laupäev, 1. aprill 2023

Sõit Tabasalu keskuse taluturule.

 

 
 
Tunni pärast peaks istutamine algama. Balti jaama taha tuuakse rohelisele Tallinnale kohaselt jõulupuuks hiidsekvoia, mille pikkus on 34 meetrit. Nii ei pea enam igal aastal metsast kuuske tooma ja see plats hakkab edaspidi Raekoja jõuluturgu korraldama.
Vägev!
 
Hommikul aga leidsin netist info, et Tabasalu Keskuse sisehoovis igal laupäeval taluturg. Tore! Ja kuigi enesetunne polnud kõige parem, otsustasin ikkagi sellest üle olla ja minna. Ainult tean ette, et päevast-päeva näen sisuliselt arengute puudumist, kui osapooled ammu kursis, mida vaja teha. Kas ei saada aru? Kui ei saada, tasuks küsida. Või lihtsalt ollakse oma soojade kohtadega rahul ja loodetakse, et igavesti saab tühja sõnamulinaga kohale jääda?
Milles ikkagi asi on? Argpükslikkus ei tee neile kindlasti au. Julgeks siis kommenteerida pakutud lahendusi, aga kus sa sellega! On endil lahendused? Ei, tehakse uuringuid, aga uuringud Eestis tähendavad asjadega venitamist. Seda enam, et sisuliselt venitatakse ja varjatakse ka tulemusi? Mingid analüüsid liinide 66, 180E jt kohta peaks ju üsna lihtsad olema? Kelle huvides seda tehakse?
 
 
Mis sellest platsist saab? Tellimusreiside jm parklat kindlasti ei tule, seda oleks linnalt liiga palju oodata. Maakonnaliinide lisapeatused? Vaevalt.

 
Platsi peal aga jätkub remont, kuid tundub, et linn endiselt ei oska analüüsida, mida ja kuidas teha? Kuna nii paljude maakonnaliinide olemasolu Balti jaamas on mõttetu ja vähendab busside kasutamist, siis n.ö. läbisõiduks ei ole plaaniski eraldi peatusi teha? Ma ei usu, et need mahuks peatuma seal, kus trollid? 

Ehk peaks sõidurajad veidi käänuliseks tegema, nii et tänava äärde mahuks rajama peatusposti nr 7?

 
Ja ka uutes ajutistes putkades olukord endine - kogu sõiduinfo ei ole putkas, osa ikka posti otsas. 


 
Ajutine peatus nr 1 tähistatud, nr 2 jaoks ei jätkunud enam värvi?

 
Nagu olen korduvalt püüdnud selgitada, on Balti Jaam alg- ja lõpp-peatusena paljude liinide jaoks mõttetu! Aga ei, ikka on siin bussid enam-jaolt tühjad, linna ega ÜTK kõrged asjatundjad ei jaga ikka essugi?
Suur osa Tabasalu või ka teiste suundade busse, peaks kesklinnast OTSE edasi põrutama, tekitades inimestele võimaluse sõita Tabasalu suunalt näiteks ka Ülemistele, Viimsisse jm. Tasuta muidugi, sest ilma selleta autostumist ei vähenda! Kesikud küll ammu lubasid vähemalt linnatranspordi kõigile tasuta, aga olid valevorstid Ass, ratas jt, on ka edaspidi...

 
Reisijaid hakkas lisanduma alles kesklinnast, kuigi maa poole sel kellaajal üsna vähe sõitjaid igas peatuses näha.

 
Tabasalu suund muidugi väga tiheda liiklusega, kuid siitki ei lisandunud seekord mitte ühtegi reisijat.

 
Ka siin on vaja asju ümber teha ja kiiresti. Muidugi mitte terminali poolesaja miljoni eest vaid rongiperroonide poolt klaasgalerii üle tänava ja....

 
...peatused siia, kõige lähemale perroonidele kui üldse saab.

Muidugi ka perroonid lisada edela- ja idasuunale, aga ka sellega pole 10+ aastate jooksul hakkama saadud.


 
Jutupaunikud ja tühikargajad, muud ei saa öelda. Juba aastast aastasse! Loosungid veavad või?


 
Kohati oli tänav isegi nii tühi, aga see pigem erand. Liiklus keskmine.





 
Mõttekoht peaks juba olema seegi, et Tabasalu suunal on viimaste aastatega tohutult ehitatud.

 
Väga rõõmustav oli aga see, et siinkandis väga palju kohati puid istutatud!


 




 
Reklaamiga minnakse aga kõvasti liiale. Kas maja oma kirjadega ei paista silma? Äkki annaks selle raha töötajate palkadeks?





 
Laat osutus aga pea olematuks. OTT süsteemis seda peetakse, aga küllap on talunikud ja väiketootjad eelmise aasta rasva peal, et pea kedagi müümas polnud? Olid vaid mõned letid, kuid õnneks üht-teist saanuks.

 
Kalalett oli küll lookas, valik üsna suur. Kaja Kallase soovitatud hinnalangust aga vist veel pole näha? 
Taluturuks aga kogu seda vaatepilti on veidi raske nimetada. Miks ikkagi nende kaubad inimesteni ei jõua?



 
Oli ka mett ja suitsuliha ning ka seenehoidiseid veidi. Ostsin ühe pirnikonservi.

 
Keskus aga üsna uus, ülal osa kohti veel avamata. Tegelikult on neid keskusi muidugi liialt palju, Tabasalu vajas vast küll ühte, aga mitte linna poole jäävat suurt keskust. Nii hinnad jäävadki tõusma, effektiivsusest pole lõhnagi!



 
Plaanisin otse Balti jaamani sõita, aga et enesetunne parem juba, astusin maha. Mis sest, et üsna külm tuul, tundsin vajadust natukenegi jalutada ja pildistada.



 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar