laupäev, 3. detsember 2022

DETSEMBER 2022 - TAAS AASTA LÕPP TÜÜRIB LÄHEMALE.

 

 
MA EI TEADNUD, ET TEIL SIIN SELLINE SIMMAN KÄIB! 
Vantsisin korraks ka turule, paar väikest ostu oli tarvis teha. Aga vist oli simman juba läbi, igatahes tabasin ootamatult vastu tulnud imelikes kostüümides mehed. Aga ei osanud aimatagi,. et siin täna heategevuslik rahvusvaheline jõululaat toimus! Natuke kahjugi, et ei saanud näha, mis siis oli, pidin uudistelõiguga leppima.
Aga seda, mida tahtsin, sain ikka kätte.

Jätkan aga tavapärases rütmis. Sain ühele poole FB grupis Eestimaa Järved järvede albumi ümbertegemisega, selleks kulus kuu aja ringi. Jõgede albumiga läks aga mingi apsaka tõttu kurvemini. Samas on ikkagi järvede albumi üle hea meel ja selle üle, et on inimesi, kes leiavad aega kaasa lüüa ja panustada.


See on see album. Loomulikult saab ka ajajoonele postitada, aga kõik, mis võiks huvilisele oluline olla, tasub postitada ka albumi postituse alla. Soovitavat järve on lihtne leida, blogi oktoobrikuu postituste hulgas on kaks linki, neis tähestiku järjekorras olemasolevad järved. Piisab vaid järve nimele klikkamisest ja oletegi albumis õiges kohas.

Mida tähendavad teile järved? Miks mõni järv on see, mis eriti enda juurde tagasi "kisub"? Mida olete kogenud ja tundnud mõnel järvel kalal olles, telkimas või lihtsalt jalutamas? Mida olete pildistanud?

Kommentaare ja postitusi võiks hoopis rohkem olla, aga inimesed paraku muutuvad aina ükskõiksemaks. Paljude puhul tekib tunne, et selle massilise kirumise ja sõimlemise asemel kogu FB spektri skaalas võiks PANUSTADA millegi muutmiseks!? Tühisüdametest seda muidugi ei oota, sest kui puudub huvi, tahe, soov, siis mida neilt loota? Kuid olen kindel, et hoopis rohkem on teistsuguseid inimesi! Mis sest, neilgi võib takistuseks olla ajapuudus või mõni muu mõistetav põhjus.



Pildil Võrtsjärv.


 
Vana-Pääsküla rongipeatuses ongi peaaegu tööd valmis. Ei ootetingimusi, ei parklat, aga palju betooni ja natuke iluski!


 
Iseenesest võiks ju postitada pilte kõrvutigi, et näidata neile, kes vahel tühjadest rongidest räägivad - see sõltub paljudest asjaoludest. Kellaajast eelkõige, aga isegi ilmast. Allpool näha, kuidas hoopis varasemal kellaajal ja suurema külmaga sõidetakse!






 
Tartu ehk täpsemini Valga rong ka varahomikul vaata et vabade istekohtadeta. Peale Ülemistet juba kindlasti.

 
Valguse mänge Laagris.



 
Autoaknast.

 
Udusel ja kargel talvepäeval.




 
Ja õdangu eel...






 
Vahel püüan ka autoaknast pildistada, mõni kukkus üsna pastelselt välja ja neid ma ei kustuta. Natuke nagu müstikatki...





 
Legendide Legend - Eesti Raudtee. Ühisinfo stendi asemel niiviisi!
Õnneks on libresse-tiivakeste all ju ka pleksiklaasi, kuhu saab midagi plärtsti liimiga panna...





 
Ja vahel ongi rahvast nii palju, et lausa satutakse pildistamisel ette. Aga vahvasti!



 
 
Trammitee ülekäikudega läheb nagu ikka! Kuigi mõni erakond "ähvardab" isegi, et linn  hakkab ise kõikjal koristama, peaasi, et neid valitaks. Siin turu väravast tänavu siiski nii palju erinevust, et ühe rajakese olid nad järgmiseks päevaks suutnud kotitäie soola abil  igihaljaks muuta. Siuke mõnikümne sentimeetri laiune "trotuaar".
Mina igatahes rookisin rohkem, kuigi külmunud soolalumest mu tervis üle ei käi.


 Aga hea on kui natuke teenid ja veel parem kui tööandja üllatab ja preemiat letile virutab!
Midagi tuleb saata aga ka ukraina sõjameestele?
Lisaks nähtule panustas ka VORSTIABI kasti konservidega! Suurima kummardus!

Omale lubasin preemia puhul (ärateenitud muide) suitsuangersäga tükikesi....

Poliitikas aga ei teagi, mida loota või uskuda. EKRE ja KE jauravad endiselt 4-realistest ja tarkust pole lisandunud ei Ratasele ega Helmele. Kas nad ei karda, et mõistliku jutuga võivad teised midagi võita valimistel?

(Madle Lippus - sinine)
 
Maanteede neljarealiseks ehitamiseks kuluva materjali hulk on kolossaalne. Ühe kilomeetri neljarajalise tee ehituseks kulub ca 100 000 kantmeetrit materjali - liiva, kruusa ja killustikku.
Peame küsima, kas loodusvarade nii suuremahuline kasutamine looduskeskkonna ja neis piirkondades elavate inimeste heaolu arvelt on ikka põhjendatud. Lahendus ei ole mitte üha uute liiva-, kruusa- või killustikukaevanduste rajamine, vaid meil tuleb inimeste liikuvuse parandamiseks panna paremini tööle ühistransport.
 

Kuigi Madle Lippus ütleb mõndagi õigesti, siis keskerakondlased (viimati Tiit Terik) ei tunnista seda, mida nad on lubanud - tasuta kõigile! Ja ilma selleta midagi ära ei tee! C Selle asemel panustatakse hoopis räigemaid rahasummasid kallima piletisüsteemi heaks! Nii et suurt lootust pole, seega jääb siinne jutt vaid valimispropagandaks.
************
Järgmiseks on vaja leida head lahendused selleks, et igapäevaselt lähipiirkondadest Tallinnasse peamiselt autoga tööle tulevad 30 000 inimest eelistaksid edaspidi ühistransporti.

Veel üks õige ütlus:

Samal ajal on näiteks Harjumaal piir kaevandatavate maavarade osas keskkonnaminister Madis Kallase sõnul täis ning uute suurehitiste tarvis uusi kaevandusi enam avada ei saa. See on ka täiesti arusaadav, sest uued kaevandused tuleksid Harjumaa inimeste ja keskkonna arvelt, seda ka teistes Eesti piirkondades.


Mida veel uudset? Uudset pole, on paarikümne aastatagune jutt ja muide, ma ei jäta rõhutamata, et SDE poliitikud ise selle heaks pole mitte midagi mitte kuskil omavalitsustes teinud! Seega - taas tühi pläma?

Aegviidu näitel tundub, et selline süsteem võib toimida päris hästi. Tihe rongiliiklus motiveerib jätma auto rongijaama, et edasi pealinna sõita "porgandiga". Vaja on luua sarnased kiired ühendused ka teiste lähipiirkonna keskustega ning tagada nende taskukohasus.

Ahaa, midagi siiski, millest rääkida ei taheta? Sh siis ka olemasoleva maantee kasutamine ühe suuna jaoks ja vaid 2 UUE rea ehitamine? Petised ja pätid on ikka need läbisurujad, teevad näo nagu enamasti ei saaks aru või .... ei saagi?

Kuigi korduvalt on meediast läbi käinud põhjendus, et laiemaid maanteid on Eestil tarvis ehitada tulenevalt Euroopa Liidu teedevõrgustiku määrusest, ei vasta see päris tõele. Kohustus on tõesti tagada teede ohutus ning läbilaskvus. Kuid võimalused ohutuse tagamiseks on oluliselt mitmekesisemad ja vähem ressursikulukad – olemasolevate sõiduradade omavaheline eraldamine, 2+1 maanteede ehitamine jne.
 
 

 Millised bussiliinid siinkandis sõidavad? Ah et tramm on? Ja siis?

 
Jeerum, kui ilus!

Kohilas. Foto: Kadi.

 
Kuna Kadi aga ei viitsi kuidagi postitusi teha, siis otsisin ise mõned tema pildid. Endine meie Puraviku krunt Järlepas.

 
Naabrid.


 
Armin - ansambli REGATT fänn, hommikuni!

 
Aiamaa pole paha.

 
Kohila.

 
Peaks olema Mukri.



 
Järlepa

 See küll vaade teiselt poolt, aga need aksed minu jaoks pildilt igaveseks mällu sööbinud, vanaisa matuste ajast 1963. Vanaisa ma kahjuks ei saa mäletada...



 
 
Aeg-ajalt tekib meeletu isu mandariinide/apelsinide järgi. Ostsin täna siit ja olen rahul.

 
Eile aga juhtusin taas lugema käibemaksu alandamise teemadest ja seda, et kahjuks on EKRE poolehoidjate hulgas palju neid, kes Helmele takka kiidavad, aga koolis peale tunde tuleks jätta, palju. Ka mujal. Küsisin ühel vaidlejalt (vist rehv):

Kui mingeid ettevõtteid logistikas/kaubanduses on liiga palju, siis kas see tõstab hindu või mitte?

Miks see peaks tõstma hindasid?
Minu vastus on EI.Rohkem ettevõtteid EI TÕSTA hindasid. Sina väidad vastupidist. Palun põhjenda.

tore, nüüd nägin vastust.
Imelik, et soovitad maailma majandusega tutvuda, kui ise, vabanda, niisuguse rumaluse letti lööd?
80-ndatest aastatest olen äriga seotud. Tanklate võrdlust ma ei tea, aga nt apteekide puhul on elanike arvu suhtes Eestis 5 x rohkem apteeke kui Rootsis. Imelik, miks rootslased ei taha sama teed minna, mis meie? Võib olla nemad saavad aru, et 5 x rohkem äriettevõtteid tähendavad suuremat kütuse ja elektrikulu? Rohkem kassaaparaate, renti, IT-teenuste tasusid, kaubatellimise kulusid ja lõpuks ka palka versus klientide arv/käive? Kui niisugust asja ei tea, siis soovitaks õpetamise ja targutamise asemel hoopis õppima minna!
Eestis oleks vaja vist väga tõsist majanduse algtõdede õpetust koolis!

Kas see ärimees sai asjale pihta?

Mina olen samuti ettevõtluses olnud sellest ajast saadik,kui see võimalikuks osutus.Ei ole vaja mind selles osas õpetada.
 
Veel parem oleks juurutada riiklik majandamine.Nagu vanasti oli riiklik plaanimajandus.Kommunistlik partei pani paika,mida ja kui palju toota vaja oli ja millise hinnaga.Selline majandus Ekrele meeldiks.

Ehk siis minu ammused kartused osutusid tõeks - meie ärimeeste hulgas on lauslolle! Kui palju neid on?

Matemaatikaülesanne EKRE liikmetele ja teistele, eelkirjeldatud ärimeestest rääkimata.:
 
Te müüte turul kardulaid/tuhleid. Teil on üks lett, üks müüja, üks kaal, üks renditasu jne.
Kliente on päevas keskmiselt 100. Puhaskasum teie jaoks on kuus 3000 eurot, mis on perele äraelamiseks piisav ja jääb ülegi.
Otsustate äri laiendada ja hakkate müüma viiel letil. Alternatiiv, teie kõrvale tekib veel viis kardulamüüjat. Kliente on kokku 100 + 10, sest pakute konkurentsi ja ehk ka laiemat valikut.
 
Kas kulud kasvavad? Kes maksab need kasvavad kulud kinni? Ülalmainitud ärimees omast taskust?
 
 
Üle pika aja tekkis mul aga burgeriisu!


 
Nii esimest korda siia ka läksin.

 
4 punkti! Täiesti hea, pehme, mahlane. Mitte odav muidugi. Küll aga raiskab Burger King igas mõttes üüratult paberit!

 

 
Turuesine on väga halvasti koristatud, aga siinpool kallatakse kuhjaga tõesti soola!


 Aga kõnnitee labidaga üle käidud ja aeg puhata ning sporti vaadata. Laskesuusas oli meeldivaid hetki, aga ikka läks nagu tavaliselt. Tuuli Tomingas tegi küll rõõmustavalt ja lootustandvalt head sõitu, aga kuule läks väga palju piima järele...

Jalkas aga lõbusam, Portugal sai loppi ja Maroko oli tubli! Nii jätkata poleks üldse paha, sest pöialt hoida saab nüüd vaid neile ja Inglismaale.... kes parimal juhuk otsustavad ühe meeldivama finaalivastase. Teiselt poolt paraku tulemas ebasümpaatsed Horvaatia ja Argentiina. Esimene tibakese ehk sümpaatsem...
 
 
 
Rookisin natuke lund peale seda, kui töölt kojusõit võttis 2,5 tundi. Aga liikuda tahavad teisedki. Kõik rääkisid aga, et keegi Birgit olla siin käinud, ma küll ei näinud!? Oleks võinud siit ka mööda minna? Kuigi see polnud vist see Hunt vaid teine Birgit?
Naabrite poole pealt aga ei nühkinud labidaga, harjumatusest oli kõhulihased niigi magama jäädes valusad..




 
Küsisin Eesti raudteelt, kus on ootekojad? Nii kiiresti ka KÕIKE ei saa, vastati. Tõsi, 10 aastaga on keeruline ühtainumastki teha! Õnneks Laagris on tankla ja et mitte õues kössitada, võtsin ühe hot dogi. Kuigi R-Kioski omad on iseenesest paremate vorstide ja kastmetega.

 
Pastelne sügis, varsti algab talv!









 
Lumi tohib vaid teatud jagu üle rööpapea ulatuda. Meil on alles üks lumekoristuse hiigelmonstrum Eesti Raudteel, 30 aastaga pole midagi kaasaegsemat, mobiilsemat ja lihtsamat välja mõeldud.Sest mis siis et PEAB lund koristama, alati saab ju mingit mögga ajada.



 
Turistegi liigub!

 
Kuskil keegi oli veel vaeva näinud.

Mul polegi olnud üheski kuu kokkuvõtvas postituses nii pikka pausi. Päevi pole ise ka laiskusest viitsinu minna kuhugi kondama, pole sisuliselt isegi pilte teinud. Toas telekas jalgpall, tööle ja tagasi ja ei midagi erilist. Aga küllap enne kuu lõppu midagi ikka lisan. Ilusaid pühi aga teile! Talve selgroo murrame jälle ära, muvvame läbi, nagu ütles Parts Miihule.
Aga hoidke ennast selle libedaga.


Mõne pildi siiski tegin, aga ei midagi head. Ei fotode taseme ja ilu poolest ja ka mitte lumetõrjest. Keskerakonna poliitikud nüüd usinasti postitavad ja kuidas nad hoolivad, aga kuidas lood tegelikult? On Balti jaama juures euroülekäik trammiteest, isegi märk pandi üles. Aga mitte ühelgi talvel ei ole seda puhastatud!

 
Häid talvepühi!

 
 
Nii need jõulud väga kodused ongi, kaugele ei tahtnud koladagi. Laiskus, mis muu. Turul natuke vaatasin küll ja tulemus on alumisel pildil. Parim verivorst, mis olla võib. Et palju ei söö, siis Põhjala Deli kaubad olid seekord vaatamiseks.





 

 
Turul kaduski vene kaupade pood ja eks see ju ka mõistetav. Samas sai sealt paljutki maitsvamat ja naturaalsemat. Asemele ilmunud selline ja ausalt öeldes mina selle pikak iga ei ennusta...

 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar