reede, 1. september 2023

SEPTEMBER - koolikell, koolikell...

 

 
Tegelikult on koolivorm üks äraütlemata ilus asi ja peaks olema enesest väärt arvamusel olevas koolis kohustuslik, vähemalt 9-nda klassini.

Täna raadios muidugi vana koolikella laul, äraütlemata hea meenutus. Oli tõesti vahel abimees ja ikka mõtlesid, et ära kutsu nii ruttu klassi veel...

Kindlasti peaks aga täna väga palju täiskasvanuid kooli saatma. N.ö. I klassi, õppima keskkonnahoidu, majanduse algtõdesid ja üksteisest hoolimist.

Kolmandik septembrist varsti möödas, aga mul vaid üks pilt! Tegelikult kolm päeva kollasin seenemaastikel, lisaks võtab üüratult aega ära seenegrupp ja veel igasuguseid asju siia sinna.

 
Meil valitsus ja poliitikud ausalt öeldes ajavad mõne olulise teema kõrval palju pas... suust välja ja kõige olulisematest asjadest ei räägi.
Hinnatõusude suurimaks põhjuseks on ettevõtete liigne arv. Isegi Balti jaama turul on 2 lemmikloomapoodi! Tule taevas appi! Suured ruumid, ruumide küte,s eadmed, programmid kassaparaatides ja sada muud kulu, aga kliente näpuotsaga!!!


 
Isu tuli, väikese karbi ostsin, liiga kallid, et sagedamini lubada.

 
Ühel tööpäeval kaaberdasin ringi, Vana-Kalamaja tänaval jm söögikohad juba kinni ja läksin turule Soloha juurde.

 
 
Balta tagune on vaat et koledam kui enne. Inimese jaoks. Tegelikult muidugi putkad läinud ja miski siledam kui enne, aga koleväljak.



 
Ärgates mõtlesin akent lahti tehes, et mingi joodik lällab turu juures jälle. Siis kuulsin plaksutamist. Aga tublid sportlased jooksevad. Aga kaks tundi peale huikamise kuulmist (kinnised aknad ka ei kaitsenud)= läksin välja. Üks noor korrldajaneiu hoopis huikas! No kamoon!?
Muide, trammid võiks ikka sõita ka selliste võistluste puhul!


 
Vorstiabi juurde kogunes aga rahvast!



 
Kalamaja grupis oli aga üks pilt, mida keegi kahjurõõmsalt kommenteeris: Aga inimesi polegi! Minu pildi puhul seda öelda ei saa!




 
Prügikaste on aga kohati väga vähe!







 
Vanalinnas vanaaega välja toodud!






 
Ja rahvast palju!

 
Istumisvõimalus siin ülihea, aga park see ei ole ja puud ei sobi. Pigem peaks midagi keskaegset atraktsioonidena olema?

 
Aga september on kujunenud hoopis teistsuguseks teistest kuudest. Olen enamasti kuu kokkuvõtvasse postitusse jõudnud väga palju erinevat postitada, siia aga tükk aega mitte. Ja viimased paar nädalat on eriti "seeneliselt" kulgenud. Tohutu aeg ligi 10 000 liikme võrra kasvanud Eestimaa Seened grupis olles, kui isegi seenemetsades, kuhu ammu pole sattunud. Ning kunagi elus pole ka nii palju seeneliike näinud!
 
 

Eelmisel nädalal lõi isegi podagra üle pika aja välja. Kindlasti olnuks mõistlikum kohe haiguslehele jääda, aga tundus, et liikumine ja rohud on mõttekam. Läksidki nagu asjad paremaks ja sain isegi veel ühe seenelaagri kaasa teha. Aga käi kui vähe tahes ja ole ettevaatlik, ikkagi oli tulemuseks taas haiguse ägenemine. ja nüüd istungi kodus, annan jalale puhkust ja lähen täna vaid turule korraks. Seekord on tõesti paranemise märke tunda.
Aga ma ei kahetse neid käimisi, sest hea seltskond, mitme uue koha nägemine ja vana hea taasnägemine igati hea tunne. Ja sellest ka üsna palju pilte ning kuhjaga postitusi iseenesestmõistetav.
 
 
Aeg  kalasuppi teha (kallid metsik siig ja graavilõhe koti põhjas).

 
Proviisior hr Apotheka on otsustanud ka tööriistu müüa!  

 
Apelsini isu on.

 
Ja seekord affogato asemel midagi teega. Külmana ikka tõsiselt hea!

 
Mis õigem, kas mündid albumis või kohvris? Kapslitega või ilma. Kui suur osa UNC, sisi vist ikka nii mõistlikum? Pole ju ka kuidagi kallim albumitest?

 
Balti jaamas selline tegelane täna! Armin läks patsu lööma ja seepeale võeti ta kaenlasse.




 
Kui ka trollid ei saa siit kaugemale sõita, siis aina selgem, et bussid, nii maakonna- kui linnaliinid peavad sõitma. Vaid nii saab liinivõrgu reisijate jaoks paremaks.




 
Kui postitasin neid pilte, siis ei hakanud pikalt kordama seda, mida kümneid kordi rääkinud. Aga nüüd lisan siia vahele tõelise pärli! Kaks suprspetsialisti on hakanud koostööd tegema!???

Lauri Kreutzwald
Suurim panustaja
Tegelikult piirates maakonnabusside linna liikumist linnapiirini saaks nende arvelt linna ruumi juure ja sama buss saaks juba ummikus istumise asemel järgmised inimesed linna tuua.
2
  • Aare Olander
    Suurim panustaja
    Lauri Kreutzwald Maakonnabussid on enamasti niigi tühjad. Mitte ainult 180. liin, vaid enamasti ka teised. Kui neile vähestele sõitjatele veel ümberistumine linnaliinile tekitada (mis pealegi on harjumaalasele ju tasuline!), muutub sõitjate arv üsna nullilähedaseks.
    Ja ummikus istumine puudutab neist ikka üsna väheseid üsna piiratud tundidel. Eile ja täna kella 15-16 vahel Tornimäe peatuses 46. bussi oodates tuli neid siniseid Harjumaa busse maa poolt ikka järjest, üks tühjem kui teine, ilma mingi ummikuta.
    Vaja oleks ühtset liinivõrku, planeerimist ja piletisüsteemi...
    • Lauri Kreutzwald
      Suurim panustaja
      Aare Olander miski ei takista lähivaldasid liitumast Tallinna ühistranspordi piletisüsteemiga.
    • Aare Olander
      Suurim panustaja
      Lauri Kreutzwald Liitumine süsteemiga tähendaks ju, et kõigile süsteemi kuuluvate valdade ja linna sõitjatele on piletihind sama? Mida see liitumine muidu annaks?
    • Aire Kiviväli
      Suurim panustaja
      Aare Olander tegelikult on olemas ühtne piletisüsteemi ja bussid pole tühjad. Aga Harjumaa inimesed maksavad Tallinna ühistranspordi eest, seega väheneb Harjumaa sõitjate arv, kui ei saa oma sihtpunktiks lähemale. Harjumaa liinivõrgu probleem, et tavaliselt sõidavad busid Tallinnas kõik sama trajektoori. Ehk Rae valla bussid sõidavad mööda Tartu mn linna sisse ja sealt Balti jaama. Samas paljud tahaksid ehk Lasnamäele, Mustamäele jne. Piletisüsteemil pole häda midagi. On olemas ühine rongi, Harjumaa bussi ja Tallinna ühistranspordi kuupilet. Samas Viimsisse sõidab nii Harjumaa liin kui ka Tallinna linnaliin. Ma olen sõitnud aastaid lähivallast Tallinna tööle ja ainuke probleem, et bussid liiga täis ja aegu liiga vähe.
    • Lauri Kreutzwald
      Suurim panustaja
      Aare Olander, et siis vajaduse korral vallad maksaksid enda elanike Tallinna transpordi kulu ise kinni.
    • Aare Olander
      Suurim panustaja
      Aire Kiviväli See ei ole ju ühtne piletisüsteem, kui harjumaalane peab pileti eest maksma ja tallinnlane ei pea. Ja kui Harjumaa bussides peab juhi juures kaarti piiksutama, aga Tallinna omades mitte. Tallinnlased ei kasuta neid siniseid busse, sest nad peavad seal maksma (või ei pea ka, ma ei tea, igatahes 114. bussis sain tasuta sõita. Ja muide, olin seal ainus sõitja, tulin Viimsist kontserdist kell 21.30).
    • Aire Kiviväli
      Suurim panustaja
      Aare Olander noo eks õhtuti liigubki vähem, samas Tallinnast välja ka õhtused bussid täis. Tallinlased maksavad Harjumaa bussides. Tasuta sõit kõigile Harjumaal kuni 20a ja alates 62a. Ma muidugi ei mõista, miks peaks transport olema tasuta.
    • Martin Hall
      Aare Olander Sa näikse arvavat, et ühtne piletisüsteem tähendab ühesuguseid hindu kõigile. See pole nii, alati on osa sõitjad soodushindadega ja teised täishindadega. Sellegipoolest on tegu ühtse piletisüsteemiga.
    • Aare Olander
      Suurim panustaja
      Martin Hall Ühtne piletisüsteem tähendab seda, et kõigis selle süsteemi bussides kehtib sama piletisüsteem. Kui rohe-valges TLT bussis saab keegi tasuta sõita, aga sinises Harjumaa bussis seesama inimene ei saa, siis need bussid ei ole ühtses piletisüsteemis. Ühtses süsteemis on ka soodustused kõigile ühesugused.
    • Martin Hall
      Aare Olander "Ühtses süsteemis on ka soodustused kõigile ühesugused"
      See on väga jabur lause. Kui soodustustused on kõigile ühesugused, siis polegi ju üldse soodustusi, kuna sel juhul on kõigile üks hind. Tegelikkuses on ka ühtses piletisüsteemis ikkagi erinevatele inimestele soodustused erinevad - sõltuvad vanusest (näiteks eelkooliealine, lapseealine, täiskasvanuealine, seenior), staatusest (näiteks õpilane olemine vs mitteolemine, puudega inimene olemine vs mitteolemine), registreeritud elukohast jne.
    • Aare Olander
      Suurim panustaja
      Martin Hall Seletan siis täpsemalt. Ühtses piletisüsteemis sõitvates bussides on kõigile sama kategooria sõitjatele (näiteks eelkooliealine, lapseealine, täiskasvanuealine, seenior, aga ka elukoht) sama sõiduhind. Viimsist Tallinna sõites see ju 1. ja 114. liinil sama ei ole. Järelikult need liinid ei kuulu samasse piletisüsteemi.
    • Martin Hall
      Aare Olander Ei ole nii. Ka ühtses piletisüsteemis eksisteerivad erinevad tsoonid, tava- ja ekspressbussid, erinevad sõiduklassid jm viisidel diferentseeritud hinnad.
    • Aare Olander
      Suurim panustaja
      Martin Hall Ei ole nii. Viimsist Hobujaama ei ole kaht erinevat tsooni. Tavaliin on näiteks 18 ja selle kõrval 14 on ekspress, aga 191 sõidab sama teed ja samasse piletisüsteemi ei kuulu. Sõiduklassi mõistel puudub siin sisu.
    • Lauri Meil
      Suurim panustaja
      Martin Hall Tallinna ja Harjumaa ÜT ei ole siiski ühtses süsteemis ja see on probleem. Aare räägib tegelikult õiget juttu. Kogu süsteem tuleks kokku liita nii, et piletisüsteem oleks ühesugune nii Tallinnlasele kui ka Harjumaalasele ja asjad ka muidu ümber teha nii, et ekspress 14 ja ekspress 191 ei dubleeriks teineteist mis on selgelt maksumaksja raha raiskamine. Nad on kohati teineteise sabas sõitmas. Tuleb teha üks liin millest vajadusel osa busse sõidab Saueni ja osa Pääskülani. Nii nagu on 18 ja 18A! See koos sõitmine ja dubleerimine ei ole ökonoomne mitte ühestki otsast!
    • Martin Hall
      Lauri Meil Ma tundus, et siin käis vaidlus selles suunas, et kas ühtses piletisüsteemis võivad olla reisija registreeritud elukohast sõltuvad erinevused piletihinnas. Nii Tallinna kui ka Pärnu linnatranspordi hinnastamise näitel saavad küll olla. Olen nõus, et Tallinna ja Harjumaa ühistranspordi lõimitus piirneb hetkel ühiskaardi ristkasutusega.
    • Neeme Sihv
      Suurim panustaja
      Super arutelu - tandem Kreutzwald - Olander on hakanud ÜT arendama! Tõeline maiuspala, sest harva saab rumalaimaid asju koos näha ja lugeda.
Neeme Sihv
Suurim panustaja
Kuuldavasti lähtub valitsus sarnastest "analüüsidest" ja kuna piletite olemasolu pidi muutma teenuse kvaliteeti paremaks. siis on otsustatud kehtestada piletid ka igal tänavaotsal, raamatukogudes, koolides, päästeametis, samuti kõikides riigiasutustes Riigikoguni välja. Viimases küll saavad riigikogulased maksumaksja rahadest oma piletid hüvitatud.
Piletisüsteemi loomine antakse sellele ettevõttele, kes kõige enam seda valitsust kiita suudab!




 
 Liin 66 on seda tõestanud ja sama oli näha ka liinil 8, millega sõitsin. Kuigi midagi vist sellel bussil oli viga, seest siiruviiruline, ehk oli viide loomaaia troopikamajale? Sest põrgupalavus valitses. Või on see kliimasoojenemisest?


 
Tööpäev.





 
 Tõeline retro vist aeg maha müüa! Natuke vaja nuppe ka puhastada või reguleerida, kipub vahel krõbisema. Eks näis kuid vale-retro toimib.


Seenegrupis on vahel kogu selle möllu kõrval ka vahvaid postitusi.

Foto: Lii Na.



Foto: Agnely Järvela.

Kui juba niisamagi sellised pildid on tujutõstvad, siis tunde, päevi ja kuid ninapidi seenegrupis olles tajud eriti nende väärtust!

 
Vahel tekib mõni jupike ka selliseid jäätmeid, õnneks on turul nende kogumine olemas ja minu paar jupikest kedagi pankrotti ei vii! Tavaprügisse nii mürgist kraami visata ei tahaks.
Muidugi on üldse kahju, et nii kohutavalt palju asju tuleb ümber töödelda ja ei püütagi midagi säästlikumat välja mõelda.

 
Turul aga ka ülikallis itaaliamaise kauba lett. Lemmik vorst, mortadella nime all, ca 30 eurot kilo. Aga see selleks - miks puudub aegumiskuupäev iga kauba juures?


 
Üle pika aja võtsin hea burgeri siit. Kliente kogu aeg siin palju.
 
 
 
Elu pole vaid september, ikka 12 kuud ja vahel vist 13-ki. Vahel toob FB vanu häid aegu meelde, kuigi ülimalt kurb mõelda, kuidas pätibande Toompeal tegeleb ei tea millega, sellle asemel, et tähtsad asjad ettepoole seada.
Neid pilte tegid Arvo Tarmula, Tiiu Kammiste, Heidi Rand jt.

Aastateks 2024 - 2027 pidavat riigi eelarve projektis olema 15 milli Rohuküla raudteele. Se siis ongi Reformierakonna ja sotside lubadus? Et jätkavad, aga tegelikult venitavad? Või saab Ristile "juba" 2027? RB saab järgmisel aastal Eesti poolt 200 miljonit....





 
Nüüdne retrogrammer paneb mõtlema sellistele plaatidele, mida tuttaval nägin. Puhas meie ajalugu.

 
Suvikõrvitsa-hakkliha vorm. Mina pole teind muidugi!




 
Näh, kes maailma juhib! Netist leitud.


 Ilusat sügise algust!

 
Seeneaeg aga kestab ja tegelikult ülimalt hea tunne, et nii palju on seenelisi. Grupp Eestimaa Seened on paari kuuga saanud juurde peaaegu 20 000 liiget. Millegipärast terviseamet aga soovitab internetist mitte infot ammutada. Kas ja kes aga Eestis seenekoolitusi teeb? Mil moel on seeneraamatud kindlamad allikad? Miks ei panustata ise?

 
 
Uus tänav ehk siis uueks saanud tänav kutsub. On iga kell mõnusam minna midagi sööma siis kui tänaval käia on mõnus! Tänaseks on (osalt paratamatus) söögikohtade hinnad kõvasti tõusnud, aga kui pakutav on tasemel, siis igal juhul kaldub valik nende kasuks. Muidugi võiks Kalamaja Pagarikoda pakkuda ka päevasupiks valdavalt ... kalasuppi, eks? Ma võin neid õpetada, kuidas teha keelt allaviivat kalasupii! Tegelikult usun, et küllap teavad seda isegi, kui mõni minu nipp välja jätta.
Grillvorsti ja tuunikala pirukas.

 
Vasakul pool parkijaid täna polnud, kuigi ka esimeste autode ja kõnnitee vahel väga lai vahe pole. Mis teha, kui märke ei tunne!? Ehk peaks karistuseks uuesti eksamitele ja lausa autokooli saatma?

 
Talvel aga hakkab nalja saama! Huvitav, kellele need kõnniteed sel tänaval kuuluvad, kas 100% linnale? Igatahes tahan ära näha selle aja kui lumelükkamistehnika siin sõidu- ja kõnniteel tööle hakkab! Või siis need planeerijad ja arhitektid lund roogivad!

 
Ja kuigi parkimisala ON väga kitsas, siis kas see õigustab sellist parkimist? Kuigi kuidas sa lähed märkust tegema, sest paremal moel parkimine nõuaks ülimat täpsust ja kohati isegi ehk kerget plekimõlkimist?

 
Siinkohal võiks aga linn hakata tänavavalgustust ümber tegema?
Esimene post, mis pikali sõideti võiks tähendada seda, et LOV tuleb rahakotiga, pakub teatud raha mõlemal pool olevatele kinnistuomanikele ja saabki siia ilusad valgustid. Sõidetakse järgmine post pikali, on LOV jälle kohal!
Kui aga kõnniteed on linna hallata, siis paigaldab linn UUED valgustuspostid, aga seekord tillemad ja ikka kõnnitee serva. Ikka rohelisele mõtlemisele kohaselt ja kordades seega ka odavamalt. Seda siis juhul kui ei jõuta normaalsuseni - kõnniteede valgustus kinnistuomanike kohustuseks (ühekordse kompensatsiooniga). Ja ... vastutasuks linn roogibki kompleksselt kogu tänavalt lume!

 
Täna ei piirdunud ma aga vaid hommikukohviga - väga maitsvad kodused toidud! Omalt poolt viisin väikese kotitäie päristomateid, mis siis lõunapraed veel maitsvamaks teevad!



 
Matkajad?









 
Post ehk märk tagurpidi keeratud?


 Kas Tallinna linnavalitsuse nõunikud on kõik sellised ajukeenjused? Tule taevas appi, leidub täiesti süüdimatuid inimesi, kui viisakalt väljenduda! Tallinnas iagatahes nii ligilähedast polemitte kedagi teist ja nii ka ütlen:
Lauri Kreutzwald tead, kui sul pole vähimatkli liikumist ajukäärudes, ausalt, siis ära võta sõna asjadest, millest sul õrna aimugi pole!
Inimesed vajavad otseühendusi ja see tähendab ka paremat täituvust ehk efektiivsuse kasvu. Kõiki busse aga ei peagi "koplitesse" kärutama, lisaks sellele kandile on ümberringi küll ja veel piirkondi, kus inimesed soovivad võimalusi kiiremaks liikumiseks
Sa oma lollustega mõnitad kalamajalasi jt maksumaksjaid, kelle kulul poliitikud "virelevad", kuid kelle heaks midagi teha ei taheta. nagu ka keskkonna heaks. Siiski, linn on liinide kokkupanekuga näidanud, et midagi on ajudes nihkuma hakanud ja reisijate arv on kasvanud. Sh Balti jaamas sisenejad ja väljujad, aga enim EDASI sõitjate arv
Lauri Meil on aga õigel mõttelainel, kõike peabki korralikult läbi arutama, arvestama nii sõitjate kui bussijuhtidega. Ja kuna kalamajalased jt on väga sageli rääkinud just kuhugi jõudmise kiirusest ehk ajast, siis nende arvamused on need, mille vastu austust üles näidata! Isegi siis, kui paljud autodega harjunud inimesed väga vinduvalt busse kasutama hakkaks. Või viimsilased jt, kel vaja/soovi( sõita Pelgulinna, Tabasallu jm.
Oma rumaluse demonstreerimine teeb sust lihtsalt naerualuse või õigemini, on ammu juba teinud. Minu täideviidud ideed on aga 99,9% ennast õigustanud mitmekümne aasta jooksul üle Eesti.

Iga kuu on eriline ja erinev, aga alati on positiivne see, mis negatiivse üles kaalub! Ning alati jääb ka lootus, et mingid olulised asjad lähevad paremaks, hakkavad toimima ja vajalikud asjad saavad tehtud. Rohuküla raudtee puhul oli aga rõõmukübet rahaeraldusest vaid natukeseks, tegelikkuses see valetajate valitsus ei anna loomulikult selle jaoks mingitki raha...












 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar