reede, 21. aprill 2023

Vaskjalast tagasi ning liinidest nagu 135.

 

 
Nagu ikka, lisandub iga ringikolamisega ka jutt sellest, kuidas kohale saada. Ühistranspordiga. Ühendus Vaskjalas pole ülearu tihe, eriti nadi on see nädalavahetusel. Kuigi kõik eeldused asjad paremaks muutmiseks on olemas. kes on Rae vallas peremees? Kas samad, kes nüüd Toompeal? Selge, et neist pole midagi asjalikku loota. Selle asemel, et siingi osagi liine muuta tasuta, kaotatakse see hea asi pigem kõikjal mujal. Aferistid ei muud ja mina oma otsusest ei tagane!

Aga aeg siis tagasiteed alustada ning kuigi sinnaminemise pildid läksid kaduma, saab ju tagasiteel uued teha. Sisu  ja mõte ju ikka sama, lihtsalt mõnevõrra vähem on "filmikaadreid" sellest, kuidas sõit. Vaskjala asub aga vist tsivilisatsiooni piirimail (kohe Jüri "taga", seega sobib naljaviluks avapildiks just märk tsivilisatsioonist?
Tegelikult oli enam-vähem kõikjal üsna puhas ja ka rannas käis just koristaja. Väga tore!
 
 
Veidi värvikirevust oli ka metsa all.

 
Päevapaabusilm.

 
Tee ujumiskohani on asfalt.

 
Üle kraavi langenud puul.


 
Kedagi on siin rapitud. Et sulgi palju, võib see olla kanakulli töö.











 
Kuldnokk mõtisklemas.


 
Plaanis oli postitus teha küll teispidi ehk tulek bussiga, väljumine Vaskjala peatuses, käigud mööda jõeäärt mõlemalt poolt jne. Näidata kohti, kuskohast ei saa veehoidla äärde. Aga kuna mälukaart hüppas välja, siis kõik pildid olematuses.
Niisiis, kes tulemas bussiga ja pole siia sattunud, siis lähim on Karba peatus. Ja, selline vahva nimi. Bussipeatusest kilomeetrijagu viluga visata.


 
Mina võtsin aga suuna uuesti Vaskjala peatuse poole, sest tahe ka uued pildid teha Pirita jõest ja kanalist.

 
Näe, mis kena ajahamba poolt puretud talu!
 
Natuke siis sain ka uuesti pildistada maju. Maalgi arhitektuur muidugi muutunud, on maju iidamast ja on ka aadamast. Üldiselt koht kena küll ja loodetavasti Jüri n.ö. teisele poole ei laiene. Maaelu peab ka ikka jääma, kasvõi selleks, et ise omale toidu saaksime kasvatada ja toota.










 
 
Ei jõudnud teha sellist pilti nagu tahtsin, aga seegi lahe.


 
Täpsemalt siis tegu ametliku nimega Vaskjala - Ülemiste kanal. Selle tõttu et tegu veehaardega seotud vooluveekoguga, ei saa ka kõikjal ligi. Siitpoolt on siiski võimali kanali ääres jalutada.











 
Mis kena kollane majake ees paistmas!


 
Paistavad juba sillad üle Pirita jõe.









 
Katkujuurt võib siin leida mitmes kohas. Ilusad teised ikka küll.



 
Siin vist pidupäev, sini-must-valge väljas? Ilus!



 
Hanedki kihutasid edasi-tagasi.


 
Jääkosklad Pirita jõel.



 
Jalakäijate- ja maaanteesild.

 
Vaade maanteesillalt ülesvoolu.




 
Kuigi maaelu püütakse juba pikka aega hävitada, on see ometi visa.





 
Kiivitajad.

 
Ja veel üks "põllulind".


 
Võib olla kellegi arvates on see "head ühendused", aga tegelikult ei ole. Seda enam, et tegu Jüri "äärelinnaga" ja seega peaks siiani sõitma üsna palju busse, sisuliselt kõik Jüri suuna bussid. Ja kui sellest juba juttu, siis:
 
1. bussid, millega sõitsin, olid üsna tühjad.
2. Balti jaama ei pea sõitma kõik bussid.
3. vaja ongi liinid kokku panna, nii et tekiks tihe liinivõrk Vaskjalani läbi Jüri Kopli, Stroomi, Haabersti ja Mustamäe suundadelt. Praegu linnasiseselt marsruut muudetud, aga eks ongi valikute küsimus, kas võikski need bussid sõita just praegust teed pidi?

Igatahes on vaja tagada OTSEühendused põhisuundadelt Jüriga, olgu siis see tiirutamine Jüris hea või halb. Point selles, et Peetri jm kohad on taristu poolest planeeritud nii, et ühistranspordile ei ole mitte keeghi mõelnud. On küll peatusi kogu teel, aga ülepääsud Tartu maanteest puuduvad. ja kui liiklus on hõre ning otseühendusi magalapiirkondadega pole, ongi tulemuseks alatäituvusega bussid, autoliiklus ja ettevõtete tellimusveod oma töötajatele. Mitmekordne raiskamine.

Teises teemas puudutan ka seda balti jaama teemat ehk et sinnagi on vaja ühendusi, aga, esiteks suur osa praeguseid busse tuleks sinna mmitte suunata vaid teiseks, suunata läbi kesklinna otse sõitma. Seda enam, et heade lahenduste korral saab ehk tagada ka võimalused rongidele istuda nt Lillekülas, Ülemistel vm.

 



 
Muidugi klõpsutasin palju pilte ka bussieknast, enamus kuulus küll kustutamisele. Küll aga peaks hea kujutlusvõime korral andma aimu ka ametnikele ja poliitikutele, milleks ja kuidas peaks ÜT toimima. Eesmärgiks peaks ju olema ikka vähima ajakuluga jõudma sihtkohale võimalikult lähedale. Mõelge, raud- ja maanteel kulutatakse kümneid miljoneid mõne minuti võitmiseks (vahel küll hoopis kaotatakse9, aga ÜT kolistagu ükskõik kustkaudu ja inimesed istugu ümber mitmeid kordi. Ja seda nimetetakse "kiireteks ja mugavateks ümberistumisteks".

Aga siinsed pildid on osalt muidugi ka mu enda püüded tabada momente ja vaateid. Mulle meeldivad.


 
Väga oluline osa on ka ootetingimused, mingite mustrite joonistamine käkerdiste seinale ei muuda neid kuidagi paremaks. ja eriti ka ilusamaks mitte. Ning seda ajal kui meil puiduettevõtteid pankrotti aetakse ning puitu graanuliteks.




 
Kus ja mis Jüris asub ning kuidas seal sõita, sellest pole mul siiani õrna aimugi. Küll aga saab aimu, kui palju loodusvarasid raisatakse ja kui palju mõtteuid tühivedusid tehakse.





 
Aeglustusradasid pole üheski peatuses, aga eks 2+2 teedel pole need vast ka nii olulised. Kuigi P&S parkimiskohti, millest alustati rääkimist juba 30 aastat tagasi, pole ka mitte üheski peatuses.

 
Küll aga on tuhandeid tonne betooni ja terast absoluutselt mittevajaliku valgustuse jaoks. See ei muutu rohepöördest räägitavas vabariigis aga kunagi, sest täna on eesmärgiks hoopis maksimaalselt kulutada elektri tootmiseks, idiootsuste tipuni välja. ja tuumajaam! Pole ju ka muret, sest maksumaksja plekib kõik kinni!




 
Bussisõit iseenesest on Jürist üsna kiire ja võimalusi väljuda sobivas peatuses samuti. Vaid halb liinivõrk ja piletid peletavad inimesi eemale.



 
Kõrgel taevas lendavad Shanghai - Pariis jm on muidugi loodust väga saastavad, aga see magus bisnes käib üle poliitikute peade. Meedia sellest aga vaikib.


 
Kivi, betoon ja teras. Liivast ja killustikust rääkimata, kuigi omavalitsused justkui võitlevad uute karjääride vastu. raha võtab aga kõige üle võimust ja selgrootud poliitikud on eriti nõrgad. Peame väga tänulikud, et meil pole miljonilinnu.




 




 
Reklaamgi on saatanast. Eriti kui inimeste rahakotid suuresti aina kõhnemaks kuluvad. Kui võimalik oleks, keelaks ma koheselt igasuguse avaliku ja valgusreklaami.



 Kesklinnast Balti jaama peale minu sõitjaid ei olnudki...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar