neljapäev, 14. september 2023

Vana-Kalamaja tänaval vingumiseks põhjust pole...

 

 
....Kuid see ei tähenda, et apsakaid poleks ja seega võib ja peabki kritiseerima! Euti kui oled rohepealinnas ja lähened näiteks rohelisema tänava poolt?
 
 

 
Vaatasin ka natuke märke, ei ole siin ka justkui väga muret? Siit poolt ei saa sisse, selge see. Teiselt poolt....



 
.... on ka nagu kõik selge?

 
Apsakad, millele valmimise eel viidati on ennast õigustanud? Või õigemini, viited on ennast õigustanud ja viitajad ei eksinud - selliseid pöördenurki saab planeerida vaid kabinetis istuja. Ka autojuhina, sest arvatavasti ei ole ta ka roolis eriti tähelepanelik...


 
Ja kuigi vahepeal oli hetki, kus pikk jupp tänavast oli tühi hetkeks, siis neid pilte püüdsin vältida, et mitte anda kellelegi konti hammaste vahele!
Muide, lastele meeldivad muidugi mänguväljakud, aga vahel võib ka pöörlev tool juba palju elevust tekitada. Nii et iga pisiasi võib rõõmustada. Muidugi ka vastupidi, olgu see nii pisike kui tahes.

 

 Laenasin aga ühe pildi Kalamaja grupist, autoriks J. S. Tänud!
Ma seda ise spetsell ei otsinud ja ei pannudki tähele, kas püsti juba lükatud, maha võetud vms. Aga tahaks järeltulevatele ja loodetavasti ja targematele põlvedele jätta alles - MA JU ÜTLESIN, ET NEID POSTE EI OLE VAJA!

 
Igal asjal on plussid ja miinused. Täielikult ühel tasapinnal oleva tänava puhul on enamasti hea võimalus mööduda kellestki, kes sunnitud näiteks tööd tegema!? Viisakalt ja rahulikult seda tehes pole kellelgi põhjust karta ka vererõhu kerkimist.



 
Mis hakkab olema aga talvel, eks see paistab. Üldiselt on lumelükkamiseks ruumi ja need vähesed, kes ka siis rattaga sõidavad, saavad seda n.ö. vastassuunas teha kõnniteel? Kuid kahtlust ei ole - mingid murekohad talvel tekivad.
Üks asi aga veel oluline - linn saab kõnniteid puhastada tehnikaga ja kindlasti paremini kui teistel tänavatel. Tõsi, ikka need postid... Sh siis ülekäike tähistavad jm.
 
Ah see kollase toruga junn ongi siis see "esimene ohver". Ma ju ütlesin....
Aga mis siin ikka. kalamajas piisavalt asjalikke kinnistuomanikke - teevad ise kõnnitee valgustuse. Kui võimsad lambid, kuidas majadele ja aedadele kinnitada - seda saab lv arutada. Linn aga maksab neile ühekordselt need kulud kinni (samala ajal KE tegeleb Riigikogus seaduste muutmisega - Paragrahv 1 - omavalitsusel on õigus otsustada tänavate valgustuse lahenduse üle ja selle kulusid võib edaspidi kanda ka kinnistuomanik)
Lihtne seadus! Vastutasuks muidugi võtab linn üle kõikide kõnniteede hoolduse, ka selleks, et tehnika selle jaoks ei peaks vahepeal sõitma, sahk üleval, sest jupiti on hooldus kinnistuomanike mure. Täna.
 


 
Ratturid sõitsid täna küll nii kuidas ette nähtud, aga ka mitte nii. Kõnniteele siiski neil asja ei peaks olema, kui just tegu pole lastega. Igatahes annab see kõigile ratturitele siin paremad võimalused ja mõitslikkuse piires isegi eeskirju rikkudes.


 
Rattahoidjate lahendus vist ei ole kõige parem, sest puit hakkab väga kiiresti mädanema?

 
Väga tore! See on väärt panustamist pirukatele ja teele! Isegi kui eestimaiseid ürditeesid pole, on siiski head teed võimalik nautida.


 
Piisavalt mugav lühipeatuseks ja samas ei pane ka kõnniteed kinni.


 
Eeee, ega ma ei vaata, kuidas sa sööd, ma üldse vaatan teisele oole, seal tundub midagi huvitavat olema....
Varblased on nunnud ja armsad, aga saiakäntsakaid ma neile pilduma ei hakka. Peene pudi, mis pirukast pudeneb, võivad nad küll endale saada.

 
Khm, no ma ei tea! Kas kulleriteks enamasti nooremapoolsed, n.ö. uue põlvkonna inimesed? Kel alati kiire ja pohh ümbritsevast ning eeskirjadest ning kes tahaks kõige vähema vaevaga töö ära teha?? Noh, heakene küll, siia tänavale kohe mitu pakki vaja lalali tassida. Aga kas seda teiselt poolt sisse sõites ei saa teha? Või parkides sinna, kus on parkimiskohad, valdavas osas? 
Ehk peaks kullerfirmade omanikud siin suvepäevi korraldama ja oma töötajaid veidi õpetama, kui neil omal kõva pea? Või peaks paljude rikkumiste korral räigelt tegutsema ja firmadel tegevusloa ära võtma?
 





 
Mõnele pingile oleks küll helkurit vaja. Ja mitte koledat helkuririba, vaid näiteks kalakujulist stiilset helkurit. Kasvõi nende ratturite jaoks, kel korrektselt head tuled rattal küljes ja lausa kasutavad neid!




 
Üks pikk pink siin on, aga piirde äärde võiks ka paar "baaripukki" paigaldama, koos väikese lauakesega näiteks. Ja turvalise lastetooliga, kus istudes saaks ka üle piirde vaadata?

 
Ainult jälle postid segavad vaadet!

 
Ning kui oled ikka terve tänava jalutanud ühel tasapinnal, siis ehk peaks ka terrassi ääre ära märgistama? Mõnulemine pikaajaliselt hajutab ju tähelepanu ja ära tulles unustad, et kõik pole nii roosiline, on ka asfalt silme ees...





 
Läkski just nii nagu ennustasin!


 
Muidugi on ka neid, kes parkimisega hakkama ei saa, ju siis nähaksegi, et möödasõiduruumi küllaga!?








 
Hm, kas on kartust, et koer ronib nii kõrgele häda tegema?




 
Ka rohkem bussiliine siiakanti pole ikka veel, maakonnaliinidest Viimsi - Kopli jm rääkimata.


 
Lõuna jaoks oli kellaaeg siiski varajane.


 
Aga vaat need uudishimulikud Kalamaja elanikud kiibitsevad küll pidevalt akna peal!? Tegelikult muidugi päris nunnu selliseid "piilujaid" näha.


 

 
Koolilastel on aga siin kooliaias küll vahetundideks tegevust. Liikuvuskool!

 
Kotzebue väljakul (just nimelt Kotzebur, mitte Vana-Kalamaja väljak, sest ega see viimaseks jää ja numeratsiooni ju väljakutele lisama ei hakka?) on siis ka lisavalgustust paigaldatud.



 
Aga siinsel tänavalõigul on tõesti vähe prügikaste. Eriti kui mõelda kohvikutele ja istumiskohtadele.


 
Polt leidis sellise lahenduse toidu kohaletoimetamiseks. 





 
Peale mõnusat tänavat jõuad aga välja käkini - Koleväljakule. Ja lõpuni jõudes oli ka selge, et puuduolevaid veekraane pole ikka veel paigaldatud.


 
Koledat saab aga veel koledamaks teha....




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar