et vahemaad oleksid kiiresti ja tõhusalt läbitavad, rongide-busside ajad ühildumas, pendelbussid jne, ning ooteajad napid. Selleks peab aga päris palju raha riigi poolt tulema - kas see valmidus on olemas? Kas ühiskond on valmis selle eest maksma? Ma väga tahaksin isiklikult seda kunagi siin näha.

Seda ma ju räägingi, et enne MKM ja nüüd regmin.
 Mina ei lihtsusta, ma optimeerin. Nüansse ongi palju, aga miks suurt pilti näha ei osata?
Konkreetne küsimus: Näit seesama Alatskivi - Elva. Mis juhtub täna bussijaamas lõpetades ja alustades reisijate arvuga? Ja mis juhtub siis kui teiselt poolt jõge saab SELLELE SAMALE, täna eraldi sõitvale bussile istuda ning näit Jaama peatuses Alatskivi bussile? Juhtub see, et täituvus suureneb, seega ka efektiivsus?
Kusjuures need ongi KIIRED ümberistumised veel lisaks. Vaata Raplas, Jõhvis vm. Operatiivne linnaliinu´ide jutt on täielik pläma! Ümberistumistega kehtib kuldne reegel: "Ümberistumisi nii PALJU kui võimalik ja nii VÄHE kui võimalik"!
Piletisüsteem ei lahenda mitte midagi! Ainuke, on kulude kasv maksumaksja jaoks, piletite järele puudub igasugune vajadus maakonnaliinidel. Integr süsteem on meil juba 30 aastat, ainult, et seda sammu ei suudeta astuda, nii äpud ollaks enamuses Eestimaal. Paremad edusammud on Türil, Raplas, Jõhvis, Narvas, aga sealgi väga poolikud. Võhmas näiteks pandi püsti nimesildipostid ja kõik, aegade kohendamisega saab nüüd tõesti kiiresti ümber istuda, Tartumaal ei suudeta isegi Tiksoja ühispeatust rajama hakata. Selle asemele tahetakse miljonid viadukti peale kulutada.
Raha kusjuures ei kulu selliste asjade peale peaaegu üldse. Tallinnas pandi linnaliinid kokku, mis raha seal kulus? Nii et ärge tekitage valearusaamu.

on kliimaministeerium ja regionaalministeerium, mõlemad korraldavad.
Ja teise punkti osas - piletisüsteem lahendab väga palju, see teeb esiteks kasutajale liikumise palju, palju mugavamaks, ei pea enam leiutama, milliseid süsteeme millise vahendiga kasutama. Teiseks, võimaldab see ühes süsteemis planeerida oma sõite, hetkel see võimalik ei ole. Kolmandaks, kui tekivad ka ühtsed tariifid, mis võiks olla ideaalolukord, ei ole enam KOVi piir selles osas nii oluline.
Näitena - olles palju reisinud, mujal elanud. Parim süsteem on Shveitsis, nii teekonna planeerimise kui maksmise osas - on üks äpp, see on siis rongiliikluse äpp, mis sisaldab ka absoluutselt kõik muud liinid ning ka pileti saab osta just nii, kui on mingi kohalik buss, millele ei saa, on see siiski näidatud ja viitega, et bussist saab eraldi pileti. See on ülimalt mugav, pileteid saab osta ette, kui on vaja soodsamat (kohalikel on kuukaardid, aastakaardid, mis on kordades odavamad, kui iga kord maksta, rõhutan kordades ja muud soodustused), või saab sõita nö. jooksev piletiga, mis sihtkohta jõudes ja äpis stopp öeldes paneb punkti ning arvutab kõige soodsama hinna ja kasseerib automaatselt.
Ja teekonnad Shveitsis tähendavad alati ümberistumisi, kiireimad otsad on enamasti enamate ümberistumistega, vähema jalavaevaga otsad võtavad rohkem aega. Busside-rongide ajad on optimeeritud, aga siiski teostab iga kanton ise oma liikluspolitiikat, lihtsalt kokkulepped ja ühiskondlik ootus on teine kui meil. Seal ma ei näe mingit vajadust isegi auto peale mõelda. Selliseid liine nagu näitena toodud Alatskivi-Elva ei ole, linnas sõidavad linnaliinid ning mujale viivad rong ja maakondlikud-kaugbussid. Seega, ma ei pea teie nägemust sugugi mitte kõige optimaalsemaks ega paremaks, see venitaks mingeid liine, selle asemel, et kiireid liine luua - üks suurimaid murekohti on ka täna, et isegi kui busse on, siis läheb kohutavalt kaua aega. Seda ei ole vaja juurde tekitada. Ja kindlasti tuleks seejuures ligipääsetavusele mõelda, et igal inimesel oleks ka füüsiliselt lihtne ja mugav ühelt sõiduvahendilt teisele ümber istuda.
Tartus lahendaks palju see, kui Turu rist oleks jalakäijatele mugavalt ületatav, et seda saaks igas suunas ületada. Eeldan, et kui tulevikus sõidab enam reisironge, siis on ka enam bussiühendusi kesklinna. Kui on loodud ühtne planeerimissüsteem, piletisüsteem, siis võiks tekkida ka nö. pendelbuss - et ostad pileti nt. Tallinn-Tartu, mis on rongiga, siis on pendelbuss, mis viib otsejoones bussijaama, kust saab ümber istuda maakonna-kaugliinile. Ja teised, kes linna jäävad, sõidavad tavalise linnaliini bussiga.
Võimalusi on palju, aga jätkuvalt jääb küsimus, et kuidas seda kõike ka rahastada, valmisolek selleks.

veel kord, ma tean, kes korraldavad.
Mingeid süsteeme EI PEAGI kasutama kui neid pole!!!??? Praegune tasuta süsteem on mugav! Kuigi isegi need apataadid on tohutu ja MÕTTETU kulu, lisaks arvestuse, raha jm tegelevad töötajad. Kes sellest võidavad? Ainult piletiseadmetega tegelevad firmad ja te õigustate sellist rahakulutamist? Olete isaline või?
Maakonnaliinidel ei pea ma midagi planeerima, istun bussi ja sõidan.
Shveits ega keegi ei ole alati eeskujuks, selleks võib ise saada. Vaid pime ei näe, et tasuta ja piletita oleme neist kõigist ajast ees, sellist ärikate propat pole vaja ajada.
Kui te aga olete möödunud sajandus ja ei saa aru peasuundade linnaläbivate (ja asulaid) liinide plussidest, on see teie probleem. Õnneks on Eestis ka selliseid liine, mis peaks olema piisav eeskuju. Kõik senised minu pakutud muudatused on 100 % õigeks osutunud.

Minge siiasamasse Maarjamaale vaatama. Rapla. Liideti Alu ja raudteejaama bussid, kõik toimib, inimesed rahul, sääst olemas ja täituvus parem. Vaadake liini 319. Tartust Valka, mitte 2 eraldi liini. Võru - Tartu, läbi Põlva (tõsi, läheb vaid läbi Põlva serva). Jne jne. Ärge vaadake asju enda mätta otsast!
Sama oleks Põlva - Otepää - Tõrva, Haapsalu, Märjamaa - Rapla ja nii kõikjal üle Eesti.

Võrus pead komberdama linna ühte serva, et Tartusse saada? Normaalne? Pilet aitab selle vastu või?

Võru keskväljakult bussijaama on 500 meetrit jalutada. Mis siin ebanormaalset on?

Kui sa isegi meetreid ei oska arvutada, siis on sul tõsiselt aeg mõelda, kas ja kus sõna võtta, sest niisugust jampsi, nagu aastaid ajad, on ka laksu all raske genereerida! Kesklinnast on vahemaa üle kilomeetri.
Ja linna külalised peaks ka puhkama tulema, tirima oma pagasit läbi linna? Nad tulevad üldjuhul puhkama, aga kui ka tööga seotud, siis tahavad sihtkohta jõuda aega raiskamata!
Iga lapski saab aru, et mida rohkem peatusi tiheasustuses tehakse, seda rohkem saab reisijaid bussi ja seda nimetataksegi efektiivsuseks. Linnas sõita paar km rohkem selleks, et pärast kümneid kilomeetreid oleks bussis rohkem sõitjaid - see ka pähe ei mahu?
Kui peaksid iga päev jalutama kilomeetri või mujalt rohkemgi?, siis ehk sellist jura ei ajaks. Talvest rääkimata. Kodinatega. Seotuna ehk sellega, et minna lapsele lasteaeda järgi. Ühistransport toimib auto eelisena siis kui see on inimese jaoks. Ja kõik võrukad ei seisa ööpäevad läbi keskväljakul, nad elavad ka linna teises otsas, seega, mis argument see kesklinn veel on? Kubijalt ja Koselt tullakse ka keskväljakule kogunema, et siis demenstruatsiooni korras bussijaama marssida või? Kuskohast krt küll selline mõtlemine tuleb?

esiteks, teie toon on ebaviisakas ja lahmiv. See ei ole teie isiklik räuskamisruum, kui soovite vaielda, arutada, siis palun viisakal toonil ning mitte halvustades ja sõimates.
Teiseks, pileti- ja planeerimissüsteem täna ei ole ei läbipaistev ega mugav. Ning see on üks ÜT alustalasid, et inimene otsustaks seda üldse kasutada. Puudub võimalus leida ühest kohast adekvaatset infot erinevate väljumiste osas, või osta üks pilet läbivalt nt. Tallinnast Võõpsu. Ma ei ole kusagil öelnud sõnagi tasuta ühistranspordi vastu, vastupidi, ma toetan seda, aga ainult siis, kui see ka kuhugi viib, on liine, mis toimivad, nt. Elva või ka Otepää, aga on palju, mis on täiesti absurdsed. Tasub vaid korra Kagu-Eestis ringi vaadata ning aru saada, et seal ei saa ilma autota kuhugi liikuda nende absurdsete bussiaegade juures.
Ja absoluutselt võib ja peab võtma välismaalt shnitti, kui on head süsteemid, millest võtta. Tõin ise välja Shveitsi. Väga hea tasuta ühistransport on näiteks Luxemburgis, kus riik on teinud selle eesmärgiks ning maksab selle süsteemi ka vastavalt kinni. Ma ei ole kursis, kui tihedasti seal igas suunas ühistranspordiga liikuda saab, Luxemburgi linnas on ÜT väga mugav ja kiire, ja eeldan, et rongid viivad ka muudesse riigikese nurkadesse.
Ning lihtsalt remargi korras, kui võtta Tartu keskmesse, siis tartlasena ma soovin siiski head tihedat linnasisest linnaühistransporti, mis ideaalis peaks hästi ühilduma Tartu linna ümbritsevate valdade ja piirkondade maakonnaliinidega. See, kas buss käib Alatskivilt Elvasse või mitte, ei ole siinjuures linnaliikluse seisukohast absoluutselt oluline. Sest kui see buss peatuks vahepeal veel ka linnas igas peatuses, siis ei sõidaks sellega keegi, sest see teekond oleks mõttetult pikk. Ma toetan mugavaid ümberistumisi ning häid ühendusi sellele vastavalt. Raudteejaama juurde Tartus ei ole häid ühendusteid, et bussijaam sinna tuua, teiseks puuduks siis ühenduvus linnaliinidega (vaata kommentaari, et linnaliin ei ole maakonnaliin). Võrrelda Tartu linnaliine Otepääd läbivate liinidega on ebakohane ning tegelikult iseeneses võrreldamatu.
Küll toetan seda, et nt. Võrus on väga keeruline linnast bussijaama jõuda. Olgu see vahemaa 500m või 1km, on linna minnes tegemist tõusuga ja tagasi tulles laskumisega, mis nt. talvisel ajal on veel keerulisem läbida. Liikumisraskustega inimesele võib ka 100m raske olla, eriti kui pinke ka tee peal ei ole. Siiski, on võimalik ka linna peatustest bussi minna ja väljuda, küll aga mitte kõikide busside puhul.

 poliitpropagandale peabki emotsionaalselt vastama, sest sellist lauskjauramist on võimatu mõista! Kas kehtestame piletid ka koolides, raamatukogudes, perearsti juures, turgudel, poodides? Viisakast ja ümmargusest, aga sisutühjast jutust on siin vähe kasu.
Mismoodi on piletid seotud info kättesaamisega? Veel kord, ärge eksitage avalikust selliste pooltõdedega, need on kaks täiesti erinevat asja. Kui muuta peatus.ee (mis on kohutavalt halva lahendusega ja "spetsialistid" ei ole suutnud tänaseks ühtegi viga kõrvaldada, mille kohta kokkusaamisel selgitused välja tõin) toimivaks, siis pilet ei puutu ka ei selle portaali ega info juures mingilgi moel asjasse! Inimene oma otsustes ei lähtu kindlasti sellest, kui sõit on tasuline ehk piletitega, see peletab sõitjaid hoopis eemale. Bürokraadina või teoreetilise "koolitajana" võite ju piisavalt teenida, aga paljudel on elatustase ülimalt nõrk. Miks peaks ta oma maksudest veel piletisüsteemi toetama?
Kas Tallinnast Võõpsu sõidab rong või kommertsbuss? Eesti keeles kirjutasin, et maakonnaliinidel ei muuda pilet mitte midagi paremaks! Milles ma eksin?
Ja tasuta transpordi taset ei mõjuta mitte pilet vaid ametnike töötegemine ja suhtumine. Mitmes maakonnas on ju pilet, kas ÜT on seal parem? Konkreetselt, kus ja kuidas? Kas Rakvere jaamas on rongid bussidega seotud? Või saab Turba Jaama peatusest piletit ostes bussiga Rohuküla sadamasse?
Võttes aluseks aga Tartu, siis ei saa lähtuda üksiku tartlase enda soovidest. Sest Tartus on väga palju elanikke, kõikidel on erinevad vajadused ja sõidusoovid. Linnaliinid on nagunii olemas, need EI SEGA kuidagi parema maakonnaliikluse käivitamist. Sest ka tartlane tahab linnast välja sõita, olgu tegu töötaja, kooliõpilase või pensionäriga.
Ja kui te ei oska ühtegi argumenti Tartu kohta välja tuua, siis kordan, ärge ajage tühja poliitpropat. Maakonnaliiklus on Tartu jaoks ülimalt oluline., sest piirid, ka linnapiirid on hägus mõiste. Väga hea lahenduse puhul saaks ka linna sees maakonnaliinidega vajadusel liikuda, näiteks ühest linna servast teise. Lõunakeskuse ekspress on niisama lambist sõitma pandud? Näidake aga tartlast, kes heameelega Annelinnast kolistab kesklinna, et alles seal Elva bussile istuda?
Kui maakonnaliin peatuks kõikides peatustes, oleks sõiduaeg tõesti pikk, aga KES on rääkinud IGAS peatuses peatumisest? Laest ei maksa väiteid võtta! Maakonnaliinidele valitakse linnades optimaalne arv peatumisi, nii et ei kannataks kiirus ega kvaliteet.
Mis häid ühendusteid seal jaama juures ei ole? Ja MIKS ei ole? Sest ametnikud on aastakümneid keskendunud autodele ja ajanud ainult tühja juttu. Sedasama, mida isegi siin ajate.
Tänagi sõidavad selle hädise, vale nimega jaama juures oleva peatuse kaudu mitu bussiliini - 101, 105, 107, 113 jt. Kuidas nad sõidavad siis kui te jutu järgi sõita ei saa?
Ma olen piltlikult öeldes lapsepõlvest saadik ühistranspordi liinivõrguga seotud olnud, läbi ja lõhki on ja mu pakutud lahendused on ALATI muutnud asjad paremaks. Sh toimivad ka kõik need rongipeatused paremini, millede peatuste asukohad suutsin ära muuta enne porgandite tulekut.
Ja Kagu-Eestis olen sadu kordi ringi sõitnud, bussidega on ka kõikjal olukorrad erinevad, ühekorravaatamise asemel olen lisaks 10-20 aastat lahendusi pakkunud. Kohati ei saa tõesti autota läbi, aga viga on seal just poliitikutes. Setomaa vallavanem pole ju 10+ aastat näiteks mitte midagi teinud, küll aga palka kasseerinud? Teate, sealsed asjaajamised ulatunud selle ajaga tuhandetesse kirjadesse nii et tean kõige paremini igat kanti.
Ja kui te ei oska ühtegi argumenti Tartu kohta välja tuua, siis kordan, ärge ajage tühja poliitpropat, nagu see Tartu ja Otepää võrdluse juttki. Ka väiksemates linnades on sageli (nagu Võruski) rohkem kui üks peatus, seega, kes ütleb, et inimesed ei soovi Otepää serva, Pühajärvele vm sõita?. Maakonnaliiklus on Tartu jaoks ülimalt oluline ja ühistranspordi korralduses kehtivad ühised põhitõed, mis tuleb endale alati selgeks teha. Ja nagu ütlesin, siis saab KÕIGELE VASTU OLEMISE ASEMEL hoopis lahendusi otsida ja pakkuda.

Ehk nagu korduvalt olen öelnud, lahendusi leiab alati, paremaid või halvemaid, aga asju saab muuta! Vaja on paremat arusaama ja inspiratsiooni ümbritseva mõistmiseks.
Näiteks kui tehakse uuring, miks selle aluseks on valeinfo küsitletutele, nagu KAOKS SIIS KESKLINNAS BUSSILE SAAMISE VÕIMALUS ÄRA? Loomulikult siis öeldakse, et ei, me tahame kesklinnas bussile saada!? Asjatundjad või midagi...
 
 
 
Vaat sellised on siis meie bürokraadid ja/või ärikad, kes küsivad kõvasti pappi ja pakuvad "disainmõtlemise tööriistu, et pakkuda parimat arusaama ja inspiratsiooni, mõistmaks ümbritsetavat maailma"? Mis mitmekesisest taustast ja teadmistest me räägime, kui sõidetakse natuke Shveitsis ringi ja arvatakse, et kohe teatakse, mida kõik seal ja Eestis vajavad ning KUIDAS korraldada liinivõrku? Mina olen aga ühistranspordiga sõitnud ajast, kui jalad kandma hakkasid, PAZ bussi kapotil istudes kuni tänaseni välja igal erineval moel.

Aga midagi positiivset ja ilusat? Mündid on ilusad!

 
Peale esmakordset külaskäiku Vana-Viru tänava mündipoodi (üle pikkade aastate) ma seda rohkem ei külasta! Teenindus oli väga ebaviisakas.



 
Siin käin ja kui midagi lihtsamat vaja, siis valuutavahetuses Nunne tänaval, endise einelaua 10-Minutit vastas. Müürivahe tänav pealegi huvitavam kah.


 
Aga need kraaded tuleks tõsiselt käsile võtta, eesmärgiks graffitivaba linn. Ehk siis sodimisevaba. Sest on ikka ääretult ebanormaalne ja seega tuleks panna puhastamine ja ülevärvimine kinni maksta, kahekordselt! Asi pole ainult sodimises vaid ka haige suhtumise tolereerimises. Kodus hakkasin muide telekat vaatama ja kavas oli mingi film lapsdetektiividest. Algas see kaadritega, kuidas tattninad katusel sama asjaga tegelesid. Jäigi vaatamata, põhimõtteliselt...


 
Kas taksojuht ikka PEAB mobiil käes sinna midagi toksima sõidu ajal? 

 
 
Natuke pikemalt neist päevist, kui Tondil on "auk". Igatahes saab aimu kui vinge on rongiga läbi linna sõita! Kui tavaliselt kulub mul koos firmabussi sõiduajaga töölejõudmiseks 30, siis nüüd peaaegu 80 minutit. Tramm sõidab Tondile peaaegu 20 minutit. See pole muidugi väga palju, linna lõikes üsna hea aeg.


 
Otse loomulikult oli innovatiivsetel ekraanidel kirjas ka osa läänesuuna ronge, nädala keskpaigaks oli see suudetud siiski ära parandada. Ja otse loomulikult ei ilmunud ühelegi ekraanil ka infot et rongid alustavad Tondilt. Eelmise sajandi "elektrontabloode" tase on jätkuvalt, vähemalt nende peas, kes need ekraanid osis ja kes täna peaks pakkuma normaalsel tasemel, inimesteni jõudvat infot.

 
Asendusbussiga oleks kindlalt kiiremini jõudnud, aga ajas asja ära. On ju tegelikult trammisõit ju olemuselt mõnusam kui bussisõit ja peab kiituseks ütlema, et trammidki olid soojad.
Kui oleks viitsimist, võiks veel päevaselgi ajal minna ka töötegemist Tondile vaatama.


 
Vana-Pääskülas kulus ka ootamiseks aega, rongide graafik remondi ajal just täpselt nii hõre, et järgmise rongi ajal jõudes oleks tööle hiljaks jäänud. Seda enam, et Pärnu maanteelt tuli ka ringiga töö juurde sõita 


 
Õhtul aga rongile ei jõua, mingi kolmveerand tundi oodata ka ei tahaks nagu! Seega sõitsin teistkaudu ja Lepistikus istusin trollile. Ka iseenesest mõnus sõit! Aga aru ma ei saa sellest idiootlikust jäärapäisusest - ka seal, kus on ruumi, on ootekodade asemel need käkerdised ning mitte mingil juhul ei tohi isegi sõiduplaane neisse paigaldada, infostendile. Ruumi ju ometi on?
Väga arengumaa tunne jääb aga siis kui näed, et linnade tuiksoontel sõidab vaid 2 maakonnaliini! Tõsiselt või? Tänaval, kus on tohutult ühistranspordikasutajaid ja kus kahtlemata sõidetaks ka nendega, on räigelt mahajäetuse või mahajäämuse tunne!


 
Kui Vana-Kalamaja tänav sai vägagi inimsõbralik, siis see kõlekoleväljak on rohepealinna trump muidugi. Jutumärkides.






 
Lahedalt näitab tuld aga allesjäetud foor.

 
Info asemel näidatakse kallitelt ekraanidelt aga aerovaateid!


 
Nagu eelnähtud Lepistiku peatuses, on ka siin hoolimata sellest, et ruumi on, inimesed jäetud ilmastiku meelevalda. Kohutav reisijatesse ja ühistransporti suhtumine. Muide, siin pole ka ÜLDSE mingeid sõiduplaane!

 
Pargi & Suudle jaoks on ka vaid 2 parkimiskohta, kuigi mahtunuks rohkemgi.

 
Rohepealinnas müra aga ei olegi! Taas ostetud midagi, mis ei toimi ja millel puudub mõte? 


Üllatusega avastasin aga väga põnevalt ja ka lustakalt kirjutava Eesti kirjaniku.

Läbi aastate on sageli teemaks rahaliste vahendite kulutamine meie riigis. Neid valdkondi on palju, alates eesti keele maine uurimisest kuni hiigeltaristu objektideni, millele suur osa inimestest sooviks aga kulutada vist sadu või isegi tuhandeid kordi rohkem. olen alati öelnud, et see on vastutustundetu ja näitab paljude inimeste rumalust ja egoistlikkust. Ning olen ka korduvalt öelnud, et "seda ja teiste tehakse teiste arvelt". Üks näide on siin: https://kultuur.err.ee/1609144151/ministeerium-pani-kolme-suure-parandihoidla-projekti-tahtajatule-pausile Me sõidame üle enda ajaloost ja pärimustest, solgime traditsioone ning hävitame eestlust! Tänu eelkõige äärmusliberaalsele suhtumisele, mis ulatub valitsusest ERR-ni. Samas, kui isegi ERM ehitati valesse kohta, võiksime luua väga heal tasemel muuseumikompleksi ühte kohta koos erinevate hoidlatega. Nii saaks mitme muuseumi hoidlates hoitavast teha ka sealsamas ajutisi näitusi, mis sest, et need oleks põhimuuseumist eraldi. Ometi peame isegi relvastumist äärmuslikes mõõtmetes hoopis tähtsamaks ja sinnagi läheb suur osa meie rahakotist, rohkem kui on vajadust


Kadi:
 
RB "ilu", mis toimub hetkel Raudalu ja Luige vahel 😶

Kuhu mõtled põgeneda hallist linnast
kuhu mõtled pühapuid veel tooma minna
kus veel muutub suhkruks vahtramahl sinu suus?

 
Kuid päeva alustada võib erinevalt. Paul Mauriat.
 
 
 
 
Sügis toidupoes ja turul.
Huvitav küll, miks meil kodumaine (lätlased) suudavad mangost midagi teha, aga kõrvitsaketshupit mitte? Rikkalik kõrvitsaaasta ju?
Kui aga tahta morssi või limonaadi, siis Reti talu kraamiga saab ideaalselt kombineerida naturaalset jooki.
Selveri valmistoidud üldjuhul maitsvad, aga hinnad nende endi süül ülikõrgeks läinud, seega tasub vaid soodushinnaga osta (Pasta carbonara juustuga võrreldes oli bolognese oma küll nagu kummi).
Tomateid enam ei müüda, seega jääb üle nõustuda ühe hiljutise arvamisega, et vilju süüakse ja ostetakse ikka suvel ja sügisel, hiljem tuleb juba vekitud toodete peale üle minna. Ja tõepoolest, on ju ka meie jõululaualgi olnud ikka purgitooted!? Need pildil aga seni parima maitsega tomatid omas mahlas, Selveris Mõisaproua omad üsna võõra maitsega, nagu ka Onu Vanja sari.







Muide, kas teate, milliste "ühiskonnagruppide" puhul suur osa inimesi sõna hakkavad võtma, kuigi enamasti on nad oluliste teemade juures vait? Koertekasvatus, kooseluseadus ja veganlus. Ehk siis siis ründavad sind raevukalt igasugused äärmuslased, kuigi nende jutt on enemasti ükskõik mis teema puhul puhas jura. Samamoodi nagu lastele koolides pakutavad "asendajad" on solk! Ehk siis tegu on "maailmamuutjatega", kuid tehakse seda oma kiiksude tasemel, mitte maailma heaks.

 
Vaatan vana Naapurivisa. Huvitav vaadata! Ada Lundver on üsna kohmetu ja vigaderohke saatejuhina. Muidugi enamuses ei oska ma küsimustele vastata, kuid siiski on olnud paar huvitavat momenti. Esimeses saates, kui mõlemad võistkonnad vastasid mingile küsimusele valesti, siis mina vastasin õigesti (saate lõpuosas). Ja seekord saate algusosades nii juhtunud juba kaks korda! Mõlemad pooled eksisid  ja mina vastasin õigesti, nii Sophokles kui Madridi Real! Muidugi on nüüd ajad ja teadmised teised, info kättesaadavus ju karinaalselt erinev
 
 
Ja saabki oktoober läbi, küll üsna külma ilma ja ladistava vihma saatel. Aga isegi selles leian ma ikkagi sügise ilu ja võlu! Rõõmustas mind ka seegi, et lõpuks ometi, peale pikki aastaid vaikust on hakatud rääkima Tartu kaudu Riiga ja isegi Vilniusesse sõitvatest rongidest, veelgir toredam, ka Võru rongiliiklusest (tagatubades). Nii nagu Rohuküla rongiliikluse puhul, on sealgi tegu väga oluliste asjadega, ainult et liiga pikki aastaid on kõigega venitatud ja teadlikult vaidt oldud. Nii poliitikud kui meedia. Mõelda, mida kõike on tänu venitamisele kaotanud meie inimesed ja majandus? Turism loomulikult sealhulgas. Tahaks väga loota, et asjad võetakse tõsiselt ja KIIRESTI käsile ning seekord tehakse asju parimail viisil, parimate lahendustena!
 
Kuu viimase päeva õhtul tuleb aga "saatekavasse" järjekordselt kordus - Miss Marple! Kuna ERR (ja ka teised kanalid) näitab mõnda head seriaali, väikeste pausidega (Foyle, Surm Paradiisis, Brokenwoodi mõrvad jne), siis suurem osa ju nähtud. Epic Drama kanalil on aga mõned ajatud sarjad - üliheal tasemel tehtud. ERR sarjadest valdav osa on aga täiesti vastuvõetamatud!
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar